Grand Taverna Alexandros

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 22:00

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Ted K.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Bezocht met 8 personen via een Groupon deal. Vriendelijke ontvangst in een weinig sfeervol restaurant, hoge plafonds, paarse verlichting, wel mooie muurschilderingen. Ons idee de voorgerechten en de hoofdrechten te combineren tot 1 schotel werd probleemloos overgenomen. Het eten was van redelijk tot goede kwaliteit, maar weinig authentiek. Met een beetje meer inspanning van de keuken zou er best een beter resultaat mogelijk kunnen zijn. Als je er niet te veel van verwacht is het een prima plek, maar voor de echte Griekse beleving gaan wij graag ons heil elders zoeken.
Henk G.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Al verschillende keren gegeten. zowel lunch als diner. Iedere keer weer een topper!
De inrichting is niet typisch Grieks (en dat bevalt me wel) maar wel mer Griekse wandschilderingen aan de muur.
Henk Groot en buren van de Twickellaan
Katja P.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Hier op zaterdagavond gegeten. Ik was hier al een keertje eerder geweest (door de week) en heerlijk gegeten. Deze zaterdag ook weer heerlijk gegeten, echter liep het in de bediening/keuken niet helemaal lekker deze keer. De zaak zat vol, goed teken normaal. We hebben meer dan een uur op ons voorgerecht gewacht, waarvan er eentje was vergeten, daarna opnieuw bijna een uur op ons hoofdgerecht gewacht, ook daar was de bestelling niet helemaal goed doorgekomen en klopte het niet helemaal wat op tafel stond (verzoeken door elkaar gehaald en iemand had een allergie wat gemeld was, wat niet door gekomen was).. het dessert was er redelijk snel, maar daar was opnieuw een verzoek om iets weg te laten niet goed doorgekomen en klopte het dus weer niet. Om de rekening moesten we twee keer vragen & ook die klopte niet, er stond iets op wat niet in rekening gebracht moest worden omdat het binnen het menu hoorde. Thuis nog erachter gekomen dat de menu prijs een euro duurder is dan op de actie vermeld stond & dat je voor een karafje kraanwater een euro moet betalen (persoonlijk vind ik dat not done, als er voor de rest plenty drankjes besteld zijn). Al met al moet ik wel zeggen dat het eten gewoon echt lekker is, maar voor mij heeft het restaurant geen sfeer, is de bediening/keuken gewoon te slordig. Als je alle tijd hebt, geen speciale wensen dan kun je hier prima een hapje eten. Wordt het allemaal wat ingewikkelder of heb je niet veel tijd, zou ik het persoonlijk niet meer aandurven om hier (met plezier) een hapje te gaan eten.
marissa-v .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Hele vriendelijke gastvrije ontvangst, we werden netjes naar ons tafeltje gebracht. Het restaurant was compleet gevuld, dat is al vaak een heel goed teken. Al heel snel werden onze drankjes gebracht met brood en diverse kleine hapjes. Daarna volgde de eerste lading mezedes en het was heerlijk. Degene die ons het eten bracht waarschuwde ook eet niet teveel brood, dat is zonde en hij had volkomen gelijk. Er werd ook voor we iets kregen gevraagd of er allergieën waren of dingen die wij niet lekker vonden. Meerdere keren werd tussendoor gevraagd of alles naar wens was en nadat wij de eerste mezedes op hadden kwamen de volgende. Weer zalig en gevarieerd. We hebben genoten, er werd gevraagd of de volgende mochten worden gebracht maar wij zaten vol. ( daar moet ik bij zeggen dat ik geen grote eter ben.) Maar niemand zal het restaurant met honger verlaten. Kortom, zeer gastvrij, vriendelijke en attente bediening, fijne atmosfeer en je kon heerlijk rustig met je tafelgenoot praten, tafels stonden niet te dicht op elkaar. Dus een aanrader.
Mick 7.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Vandaag hier wezen eten omdat mijn vrouw en ik 22,5 jaar bij elkaar zijn. Maar ook omdat we nog een voucher hadden liggen van vakantieveiling.
Vol verwachting klopte ons hart voor Griekse lekkernijen op de heenreis, en na afloop kan ik enkel maar beamen dat deze avond meer dan de moeite waard is geweest.
Werder vriendelijk ontvangen door de bediening, en mochten een mooie plekje voor onszelf uitzoeken. Kregen een lekker Ouzootje erbij (yamas), helaas geen stokbrood met smeerseltjes zoals in Wageningen.
Geen nood, nadat we onze keuze hadden gemaakt kregen we niet lang daarna ons voorgerecht, Keftedakia (griekse gehaktballetjes met tomatensaus), vers gebakken brood en de Chef's fantasie (Feta el fourno/feta uit de oven). Beide heel erg lekker.
15-20 minuutjes later volgde het hoofdgerecht, jammer dat de ossehaas niet meer te bestellen viel deze avond. Bleek op te zijn, de trio leek mij een prima keuze maar de vervanger was een goed alternatief. Hier hadden we besteld een souvlaki-schotel met gyros en de entrecote. Ook hier kan ik niets anders dan lof geven, één van de smakelijkste en heerlijk gekruid gyros- en souvlaki vlees, de entrecote medium gebakken (zonder dit te hebben gevraagd, puntje van enige kritiek). Maar hiervoor echt een aanbeveling, zelden zo lekker gehad in meer dan 25 jaar (zelfs niet bij Argentijnse grill-restaurants van naam).
En we hadden nog wat ruimte in de broekband zitten, dus een toetjes ging er wel in, de welbekende witte dame (Dame Blanche), vanille-ijs met verse slagroom en chocoladesaus.
Heerlijk ijs, weinig ijskristallen (enkel van het opdienen van water uit de opscheplepel), en dat is keurig! Kunnen ook zelfs betere ijssalons van leren.

