Grandcafe de 2 Heeren

Donderdag 12.00 uur tot 23.00 uur
Vrijdag 12.00 uur tot 24.00 uur
Zaterdag 12.00 uur tot 24.00 uur
Zondag 12.00

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
6,8
6,2
Apscher .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Laatst hier voor de tweede keer gegeten. Lokatie is mooi en het zit er gezellig. De menukaart is vrij eenvoudig. Hoofdgerechten als Biefstuk, saté, schnitzel e.d. Als je dus niet ingewikkeld of culinair uit eten wilt, ok. Het eten zelf vond ik redelijk. Saté smaakte prima. Aardappels en boerenfrietjes erbij waren net gaar, ik vond het niet echt lekker. De schelvis van mijn partner was te ver gebakken, jammer. Voorgerecht carpaccio smaakte redelijk. Het vlees was behoorlijk vochtig (ontdooid?). Al met al vind ik het eten dus iets minder, maar de lokatie is mooi, dus....oordeel zelf.
Zaterdageten .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
afgelopen zaterdagavond op het terras gezeten om een eenvoudig doch smakelijk hapje te eten.
Helaas, het eten viel tegen. Komkomer bij vis prima, maar dan moet er wel wat met de komkommer gedaan worden, de bijgerechten werden pas na 5 minuten geserveerd ?! Het eten had al met al we iets warmer gemogen. Echter het is me niet duidelijk of dit door de keuken komt, of omdat het bediendend personeel te langzaam is! Het eten verdiend op zijn zachtst gezegd meer aandacht! Dan heb ik het nog niet eens over de bediening gehad die behoorlijk wat steekjes liet vallen. Verkeerde drankjes brengen. Voorbij lopen zien dat glazen leeg zijn, niet vragen of er nog wat ingeschonken kon/mag worden. Er was mijn inziens ook geen leiding en/of sturing aanwezig.
Vooralsnog zal ik mensen niet aanraden hier te gaan eten! Een drankje op een zonnige middag kan gerust genutigd worden, vergeet alleen niet de witte wijn koud te serveren ( en nee dat is niet met ijsklontjes in de wijn!)
Leuke locatie met potentie, echter dan moet er nog wel heel wat gebeuren!!!
Uitetenmetkidsz .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Tijdens popcity gegeten hier. Twee volwassen en kind. We wouden ook een ijsje maar dit kan alleen aan de achterzijde van het pand in de schaduw. Jammer....
Gauw doorlopen naar de voorzijde. Lekker in het zonnetje aan de nieuwe haventje van drachten. Lagen al best wat bootjes zag er gezellig uit.
Het terras zat al behoorlijk vol. Na 10 minuten konden we dan eindelijk een drankje bestellen. 1 keer cola en 1 ice tea met citroen. Na enkele minuten kregen we drankjes maar dan dubbel. De helft is weer retour gegaan. Kan gebeuren. Maar daarmee begon het geklungel en irritatie. Om ons heen begonnen mensen weg te gaan. Onze naaste buren hebben na een half uur nog kunnen bestellen. Ook wij ervaren dat zwaaien naar de bediening niet helpt. Uiteindelijk ben ik maar naar binnen gegaan om het eten te bestellen. Na een kwartier kom ik erachter dat ik bij kindermenu vergeten ben om een keuze uit de snack door te geven. Dus weer naar binnen. Kan ik gelijk maar een nieuwe drankje bestellen. Ze komen niet langs de tafeltjes....bij de ice tea zit geen citroen, weer naar binnen en deze zelf maar ophalen. Wederom komt zonder bestellen nog een 1 keer cola en 1 keer ice tea, alles ging weer meer retour.
Dan begint het lange wachten. We krijgen spijt van onze bestelling. We willen liever weg net als de meeste mensen om ons heen. Een heel gezin naast besluit om elders te gaan eten. We worden zenuwachtig en besluiten nog vijf minuten te wachten. En dan komt het eten. Oud brood met droge kanten (het was zondag welkicht brood van zaterdag opperen we maar) geen lekkere kruidenboter en tapende (lijkt zo uit een potje). Na 1 plakje brood, nee dit zou ik thuis aan kippen geven. In de zalmsalade tref ik een donkere haar van 4/5 cm, mijn eetlust is weg. De snitzel is prima maar de schaaltjes met groente wordt te laat gebracht en wordt niet genuttigd. Van alles was het kindermenu met de heerlijke frieten het meest lekker en aantrekkelijk.
Bij het melden en tonen van mijn vondst in de salade en dat ik geen zin er meer in heb werd mij een drankje van het huis aangeboden. Ik ben nooit een zeur maar dit vond ik niet in verhouding. Trek had ik nog steeds.
Een toetje gaan we zeker niet doen. Bij het afrekenen werd niet gevraagd of het heeft gesmaakt. Ze voelde wellicht de bui al hangen.
Heel jammer van ons zeer teleurstellende bezoek.
Prachtige locatie en aanwinst voor Drachten maar wij komen er zeker niet meer.
Eric T.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Op woensdag met vier collega’s bij het recentelijk geopende grand café gegeten. Dat het geen terrasweer bleek, gaf ons de kans de gelegenheid de zaak ook binnen te bekijken. Wat opvalt is dat het geheel veel groter is dan buiten doet vermoeden. Een zaak met veel zitplaatsen. De deuren die de gang naar keuken en voorhuis verbindt, moeten open blijven, en zorgen voor veel tocht, we zijn tot tweemaal toe van tafel gewijzigd.

