Grand Hotel Amrâth Amsterdam | Restaurant Seven Seas & Bar Lounge

Prins Hendrikkade 108 1011 AK Amsterdam Nederland Kaart
31-205520000

Over het restaurant Grand Hotel Amrâth Amsterdam | Restaurant Seven Seas & Bar Lounge

Bar Lounge:
De Bar Lounge is het hart van het hotel met authentieke details van het Scheepvaarthuis en zicht op de Amsterdamse grachten. Een ideale plek voor een informele ontmoeting. Hier kun je genieten van een kopje koffie of heerlijke lunch diner. Wij verwelkomen je daarnaast in de avond graag voor diverse drankjes om je dag af te sluiten.

Restaurant Seven Seas:
Voor een exclusief diner bent je welkom in restaurant Seven Seas. Prachtig marmer, een warme houten vloer en glas-in-lood decoraties vormen de rijke entourage van het restaurant. In het restaurant worden internationaal georiënteerde gerechten met kwalitatief hoogwaardige producten geserveerd.

Meer informatie over restaurant Grand Hotel Amrâth Amsterdam | Restaurant Seven Seas & Bar Lounge

Gelegen tegenover Amsterdam Centraal Station, nabij halte Prins Hendrikkade
  • : Het hotel beschikt over een eigen parkeergarage met 45 betaalde parkeerplekken. Parkeergarage Oosterdok is op 5 minuten loopafstand van Grand Hotel Amrâth Amsterdam gelegen.

In Restaurant Seven Seas serveren wij van 18:00 tot 23:00 uur culinaire gerechten. In Bar Lounge bent u welkom voor een kop koffie, lunch en drankjes met uitzicht op de grachten, vanaf 09.30 uur tot 00.00 uur, vrijdag en zaterdag tot 01.00 uur.

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Invalidentoilet
7,1

Jouw recensie over het restaurant Grand Hotel Amrâth Amsterdam | Restaurant Seven Seas & Bar Lounge