Zoals gezegd gegeten met een voucher, jammer dat de ossenhaas deze avond niet te bestellen was. Of dit kwam omdat we met een voucher aten..., dat geloof ik niet echt gezien de entrecote ook geen klein stukje was. Borden mooi opgemaakt, vriendelijke bediening. Jammer dat er een jonge gastheer dan in spijkerbroek, gympies en t-shirt loopt terwijl zijn collega's wel netjes in zwart of zwart-wit liepen:-(
Daarnaast jammer dat er ook door de jongeman constant als bevestiging "yes" riep.
Na enkele bezoeken van Alexandros in Wageningen moet ik zeggen dat ze ons in Almere vaker gaan zien, mooi en ruim opgezet restaurant met wat ruimte om je tafel zodat je niet direct op het bord van je buren kunt gluren. Mooie afwerking van muren, jammer een heel hoog plafond en je zit een beetje in de "etalage", de glazen pui is hier debet aan.

Conclusie, Alexandros Almere, mede door de ervaring van de andere restaurants en goede bediening met hart voor de zaak hebben jullie een mooi etablissement waar het goed toeven is.

Ευχαριστώ για την ωραία βραδιά και να σας δούμε σύντομα!
Randy E.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Leuk om te lezen dat anderen een volledig ander beeld hebben bij dit restaurant. We waren vorige week en voor ons was het een flinke deceptie. Bij binnenkomst moet je de hand schudden van een verder niet-pratende gastvrouw om aan tafel te kunnen belanden.

Van de gerechten die we aten smaakte het stokbrood en kruidenboter by-far het beste. De Gyros speciaal was droog en smaakarm, de Bifteki was bedekt onder een plak kaas en 2 tomaten die het geheel op smaak brachten, een beetje. Voor 4 personen werden 2 kleine schaaltjes friet op tafel gezet, gelukkig was de smaak in lijn met de overige gerechten :-).

