Grand Café XO

Grote Markt 8 2011 RD Haarlem Nederland Kaart

Over restaurant Grand Café XO

Hartje Haarlem

Je vindt Grand Café XO in het oude stadscentrum van Haarlem. Hier kun je naar hartelust eten, drinken en uitgaan. Onderbreek het winkelen met een voortreffelijk broodje tijdens de lunch of schuif hier ‘s avonds aan voor een fantastisch diner. In een ongedwongen sfeer geniet je samen met je tafelgenoten van de uiterst gastvrije ontvangst en van gerechten die stuk voor stuk een eigen karakter hebben, net als de wijnen.

Meer informatie over restaurant Grand Café XO

• : Parkeerplaats

- Bar 10:00 - 04:00

B A.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Goed voor een borrel en eenvoudige hap, maar niet om uitgebreid te eten. Wel lekkere salade en sate, maar echt dineren zou ik ergens anders doen. De bediening is erg jong en populair met gasten. Er wordt te weinig aandacht gegeven aan gasten en teveel met bekenden gekletst.
Voor een borrel prima.
Geitebreier .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Thaise soep vooraf erg lekker, klappermelk, Koreanen beetje pittig. Hoofdgerecht hamburgertent van lam goed op smaak. Echter ook wel heel klein, frietjes goed gebakken maar daar moest ik ook mijn maag mee vullen. Kaasplankje was groot en met 3 soorten kaas van oude harde kaas tot blauwschimmel. Broos kan wel wat spannender was hetzelfde als broodmandje. Bediening mijne inziens iets te familiair, wel snel en flexibel
RuudenEllis .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2015
Prima restaurant. Eerst een koffie op het terras met uitzicht op het gezellige marktplein van Haarlem. Vervolgens binnen geluncht. Ruime, sfeervolle, relaxte ambiance. Vriendelijke service. Gevarieerde kaart. De salade met tonijn, het brood met chili kip en de clubsandwich met kip, bacon en tomaat smaakten ons goed, alsook de heerlijke rosé. Goede prijs/kwaliteit-verhouding.
Patricia2774 .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2015
Op het terras een salade gegeten, goede portie en lekker van smaak. Vriendelijke bediening maar niet erg oplettend. Sfeer op het terras was prima.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
Koningsdag, 27 april 2015, hier geluncht. We kwamen hier nog vóór 14:00 h en namen plaats op het terras. Beiden bestelden we de chilikip. Met dit lunchgerecht hebben we eerder vaak goede ervaringen opgedaan. Helaas bleek de kip op te zijn. Ook werd ons medegedeeld dat de vitello tonnato niet meer geleverd kon worden. Natuurlijk hadden we kunnen beslissen om dan maar weer te vertrekken, maar we besloten toch maar te blijven, vanwege de gezellige locatie in het centrum van Haarlem, waar de kermis voor een gezellige drukte zorgde.
Mijn lief koos toen maar voor de carpaccio en ik liet mijn keuze vallen op de warme geitenkaas. Hierbij dronk ik een lekker Affligem tripel biertje en mijn partner koos voor een ijsthee. Hoewel we ons de lunch goed lieten smaken (simpel uitgevoerd maar desondanks smakelijk: ruime hoeveelheid geitenkaas met honing, walnoten, rucola en zongedroogde tomaatjes voor mij en de carpaccio met rucola, rode kool, de bekende kaas en pijnboompitjes voor mijn lieveling), bleven we toch met een beetje naar gevoel zitten. Hoe kan het nu toch dat zo vroeg op de dag broodjes al niet meer besteld kunnen worden? Met het puntensysteem dat IENS hanteert, weet ik ook niet of ik nu puntenaftrek moet geven voor het eten of de service?
Daar de bediening heel correct was en zich mogelijk heel erg schaamt om met zo’n mededeling te moeten komen, denk ik dat het juist is om forse puntenaftrek dan maar aan het eten te moeten toekennen. Mij lijkt dit een ernstige ondernemersfout te zijn. Het kan toch niet zo heel moeilijk zijn om voldoende op voorraad te hebben? In deze tijden van diepvries kan het toch niet zo zijn dat er onvoldoende is ingekocht?
Nogmaals, ondanks de eenvoud waren de broodjes best lekker, was het personeel heel vriendelijk en is de locatie heel plezierig. Maar zo vroeg al nee te moeten verkopen, kan in mijn ogen echt niet.
