Grandcafé De Oude Stoep

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 21:30
Vrijdag en Zaterdag 15:00 - 22:00

Wim H.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Tijdens een week Vlieland hebben we twee keer gegeten in "De Oude Stoep". De eerste keer was het restaurant bijna vol en de tweede keer op zondag was het erg rustig. Dat had geen enkele invloed op de bediening. Dat was beide avond goed. Ook de tijd tussen de verschillende gangen werd goed ingedeeld.
We hebben o.a. als voorgerecht makreel en warme geitenkaas gehad en als hoofdgerecht o.a. kogelbiefstuk, zalm, rib eye en varkenshaas gegeten. In combinatie met wokgroente, patat en rauwkost was het geheel op beide dagen erg lekker.
Het gezellige interieur, de prima wijn( Cabaletta ) dessert en de koffie met likeur zorgde ervoor dat we op beide avonden een gezellig avondje "uit eten" hebben gehad.
Trijntjemulder .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
We aten een zeebaars. Heerlijk!!
De rauwkost voegde niet veel toe, maar de gewokte groente en de frieten waren heerlijk!
Lekkere wijn en lekkere koffie.
Prijs/kwaliteit helemaal goed! Een gezellig restaurant!
Lucia D.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
De Oude Stoep is gezellig binnen en bij mooi weer ook fijn buiten. De inrichting en aankleding van het restaurant geven al snel een gezellig effect. Niveauverschillen in de vloer, trappetje hier, hoekje daar, iets boven straatniveau; leuk allemaal. De bediening is vriendelijk en adequaat. Wij eten - ondanks de stevige wandeling van die middag - alleen een hoofgerecht: een hele gebakken schol die naturel is gelaten met peterselie-limoenboter en lekkere (gewokte?) groentes en een rib eye met bearnaisesaus. Daar kwamen nog patatjes en salade bij. Wij hebben er heerlijk gezeten en het eten was prima. Heus nog weer eens bezoekje waard.
Philip V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Biefstuk was goed qua hoeveelheid alsook smaak

Kip besteld met tijm
Ben niet snel teleurgesteld maar 150 gram kip is wel beetje weinig voor volwassene en prijstechnisch ook niet hetgeen wat je zou mogen verwachten
Patat was net genoeg voor 1 persoon maar was voor twee personen
Rauwkost bietjes met komkommer; even proeven denk ik ; was flauw , niet pittig (uitje er in ) ook niet zoet ( zou ook kunnen )

Al met al mooie locatie met zicht op Waddenzee
Bediening aardig en snel
ricksteen .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Mooi terras in de zon, leuk buiten gegeten met uitzicht op de waddendijk. Lekkere spare ribs en vriendelijke bediening. Groente en patat mocht gewoon kosteloos bijbesteld worden. Goede service!
Antonius S.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Hoort zeker in de top 3 van Vlieland, twee keer wezen eten, met name de rode poon is zeer aan te raden, en ook de varkenshaas heeft me prima gesmaakt. Verder veel lekkere wijnen op glas. De gerechten worden geserveerd met lekkere frieten en een erg goed gevulde salade, heel anders dan de sla blaadjes die je bij de concurrent als salade krijgt.
Koffie kan met diverse likeuren besteld worden, welke ruim in de koffie geschonken worden. Betere optie dan een toetje, wat toch wat minder is dan de hoofd en voorgerechten.
Kom vroeg, want als het wat drukker wordt laat de bediening wel eens wat steekjes vallen.
Lauriencock .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Heerlijk gegeten met een ontzettend hartelijke en professionele bediening. We hebben genoten van de Schotse biefstuk en de varkenshaasjes. Ter afsluiting een perfecte irish coffee en coupe ijs.
Reon B.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Mijn ribeye was prima en de zalmmoot van mijn vrouw was ook dik in orde. Bijgerechten waren zowel qua kwaliteit en kwantiteit niet top, maar wel oké.

