Grand Hotel Amrâth Amsterdam Bar-Lounge & Restaurant Seven Seas

Prins Hendrikkade 108 1011 AK Amsterdam Nederland Kaart
31-205520000

Over het restaurant Grand Hotel Amrâth Amsterdam Bar-Lounge & Restaurant Seven Seas

Bar-Lounge:
De bar-lounge is het hart van het hotel met authentieke details van het Scheepvaarthuis en zicht op de Amsterdamse grachten. Een ideale plek voor een informele ontmoeting. Hier kun je genieten van een kopje koffie, lunch of een heerlijk diner. Het menu is internationaal georiënteerd. De enthousiaste chef-kok en zijn keukenbrigade maken het jou graag naar de zin. Als je buiten de kaart om speciale (dieet)wensen hebt, dan kun je deze altijd aan het restaurant doorgeven. De restaurantmanager zal er met zijn team voor zorgen dat het jou en je tafelgenoten aan niets ontbreekt.

Restaurant Seven Seas:
Voor grotere groepen of besloten diners kunt u ook dineren in restaurant Seven Seas. Prachtig marmer, een warme houten vloer en glas-in-lood decoraties vormen de rijke entourage van het restaurant.

Meer informatie over restaurant Grand Hotel Amrâth Amsterdam Bar-Lounge & Restaurant Seven Seas

• : Parkeergarage Oosterdok op 5 minuten loopafstand van Grand Hotel Amrâth Amsterdam.

In onze bar-lounge kunt u voor bijna alles terecht: van een kop koffie tot lunch en diner. Onze bar-lounge is geopend vanaf 09.00 uur tot 00.00 uur, op vrijdag en zaterdag tot 01.00 uur. Voor het diner bent u van harte welkom van 18.00 tot 22.30 uur.

• Invalidentoilet
7,1
Kan beter
Fenna S.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Heb hier met vrienden gegeten. Het eten was super lekker! Niet verwacht. Sfeer was prima, moest even wachten op het dessert maar erg genoten. Denk dat ik hier wel ga terugkomen, mooie gerechten en met zorg gemaakt.
Steven S.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Voortreffelijk gegeten. Maaltijd met goede smaak en bijpassend gevuld glas. Bediening erg vriendelijk, en er heerst een plezante ambiance. Zeker voor herhaling vatbaar.
priscilla T.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Het personeel was beleefd en klantvriendelijk waardoor " het avondje eten" goed begon. Omgeving was rustgevend en het eten was heerlijk. Ik keer zeker weer terug!
Isabella M.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Ik heb er heerlijk kunnen eten, het eten werd mooi en leuk geserveerd. Ik was blij met de presentatie. Er was een goeie sfeer waar ik van genoot.
Jordan P.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Het was erg gezellig, heb mijn vriendin verrast om even uit huis te gaan en we hebben super na ons zin gehad. De eten smaakte uitstekend!
Jessika P.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Betreft een high tea. Teleurstellend. Ongastvrij personeel, geen verse thee (warm water met theezakjes), na 3/4 uur wachten fantasieloze sandwiches, na 2 uur wachten friandises en niet verse scones. Kosten 32.50 pp. Schandalig dat een 5sterrenhotel dit durft aan te bieden. Schaamteloos.
Maurits V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
Uiterst vriendelijk bediend,schoon,keurig en georganiseerd.
Heerlijk gegeten en een goede wijnkaart...aanrader voor iedereen!
Ina M.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Sja, waar zal ik beginnen. Een behoorlijk teleurstellende ervaring was de high tea bij het Amrath in elk geval. Beschamend, eigenlijk, voor een hotel van deze klasse. Er was zo goed als niks zoals het hoorde of in elk geval zoals wij het verwacht hadden en dat was een flinke domper op een feestelijke middag. Laat ik het zo dan ook maar insteken; wat hadden we nou zo graag gezien en zijn we gewend van andere hotels/restaurants van dit niveau.

Bij telefonisch contact over de reservering wordt de telefoon snel opgenomen. Je verwacht niet dat je hem heel erg lang moet laten overgaan om vervolgens geen contact te krijgen en dan na een half uur maar weer eens terugbelt.
Als je vervolgens bij dat telefonische contact aangeeft dat een van de leden van je gezelschap zwanger is en of daar rekening mee kan worden gehouden, en dat wordt toegezegd, verwacht je natuurlijk dat dat gebeurt. Daarover later meer.