Lida V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
Bediening niet vaardig. Langzaam en wisten de kassa niet te bedienen. Het was maar goed dat het niet druk was. Had de indruk dat er dan problemen zouden ontstaan.
Eten was goed.
ed K.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2018
Uitstekende service. We mochten even rondkijken en werden meegenomen naar de 3e etage.
Genoten van de prachtige architectuur.
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Prima sfeer in dit fraaie hotel. Na een rondleiding dan ook maar tijdens een lunch de sfeer in het restaurant willen proeven. Dat viel een beetje tegen. In de zalmsalade zat weinig zalm en veel sla.
Hans P.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2018
Met name door de goede akoestiek en de juiste afstand van de tafeltjes, kun je hier een goed gesprek voeren zonder het gevoel te hebben dat iedereen kan meeluisteren.
kr00nbrt .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
We zijn hier al eerder geweest ook met vrienden uit de Canada. Het is ons elke keer goed bevallen. Een belangrijke extra attractie is de prachtige art-deco inrichting die heel goed onderhouden wordt en er dus fantastisch uitziet.
Het eten is prima. De gerechten zijn vaak verrassend omdat de ingrediënten steeds op een bijzondere manier zijn bereid.
Het enige minpuntje de kaart is niet gewijzigd sinds we er een half jaar geleden waren.
Ik hoorde dat de kaart begin februari alsnog vervangen wordt.
Ik ben benieuwd
Pim J.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2017
Seven Seas - tijdens sneeuwstorm bezocht, eerst 5 x telefonisch gebeld, verschillende nummers, waaronder het centrale nummer, geen gehoor, (vreemd voor zo'n groot hotel, toch?). Dan maar op de bonnefooi, wel plek. Niet geheel duidelijk of dit een echt restaurant is, meer een soort bar-lobby achtig iets. Personeel aardig maar zeker niet adequaat, duurde lang voordat we gevraagd werden of we iets wilden drinken en het overhandigen van een menu duurde nóg langer. 3 Exemplaren van de menukaart, voorzien van lege insteekhoezen en totaal verschillend van elkaar, een aanfluiting. Voorgerecht Wild met rode biet en hoofdgerecht Diamantspies, behoorlijk prijzig, ook al omdat er geen bijgerecht bij wordt geserveerd. Met wat kruidige rijst er los bij komt een hoofdgerecht op ruim € 30,- Laat ik er verder kort over zijn: tourist trap, prijs/kwaliteit ver onder de maat, zeker voor een 5* Hotel. Algehele indruk, bijzonder rommelig (bar!) en ongeinspireerd. Zeker geen aanrader, tenzij je in een sneeuwstorm bent gestrand, dan mag het.
Carletta B.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Op de Amrath Hotel side/Wild gerechten (zie foto) STUKKEN Reerug/Wild zwijn,een lust voor het oog,maar
op het bord het minimale !! Hoofdgerecht 24,50 euro !! Ik werd een beetje gefopt!!!
Prijzig en wat opje bord komt! Niet vergelijkbaar. Dat kun NIET verkopen! Ik mis Johannes van Dam
Stan V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Jammer dat keuken en bediening niet zo mooi zijn als het gebouw. Vond het echt een teleurstelling en niet voor herhaling vatbaar.
Lourent R.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Met mijn werk zijn we hier gaan eten, een hele mooi plek van buiten en van binnen, een beetje stijf maar past goed bij de interieur, we hebben goed gegeten maar niet bijzonder. De seasar salade was lekker ondanks dat ik geen extra kip heb besteld en de rib eye was een betje taai, de bediening is erg profesianeel en attent.
Ina M.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Goed verzorgd diner gehad in de bar-lounge van het Amrath. Prettige ruimte naast de ingang van het hotel met mooie details en een fraai gedekte tafel. Bediening zeer voorkomend, glazen werden tijdig bijgevuld, borden keurig volgens de etiquetteregels uitgeserveerd. Wijn werd gul geschonken en paste goed bij de gerechten, die ook prima waren en waarbij keurig rekening gehouden werd met een zwanger lid van ons gezelschap. De diamanthaas als hoofdgerecht was aan de lauwe kant maar wel heel mals en fraai 'fusion' geserveerd. Het dessert een beetje een ratjetoe van producten maar wederom gul en van prima kwaliteit. Tussendoor een paar leuke amuses/extraatjes waaronder een voorproefje van de nieuwe dessertkaart. Al met al een heerlijke avond gehad na een eerdere teleurstellende ervaring. Ik hoop dat ook de kwaliteit van de high tea sterk verbeterd is (een aantal van de recensies hieronder zijn helaas nogal kort en weinig zeggend) maar dan zou ik het Amrath zeker weer aanbevelen.
Masja M.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Kwam hier voor een zakelijke lunch met twee buitenlandse gasten. Het Scheepvaarthuis (waarin het hotel gehuisvest is) is mijn favoriete Amsterdamse gebouw, en mooi op loopafstand van Amsterdam Centraal wat het beide zeer aantrekkelijk maakt voor een vergadering. Ook dat het een hotel is, zou het vaak wat rustiger maken. Alleen de bediening was vreselijk. Vrouw met kort blond haar stond te schreeuwen naar gasten, ik kon mezelf en mijn gasten niet meer verstaan. Daarna volgde een kwartier lang een lomp geschuif met tafels en stoelen waardoor je nog steeds geen woord van elkaar kon verstaan. En in plaats van een "sorry", mopperde ze: "ja, je moet toch je werk doen". Ze keek nooit rond, dus het was moeilijk een bestelling te plaatsen, de kop stond de hele tijd op onweer, en ze was ronduit brutaal naar mijn gasten, terwijl ondanks alles heel vriendelijk bleven. Nieuwe gasten keken me ook direct vragend aan of dit was wat ze verder van Nederland / Amsterdam mochten verwachten. Ik schaamde diep. Prijzen zijn te hoog, maar dat heb ik er voor over als je in het mooiste gebouw van Amsterdam je gasten kunt verrassen op een smakelijke sfeervolle lunch, maar met deze grafstemming, smaakte het naar niks. Nog nooit zoiets meegemaakt. Dit kan echt niet. En dan klaag ik eigenlijk nooit over bediening, want ik heb zelf ook genoeg ervaring in de horeca.
Fenna S.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Heb hier met vrienden gegeten. Het eten was super lekker! Niet verwacht. Sfeer was prima, moest even wachten op het dessert maar erg genoten. Denk dat ik hier wel ga terugkomen, mooie gerechten en met zorg gemaakt.
Steven S.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Voortreffelijk gegeten. Maaltijd met goede smaak en bijpassend gevuld glas. Bediening erg vriendelijk, en er heerst een plezante ambiance. Zeker voor herhaling vatbaar.
priscilla T.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Het personeel was beleefd en klantvriendelijk waardoor " het avondje eten" goed begon. Omgeving was rustgevend en het eten was heerlijk. Ik keer zeker weer terug!
Isabella M.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Ik heb er heerlijk kunnen eten, het eten werd mooi en leuk geserveerd. Ik was blij met de presentatie. Er was een goeie sfeer waar ik van genoot.
Jordan P.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Het was erg gezellig, heb mijn vriendin verrast om even uit huis te gaan en we hebben super na ons zin gehad. De eten smaakte uitstekend!
Jessika P.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Betreft een high tea. Teleurstellend. Ongastvrij personeel, geen verse thee (warm water met theezakjes), na 3/4 uur wachten fantasieloze sandwiches, na 2 uur wachten friandises en niet verse scones. Kosten 32.50 pp. Schandalig dat een 5sterrenhotel dit durft aan te bieden. Schaamteloos.
Maurits V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Uiterst vriendelijk bediend,schoon,keurig en georganiseerd.
Heerlijk gegeten en een goede wijnkaart...aanrader voor iedereen!
Ina M.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Sja, waar zal ik beginnen. Een behoorlijk teleurstellende ervaring was de high tea bij het Amrath in elk geval. Beschamend, eigenlijk, voor een hotel van deze klasse. Er was zo goed als niks zoals het hoorde of in elk geval zoals wij het verwacht hadden en dat was een flinke domper op een feestelijke middag. Laat ik het zo dan ook maar insteken; wat hadden we nou zo graag gezien en zijn we gewend van andere hotels/restaurants van dit niveau.

