Grandcafé de Compagnie

Charloisse Kerksingel 20 3082 DA Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Grandcafé de Compagnie

Adriaan N.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2013
Via internet hebben mijn collega en ik gekozen voor dit restaurant om te dineren. Het oer-Rotterdamsche gevoel krijgen was onze bedoeling. De recensies die hier over het restaurant worden geschreven kan ik niet onderschrijven. Mogelijk komt dit omdat wij niet met een deal van Groupon of Vakantieveilingen zijn gaan eten.
Ruim gevulde borden met kwalitatief goed eten. Enkel de pepersaus was slierterig. Dit vonden wij slechts een klein detail op een verder goed diner en leuke ambiance.
Wil je een gezellig eetcafé met betaalbaar en goed eten en houd je van humor tijdens en na het eten dan kunnen wij het restaurant zeker waarderen.

Wij gaan hier sowieso terug!
AdV85 .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2013
Wij hebben ook een bon via vakantieveilingen gebruikt. Toen we binnenkwamen kregen we allereerst een klaagzang van de eigenaresse over hoe slecht mensen met een bon van vakantieveilingen zich doorgaans wel niet zouden gedragen en hoe zwaar het was om een eetcafe te runnen. In plaats van een gezellige avond met mijn echtgenoot, leek het meer op een sessie psychologische hulpverlening.
Onze bestelling werd door de dame van de bediening niet netjes bij ons aan tafel opgenomen, maar er werd schreeuwend vanuit de keuken gevraagd wat wij wilden hebben.
Wij hebben alleen een hoofdgerecht besteld. Dit was vrij simpel, maar smaakte op zich prima, hoewel wij het idee hadden dat de spare-ribs, die zogenaamd van de grill zouden moeten komen, gewoon van de supermakt kwamen en leek alsof het in de oven werd opgewarmd.
Over de portiegrootte wil ik mij maar niet teveel uiten. Dat mijn man na afloop nog thuis de frituurpan aanzet is al eerder gebeurt, maar dat ik ook het idee heb dat ik alleen een voorgerecht heb gekregen is uiterst zeldzaam.
Omdat wij het hoofdgerecht al aan vakantieveilingen betaald hadden, viel de rekening voor de overige kosten onder de 20 euro uit. Toen wij wilden pinnen, moesten wij hiervoor nog 50 cent extra betalen. De laatste keer dat ik dat gehoord heb liep ik nog in mijn luiers..
Al met al, niet bedankt en tot nooit meer ziens..
(maar toch nog een 7 voor t decor)
Mippie73 .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
Vandaag bij de Compagnie gegeten. Wij gingen er met angst en beven naar toe door de slechte recensies die ik pas las toen ik vakantieveiling al gewonnen had. Gelukkig viel het erg mee, eten is simpel, geen poespas, maar niets mis mee. Wij zijn grote eters en hadden voldoende. Het is ook een eetcafe, geen sterrenrestaurant. Verwachtingen moeten conform het aanbod zijn. Wij vonden het een gezellige gelegenheid prima geschikt om een hapje te eten. Personeel vriendelijk. Wij eten vaker via vakantieveiling en zien ook wel dat mensen dan nog allerlei eisen hebben, of met moeite 1 drankje bestellen. Elk verhaal heeft 2 kanten, wij hebben over deze gelegenheid geen klachten.
Sarina S.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2013
Ik heb via groupon een groupon gekocht bij dit cafe voor mij en mijn vriendin. De groupon was 17,50. De waarde ervan zou 40 euro zijn, wat mij erg sterk lijkt achterafgezien.
De deal was: ouzo alcoholdrankje bij aankomst, een kogelbiefstuk of zalm naar keuze met friet en sla. Bij aankomst vroeg ik de eigenaresse of ik in plaats van een ouzo drankje een ander drankje zou mogen omdat ik geen sterke alcohol mag. Waarop de eigenaresse een heel verhaaltje opdeed dat de groupon ook haar nog geld moet opleveren, dat het voor haar ook nog leuk moet blijven en dat vooral studenten enkel op groupons afkomen en je ze daarna niet meer ziet. ??? Dat is inderdaad een risico die daar aan vast zit en een risico die je neemt als je meedoet aan Groupon als bijv.restauranthouder. Om dan een beetje zielig/zeikerig te gaan lopen doen tegenover bezoekers, die komen om een gezellig avondje te hebben en kwaliteitslecht eten/portiearm eten te gaan verkopen, daardoor zul je bezoekers inderdaad niet meer zien terugkomen!
Op groupon stond: restaurant De Compagnie. Het was geen restaurant maar een simpele eetcafe.
