Grand Hotel de L'Empereur

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Zondag

Yvonne M.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Één prima gemoedelijke ambiance. Rood pluche, maar sfeervol. Uitstekende bediening, 2 heren, charmant met humor.
Wij hadden zeewolf en de anderen livar. Porties goed, niet te groot dus nog ruimte voor toetje.
Jacques K.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
Tijdens mijn verblijf in Maastricht heb ik 's avonds in het restaurant van dit hotel gedineerd.
Het restaurant is ongezellig en ouderwets ingericht. Wat de gerechten betreft kan ik niet anders zeggen dan dat deze teleurstellend waren, evenals de geschonken wijn. De bediening was slordig en ongeïnteresseerd. Geen zaak om aan te bevelen.
Rosalind38 V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2015
Een nachtje Maastricht gedaan, overnacht in Grand hotel L' empereur.
De ontvangst is povertjes, wel vriendelijk personeel. Kamers zijn schoon, ruim, en prima bedden. Schone badkamers.
De lobby was een wirwar van stoelen, buffettafels, en statafels met vieze kleden erop, jammer!
Het ontbijt was goed en uitgebreid, maar wie verzint het om dat in de hotellobby naast de receptie te laten plaatsvinden?
Een gezellig borreltje in de bar is er ook niet bij, aangezien die heel klein is, en dus snel vol zit.
Het restaurant is vol vergane glorie, en heeft niets met Jugendstill te maken.
Het eten daarentegen was uitstekend, net als de bediening!
Al met al voor de prijs een aardig hotel voor een shopping uitje in Maastricht, maar voor ons nooit meer..
Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2014
Tijdens ons verblijf in het hotel hebben wij ook een 5-gangen dinner genoten. Zalmcarpaccio, wildbouillon met bospaddenstoelen, zeewolf, runderlende, panna cotta met vanillepudding, basilicumijs en vruchten, het zag er allemaal geweldig uit en het smaakte voortreffelijk. De witte chileen was een goede keuze, de rode chileen was van grote klasse. De bediening was zeer deskundig en stijlvol. Wij waarderen ook een restaurant in oude, klassieke stijl. Ook de prijs-kwaliteit verhouding vonden wij gunstig.
Dick .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2014
Tijdens mijn zakelijke verblijf hier gegeten, zo matig als het hotel is zo goed is het restaurant! Het voorgerecht met tonijn en groene kaviaar smaakte erg goed, enige minpuntje hierbij was de grote hoeveelheid sla. Het hoofdgerecht was een overheerlijke corvina. Ook hierbij iets teveel groente naar mijn mening. Het dessert krijgt een ruime 8 een creme vanille met mooi gedraaide speculaas. Een ware smaak surprise.

De bediening kan iets soepeler maar deed uitstekend zijn best.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2014
Ik was hier om te overnachten. Een keurig hotel. In de lift werd een aantrekkelijk menu aangekondigd. Dit was de reden om aan een mooi tafeltje aan het raam te belanden. De bediening was stijfjes, maar vriendelijk. Volgens mij werkt deze meneer er al vele jaren. Het restaurant doet klassiek aan, maar ook een beetje vergane glorie.
Een menu van drie gangen met bijpassend wijnarrangement. € 55 in totaal, dat moet toch wat worden zou je denken.
Het resultaat is heel wisselend.
Het voorgerecht was een mousse van makreel. Smaakte lekker en het prachtig opgemaakte leisteentje zag er mooi uit. De smaken waren afwisselend zuur en zoet en combineerde prima met de vis. Hiervoor een dikke voldoende!
Het hoofdgerecht was matig opgemaakt en dat gold ook voor het totaal aan smaken. Verse witte asperges (uitstekend!) met wortelpuree (flauw en vlak) en een lamshaasje erop. Dit haasje was mooi mals en smakelijk. Erbij geserveerd was een aardappelgratin. Deze was echter lauw en niet gaar. Hoewel ik dit teruggaf en ook mededeelde aan de bediening, werd er niets door het restaurant teruggedaan (excuses of uitleg of ?).
Het nagerecht was een kaasplankje (leisteentje weer). Mooie kaas en goed op temperatuur maar er zal een hele amuselepel met stroop bij ..... veel te veel en daardoor was deze gang uit balans. De drie druiven en het vlakke zelfgebakken (ik geloof bananen-) brood gaf hier ook geen spetterende touch aan.
Jammer. De ambiance is OK, maar met meer aandacht zou er iets van te maken zijn. Meer aandacht van de kok in de eerste plaats.
Victoria S.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2013
de bediening was met een beetje poeha, overdreven daar de ambiance wel gezellig burgelijk is. T was erg rustig en werden we erop gewezen ergens anders te gaan zitten, waar de tafel al voorgedekt was.. tja.. geen zin in gedoe dus vooruit. T eten vonden wij lekker, misschien voor wat t was enigszins aan de prijzige kant. T ligt handig aan de overkant van het treinstation wat voor ons de reden was daar we geen zin hadden verder de stad in te gaan in de regen.
Bill M.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2013
Het is een fraai gebouw waarin dit 4 sterren hotel is gevestigd, tegenover het station in Maastricht. Ook het restaurant is smaakvol ingericht. Maar dan het eten: als dagsoep was er een z.g. bisque, maar dat bleek een uien / groente soep met 1 grote garnaal. Het hoofdgerecht was hazenpeper, die werd opgediend in een diep bord met puree en slappe groene asperges, e.e.a. leek uit de magnetron te komen. Dit was eten van café-niveau en maakt de pretenties van het hotel niet waar.