De borrelhapjes waren weliswaar smakelijk maar boden tegelijkertijd ook niets speciaals, gefrituurd hapjes en wat grof gesneden brood met drie smeersels. Overigens was het variëren met aantallen vanaf de kaart niet mogelijk, de kaart is wetgeving. Wij besluiten er ook een hapje te eten. De bestelling doorgeven werd een bijna hilarische aangelegenheid, wat alles te maken had met een totaal onervaren medewerker. Er staan aantal gerechten op de kaart wat om opheldering vraagt; ‘catch of the day’, ‘vegetarisch gerecht’ De medewerker moest voor alle vragen terug naar de balie voor nadere informatie. Eén persoon koos voor het voorgerecht gamba’s, het bleek een (te) grote portie te zijn, dwz 5 gamba’s, maar op een groot bed van geroerbakte groenten. Deze hoeveelheid beloofde wat voor het hoofdgerecht. Echter daar bleek die kwantiteit niet terug te vinden. Het geserveerde garnituur voor vier personen was onvoldoende. De twee stronkjes gekookte witlof zonder verdere aanmaak, deed ons onbedaarlijk lachen. Verder een bakje met die fantasieloze ijsbergsalade en nog eentje met een bodem krieltjes. Apart kwam er nog een bakje met wat verse frites. Om diner bestek hebben we moeten vragen. De vegetarische gerechten, ons voorgehouden als een asperge Tarte Tatin, bleken vier gekookte witte asperges te zijn met twee onbeduidende mini rondjes appel baksels. De saus op het bord had een sterke sinaasappel smaak met gember, wat als een onbegrepen combi en als een te agressieve smaak bij asperges werd ervaren. Mijn biefstuk, was tevens doorgeslagen.

Kortom een grand café wat een goede aanvulling is op de Drachtster horeca, op een prettige locatie. Aanbevelingen zijn er ook voldoende; zorg voor goed personeel, stagiaires of nieuwe medewerkers goed instrueren. Zij vormen het visitekaartje van de zaak. Ivm prijs / kwaliteit verhouding, is het raadzaam de kwaliteitslat hoger te leggen, daarnaast kwaliteit en kwantiteit beter op elkaar af te stemmen.
Johannes O.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Afgelopen zaterdag met de buren gegeten bij Grand Cafè De 2 Heeren.
We werden hartelijk ontvangen in het mooie restaurant. Het restaurant is gezeten in een heel mooi oud pand aan de net geopende passantenhaven in het centrum van Drachten.
Wij hebben een mooie avond gehad, lekker gegeten in een gezellige sfeer.
Rundercarpaccio vooraf, mooi opgemaakt met schaafsel van oude kaas en pijnboompitten, daarna varkens saté spies met satesaus, lekker gekruid.
Bloemkool en salade, Belgische frieten (geserveerd in puntzak) en gebakken aardappeltjes.
Na het eten in de serre , verder geborreld aan de stamtafel (naast de bar), wij hebben een hele leuke avond gehad.
De koks van dit restaurant maken leuke gerechten van (h)eerlijke ingrediënten.
Wij komen absoluut nog eens weer !
Butenposter .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Ik heb in dit gloed nieuwe restaurant met een drietal collega's gedineerd. Het restaurant geeft een mooie nautische sfeer in het hartje van Drachten. Dit kon gerealiseerd worden nu het centrum na een miljoenen investering weer aangesloten is op de vaarwateren. Voor in het jacht haventje ligt een prachtig skûtsje te pronken.

In deze mooie en veelbelovende entourage zijn wij naar binnen gestapt. Het restaurant ziet er van binnen netjes uit. De menukaart biedt een overzichtelijke selectie, met enkele verassingen als 'the catch of the day'. Als collega's hebben wij een gezellige avond gehad. Maar je merkt dat dit restaurant nog in een opstartfase zit. Het overwegend zeer jonge personeel (ik heb geen senior of restauranthouder gezien) komt nog niet heel professioneel en kundig over en maakt slordige foutjes (bestek niet helemaal schoon, drankenkaart niet bekend bij personeel, meerdere personeelsleden aan tafel, kletsen met vriendinnen aan de bar, het gerecht opdienen zonder bestek, vragen hoe je de varkens-saté gegaard wilt hebben, op de rekening de biefstuk aanslaan i.p.v. de varkens-saté). Ook het eten verdiend toch iets meer aandacht (de varkens-saté was wat mij betreft toch iets de rosse, de Dame-blanche dient toch echt geserveerd te worden met warme chocolade en niet met lauwe chocolademelk).

Al met al, dit restaurant kan een succes worden, maar dan moet er nog wel wat gebeuren!