De dames bij de receptie - je bent hier voor het eerst en weet niet precies waar je heen moet - maken direct oogcontact met je en staan je vlot te woord. Ze staan niet te kletsen met een collega die blijkbaar op het punt van vertrekken staat, verdiepen zich vervolgens niet weer in hun papieren en hebben pas dan aandacht voor je. Daarna verwijzen je duidelijk door naar waar je moet zijn of waar je verder geholpen wordt. Dat maakt dat je niet enigszins verbaasd in een lege bar terechtkomt waar overduidelijk geen high tea wordt geserveerd. De heer achter de bar hier - en dit was in werkelijkheid ook echt het enige wat keurig gebeurde - hangt je jas voor je op en brengt je naar je tafel verderop in het gebouw.

Deze tafel is zoals je hoopt in een van de indrukwekkende grote ruimtes van het hotel en niet in de ontbijtzaal waar slechts circa 12 mensen zitten, de potten cereals nog staan uitgestald en de meeste tafels alweer gedekt zijn voor het ontbijt de volgende dag of dat worden gedurende je bezoek. Je tafel is niet zodanig onhandig neergezet dat het personeel zich steeds achter je langs moet wurmen en het zelfs enkele keren presteert om vóór gasten langs te reiken om iets te pakken of te serveren. Als je gezelschap compleet is wordt je natuurlijk welkom geheten door een van de dames of heren van de bediening die uitlegt wat er precies gaat gebeuren. Het glaasje bubbels dat bij je arrangement hoort wordt netjes gelijkmatig ingeschonken zodat er niet een paar mensen met een bodempje in hun glas eindigen. Gastvrij worden dan ook de kaarsen die in de mooie grote kandelaar midden op de tafel staan voor je aangestoken.

Blijkbaar start de high tea met een amuse. Bij het serveren van die amuse krijg je keurig te horen wat er precies in je glaasje zit en de amuse is zoals het een amuse betaamt eenvoudig met een vorkje of lepeltje te eten. Hij is bovendien lekker en bestaat niet uit een reepje (weliswaar prima) zalm dat is voorzien van een lichtgele klodder onduidelijke saus en ligt niet op een lange, onhandelbare sliert groente. Het groen van het bijbehorende radijsje wordt bij het afruimen van de glaasjes netjes meegenomen en ook wordt dan duidelijk dat je voor deze amuse je vorkje geacht werd te gebruiken en dat je je lepeltje moet bewaren.
Het theewater, dat natuurlijk niet alleen bij de laatste ronde pas in bij de grootte van je gezelschap passende theepotten van enig formaat wordt geserveerd zodat ze niet steeds na twee kopjes leeg zijn, wordt zonder dat je daar steeds om hoeft te vragen aangevuld. Dat geldt ook voor de theezakjes. Er staat heel praktisch ook een afvalbakje of schoteltje op tafel voor de plastic verpakkingen van elk zakje thee en voor de gebruikte theezakjes - of die worden regelmatig keurig afgevoerd door het personeel.

Het champignonsoepje dat je vervolgens krijgt wordt niet ten onrechte geserveerd als aspergesoep en is niet de meest fabrieksmatige zoute maar verder volstrekt smakeloze soep die je ooit in een zichzelf respecterend restaurant kreeg. De fles wijn die je bij het eten bestelt van de wijnkaart wordt voor hij wordt opengemaakt even getoond zodat duidelijk is dat het de juiste is (dat was het overigens, en hij was lekker.)
De toren met sandwiches die vervolgens wordt neergezet is duidelijk niet gevuld met sandwiches die al uren geleden gemaakt zijn waardoor ze aan de kant van de vulling klef zijn geworden en het brood aan de bovenkant is uitgedroogd. De sla is niet hier en daar bruin geworden en de sandwiches zijn in een handzaam, high-tea-passend formaat gesneden.
Over de toren met zoete hapjes die vervolgens wordt geserveerd, wordt netjes toegelicht wat wat is en wordt niet slechts gemeld dat het scones en 'ehm, lekkere dingetjes' betreft. De hapjes zijn niet onvoorstelbaar slordig op de borden gelegd, daardoor niet omgekieperd, tegen elkaar aan of zelfs over elkaar heen gelegd. Iedereen van het gezelschap kan elk hapje proeven, omdat het niet klaarblijkelijk de restjes zijn die je hebt gekregen en er van sommige 'lekkere dingetjes' nog maar een stuk of twee over waren in de keuken.