Mijn vriendin en ik hadden al drankjes besteld; mijn vriendin moest haar medicijn innemen dus vroeg zij om een glaasje kraanwater. Vervolgens komt de bediening terug met een flesje Spa water..? Onze 'kogelbiefstuk' dat aankwam was belachelijk klein en was bijna niet weg te krijgen; smaakte als een schoenzool..vreselijk. Ik vroeg om pepersaus, maar er was geen enkel pepertje in te vinden; smaakte daar ook niet eens naar. Frietportie voor 2 was een 1 portie. Na ons 'diner' hebben we maar een stokbroodje besteld omdat we nog honger hadden..na 20 minuten kwam die eindelijk... Hebben maar zo snel mogelijk de rekening besteld. Werd er ook nog eens 2 euro per pepersausje gerekend! Onderweg een ijsje bij de tankstation gehaald en thuis wat gesnackt.
Eens en nooooit meer!
-Inge- .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Zaterdag 8 juni hier gegeten met een Groupon (3 gangen diner voor 4 personen). Deze aanbieding was aangemerkt als Best of 2012 door Groupon en dat schept verwachtingen. Toen we aankwamen werden de etensresten van onze voorgangers van tafel geveegd met een menukaart, de tafel werd niet schoongemaakt. We kregen een geschreven menukaartje waarop niet de alle gerechten stonden die op groupon bij de deal stonden vermeld. Toen ik dit bij de serveerster aangaf zei zij dat dit de deal was die met Groupon was afgesproken, we hebben toen maar besteld. Ik heb de deal op mijn telefoon opgezocht en dit aan de eigenaresse laten zien. Ze zei dat de serveerster nog niet zo lang bij haar werkte en dat ze de verkeerde grouponkaart had gegeven. De bestelde hoofdgerechten konden worden gewijzigd, de voorgerechten niet want ze was al met de soep bezig. We hadden vooraf 3 soep en 1 garnalencocktail, 6 garnaaltjes met de staarten er nog aan op wat sla en op een klodder cocktailsaus, volgens hun eigen wegsite zouden dit hollandse garnaaltjes moeten zijn, die zaten er echt niet in. Deze cocktail staat voor 9 euro op de officiele kaart maar hij was nog geen 4 euro waard. De zogenaamde huisgemaakte tomatensoep smaakte als cup-a-soup met een paar croutons erin, geen groente, geen balletjes, geen vermicelli. Om 18.50 u werd het voorgerecht opgediend, terwijl we al om 18.00 u aanwezig waren. Hoofdgerecht biefstuk (klein stukje) de serveerster vraagt of we peper-, stroganof- of champignonsaus hierbij willen, staat niets van op de kaart. Bij het afrekenen werd hier 2,-- euro p.p. voor gerekend. De friet was een half portie p.p. Het dessert was verrassingsdessert van de chef: Tjaaa dan krijg je een klein bolletje vanille-ijs met nog minder slagroom en 3 druiven. Verrassing? Bestek was vies. In de keuken stond de afwas nog van de dag ervoor. De eigenaresse zei dat ze een BBQ voor 80 personen had gehad en daarom nog niet had kunnen opruimen. Bij het afrekenen werden er 3 consumpties teveel afgerekend, samen met de verrassing van de saus waren we dus gewoon niet blij. Kortom het menu en de porties zijn aangepast (verkleind) voor Groupondeals. Er wordt gezegd dat je 65% bespaard en dat het oorspronkelijke bedrag 68 euro voor 2 personen is dat is een optelsom van de duurste gerechten van de kaart. Dat klopt niet omdat je niet uit alle gerechten kunt kiezen.
Na thuiskomst de frituurpan aangezet.
Roos5658 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2013
Na een erg goede ervaring met een bon van Groupon waarmee een halve kip kon worden gegeten voor 2 personen hebben wij gisteren een zwaar teleurstellende avond gehad. Wij hadden een bon van Groupon voor een 3 gangendiner met een waarde van zogenaamd 68,00. Wij kregen een speciaal menukaartje voor mensen met een Grouponbon. Toen wisten wij al voldoende en wisten dat de waarde van 68,00 zwaar overdreven was. Ik nam een garnalencocktail. Een glas met wat sla en 3 druppels cocktailsaus waar 5 garnalen over de rand hingen met de staarten er nog aan. Echt te bizar voor woorden. Als hoofgerecht namen wij kipsate, er was immers weinig anders te kiezen. De kwaliteit van de kipsate was op zich goed maar het waren slechts 6 stukjes kipfilet met een schepje pindasaus erop. Daarbij een paar stukjes kroepoek. Kortom er lag weinig op je bord. Daarbij kregen we een klein bakje salade en een niet volledig gevuld bakje patat. Als toetje de verrassing genomen. Een schaaltje met 1 bal ijs, een toefje slagroom en 4 halve aardbeien. Ik denk dat we blij mogen zijn als hetgeen we hebben gegeten een waarde haalt van 30,00. De eigenaresse gaf aan al 25 jaar in de horeca te zitten maar snapt er kennelijk na die periode nog steeds niets van hoe ze klanten moet binden. Al met al een zwaar teleurstellende ervaring.
