Grand Taverna Alexandros

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Lang
Randy E.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Leuk om te lezen dat anderen een volledig ander beeld hebben bij dit restaurant. We waren vorige week en voor ons was het een flinke deceptie. Bij binnenkomst moet je de hand schudden van een verder niet-pratende gastvrouw om aan tafel te kunnen belanden.

Van de gerechten die we aten smaakte het stokbrood en kruidenboter by-far het beste. De Gyros speciaal was droog en smaakarm, de Bifteki was bedekt onder een plak kaas en 2 tomaten die het geheel op smaak brachten, een beetje. Voor 4 personen werden 2 kleine schaaltjes friet op tafel gezet, gelukkig was de smaak in lijn met de overige gerechten :-).

Het restaurant ziet er netjes en schoon uit, maar ademt met name een cultuurcrisis uit. Griekse details, strakke, moderne neon-details en als klap op de vuurpijl een geplastificeerd a4'tje als menu.
Shippy .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Na binnenkomst worden we hartelijk begroet door 2 vriendelijke medewerksters. We krijgen uitgebreid uitleg over het 3 gangenmenu en we kiezen voor de garnalencocktail als voorgerecht. Deze smaakt heerlijk en de hoofdgerechten zijn ook boven verwachting. De sfeer is aangenaam en we voelen ons op ons gemak. Na het lekkere toetje verlaten we het restaurant met een tevreden gevoel. Hier komen we zeker weer terug.
IB69 .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Met korting van social deal hier gegeten.
Leuk principe; geen menukaart maar men komt met hapjes/tapas/schaaltjes rond en je neemt wat je lekker vindt.
Komen regelmatig langs; je hoeft niet lang te wachten. Mag wel iets meer variatie in de gerechtjes. Wij hadden nu vrij veel (dezelfde) vis. Mag ook meer kip, rund, lams etc.
Prima gegeten voor leuk prijsje.
Glaasje ouzo van het huis, bediening vriendelijk.
De ambiance vonden wij niet echt gezellig; wat kaal en kil.
Rianne T.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
We hebben hier voor de 2e keer gegeten. De eerste keer na volle tevredenheid. Zeer vriendelijke (Griekse) bediening. Die moeite deed en met afwisselende, lekkere gerechten kwam. We aten de tapas.
Deze keer daarom weer voor dit restaurant gekozen en weer de tapas. Helaas andere zeer onvriendelijke bediening. We hebben 1,5 uur moeten wachten op eten(waren met kinderen) en toen we er naar vroegen gaven ze als antwoord, 'klopt u moet lang wachten'. Daarna werden alle bordjes op onze tafel 'gesmeten' en dat waren 6/8 bordjes met lamskoteletten, wat friet, iets in bladerdeeg(ze gaven geen uitleg van de gerechten). Geen groente, iets van moussaka ofzo . Er was veel te weinig variatie in het eten en het was te zout. Helaas was dit dus voor ons de laatste keer en raden we dit restaurant ook niet aan anderen aan, omdat de kwaliteit niet constant is.
Ididit .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Eten was heerlijk.de organisatie rondom bediening zeer slecht. .Te weinig personeel .geen blije uitstraling.en wat sfeer muziek ontbreekt.We zaten buiten op terras .
Maar dit alles maakt dat ik niet weer hier ga eten..sorry
Yesss .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Wederom weer heerlijk gegeten bij Alexandros,Griekse tapas,tzatziki.giros lekker knapperig,mousaka idem,sfeer en bediening goed,heb Yannis wel gemist,
Sandra B.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Gegeten bij Alexandros in Almere buiten, werden vriendelijk ontvangen leuke man die ons bediende. Door vakantie tijd rouleerde hij tussen de zaken in. Heeft het echter 20 minuten geduurd voor we na wederom vragen een drankje kregen, nog ruim een kwartier voor we een voor gerecht kregen ( stokbrood en kruidenboter). Dat hadden we amper op kwam het hoofdgerecht al, niet vragen of we nog iets te drinken wilde. Dessert kwam als enige wel vlot en zelfs de koffie was er snel. Werd over gezegd personeel binnen is niet zo vlot, geloof ik de man die ons bediende liep het vuur uit de schoenen. Wel lekker gegeten varkenshaas en mijn man had lams koteletjes, geloof alleen we daar niet meer gaan eten alleen maar door het trage gebeuren. Wel even melden het met een bon van vakantie veilingen was.