Het personeel en de keuken zijn, zoals je mag verwachten - zeker nadat haar aanwezigheid is aangekondigd- keurig ingespeeld op een zwangere gast. Er wordt zonder daarom te hoeven vragen een alcoholvrij aperitief aangeboden, er wordt natuurlijk automatisch een alternatief aangeboden voor de amuse met zalm en de sandwiches met zalm en men begrijpt dat ook sandwiches die tegen de met zalm gevulde hebben aangelegen besmet kunnen zijn. Dat is immers nogal een risico voor een ongeboren kind. Het alternatief dat wordt aangeboden bestaat niet zowel bij de amuse als bij de sandwiches uit droge kip met een flinke hoeveelheid niet al te smakelijke kip-kerriesaus. Bij de zoete hapjes wordt keurig aangegeven of er ergens rauw ei is gebruikt.

Het personeel ziet er keurig uit. De ene dame die je bedient heeft geen rok aan met enorme bruine vlekken en ze heeft ook niet net als haar collega een gigantische ladder in haar panty. Het personeel is beleefd maar enthousiast en hartelijk en voelt aan wat nodig is.
Als je wilt vertrekken, hoef je niet op zoek naar waar je af moet rekenen. Als je bij het afrekenen aangeeft dat níet alles naar wens was, wordt je gevraagd waar 'm dat in zat, en worden er bijvoorbeeld excuses gemaakt of wordt toegezegd dat een en ander uitgezocht zal worden/er contact met je over wordt opgenomen. Je hoeft vervolgens natuurlijk niet zelf op zoek naar je jas en elk personeelslid dat je bij het verlaten van het pand bij de bar en de receptie ziet groet je netjes.

Maar....helaas, was het maar zo geweest, of in elk geval een stuk mooier dan het was... We hadden wel eens enthousiaste verhalen gehoord over het diner in het Amrath. Ten aanzien van de high tea kunnen we maar weinig moois vertellen. We hebben er maar het beste van gemaakt, maar het was een behoorlijke aanfluiting. Jammer!!

Nb Het Amrath hotel heeft na contact excuses gemaakt en ons aangeboden te tonen dat ze een 5-sterrenniveau kunnen bieden.
Frans T.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
vriendelijke ontvangst,vrolijke tafelbediening en van goede wil.
interieur/gebouw zeer goed en mooi. Schitterend voorbeeld van Amsterdamse school van binnen en van buiten.Bezichtigen kan. Eetzaal was overigens leeg(!)
Eten is onder de maat.Op zich heerlijke kalfswang uit het december menu was voorzien van allerlei tierelantijnen waardoor het een machtige hap werd ipv een subtiel vleesgerecht .krabsoep was waterig en te zout.Biefstuk was zoals hij moet zijn, opgefleurd met een frutsel ui.
De tierelantijnen herhaalden zich bij een van de toetjes die verder overigens zeer gewoontjes maar niet echt slecht waren. Alle bijgerechten moesten apart besteld en betaald worden.
Wijnen doorsnee.
Waar echt wat aan gedaan moet worden is de traagheid van de keuken! Er waren maar een paar tafels in Bar-lounge bezet, waar je overigens best leuk aan het raam kunt zitten, en het duurde en duurde maar.

Prijs/kwaliteit verhouding is slecht zeker als je Amrath heet.

