Grand Hotel Opduin

Meer informatie over restaurant Grand Hotel Opduin

• : Parkeerplaats

Rob K.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Wij verbleven in het hotel en kozen ervoor om ook een avond in het restaurant van het hotel te dineren. Gerechten zijn er mooi en over nagedacht. Ook hoe de gerechten zijn opgediend is fraai. Bediening zelf is zeer vriendelijk en geintresseerd. Wat ons aanspreekt is dat er veel gebruikt wordt gemaakt van streekgerechten. Wij hadden het geluk dat het een prachtige avond was en we buiten op het terras konden dineren. Het is zeker een aanrader ook bij minder mooi weer.
Fieke D.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Vandaag met een restaurantcadeaucard bij Grand Hotel Opduin wezen eten. Het personeel is super vriendelijk en belangstellend. De stoelen zitten heerlijk en het decor is smaakvol. En het eten was super lekker. Een mals gegaard stuk lamsschouder en een varkenshaas met satesaus en gestoomde groente en rijst in kokosmelk. De patat er nog bij had voor mij niet gehoeven, maar de kwaliteit was super. Een aanrader als je op dit eiland logeert.
Maris1985 .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Heerlijk gegeten, warme en vriendelijke verzorging. Je voelt je echt welkom en te gast bij Opduin. Het personeel staat voor je klaar.
Echt genoten van ons bezoek bij zowel het ontbijt als het diner.
Mojozo .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Wij hebben genoten van het oudejaars-arrangement. Heerlijk gegeten. Een zeer uitgebreid voorgerechtenbuffet, alles wat wij hebben geproefd was zeer verfijnd en goed van smaak. Ook tussen-, hoofd-, en nagerecht waren verbluffend goed van smaak. Personeel deed er alles aan om er een gezellige en feestelijke avond van te maken en hierin zijn zij zeker geslaagd!
p B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Prachtig decor en fijne ambiance, helaas is het eten, waar het écht om gaat, teleurstellend. De smaakvolle inrichting van het restaurant wordt niet waar gemaakt. Zowel voorgerecht (Thaise soep) als hoofdgerecht (lam) vond ik niet voldoende, weinig tot geen smaak. De vega gerechten van mijn tafelgenoot waren zo mogelijk nog kariger. Van een 4**** hotel met dito prijzen mag je meer verwachten. Kan op herhaling Is klein.

Bediening en vriendelijk en correct. Decor is prachtig, al zouden de tafels naar mijn smaak iets verder uit elkaar mogen staan om zo ongewild mee te luisteren met de buren.
Karin B.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Fijn hotel-restaurant. Het decor is prachtig, in de Texelse duinen vlakbij het strand. Het eten is erg lekker en goed bereid. Professionele bediening.
Paul E.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2015
We komen al 3 jaar bij Hotel Opduin, en het is echt een aanrader. Helaas past het restaurant niet in dit plaatje. Het ziet er erg mooi uit, maar het eten en de service zijn niet van het niveau wat je mag verwachten in een 4-sterren hotel, en ook niet voor de prijs. We bestelden de special van de dag (entrecote voor 2 personen), met salade, friet en groente. De entrecote werd geserveerd bovenop de gegrilde groente en was koud. De friet was te kort gebakken. Toen we meldden dat het vlees en de groenten te koud waren werd de schaal weggehaald en kregen we hem 3 minuten later terug nadat ze hem even in de oven hadden gezet. Dit is niet wat we verwachten en is uiteraard niet goed voor de bereiding van het vlees. De kaasplank achteraf was wel goed.
Toen er achteraf gevraagd werd of alles naar wens was en we meldden dat we niet tevreden waren, werd hier niet op ingegaan.

