Grand Hotel Amrâth Amsterdam | Restaurant Seven Seas & Bar Lounge

Prins Hendrikkade 108 1011 AK Amsterdam Nederland Kaart
31-205520000

Over het restaurant Grand Hotel Amrâth Amsterdam | Restaurant Seven Seas & Bar Lounge

Bar Lounge:
De Bar Lounge is het hart van het hotel met authentieke details van het Scheepvaarthuis en zicht op de Amsterdamse grachten. Een ideale plek voor een informele ontmoeting. Hier kun je genieten van een kopje koffie of heerlijke lunch diner. Wij verwelkomen je daarnaast in de avond graag voor diverse drankjes om je dag af te sluiten.

Restaurant Seven Seas:
Voor een exclusief diner bent je welkom in restaurant Seven Seas. Prachtig marmer, een warme houten vloer en glas-in-lood decoraties vormen de rijke entourage van het restaurant. In het restaurant worden internationaal georiënteerde gerechten met kwalitatief hoogwaardige producten geserveerd.

Meer informatie over restaurant Grand Hotel Amrâth Amsterdam | Restaurant Seven Seas & Bar Lounge

Gelegen tegenover Amsterdam Centraal Station, nabij halte Prins Hendrikkade
  • : Het hotel beschikt over een eigen parkeergarage met 45 betaalde parkeerplekken. Parkeergarage Oosterdok is op 5 minuten loopafstand van Grand Hotel Amrâth Amsterdam gelegen.

In Restaurant Seven Seas serveren wij van 18:00 tot 23:00 uur culinaire gerechten. In Bar Lounge bent u welkom voor een kop koffie, lunch en drankjes met uitzicht op de grachten, vanaf 09.30 uur tot 00.00 uur, vrijdag en zaterdag tot 01.00 uur.

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Invalidentoilet
6,8
7,1

Jouw recensie over het restaurant Grand Hotel Amrâth Amsterdam | Restaurant Seven Seas & Bar Lounge

Gabi L.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2018
Vandaag naar de rondleiding door en om het gebouw en de daaraan gekoppelde lunch geweest. Uitstekend rondleiding, zeer matige lunch. Aangezien het een gecombineerde prijs is weet ik niet hoeveel de lunch kost maar van een 5 sterren restaurant had ik beslist meer verwacht dan een bord tomatensoep en een droog stuk zalm op een lepel erwtenpuree. De bediening was overwegend onder de maat, we werden voornamelijk geholpen door een dame die alles eerst moest navragen - of ze naast de wijn wel een karaf water mocht brengen: nee!, we moesten aan de fles voor €6,95, waar de lunch uit bestond, wat de opties voor dessert waren - en die we zelf om de wijnkaart moesten vragen. Toen mijn glas wijn er halverwege het hoofdgerecht nog niet was ben ik achter de klapdeuren navraag gaan doen - er was al minutenlang geen personeel te zien in de eetzaal - en bleek men de fles niet te kunnen vinden. Misschien heeft het Amrath domweg geen culinaire aspiraties, het heeft zeker een personeelsprobleem.
Nelleke C.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
over het eten kan ik kort zijn. Niet bijzonder, ik had er meer van verwacht. Vegetarisch stond niet op de menukaart
, maar in de keuken is er toch iets van gemaakt. Venkelsoep te dun en smakeloos.
Bediening zeer goed. Attent en zorgzaam.
Mathijs D.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2018
Helaas werd net de Lounge kaart veranderd terwijl ik aan tafel zat. Lees verkort. Het menu van de website was niet meer te verkrijgen ...