De Oude Stoep is een soort bruin café. De kaart is daar ook naar, maar de prijzen niet. Je betaalt vrij veel voor gerechten met weinig fantasie.
Erlimare .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Gezellig bruin eetcafé met zeer vriendelijke bediening en goede kaart waar voor iedereen iets lekkers op te vinden is.
Wij hebben genoten van een goede ribeye en lekkere maiskip.
Gewoon goede prijs/kwaliteitverhouding en gezellig. Aanrader!
Marcel L.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Gezellig, sfeervol restaurant. Goede uitgebreide kaart, voor elk wat wils. Uitstekende bediening. Het smaakt naar meer....
Mariekje65 .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Gezellig restaurant, deze week twee keer gegeten. Heerlijke visgrechten met voldoende groente en salade en natuurlijk frietjes. Vriendelijke bediening en lekkere wijn. Kortom een aanrader!
Ferry V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Vanavond weer heerlijk zitten eten met mijn lief bij De oude Stoep. Wat een heel mooi warm restaurant en een geweldige bediening! Mijn vrouw had wederom de Heekfilet met de witte wijnsaus, waar ook weer helemaal niets mis mee was. Ik had de Kalfsentrecote. Iets buiten de kaart om, maar wat hebben ze dat in de keuken mooi bereid! Dank je wel daarvoor! Het was weer heerlijk genieten in ons favoriete restaurant! Tot juni!
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
We zijn een weekend in Vlieland en het restaurant sprak ons erg aan, leuke sfeer. We bestelden een voor en hoofdgerecht. Maar wat een tegenvaller. De kerriesoep was niet vers en de carpaccio was de vreselijkste die ik ooit heb geproefd: een berg sla met een berg kaas en daaronder zompig vlees. We hebben dat aangegeven en mochten een ander gerecht kiezen ik koos geitenkaassalade. Een berg sla met wat druifjes en een klomp geitenkaas. Het hoofdgerecht hebben we geannuleerd en we zijn als ze sodemieter op zoek gegaan naar een restaurant zonder pakjes, zakjes en een keuken waarin wordt opgewarmd in plaats van gekookt. De bediening was wel erg aardig, maar dat is niet genoeg.
Wipi .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
We hebben er heerlijk gegeten de gerechten (allebei een vers visgerecht en een voorgerecht van verschillende voorgerechten van de kaart) worden er met zorg bereid en de service en klantvriendelijkheid staan hoog in het vaandel.
Aanrader!
76Dennis .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Een leuk restaurant in de dorpsstraat van Vlieland.
Vooraf een champignonsoep en als hoofd een scholletje.
Voor de ander een biefstuk, waarvan de bereiding goed was.
sidev .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Ik had een poos geleden hier al eens gegeten en dat was me bevallen, dus deze vakantie op Vlieland deed ik dit restaurant nogmaals aan. Het was bijzonder druk: alle tafeltjes zaten vol - voor mij was er toevallig net een tafeltje vrijgekomen.
Het eten was best goed: Risotto met veel gegrilde groente. Het bijgeleverde garnituur vond ik lekker, maar wel bijzonder voor bij een risotto: patat en aardappelsalade.
Zeer positief vond ik de bediening. Ondanks de grote drukte was er voldoende persoonlijke aandacht voor mij, en ik kreeg geen enkel moment het gevoel dat er stress was. Integendeel: men leek plezier te hebben in het werk.
Een restaurant om weer te bezoeken bij mijn volgende vakantie op Vlieland.
Mark F.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Sfeervol ingericht en we hebben daar spareribs gegeten, hadden veel verschillende dagmenu's en ruime keuze aan gerechten. Echter onze zinnen al op spareribs gezet. Deze waren prima en smaakvol. Als desert had mijn partner de zelf gemaakte chocolade taart welke uitstekend was.
Bediening was zeer attent en goed. Aanrader.
André S.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Service is matig....bediening is niet heel attent, wanneer je wenkt komen ze wel. Eten is matig....niet slecht maar vlak van smaken. Ambiance is mooi....terras aan de achterkant is geweldig.
aaantafel .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
De kerriesoep was niet vers maar had een bliksmaak. De geitenkaassalade smaakte als goedkope kaas met sla. Meer niet. Tip: gebruik lekkere olie, tomaat en olijfjes of zo! De heek was oké maar de salade leek wel sla met een supermarkt-aardappelsalade. Dat kan echt niet... De risotto fantasieloos. Bediening was vriendelijk. Maar ons zien ze hier niet meer terug.
martindrinkwaard1964 .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
Nooit eerder een recensie op deze site geschreven, maar na ons bezoek aan het grand café op vlieland wouden wel ze toch de eer gunnen die ze verdienen. Maandag 27 april hier met mijn vrouw gegeten na een gezellige koningsdag op vlieland. We hadden beide een soepje vooraf die uitstekend smaakte en duidelijk vers was. Met 2 nog warme stukjes stokbrood erbij en echte roomboter, voortreffelijk. Als hoofdgerecht nam ik de biefstuk met bordelaise saus en mijn vrouw de hele makreel. Beide ook weer goed klaar gemaakt en vergezeld door knapperige friet en een prima salade. Bediening was zeer vriendelijk en professioneel, hier komen wij zeker terug!