LauraVDV .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Wij hebben afgelopen vrijdag met z'n 3'tjes bij Alexandros gegeten met Vakantie Veilingen en wat ik kan zeggen is dat het echt boven verwachting was! Mijn man en ik hadden allebei de Alexandros mixed grill en mijn dochter had een gyros kindermenu het eten was lekker en smaakte vers. Ook was de bediening attent en vlot. Zeker voor herhaling vatbaar!
Annemieke H.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Heerlijk gegeten. Onze dochter had een spies waarvan de kip niet gaar was als troost voor het wachten kreeg ze een bord gyros terwijl haar spies opnieuw bereid werd! Super!
Bediening zeer vriendelijk.
Manuela V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Met de groupon bon voor Mezedes gereserveerd. Bij binnenkomst mochten we een tafeltje uitzoeken het was nog niet druk. Toen kwam er nog een stel binnen en ook zij mochten een tafeltjes uitzoeken. Bij hun werd meteen gevraagd of ze wat wilde drinken en wij moesten nog wachten, eindelijk kwam de serveerster en ze vroeg of we op de hoogte waren van het concept, eh nee nog niet eerder gedaan, maar is het niet gebruikelijk dat er eerst wordt gevraagd of je wat wil drinken??? Daarna ging het beter of toch niet? een schaal met brood en smeersels prima, vlot daarna kwam de eerste gang, was overigens lekker, werderom werd ons niet gevraagd of we nog een drankje wilde, het stel naast ons had al een paar keer een dankje gehad. Na de 1e gang bleef het lang stil en opeens kwam de serveerster vragen of we al aan de volgende gang toe waren, ja zeker. dit duurde weer heel lang, het stel naast ons was al klaar en wij moesten nog aan de 2e gang beginnnen. Toen ik wat van zij werden er wat smoesjes bedachtt. Zou het dan komen omdat we met Groupon haden gereserveerd, geen idee! Kortom ik vind de bediening en hoe er wordt opgelet echt niet kunnen. Hier kom ik echt nooit meer!!!!
Cyntdk .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Vanavond met z'n 4tjes heerlijk buiten op het terras mezedes gegeten. Vriendelijk personeel en gezellige sfeertje.
Keuze van het eten was goed maar konden na de 3e ronde echt niet meer aangezien er nog een heerlijk toetje kwam. Zeker voor herhaling vatbaar !!!
Tim S.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Leuk restaurant en via Vakantieveilingen hier terecht gekomen. We zaten lekker buiten op een mooi terras. Het eten was allemaal wel goed maar hoofdgerecht vond ik zout. Maar dat kan ook komen omdat het warm was en wij meer dorstig waren. Niet goed binnen kunnen kijken maar zag er goed uit. Het beste punt van dit restaurant vind ik de service en vriendelijkheid. Bij aankomst erg hartelijk ontvangen door de gastheer en de twee serveersters hadden oog voor alles. Voor ons een reden om hier nog een keer langs te komen als we eens wat minder dorstig zijn :)
Mike1234 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
In dit restaurant met 2 personen gegeten. Ik had als voorgerecht gegrilde aubergine, dat vond ik zelf het beste, krokant en smaakvol en mooi opgediend.

Hoofd gerecht een mixed Gril en die vond ik niet zo, de gyros was goed, de kipfilet was droog de rest van het andere vlees wel vrij door gebakken.

Nagerecht de baklava heel weinig, wel redelijk van smaak de salade als bij gerecht was piepklein.

Griekse koffie was niet echt lekker, te dik gezet je kon roeren wat je wou maar die was gewoon te dik gezet.

Vegetarische gerechten van de 2e persoon waren wel in orde maar geen
toppers.
Dessert standaard Dame Blanche, chocolade saus en natuurlijk de
spuitbus slagroom.

Service was wel redelijk in orde beetje over de top maar niet hinderlijk.