Wij blijven fan van het hotel (o.a. ruime kamer, goede faciliteiten, heerlijk ontbijt), maar ' avonds zullen we niet gauw meer eten in het restaurant.
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
In dit geheel gerestylde restaurant hebben wij heerlijk gegeten. Vooraf een currysoep met fruits de mer en een tomatensoep, parelhoen en vegetarische schotel van rijst met asperges en groenten. De gerechten waren van prima kwaliteit en origineel. Bediening was buitengewoon attent, prima wijnkeus en ook het decor was uitstekend, heerlijke fauteuils, tafels waren ruim neergezet, zodat je elkaar niet in de weg zit. Hier komen we terug.
Meta V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2015
Voor wat Opduin pretendeert te zijn viel het ons enigszins tegen. We hadden een verrassingsmenu bij ons hotelarrangement, dat we via een actie geboekt hadden. Dan zou je denken dat je je gasten het beste van je keuken laat zien, waarop ze weer terugkomen, maar dat was niet het geval. Het eten was prima, maar niet verrassend/ vrij vlak van smaak. Als het aardappelgarnituur al een taartje is, is het een slechte keus om als groentegarnituur ook een taartje te serveren (bij de ietwat te droge parelhoen). We hadden om de wijnkaart gevraagd toen we aan tafel gingen, maar we hadden nog niet eens een keus gemaakt, of de currysoep met fruits-de-mer stond al voor onze neus (die was overigens smaakvol). Het interieur is heel stijlvol/modern, maar het restaurant komt wat ons betreft wat stijfjes over. Prima als ontbijtzaal, maar niet voor een intiem diner.
Marcob .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Elk jaar verblijven we een of meer dagen in dit hotel. Het restaurant is volledig verbouwd, het resultaat is prachtig. Goede stoelen, altijd belangrijk. Het leuke aan dit hotel is dat alles kan. Kinderen, honden, grote groepen, er is genoeg ruimte zodat je elkaar niet in de weg zit. Bediening is supervriendelijk, en ook voor de moeilijke vragen weten ze wel weer iemand te vinden die het antwoord weet.
Het eten is de laatste tijd duidelijk verbeterd. Neem vooraf zeker de zalmfilet met makreel. De zalm lijkt op gravad laks, stevig en de rooksmaak is niet té overheersend. Mijn hoofdgerecht, biefstuk met bakworst en truffel, is beter dan gemiddeld. De truffel komt er voldoende aan te pas, en wordt niet weggevaagd door de bakworst. De biefstuk zelf is mals en smaakvol. De panna cotta als desert is prima, zou het zo weer bestellen.
Tot dusverre het diner. Wat niet mag ontbreken is een opmerking over het ontbijt. Dat is hier altijd ver boven gemiddeld geweest. Brood, vleeswaren, ja zelfs de eieren smaken beter dan elders. Echt opmerkelijk, dat verschil.
Kortom, volgende keer natuurlijk weer naar dit hotel, voor het eten, de sfeer en de mensen.
Jaap M.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Tijdens ons verblijf op Texel hebben wij hier twee keer gegeten en twee keer helemaal naar onze zin. In verband met een kind van 2 maanden hebben wij er twee keer alleen het hoofdgerecht gegeten met een glas wijn, maar we waren zeer content. Mijn vrouw is een ware saté fan, dus zij koos voor de saté en was hier laaiend enthousiast over. Zelf koos ik voor de mosselen en deze ware heel goed bereid. Graag had ik nog wel gezien dat de Mosselen qua smaak natuur of look als keuze hadden. Bediening was top, ze onthouden je naam, kamernummer en wat je graag drinkt, hotelschool druipt ervan af!
Wolkje .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2014
De kaart was veelbelovend; zalm uit eigen rookoven en carpaccio met truffelmayonaise en oude kaas van Wezenspyk.
Zalm was koud en smakeloos. Waarom ligt de carpaccio bij veel restaurants toch altijd ijskoud op je bord? Garnering veel pijnboompitten, dot sla maar proefe geen truffelmayonaise.
Hoofdgerechten: runderdiamanthaas met rode kool,appeltjes en krenten en een kruidige saus van ingekookte port, taartje van aardappel en rozemarijn. Runderdiamanthaas was totaal doorbakken, rode kool te veel doorgekookt, taartje van de groothandel?
Tortellini gevuld met texelse shii-take en schapenkaas en tamme eendenborst was matig met weinig smaak.
Overigens gaf de bediening ons gelijk dat de diamanthaas niet goed was klaargemaakt; wij kregen een kopje koffie aangeboden.