De mosselen waren niettemin prima!
Lida V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
Bediening niet vaardig. Langzaam en wisten de kassa niet te bedienen. Het was maar goed dat het niet druk was. Had de indruk dat er dan problemen zouden ontstaan.
Eten was goed.
ed K.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2018
Uitstekende service. We mochten even rondkijken en werden meegenomen naar de 3e etage.
Genoten van de prachtige architectuur.
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Prima sfeer in dit fraaie hotel. Na een rondleiding dan ook maar tijdens een lunch de sfeer in het restaurant willen proeven. Dat viel een beetje tegen. In de zalmsalade zat weinig zalm en veel sla.
Hans P.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2018
Met name door de goede akoestiek en de juiste afstand van de tafeltjes, kun je hier een goed gesprek voeren zonder het gevoel te hebben dat iedereen kan meeluisteren.
BJ K.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
We zijn hier al eerder geweest ook met vrienden uit de Canada. Het is ons elke keer goed bevallen. Een belangrijke extra attractie is de prachtige art-deco inrichting die heel goed onderhouden wordt en er dus fantastisch uitziet.
Het eten is prima. De gerechten zijn vaak verrassend omdat de ingrediënten steeds op een bijzondere manier zijn bereid.
Het enige minpuntje de kaart is niet gewijzigd sinds we er een half jaar geleden waren.
Ik hoorde dat de kaart begin februari alsnog vervangen wordt.
Ik ben benieuwd
Pim J.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2017
Seven Seas - tijdens sneeuwstorm bezocht, eerst 5 x telefonisch gebeld, verschillende nummers, waaronder het centrale nummer, geen gehoor, (vreemd voor zo'n groot hotel, toch?). Dan maar op de bonnefooi, wel plek. Niet geheel duidelijk of dit een echt restaurant is, meer een soort bar-lobby achtig iets. Personeel aardig maar zeker niet adequaat, duurde lang voordat we gevraagd werden of we iets wilden drinken en het overhandigen van een menu duurde nóg langer. 3 Exemplaren van de menukaart, voorzien van lege insteekhoezen en totaal verschillend van elkaar, een aanfluiting. Voorgerecht Wild met rode biet en hoofdgerecht Diamantspies, behoorlijk prijzig, ook al omdat er geen bijgerecht bij wordt geserveerd. Met wat kruidige rijst er los bij komt een hoofdgerecht op ruim € 30,- Laat ik er verder kort over zijn: tourist trap, prijs/kwaliteit ver onder de maat, zeker voor een 5* Hotel. Algehele indruk, bijzonder rommelig (bar!) en ongeinspireerd. Zeker geen aanrader, tenzij je in een sneeuwstorm bent gestrand, dan mag het.
Alexander V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Op de Amrath Hotel side/Wild gerechten (zie foto) STUKKEN Reerug/Wild zwijn,een lust voor het oog,maar
op het bord het minimale !! Hoofdgerecht 24,50 euro !! Ik werd een beetje gefopt!!!
Prijzig en wat opje bord komt! Niet vergelijkbaar. Dat kun NIET verkopen! Ik mis Johannes van Dam
Stan V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Jammer dat keuken en bediening niet zo mooi zijn als het gebouw. Vond het echt een teleurstelling en niet voor herhaling vatbaar.
Lourent R.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Met mijn werk zijn we hier gaan eten, een hele mooi plek van buiten en van binnen, een beetje stijf maar past goed bij de interieur, we hebben goed gegeten maar niet bijzonder. De seasar salade was lekker ondanks dat ik geen extra kip heb besteld en de rib eye was een betje taai, de bediening is erg profesianeel en attent.
Ina M.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Goed verzorgd diner gehad in de bar-lounge van het Amrath. Prettige ruimte naast de ingang van het hotel met mooie details en een fraai gedekte tafel. Bediening zeer voorkomend, glazen werden tijdig bijgevuld, borden keurig volgens de etiquetteregels uitgeserveerd. Wijn werd gul geschonken en paste goed bij de gerechten, die ook prima waren en waarbij keurig rekening gehouden werd met een zwanger lid van ons gezelschap. De diamanthaas als hoofdgerecht was aan de lauwe kant maar wel heel mals en fraai 'fusion' geserveerd. Het dessert een beetje een ratjetoe van producten maar wederom gul en van prima kwaliteit. Tussendoor een paar leuke amuses/extraatjes waaronder een voorproefje van de nieuwe dessertkaart. Al met al een heerlijke avond gehad na een eerdere teleurstellende ervaring. Ik hoop dat ook de kwaliteit van de high tea sterk verbeterd is (een aantal van de recensies hieronder zijn helaas nogal kort en weinig zeggend) maar dan zou ik het Amrath zeker weer aanbevelen.
Masja M.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Kwam hier voor een zakelijke lunch met twee buitenlandse gasten. Het Scheepvaarthuis (waarin het hotel gehuisvest is) is mijn favoriete Amsterdamse gebouw, en mooi op loopafstand van Amsterdam Centraal wat het beide zeer aantrekkelijk maakt voor een vergadering. Ook dat het een hotel is, zou het vaak wat rustiger maken. Alleen de bediening was vreselijk. Vrouw met kort blond haar stond te schreeuwen naar gasten, ik kon mezelf en mijn gasten niet meer verstaan. Daarna volgde een kwartier lang een lomp geschuif met tafels en stoelen waardoor je nog steeds geen woord van elkaar kon verstaan. En in plaats van een "sorry", mopperde ze: "ja, je moet toch je werk doen". Ze keek nooit rond, dus het was moeilijk een bestelling te plaatsen, de kop stond de hele tijd op onweer, en ze was ronduit brutaal naar mijn gasten, terwijl ondanks alles heel vriendelijk bleven. Nieuwe gasten keken me ook direct vragend aan of dit was wat ze verder van Nederland / Amsterdam mochten verwachten. Ik schaamde diep. Prijzen zijn te hoog, maar dat heb ik er voor over als je in het mooiste gebouw van Amsterdam je gasten kunt verrassen op een smakelijke sfeervolle lunch, maar met deze grafstemming, smaakte het naar niks. Nog nooit zoiets meegemaakt. Dit kan echt niet. En dan klaag ik eigenlijk nooit over bediening, want ik heb zelf ook genoeg ervaring in de horeca.
Fenna S.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Heb hier met vrienden gegeten. Het eten was super lekker! Niet verwacht. Sfeer was prima, moest even wachten op het dessert maar erg genoten. Denk dat ik hier wel ga terugkomen, mooie gerechten en met zorg gemaakt.
Steven S.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Voortreffelijk gegeten. Maaltijd met goede smaak en bijpassend gevuld glas. Bediening erg vriendelijk, en er heerst een plezante ambiance. Zeker voor herhaling vatbaar.
priscilla T.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Het personeel was beleefd en klantvriendelijk waardoor " het avondje eten" goed begon. Omgeving was rustgevend en het eten was heerlijk. Ik keer zeker weer terug!
Isabella M.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Ik heb er heerlijk kunnen eten, het eten werd mooi en leuk geserveerd. Ik was blij met de presentatie. Er was een goeie sfeer waar ik van genoot.
Jordan P.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Het was erg gezellig, heb mijn vriendin verrast om even uit huis te gaan en we hebben super na ons zin gehad. De eten smaakte uitstekend!
Jessika P.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Betreft een high tea. Teleurstellend. Ongastvrij personeel, geen verse thee (warm water met theezakjes), na 3/4 uur wachten fantasieloze sandwiches, na 2 uur wachten friandises en niet verse scones. Kosten 32.50 pp. Schandalig dat een 5sterrenhotel dit durft aan te bieden. Schaamteloos.