Het restaurant ziet er netjes en schoon uit, maar ademt met name een cultuurcrisis uit. Griekse details, strakke, moderne neon-details en als klap op de vuurpijl een geplastificeerd a4'tje als menu.
Shippy .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Na binnenkomst worden we hartelijk begroet door 2 vriendelijke medewerksters. We krijgen uitgebreid uitleg over het 3 gangenmenu en we kiezen voor de garnalencocktail als voorgerecht. Deze smaakt heerlijk en de hoofdgerechten zijn ook boven verwachting. De sfeer is aangenaam en we voelen ons op ons gemak. Na het lekkere toetje verlaten we het restaurant met een tevreden gevoel. Hier komen we zeker weer terug.
IB69 .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Met korting van social deal hier gegeten.
Leuk principe; geen menukaart maar men komt met hapjes/tapas/schaaltjes rond en je neemt wat je lekker vindt.
Komen regelmatig langs; je hoeft niet lang te wachten. Mag wel iets meer variatie in de gerechtjes. Wij hadden nu vrij veel (dezelfde) vis. Mag ook meer kip, rund, lams etc.
Prima gegeten voor leuk prijsje.
Glaasje ouzo van het huis, bediening vriendelijk.
De ambiance vonden wij niet echt gezellig; wat kaal en kil.
Rianne T.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
We hebben hier voor de 2e keer gegeten. De eerste keer na volle tevredenheid. Zeer vriendelijke (Griekse) bediening. Die moeite deed en met afwisselende, lekkere gerechten kwam. We aten de tapas.
Deze keer daarom weer voor dit restaurant gekozen en weer de tapas. Helaas andere zeer onvriendelijke bediening. We hebben 1,5 uur moeten wachten op eten(waren met kinderen) en toen we er naar vroegen gaven ze als antwoord, 'klopt u moet lang wachten'. Daarna werden alle bordjes op onze tafel 'gesmeten' en dat waren 6/8 bordjes met lamskoteletten, wat friet, iets in bladerdeeg(ze gaven geen uitleg van de gerechten). Geen groente, iets van moussaka ofzo . Er was veel te weinig variatie in het eten en het was te zout. Helaas was dit dus voor ons de laatste keer en raden we dit restaurant ook niet aan anderen aan, omdat de kwaliteit niet constant is.
ididit .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Eten was heerlijk.de organisatie rondom bediening zeer slecht. .Te weinig personeel .geen blije uitstraling.en wat sfeer muziek ontbreekt.We zaten buiten op terras .
Maar dit alles maakt dat ik niet weer hier ga eten..sorry
yesss .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Wederom weer heerlijk gegeten bij Alexandros,Griekse tapas,tzatziki.giros lekker knapperig,mousaka idem,sfeer en bediening goed,heb Yannis wel gemist,
Sandra B.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Gegeten bij Alexandros in Almere buiten, werden vriendelijk ontvangen leuke man die ons bediende. Door vakantie tijd rouleerde hij tussen de zaken in. Heeft het echter 20 minuten geduurd voor we na wederom vragen een drankje kregen, nog ruim een kwartier voor we een voor gerecht kregen ( stokbrood en kruidenboter). Dat hadden we amper op kwam het hoofdgerecht al, niet vragen of we nog iets te drinken wilde. Dessert kwam als enige wel vlot en zelfs de koffie was er snel. Werd over gezegd personeel binnen is niet zo vlot, geloof ik de man die ons bediende liep het vuur uit de schoenen. Wel lekker gegeten varkenshaas en mijn man had lams koteletjes, geloof alleen we daar niet meer gaan eten alleen maar door het trage gebeuren. Wel even melden het met een bon van vakantie veilingen was.
LauraVDV .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Wij hebben afgelopen vrijdag met z'n 3'tjes bij Alexandros gegeten met Vakantie Veilingen en wat ik kan zeggen is dat het echt boven verwachting was! Mijn man en ik hadden allebei de Alexandros mixed grill en mijn dochter had een gyros kindermenu het eten was lekker en smaakte vers. Ook was de bediening attent en vlot. Zeker voor herhaling vatbaar!
Annemieke H.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Heerlijk gegeten. Onze dochter had een spies waarvan de kip niet gaar was als troost voor het wachten kreeg ze een bord gyros terwijl haar spies opnieuw bereid werd! Super!
Bediening zeer vriendelijk.
Manuela V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Met de groupon bon voor Mezedes gereserveerd. Bij binnenkomst mochten we een tafeltje uitzoeken het was nog niet druk. Toen kwam er nog een stel binnen en ook zij mochten een tafeltjes uitzoeken. Bij hun werd meteen gevraagd of ze wat wilde drinken en wij moesten nog wachten, eindelijk kwam de serveerster en ze vroeg of we op de hoogte waren van het concept, eh nee nog niet eerder gedaan, maar is het niet gebruikelijk dat er eerst wordt gevraagd of je wat wil drinken??? Daarna ging het beter of toch niet? een schaal met brood en smeersels prima, vlot daarna kwam de eerste gang, was overigens lekker, werderom werd ons niet gevraagd of we nog een drankje wilde, het stel naast ons had al een paar keer een dankje gehad. Na de 1e gang bleef het lang stil en opeens kwam de serveerster vragen of we al aan de volgende gang toe waren, ja zeker. dit duurde weer heel lang, het stel naast ons was al klaar en wij moesten nog aan de 2e gang beginnnen. Toen ik wat van zij werden er wat smoesjes bedachtt. Zou het dan komen omdat we met Groupon haden gereserveerd, geen idee! Kortom ik vind de bediening en hoe er wordt opgelet echt niet kunnen. Hier kom ik echt nooit meer!!!!
cyntdk .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Vanavond met z'n 4tjes heerlijk buiten op het terras mezedes gegeten. Vriendelijk personeel en gezellige sfeertje.
Keuze van het eten was goed maar konden na de 3e ronde echt niet meer aangezien er nog een heerlijk toetje kwam. Zeker voor herhaling vatbaar !!!
Tim S.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Leuk restaurant en via Vakantieveilingen hier terecht gekomen. We zaten lekker buiten op een mooi terras. Het eten was allemaal wel goed maar hoofdgerecht vond ik zout. Maar dat kan ook komen omdat het warm was en wij meer dorstig waren. Niet goed binnen kunnen kijken maar zag er goed uit. Het beste punt van dit restaurant vind ik de service en vriendelijkheid. Bij aankomst erg hartelijk ontvangen door de gastheer en de twee serveersters hadden oog voor alles. Voor ons een reden om hier nog een keer langs te komen als we eens wat minder dorstig zijn :)
Mike1234 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
In dit restaurant met 2 personen gegeten. Ik had als voorgerecht gegrilde aubergine, dat vond ik zelf het beste, krokant en smaakvol en mooi opgediend.