Verdriet .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2013
Samen met mijn vriendin hier gegeten, maar nooit meer. Zal het aan niemand aanraden. Ook wij hadden een grouponbon. In de tomatensoep zat nog een stuk van het zakje! De piri piri saus was karig en ik vond de kip te droog. De kokkin kwam vragen hoe het smaakte dus eerlijk gezegd. Ze reageerde erg geirriteerd. Dat kon niet want mijn vriendin had dezelfde kip en ze waren allemaal op dezelfde wijze bereid en de andere gasten hadden er geen commentaar op. Ook het dessert viel tegen. 1 bolletje ijs, een toefje slagroom en een halve kiwi. Ook de gasten achter ons waren niet enthousiast over dit eetcafe. Mijn vriendin had uitzicht op/in de keuken. Alles werd op onprofessionele wijze bereid.
Mickey72 .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2013
Net samen met een vriendin gegeten bij Restaurant de Compagnie: In 1 woord TEGENVALLER. Wij kregen eerst een menukaart waar andere gerechten op stonden dan waar ik de Groupon voor had gekocht, na hier een opmerking over gemaakt te hebben kregen wij een ander menukaartje. Wij vroegen om een mandje stokbrood en na daar een aardig tijdje op gewacht te hebben werd dit tegelijk gebracht met de carpaccio. Nouja carpaccio, het was iets wat er op leek. Ik denk ongeveer een half onsje met heel veel sla erbovenop. Sloeg werkelijk waar helemaal nergens op en smaakte ook nergens naar. Hoofgerecht: biefstuk met een pepersaus (geen peper te vinden) waar door de eigenares nog even bij werd benadrukt dat we voor de saus apart moesten betalen: dat dit wel even duidelijk was want ze had hier al met andere grouponners genoeg gezeik over gehad en daar had ze nu geen zin meer in ?. Biefstuk was echt niet weg te krijgen. Heb het terug gestuurd en na een tijdje nadat ik de opmerking maakte of hiermee dan de kous af was en of mij dan niets anders aangeboden zou worden werd dit dan toch gedaan. Ik zei dat ik dan wel saté wilde. Toen ik dit eenmaal aan het eten was vroeg de eigenaresse of ik dit wel lekker vond en zei ze vervolgens "ik zal het eerlijk zegggen, maar ik heb net die biefstuk geproefd en ik vond er niks mis mee". Dus met andere woorden ben ik een zeikerd, en kan vlees niet goed beoordelen. Nou, met 1 stukje kan het wel eens voorkomen dat je het niet direct weg krijg maar na 4 happen en pijn in mijn kaken vond ik het wel genoeg. Dessert hebben we maar overgeslagen. En toen de rekening. Nog eens €24,00 voor 4 drankjes, mandje stokbrood met 8 stukjes en Paturain, 1x extra patat en een bakje mayonaise en 2x saus voor over het vlees waarvan het maar goed was dat de deur dicht was anders was deze spontaan weggevlogen, zo dun en zo weinig was het.
Conclusie: Wij komen hier zeker nooit meer terug en vinden het ook geen aanrader voor anderen. Niet gek dus dat wij de enige bezoekers waren.
Ivo R.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2013
Gisteravond gegeten bij dit eetcafé, een echt Rotterdams eetcafé wat eigenlijk meer een kroeg is dan een restaurant. Hiernaar kijkend voor een eetcafé was het eten en de bediening prima. Gewoon even snel wat eten of wat gaan drinken op een mooi plekje in Charlois ga dan hier naartoe.
Connie14 V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2013
zaterdag gegeten bij de Compagnie Rotterdam.Via groupon
bestelden wij voor 4 personen ? la carte. De normale menukaart zoals op de website vermald kregen wij niet te zien.Ze kwamen met een speciale groupon kaart, waarvan wij konden kiezen uit, kip,kip kip kipsat? en zalm.
W e startten met o.a. 2 garnalencocktails. Dit voorgerecht zat in een soort champagne glas.Beeneden groen , daarop een flesjessaus en daarop een paar garnalen. We waren stomverbaasd.Zoiets elders nooit gekregen.
De kip en kipsat? waren goed.