Bij telefonisch contact over de reservering wordt de telefoon snel opgenomen. Je verwacht niet dat je hem heel erg lang moet laten overgaan om vervolgens geen contact te krijgen en dan na een half uur maar weer eens terugbelt.
Als je vervolgens bij dat telefonische contact aangeeft dat een van de leden van je gezelschap zwanger is en of daar rekening mee kan worden gehouden, en dat wordt toegezegd, verwacht je natuurlijk dat dat gebeurt. Daarover later meer.

De dames bij de receptie - je bent hier voor het eerst en weet niet precies waar je heen moet - maken direct oogcontact met je en staan je vlot te woord. Ze staan niet te kletsen met een collega die blijkbaar op het punt van vertrekken staat, verdiepen zich vervolgens niet weer in hun papieren en hebben pas dan aandacht voor je. Daarna verwijzen je duidelijk door naar waar je moet zijn of waar je verder geholpen wordt. Dat maakt dat je niet enigszins verbaasd in een lege bar terechtkomt waar overduidelijk geen high tea wordt geserveerd. De heer achter de bar hier - en dit was in werkelijkheid ook echt het enige wat keurig gebeurde - hangt je jas voor je op en brengt je naar je tafel verderop in het gebouw.

Deze tafel is zoals je hoopt in een van de indrukwekkende grote ruimtes van het hotel en niet in de ontbijtzaal waar slechts circa 12 mensen zitten, de potten cereals nog staan uitgestald en de meeste tafels alweer gedekt zijn voor het ontbijt de volgende dag of dat worden gedurende je bezoek. Je tafel is niet zodanig onhandig neergezet dat het personeel zich steeds achter je langs moet wurmen en het zelfs enkele keren presteert om vóór gasten langs te reiken om iets te pakken of te serveren. Als je gezelschap compleet is wordt je natuurlijk welkom geheten door een van de dames of heren van de bediening die uitlegt wat er precies gaat gebeuren. Het glaasje bubbels dat bij je arrangement hoort wordt netjes gelijkmatig ingeschonken zodat er niet een paar mensen met een bodempje in hun glas eindigen. Gastvrij worden dan ook de kaarsen die in de mooie grote kandelaar midden op de tafel staan voor je aangestoken.

Blijkbaar start de high tea met een amuse. Bij het serveren van die amuse krijg je keurig te horen wat er precies in je glaasje zit en de amuse is zoals het een amuse betaamt eenvoudig met een vorkje of lepeltje te eten. Hij is bovendien lekker en bestaat niet uit een reepje (weliswaar prima) zalm dat is voorzien van een lichtgele klodder onduidelijke saus en ligt niet op een lange, onhandelbare sliert groente. Het groen van het bijbehorende radijsje wordt bij het afruimen van de glaasjes netjes meegenomen en ook wordt dan duidelijk dat je voor deze amuse je vorkje geacht werd te gebruiken en dat je je lepeltje moet bewaren.
Het theewater, dat natuurlijk niet alleen bij de laatste ronde pas in bij de grootte van je gezelschap passende theepotten van enig formaat wordt geserveerd zodat ze niet steeds na twee kopjes leeg zijn, wordt zonder dat je daar steeds om hoeft te vragen aangevuld. Dat geldt ook voor de theezakjes. Er staat heel praktisch ook een afvalbakje of schoteltje op tafel voor de plastic verpakkingen van elk zakje thee en voor de gebruikte theezakjes - of die worden regelmatig keurig afgevoerd door het personeel.