Hoofd gerecht een mixed Gril en die vond ik niet zo, de gyros was goed, de kipfilet was droog de rest van het andere vlees wel vrij door gebakken.

Nagerecht de baklava heel weinig, wel redelijk van smaak de salade als bij gerecht was piepklein.

Griekse koffie was niet echt lekker, te dik gezet je kon roeren wat je wou maar die was gewoon te dik gezet.

Vegetarische gerechten van de 2e persoon waren wel in orde maar geen
toppers.
Dessert standaard Dame Blanche, chocolade saus en natuurlijk de
spuitbus slagroom.

Service was wel redelijk in orde beetje over de top maar niet hinderlijk.

Prijsstelling is veel te duur, tapbier was lauw toen maar een flesje Mythos
besteld was ook niet echt gekoeld.
Tussendoor wel Ouzo, werd verschillende malen geserveerd maar sommige
klanten kregen 2 maal of drie maal anderen 1 maal en sommigen niets.
Wijn was in orde maar veel te weinig er zat bijna niets in het glas.

Decor daar moet je van houden, strak Grieks modern goede
wandschilderingen, absoluut niet oud bollig.

Mijn tips: Absoluut de drank prijzen omlaag, houd de grill
goed in de gaten met het vlees, gebruik echte slagroom.

Restaurant kan volgens mij wel wat worden, maar dan
moeten de puntjes op de i gezet worden.

Bart P.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten en vonden alles lekker. Geen gebruik gemaakt van een kortingsactie. Opmerking: na hoofdgerecht werd ons gevraagd of wij koffie wilde. Daar zijn wij op in gegaan, maar eigenlijk had hij moeten vragen of wij nog een dessert wilden. Bediening overigens uiterst vriendelijk. Beschildering beide kopmuren zijn mooi, maar qua inrichting kan het wel wat gezelliger.
Emmy P.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Gisteravond wilden we gaan eten bij Alexandros. Reserveren via de site had duidelijk de voorkeur, toch belden we. Er werd niet opgenomen, maar tot onze verrassing werden we binnen een minuut teruggebeld, met een verontschuldiging dat er niet was opgenomen. Top! Eenmaal aangekomen werden we zeer vriendelijk ontvangen en werd ons rustig de tijd gegeven om de menukaart te bekijken. We kozen de Mezedes. Een heerlijke keur aan gerechtjes, waarbij je zoveel kunt eten als je wilt voor een vast bedrag. Er wordt goed opgelet of je nog veel wilt eten of niet, waarmee wordt voorkomen dat er te veel eten wordt verspild. Bediening was uitermate vriendelijk, het eten was heerlijk en de sfeer gezellig. Kortom en prima avond in een leuk restarant. Absoluut voor herhaling vatbaar.