Mijn zalmfilet lag onder een berg rauwe uitjes, droog en waar het naar smaakte weet ik nu nog niet.
Hierna kwam het verrassingsdessert. We hebben na het serveren eerst onder de tafel gezocht, maar nee, wat voor ons stond, was het toetje..
Toetje, klein bolletjes ijs, twee plakjes kiwi en een theelepeltje slagroom.
Compagnie ga zo nog even door en je kan je zaak sluiten.
Nog bedankt voor het verpesten van onze avond.
Fabienne O.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2012
Via Groupon kennisgemaakt met dit eetcafé. Vreemd genoeg worden in recensies van andere Groupon-gebruikers gerechten genoemd die niet op mijn Groupon-aanbieding staan. Voor ons viel het eten heel erg tegen: supersimpel en weinig; een student die nog moet leren koken had het ook kunnen maken. Voor de garnalencocktail was in een te smal glas eerst de saus gedaan, daarop wat rucolasla en dan een vijftal garnalen met een schijfje citroen op de rand van het glas gestoken. Je werd gedwongen eerst de smakeloze garnalen te eten, want de staart was ongepeld, en had vervolgens een hap saus met rucola over... Het vegetarische hoofdgerecht bestond uit geroerbakte groenten. Meer een bijgerecht dus. En het verrassingsdessert was inderdaad een verrassing, maar wel een negatieve: bolletje vanilleijs, toef slagroom en ik geloof nog iets, maar ik weet niet eens meer wat. De twee dames moesten wel hard werken om alles te doen, maar dat is geen excuus voor zo'n karige maaltijd... huur dan genoeg personeel in en een chefkok. De dames leken het niet erg naar hun zin te hebben. Ze bedienden ons en daarmee was de kous af. Niet geschikt voor klantcontact in de horeca. Het eetcafé zelf ziet er prima uit, genoeg potentieel voor gezelligheid. Er zijn 3 eigen parkeerplekken voor de deur (met hekje), dus je moet even naar binnen om zo'n plekje te kunnen benutten. Eigenlijk hadden ze dat op de Groupon-aanbieding of eigen website moeten vermelden.
Rob .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2012
Wij zijn met het gezin en aanhang (totaal 7 man) wezen eten bij de Compagnie.
Leuk lief klein zaakje.
Maar niet geschikt voor groepen als er ook andere gasten zitten.
De eigenarrese doet de bar en de bediening Dat kan allemaal mits het niet te druk is
Tevens is er een kleine keuken en een kok.
Koken voor veel mensen binnen korte tijd is dus ook een probleem voor dit eethuis.
De kwaliteit van het eten was voldoende de prijs van de drank was ook netjes.
Klachten kunnen beter opgepakt worden.
1 persoon had een koude (lauwe) biefstuk en klaagde hierover
en met de opmerking "het komt allemaal uit dezelfde pan" is niet professioneel
Prijs kwaliteit dus in ons geval is net voldoende (6)
Het toetje was heel leuk gedaan en smaakte goed.
Rob .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2012
Wij zijn met het gezin en aanhang (totaal 7 man) wezen eten bij de Compagnie.
Leuk lief klein zaakje.
Maar niet geschikt voor groepen als er ook andere gasten zitten.
Tevens is er een kleine keuken en een kok.
De kwaliteit van het eten was voldoende de prijs van de drank was ook netjes.
Klachten kunnen beter opgepakt worden.
1 persoon had een koude (lauwe) biefstuk en klaagde hierover
en met de opmerking "het komt allemaal uit dezelfde pan" is niet professioneel
Prijs kwaliteit dus in ons geval is net voldoende (6)
Het toetje was heel leuk gedaan en smaakte goed.
FeikeGeertsma .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2012
Hier gegeten via Groupon.

Leuke dames in de bediening en een gezellige sfeer in het restaurant, wel wat knus!

Vooraf de carpaccio gegeten, smaakt prima. Daarna de biefstuk mijn collega op aanrader de Kip. In kipgerechten zijn ze blijbaar gespecialiseerd want die zag er fantastisch uit. Hoewel ik over de biefstuk ook niks te klagen heb.

Al met al een hele leuke en vooral lekkere avond gehad.

Ga zo door!
Eos .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2012
Bediening was goed. We werden vriendelijk ontvangen en er werd genoeg aandacht aan ons besteed.
Helaas was het eten niet echt geweldig. Weinig smaak aan de gerechten. Mijn kip was zo droog dat ik het met moeite door mijn keel kreeg.
Ondanks de aardige bediening kom ik niet meer terug.