Grand Café Wouters

Maandag t/m Zaterdag vanaf 10:00
Zondag Gesloten

Betty D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Door een treinvertraging de bus naar de veerboot gemist en bij Wouters terecht gekomen voor de lunch. Ik ging voor een bruschetta met kaas en spek. Vaak heeft het brood net iets te lang in oven of grill gelegen, maar deze smolt in de mond. Voeg daarbij de goede kwaliteit van het beleg en een simpele Chardonnay en het werd een feestje.
Anna V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Eten was redelijk, niet super. Ze hadden skreit als dagmenu, mooi en netjes gebakken. Iets te ver maar smakelijk. Mijn man had sate, (te) grote stukken vlees. Er was geen drankkaart, ook geen wijnkaart. Keuze uit 2 witte wijnen.
Gekozen voor een huis en tuin chardonnay. Geen idee van de prijs : in de winkel E 6,95. Op de bon E 27,50. Wel een beetje overtrokken.
Ober was aardige jongeman van de hogere hotelschool.
Mooi uitzicht.
Koen Floris G.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2015
Tijdens een toer door Leeuwarden heb ik bij Grand Café Wouters geluncht. Ik heb toen Oosterse tomatensoep gegeten. Dat was lekker. Ook was het personeel goed te spreken en het restaurant ligt ook mooi dicht bij het station.
Kooij01 .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Op meen regenachtige zaterdag is het in de serre van cafë Wouters gezellig druk en heb je toch het gevoel nog een beetje buiten de eten.
De bediening is erg vlot, een kop koffie ziet er heel feestelijk uit met zo'n toefje slagroom. Het weekmenu ziet er geweldig uit op een langwerpig bord, erg smaakvol gemaakt. Even snel een hapje eten voelt echt als uit eten gaan.
Jammie2 .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2013
dol op asperges.. en heb hier danook genoten van de aspergeschotel, goedbereide, prima asperges met gekookte aardappeltjes, eitje+ham, lekker huiswijntje erbij..
bediening oke en op het nu eindelijk weer zonovergoten terras was het natuurlijk heerlijk toeven met filmisch uitzicht op het levendige leeuwarder stationsplein.. vandaar die 9 voor decor..
bijzonder plezierige culinaire belevenis.. ik/wij komen snel terug.. ('moeten' nog een groupon verzilveren, hoera..)
Eddy B.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2013
Overheerlijk gegeten. Een Groupon verzilverd. Hadden heerlijke rundercapaccio met heerlijke garnituur, een heerlijk sappige biefstuk met pepersaus en als dessert verrassing van de kok. Dit allemaal verorbert onder genot van een passend rood huiswijntje. Aanrader.
Ingridhalfhide .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2013
Vrijdag 18 jan.2013 hebben mijn man en ik met een Groupon voucher bij Wouters gegeten en zijn zeer tevreden. Veel aandacht aan tafel voor de wensen van mijn man inzake zijn biefstuk, de kok aan tafel om te vragen of alles naar wens is en een zeer smakelijk nagerecht.
Saskia44 .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2013
Wat een leuke zaak en wat een gastvrije bediening. Met een groep van 6 binnengevallen zonder reservering, maar in no time stond er een gezellige tafel voor ons klaar. De kaart bood voor ieder wat wils. Ben zelf vegetariër en heb genoten van een zeer smakelijke Indiase kufta curry. De andere genuttigde gerechten waren Schotse biefstuk ( met keuze uit meerdere sauzen), scholfilet Picasso en saté Royal. Iedereen was zeer lovend, zowel over smaak als over de presentatie en volume van de gerechten. De prijzen van alles waren ook gunstig. Ik ga hier zeker nog eens eten als ik in de buurt ben.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2013
Via een Groupon bij Cafe Wouters terecht gekomen. Prima locatie, zeker voor treinreizigers.
We waren 30 minuten te vroeg, dit was geen probleem voor het personeel. Ons voorgerecht werd zeer snel opgediend, mijn vriend en ik hebben beide een rundercarpaccio gekozen. Het geheel was helaas nogal smakeloos, en zeker de garnering was weinig waard; de tomaat was melig en de komkommer uitgedroogd.
Hierna kwam het hoofdgerecht, voor mij een kufta curry en voor mijn vriend sat?. Hierbij werd patat geserveerd en een kommetje met weer dezelfde salade die we eerder ook op onze carpaccio hadden gevonden; uitgedroogde komkommers en melige tomaat.
Ik had 3 grote kufta ballen op mijn bord liggen, na de 1e heb ik het opgegeven. De ballen waren vies en melig, de curry was okay maar niet voldoende om voor de ballen te compenseren. Mijzelf vol eten aan de patat was ook geen optie, die was namelijk niet gaar.
De ober kwam langs en vond het vervelend dat ik het niet lustte, hij zou kijken wat hij voor mij kon doen. Enige momenten later kwam hij terug met de medeling dat de kufta zo hoort te smaken, dus daar kon hij niets aan doen. Nu heb ik vaker kufta gegeten, maar dit is de eerste keer dat ik het laat staan.
De sat? van mijn vriend smaakte overigens prima. Bij onze gerechten hebben wij een fles rode huiswijn besteld, deze was niet duur en proefde goed.
Het nagerecht was redelijk, ook weer niet speciaal.