Het champignonsoepje dat je vervolgens krijgt wordt niet ten onrechte geserveerd als aspergesoep en is niet de meest fabrieksmatige zoute maar verder volstrekt smakeloze soep die je ooit in een zichzelf respecterend restaurant kreeg. De fles wijn die je bij het eten bestelt van de wijnkaart wordt voor hij wordt opengemaakt even getoond zodat duidelijk is dat het de juiste is (dat was het overigens, en hij was lekker.)
De toren met sandwiches die vervolgens wordt neergezet is duidelijk niet gevuld met sandwiches die al uren geleden gemaakt zijn waardoor ze aan de kant van de vulling klef zijn geworden en het brood aan de bovenkant is uitgedroogd. De sla is niet hier en daar bruin geworden en de sandwiches zijn in een handzaam, high-tea-passend formaat gesneden.
Over de toren met zoete hapjes die vervolgens wordt geserveerd, wordt netjes toegelicht wat wat is en wordt niet slechts gemeld dat het scones en 'ehm, lekkere dingetjes' betreft. De hapjes zijn niet onvoorstelbaar slordig op de borden gelegd, daardoor niet omgekieperd, tegen elkaar aan of zelfs over elkaar heen gelegd. Iedereen van het gezelschap kan elk hapje proeven, omdat het niet klaarblijkelijk de restjes zijn die je hebt gekregen en er van sommige 'lekkere dingetjes' nog maar een stuk of twee over waren in de keuken.

Het personeel en de keuken zijn, zoals je mag verwachten - zeker nadat haar aanwezigheid is aangekondigd- keurig ingespeeld op een zwangere gast. Er wordt zonder daarom te hoeven vragen een alcoholvrij aperitief aangeboden, er wordt natuurlijk automatisch een alternatief aangeboden voor de amuse met zalm en de sandwiches met zalm en men begrijpt dat ook sandwiches die tegen de met zalm gevulde hebben aangelegen besmet kunnen zijn. Dat is immers nogal een risico voor een ongeboren kind. Het alternatief dat wordt aangeboden bestaat niet zowel bij de amuse als bij de sandwiches uit droge kip met een flinke hoeveelheid niet al te smakelijke kip-kerriesaus. Bij de zoete hapjes wordt keurig aangegeven of er ergens rauw ei is gebruikt.

Het personeel ziet er keurig uit. De ene dame die je bedient heeft geen rok aan met enorme bruine vlekken en ze heeft ook niet net als haar collega een gigantische ladder in haar panty. Het personeel is beleefd maar enthousiast en hartelijk en voelt aan wat nodig is.
Als je wilt vertrekken, hoef je niet op zoek naar waar je af moet rekenen. Als je bij het afrekenen aangeeft dat níet alles naar wens was, wordt je gevraagd waar 'm dat in zat, en worden er bijvoorbeeld excuses gemaakt of wordt toegezegd dat een en ander uitgezocht zal worden/er contact met je over wordt opgenomen. Je hoeft vervolgens natuurlijk niet zelf op zoek naar je jas en elk personeelslid dat je bij het verlaten van het pand bij de bar en de receptie ziet groet je netjes.

Maar....helaas, was het maar zo geweest, of in elk geval een stuk mooier dan het was... We hadden wel eens enthousiaste verhalen gehoord over het diner in het Amrath. Ten aanzien van de high tea kunnen we maar weinig moois vertellen. We hebben er maar het beste van gemaakt, maar het was een behoorlijke aanfluiting. Jammer!!

Nb Het Amrath hotel heeft na contact excuses gemaakt en ons aangeboden te tonen dat ze een 5-sterrenniveau kunnen bieden.
Frans T.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
vriendelijke ontvangst,vrolijke tafelbediening en van goede wil.
interieur/gebouw zeer goed en mooi. Schitterend voorbeeld van Amsterdamse school van binnen en van buiten.Bezichtigen kan. Eetzaal was overigens leeg(!)
Eten is onder de maat.Op zich heerlijke kalfswang uit het december menu was voorzien van allerlei tierelantijnen waardoor het een machtige hap werd ipv een subtiel vleesgerecht .krabsoep was waterig en te zout.Biefstuk was zoals hij moet zijn, opgefleurd met een frutsel ui.
De tierelantijnen herhaalden zich bij een van de toetjes die verder overigens zeer gewoontjes maar niet echt slecht waren. Alle bijgerechten moesten apart besteld en betaald worden.
Wijnen doorsnee.
Waar echt wat aan gedaan moet worden is de traagheid van de keuken! Er waren maar een paar tafels in Bar-lounge bezet, waar je overigens best leuk aan het raam kunt zitten, en het duurde en duurde maar.

Prijs/kwaliteit verhouding is slecht zeker als je Amrath heet.

Kortom Directie : er is werk te doen!