Verder lees ik in een eerdere recensie op IENS dat er een nieuwe kaart is toegezegd aan een klant. Hier ben ik dan zeer benieuwd naar, want de kaart is volgens mij al heel veel jaren ongewijzigd. Het bekende kluitje in het riet? Die ervaring heb ik in ieder geval met enkele andere eetgelegenheden.
MichelleKimberley .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Afgelopen vrijdag hier geluncht met mijn zussen. Ik had van tevoren via de mail gevraagd of ze ook speltbrood hadden aangezien 1 van mijn zussen een tarwe allergie heeft. Dit hadden ze niet, maar dit wilden ze met liefde voor ons halen. Echt een fantastische service! Toen we daar aankwamen, hadden ze dit inderdaad geregeld en dus kon mijn zus eindelijk een keer een broodje nemen ipv een salade. En het eten was echt heerlijk en prachtig geserveerd. Dus absoluut een 10 voor zowel de service als het eten. Wij hebben buiten op het terras gezeten en daar was genoeg te zien omdat het kermis was. Binnen vond het ik niet zo bijzonder om te zien, vandaar een 8 voor decor.
Nicolas C.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Heerlijk gezeten! Ben ontzettend leuk geholpen, heb mij ook laten vertellen dat de kaart vernieuwd gaat worden. Prijs-kwaliteit klopte, gerechten waren nu nog wat simpel maar wel goed klaargemaakt (maar dus met de kaartverandering zal dit worden aangepast)
Goede ligging, makkelijk te bereiken. Ik ga hier zeker nog een keer terugkomen!
Aniek H.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Leuke locatie met een terras. Als voorgerecht had ik de salade carpaccio. Die smaakte goed.
Hoofdgerecht was een XO burger. Smaakte wel oké. De zalm was iets minder, was erg droog.
Vriendelijk personeel en snelle bediening.
Al met al een oké restaurant, ik vond niet heel speciaal.
Joyce G.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
Heerlijk gegeten, we hebben vooral borrelhapjes besteld. Heerlijke kipspiesjes, garnalen kroketjes en brood. Als hoofdgerecht, heerlijke malse biefstuk en heerlijke zalm. De bediening is erg vriendelijk en gastvrij. Als toetje chocoholic en cheesecake, beide erg lekker. Leuke tafelzetting. Gewoon een geslaagd etentje
Fleur V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2014
Via Groupon een diner voor 2! Héérlijke voorgerechten; salade carpaccio, en salade geitenkaas. Hoofdgerechten waren ook erg smakelijk; de XO burger en kipsate. Daarnaast erg vriendelijke en snelle bediening! Kortom; goed restaurant, voor een gezellig diner!
Susanne V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Hier een club sandwich gegeten. Het bacon hoort lekker zout en knapperig te zijn, maar was vet, zwart, slap en niet lekker. Echt jammer, had een vieze nasmaak van dit spek. Wij komen hier niet meer terug.
SRO .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2013
Laatst via Groupon een diner voor twee personen gekocht. Enorm leuke bediening, goede plek aan de Grote Markt en de voorgerechten echt prima. Maar toen het hoofdgerecht: ossenhaassate. Klinkt veelbelovend, maar wat een deceptie! Minutenlang kauwen op een stukje vlees, tot het bijna genant werd en de overweging kwam om het maar uit te spugen omdat het zo taai was en het zo lang duurde voordat we een hap konden doorslikken. Het vlees leek helemaal niet geschikt voor de bereiding; was dit echt ossenhaas?! Hopelijk een eenmalige keuze of een verkeerde inkoop, de rest was namelijk prima!

Al eerder de zalm en pasta pesto hier gegeten, die waren meer dan uitstekend. Nogmaals grote complimenten voor de bediening.
EBrasser .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2012
Vorige week een borreltje met een hapje gedaan in dit op eerste gezicht goed uitziend Grand Café. Helaas moet ik melden dat het erg tegenviel. de bediening ziet je niet of nauwelijks staan. Als je goed naar het decor kijkt mag er wel het e.e.a. vernieuwd worden. Beetje versleten allemaal. De toiletten waren heel erg vies. De bitterhapjes waren wel prima.