Prijsstelling is veel te duur, tapbier was lauw toen maar een flesje Mythos
besteld was ook niet echt gekoeld.
Tussendoor wel Ouzo, werd verschillende malen geserveerd maar sommige
klanten kregen 2 maal of drie maal anderen 1 maal en sommigen niets.
Wijn was in orde maar veel te weinig er zat bijna niets in het glas.

Decor daar moet je van houden, strak Grieks modern goede
wandschilderingen, absoluut niet oud bollig.

Mijn tips: Absoluut de drank prijzen omlaag, houd de grill
goed in de gaten met het vlees, gebruik echte slagroom.

Restaurant kan volgens mij wel wat worden, maar dan
moeten de puntjes op de i gezet worden.

Bart P.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten en vonden alles lekker. Geen gebruik gemaakt van een kortingsactie. Opmerking: na hoofdgerecht werd ons gevraagd of wij koffie wilde. Daar zijn wij op in gegaan, maar eigenlijk had hij moeten vragen of wij nog een dessert wilden. Bediening overigens uiterst vriendelijk. Beschildering beide kopmuren zijn mooi, maar qua inrichting kan het wel wat gezelliger.
Emmy P.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Gisteravond wilden we gaan eten bij Alexandros. Reserveren via de site had duidelijk de voorkeur, toch belden we. Er werd niet opgenomen, maar tot onze verrassing werden we binnen een minuut teruggebeld, met een verontschuldiging dat er niet was opgenomen. Top! Eenmaal aangekomen werden we zeer vriendelijk ontvangen en werd ons rustig de tijd gegeven om de menukaart te bekijken. We kozen de Mezedes. Een heerlijke keur aan gerechtjes, waarbij je zoveel kunt eten als je wilt voor een vast bedrag. Er wordt goed opgelet of je nog veel wilt eten of niet, waarmee wordt voorkomen dat er te veel eten wordt verspild. Bediening was uitermate vriendelijk, het eten was heerlijk en de sfeer gezellig. Kortom en prima avond in een leuk restarant. Absoluut voor herhaling vatbaar.
LouiseB-M .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Wij zijn meerdere keren naar Grand Taverne Alexandros geweest en van de Griekse tapas genoten. Het eten is lekker en volop keuze. Elke keer komen we niet verder dan ronde 3 omdat we zo vol zitten :)

De laatste keer waren we met 2 vrienden uit Engeland, alles was duidelijk uitgelegd in het Engels - helemaal top!

Het is heel gezellig in het restaurant en het personeel zijn erg vriendelijk. Ze vragen ook of er allergieën zijn waar ze rekening mee moeten houden.
Roog987 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Vanavond hier wezen eten met mijn vriendin. Melding dat er een baby + wieg meekwam was niet goed doorgekomen aan de telefoon maar hier werd snel op geanticipeerd en goed opgelost. Bediening was de gehele avond verder goed.

Eten was heerlijk (mixed grill). Porties zijn niet overmaats maar zeker voldoende en het eten was van goede kwaliteit. Wellicht iets meer tzatziki erbij doen (verhouding met het vlees).
Ook het dessert (Baklava) was erg lekker.

Decor was mooi, Grieks maar niet het 'suffe' authentieke. Ruimte zelf is alleen erg groot, open en hoog. Hierdoor galmt het en mist het wat intimiteit.