Kortom Directie : er is werk te doen!
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Wat een prachtig hotel. Gegeten met vrienden van ons. Een leuke gastheer die een grapje maakte en ons goed heeft bediend. Wij hebben heerlijk genoten Dank jullie wel.
marcam .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Bij aankomst bleek het eten in de bar geserveerd te worden. Restaurant Seven Seas bestaat blijkbaar niet meer. Mijn reservering was niet bekend. Ook de korting die ik via een Parool bon had was niet bekend. Na wat zoeken en doorsturen van emails was het geregeld. De huiswijn, een Chardonay was zurig. De Zalm op de huid gebakken was zwart en bitter, de gegrilde groente idem zwart en onherkenbaar, friet zoutloos, sla was oke. Alle bijgerechten moesten appart bijbesteld worden. Hoewel het een geweldig mooi hotel is door zijn originele interieur valt mij deze ervaring enorm tegen. Van een top hotel verwacht je toch minstens een ervaren kok in de keuken. Waarom ik het eten niet terug gestuurd hebt? Omdat dit diner een kado aan een vriendin was en ik de sfeer niet wilde verpesten. Maar hier ga ik nooit meer eten.
wimmeuris .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
toen we binnenkwamen bleken we de enige reservering te hebben en ons werd gevraagd of we niet in de bar wilden eten. Toen we te kennen gaven van niet, bleek uit het gezicht van de bediening dat dat eigenlijk niet het goede antwoord was. Op de bediening was verder technisch niets op te merken, maar we hebben geen enkele keer het gevoel gekregen dat we echt welkom waren. De hoofdmaaltijd was prima, het toetje ok, maar de starter was echt van flut kwaliteit. We hadden ook het wijnarrangement maar dat bleek gewoon dat we drie wijnen van de kaart in de bar kregen. Kreeg niet de indruk dat die wijnen nu speciaal bij de betreffende gerechten pasten.
Eva V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
de kreeften soep was erg lekker. de vis erna een beetje saai. ik vroeg of ik ipv risotto patat: dat mocht. dat was dus fijn.
het toetje was erg lekker. hang op met vruchten.
met het shell diner kon je per gang kiezen uit steeds twee gerechten. dat was fijn.

de wijn was erg duur; 5 eu per glas.
de omgeving is erg mooi: jugendstil.
je waant je in de vorige eeuw.
de bediening was vriendelijk en alert.

Dwarsje130 .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Prachtige ambiance.
Aardige bediening en heerlijk eten.
Hoofdgerecht met geitenkaas en het toetje. Van hangop met fruit waren heel smakelijk. De bisque is fijner als er wat room in toegevoegd zou zijn.
fanny112nl .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Speciaal actiemenu was gevarieerd en het eten was heerlijk. De service was netjes, persoonlijk en snel. Het is een mooi gebouw met prachtige details, maar in het midden van het restaurant heb je daar iets minder zicht op.
Rinus C.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Geweldig verblijf gehad in het Amrath.
Heerlijk gegeten in het restaurant, mooie menu's met zeer smaakvolle gerechten en uitstekend bijpassende wijn arrangementen.
We komen zeker vog eens terug
Xenofiel J.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Onbegrijpelijk dat in zo'n mooi gebouw in zo'n mooie setting zo middelmatig eten wordt geserveerd. Niks was vies maar niks was ook de moeite waard om hier heen te gaan. Dankzij de restaurantkaart aten we hier voor half geld, waardoor we ons niet bekocht hebben gevoeld. Maar zelfs voor die prijs komen we hier niet meer terug.
joyce183 .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
We hadden het asperge menu + bijbehorend wijnarrangement.
Het eten was smaakvol. Verassende combinatie van buikspek met asperges.
Wat ons betreft hadden er meer asperges geserveerd mogen worden en iets minder spek.
Toetje was zeer smakelijk.
En de wijnen paste prima bij het eten.
Het was niet goedkoop maar z'n prijs wel waard.

Emma W.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Voorgerecht was een kreeftenbisque met garnalen. Die was heerlijk. Vervolgens de roodbaars met saffraanrisotto en zeevruchten. 1 van de 3 mosselen was stuk waardoor ik twijfelde of deze nog goed was. De risotto niet echt op smaak. Hetzelfde geld voor de roodbaars. Wat overig een prachtig stuk vis was en erg mooi gebakken!! Het dessert "de creme brulee" was niet bijzonder maar wel prima. We hadden er een flesje rood bij en die was heerlijk! De bediening was heel vriendelijk
LinnieLinnie .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Heel slecht gegeten. Tomatensoep was waterig zonder smaak. Deze hebben we teruggestuurd naar de keuken. Na zelf proeven vonden ze deze ook niet lekker. Erg vreemd kun je niet beter proeven voor je serveerd. Hoofdgerecht was een drama een cesarsalade die alleen sla was met een beetje kip. De ansjovis moest je zoeken. Een smakelize hap. Hamburger was vet. We mochten wat anders uitzoeken dit was toevallig duurder en het duurdere gerecht stond gewoon op de rekening. Wat een aanfluiting hier. Wij komen hier regelmatig maar nu niet meer. Er is een nieuwe kok vertelde ze! Kan die eerst niet leren koken voordat deze in een 5 sterren restaurant gaat koken