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2014
Bij het arrangement van het hotel zat een verrassingsmenu inbegrepen; Aanpassen zou geen enkel probleem zijn, maar uiteindelijk kozen we er toch voor om ons te laten verrassen. Wel werd netjes gevraagd of er dingen waren die we echt niet op prijs stelden. (in ons geval fruits-de-mer)
Het hele interieur is zeer recent aangepast en we hebben met bewondering zitten kijken naar de harmonie van kleuren en lijnen. De kleuren passen perfect bij het nabije strand, de schelpen en de zee. Het moet een ijzersterke planning zijn geweest om het allemaal in een kort tijdsbestek gereed te krijgen.
Het voorgerecht was een salade met kip. Keurig netjes, mooie portie, leuk opgemaakt, maar niet sensationeel. Ik miste een dressing die de combinatie van smaken wat naar elkaar toe zou brengen.
Voor de wijn hebben we even moeten overleggen: Het advies was een Fleurie, dat is geen zware wijn en zou goed bij het (nog altijd verrassing) hoofdgerecht passen.
Het hoofdgerecht was snoekbaars. Dat zou ik zelf niet snel gekozen hebben, een zoetwatervis.
De bereiding was werkelijk perfect, zo gebakken dat er iets knapperigs was te herkennen, maar dat de vis niet was doorgeschoten. Hier is een vakman bezig geweest.
De Fleurie kon er inderdaad wel bij, maar misschien was wit toch meer complementair geweest.
We kozen zelf voor een nagerecht (niet inbegrepen in het arrangement):
Warme gestoofde appelpartjes met noten en vanille, hierbij roomijs met kaneel.
Dat viel zeer in de smaak en had de finesse die ik een beetje miste in het voorgerecht.
De bediening is professioneel en correct.
Albert G.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2014
Het restaurant van hotel Opduin is zijn VOC-naam kwijt. Het is helemaal vernieuwd, en naar ik begreep is de Brasserie opgegaan in het vernieuwde restaurant.
Nou, het ziet er uitstekend uit. Misschien moeten er nog wat dingetjes verlaatst worden maar het ziet er geweldig uit. Ook de keuken lijkt er zin in te hebben. Het slow cooked menu smaakt geweldig. Maar de communicatie tussen kok en bediening vergt nog aanzienlijke aandacht. Een als vvoraf besteld kindermenu kwam als laatst en de tijd tussen de gangen duurde.
Kortom, mooi, lekker maar te lang.
Olaf A'dam .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2014
Dit restaurant heeft een hele make-over gehad. Het rook er nog naar de verf. Mooi ingericht, frisse kleuren en een grote ruimte. Het was de derde avond dat zij weer open waren. Het enthousiaste personeel moest daardoor nog een beetje hun weg vinden. Dat gaven ze ook zelf aan. En wat waren zij trots op hun restaurant! Ze spraken wel wat hard, je kon hen letterlijk verstaan aan de andere kant van het restaurant. En de muziek mag wel iets zachter. Die was wel erg aanwezig.
De gerechten waren heerlijk. Mooi opgemaakte borden. De Tortelloni met de eendenborst was goed. Jammer dat de vulling van de Tortelloni wat flauw was. De shiitake en de schapenkaas waren te vlak. Iets van peper en zout had dit kunnen voorkomen. De gebakkenbiefstuk was prima bereid, en dat gold ook voor de saté van de varkenshaas. Vooral netjes dat de bijgerechten in mooie kommetjes werden gepresteerd en die bij de saté zelf. De porties waren fors. Een nagerecht hebben we niet genomen. De koffie was heerlijk. Jammer dat de koffie verkeerd in een hoog glas zat. Deze was gloeiend heet zodat je het niet kon vastpakken.
Angelique B.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Gastvrije ontvangst. Mooi modern terras in een duinpan. Klassieke lunchkaart. Wij namen een salade nicoise. Heel smakelijk, alle ingredienten krokant. Goede dressing die niet overheerst. Attente bediening die niet steeds komt vragen of het smaakt maar even langsloopt. Prijs/kwaliteit helemaal in orde.
Han G.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2013
Zaterdagavond heerlijk gegeten met zijn viertjes in een prachtige en ongedwongen omgeving: een werkelijk meer dan perfecte Indonesische maaltijd verzorgd door Danny, geboren en getogen in Indonesië: alles was even smakelijk en "eerlijk".
Diverse smaken werden op een subtiele wijze gecombineerd en het geheel werd sfeervol gepresenteerd zonder "opsmuk".