Al met al zeker een aanrader.
Belle P.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Vriendelijke bediening. Inrichting modern met Griekse elementen maar zonder in die standaard kitcherige ionische zuiltjes te verzanden. Bediening uiterst vriendelijk/enthousiast etc. zonder opdringerig te zijn. Perfect. We kregen te horen dat we ook dingen konden bestellen die niet op de kaart stonden. We aten de "all you can eat" Griekse "tapas": Mezedes. Erg veel verschillende hapjes, erg lekker klaargemaakt op de visdingen na (gamba te lang gekookt, mosselen ook niet je van het). Veel afwisseling. Redsina was heerlijk. We kregen vooraf een klein glaasje ouzo. Ik kon me uit Griekenland de ijskoffie herinneren, dit stond niet op de kaart, maar je vraagt ernaar en je krijgt een perfectie Griekse frappé. Zeer voor herhaling vatbaar.
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Met een Groupon gingen we mezedes eten, een soort Griekse tapas. Bij binnenkomst was het redelijk rustig, maar in rap tempo stroomde het restaurant vol. We werden vriendelijk ontvangen en kregen een tafeltje voor twee, dat we inruilden voor een beter plekje. De entourage is niet heel spannend, een hoge, rechthoekige ruimte, slechte akoestiek, die het praten bemoeilijkte.
We kregen een glaasje Ouzo en de systematiek werd uitgelegd: de bediening komt langs met warme en koude gerechtjes, als je iets erg lekker vindt kun je dat later nog eens bestellen.
We namen een half flesje Retsina (lekker) een kregen er ook een glas water bij. Water kost niets, zo hoort het, maar het is heel prettig dat ze het aanbieden. Prima!
Vervolgens lekker brood met kruidenboter, olijfolie met zeezout, 4 kalamata-olijven. En een drietal lekkere smeerseltjes: auberginepasta, tonijnsalade en een vismousse. Lekker. In vlot tempo daarna bladerdeeghapjes, met feta, spinazie en gehakt. En gehaktballetjes in een tomatensaus. Ook lekker. Dat werd direct gevolgd door een spiesje met geroosterd vlees en souvlaki. En een lekker balletje gekruid gehakt. En een schoteltje giros. De bediening kwam langs en vroeg of we nog meer brood wilden. Er zou echter nog van alles komen, dus hij adviseerde dat niet te doen.
Tot nu toe waren we erg te spreken over het eten, het tempo, de bediening. Ze konden de grote drukte goed aan en waren aardig voor de gasten, waaronder ook de nodige jonge kinderen. Maar toen viel het wat stil, we kregen nog een bakje salade, een schoteltje rijst, een bakje matige frites. Na een flinke tijd wachten nog een schaaltje garnalen in tomatensalsa en een schoteltje mosselen in een wat vettige knoflooksaus. Toen viel het echt stil, we wachtten beleefd op de nog toegezegde moussaka. Te beleefd denk ik, onze fout, we hadden op dat moment moeten aangeven dat we nog wat lekkere dingen wilden. Tussendoor kregen we nog wel een overgebleven schoteltje met feta in bladerdeeg, een favoriet hapje. We vroegen uiteindelijk of we nog iets konden verwachten en kregen als antwoord dat we nog wel wat konden krijgen als we dat wilden. We vroegen moussaka en nog een schoteltje giros. Dat duurde heel lang en we wilden eigenlijk al opstappen. Toen het toch nog kwam, werd uitgelegd dat de moussaka nog wat moest afkoelen, voordat hij gesneden en opgeschept kon worden. Maar dat had wel iets eerder verteld kunnen worden.
In voetbaltermen: een veelbelovende eerste helft, daarna viel het stil. Concept is prima, eten is in orde, maar blijf wel de ronde doen en vragen of de gast nog iets wenst. Bediening is wel vriendelijk, maar moet de aandacht niet laten verslappen.
Prijs-kwaliteit: 21,50 pp voor de eerste helft wel te doen, voor de tweede helft onder de maat. Met wat verbeteringen toch wel een aanwinst voor het nog wat kale Baltimoreplein in Almere Buiten.
Natasja F.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Op Koningsdag 2016 daar met 6 personen genoten van de onbeperkte mezedes(tapas). Meer dan voldoende qua hoeveelheid, heerlijke smaken en ook diversiteiten. Mooi opgediend op leuke passende bordjes en schalen. We konden bij bestellen wat we wilden.
Bediening erg gezellig, netjes en dienstbaar met humor(ook niet onbelangrijk).
Mooie zaak, maar met een gordijn of wat stoffering zou de sfeer wat 'warmer' kunnen.
Absoluut voor herhaling vatbaar, ook de menukaart zag er erg aantrekkelijk uit.
Wij hadden overigens een Groupon-bon en dat scheelt natuurlijk in prijs, maar dat is niet de reden om nog eens terug te komen want het was het geld dubbel en dwars waard.