Grand café Willaerts

6,8
Lang
Annelieke H.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Met een groep vriendinnen bij WIllaerts gaan eten op aanraden van iemand. Het was een drukke vrijdagavond, veel mensen borrelend aan de bar en op een enkele tafel na zat het helemaal vol. We zaten in een hoek van de zaak, op toch een ietwat onconfortabele bank.

Als voorgerecht kozen we voor een proeverij van voorgerechten, super goede keus! Voor het hoofdgerecht koos ik voor een van mijn favorieten; steak tartaar. Deze werd aan tafel bereid door iemand van de bediening. Ook deze smaakte goed. Als nagerecht deelden we de friandises van de dessert kaart. Dit viel een beetje tegen, vier echt kleine stukjes gebak en een glaasje amaretto.

Omdat we in een hoek zaten moesten we erg veel moeite doen om de aandacht van de bediening te checken. Verder dan een fles wijn met een glaasje water zijn we dan ook niet gekomen. Ook hebben we erg lange tijd op de rekening moeten wachten. Uiteindelijk zijn we zelf maar naar de bar gelopen om deze op te halen.
jan D.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Al vaker wezen eten bij Wlllaerts en inderdaad soms wisselvallig. De laatste 2 keer echter prima en dus ook vandaag weer echt genoten. Vorig jaar nog afgemeten glaasjes wijn en iets te pretentieus maar nu gewoon weer een glas prima witte wijn en gewoon goed eten.
Na een lekker broodplankje gestart met de Proeverij Willaerts, een aanrader met diverse kleine voorgerechten. Heerlijk! De gewokte mosselen waren lekker gekruid en de sausjes waren zelfs niet nodig. De Sate van de Haas was zoals hij moest zijn en lekkere frieten maakten het af.......
In eerdere recensies veel gelezen over de service, inderdaad jong en veelal vrouwelijk. Maar vandaag attent, snel en behulpzaam. Ook fijn te zien dat de manager zelf erg actief meehelpt.
Willaerts is mijn inziens op de goede weg en een volle zaak bevestigd dit!
Gooke O.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Leuke plek aan het water in Papendrecht met een mooi groot terras met veel terraswarmers en leuke zitjes. Omdat wij net een beetje in de wind zaten en het te fris vonden kregen we na een poos een leuk plekje binnen. Ook hier leuke zit plaatsen. De service was prima. Attent snel genoeg, voldoende aandacht. Het eten was goed. De garnalen vooraf goed gegaard, niet te ver/taai. Catch of the day, zalm met asperges ook best lekker. De porties eerder te groot dan te klein. Al met al een fijne avond gehad bij Willaerts.
Melkan .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Zaak ziet er goed uit, alleen het personeel is echt om gek van te worden! Ze weten niks over wat ze hebben, totaal niet klantvriendelijk maar vaak (vrouwelijke bediendes) arrogant en niet bereid om te helpen! Dit was vroeger al zo en afgelopen jaren niet veranderd. Het is dat je minimaal 1 ster moet geven voor service, anders had ik er 0 gedaan!
Al met al ziet het pand er dus leuk uit, alleen is er een totaal nieuwe invulling nodig
Cfle186 .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Vanmiddag geluncht bij willaerts in papendrecht.
Toen ik daar aankwam had ik dit niet verwacht, echt een mooie zaak meten zeer groot en verzorgd terras aan het water, prachtig.
Bij binnekomst werd ik hartelijk ontvangen en werd naar de tafel gebracht.
Bestelde een verse jus en kreeg de kaart.
Deze is best uitgebreid zowel voor de lunch en dinner. Ik bestelde de salade willaerts.
Deze werd geserveerd op een groot rond bord en bestond uit gem salade-coburgerham-gamba's en coquilles .
Een genot voor het oog en smaakte erg lekker.
Wat mij ook op viel is dat het erg druk was zo tussen de middag?? De zaak ziet er gezellig uit en na een lekker kopje koffie ging ik tevreden verder.
Hier ga ik zeker terug komen.
PeerkeF .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Het was al weer anderhalf jaar geleden dat ik met vrienden bij Willaerts had gegeten, en ik schreef al eerder over de wisselende ervaringen (03.02.2014, 13.06.2014 en 23.08.2014).
Afgelopen zondag was ik er weer eens voor diner met een vriend, en mijn twijfels konden helaas niet worden weggenomen.
Na de amuse van zalm (waaraan of waarin een vreemd hard randje) koos ik voor charcuterie en paté als voorgerecht (9,50). Daarbij een kleine brioche en wat harde boter. De paté was helaas slechts een minuscuul stukje, en wat extra besteld brood kwam pas toen de voorgerecht al op was. Op het bord ook een streepje appelstroop. Ik weet ook niet of ik de combinatie van zoete brioche met paté wel zo geslaagd vind, en de blaadjes witlof had ik graag geruild voor wat mooie olijven.
Erbij een Masi Pinot grigio (4,75), prima maar nog steeds zuinig geschonken.
Het vegetarische trio (vegetarisch loempiaatje, tomatensoep en een geitenkaasje) waarmee mijn tafelgenoot startte beviel hem goed, evenals de kabeljauw (20,50) waarmee hij vervolgde.
Als hoofdgerecht probeerde ik wederom de steak tartare (17,50) waarbij een glas zachte Paiaro Rosso (3,75). Helaas was het vlees veel te fijn gedraaid, waardoor het bijna aan filet americain deed denken waarin het garnituur van o.a. augurk en sjalot als harde brokjes contrasteerde. Mijn opmerking hierover aan de bediening bleek achteraf niet te zijn doorgegeven aan de keuken, die bevestigde dat de steak door de grove (?) molen was gedraaid en niet met 2 messen gehakt.
Als compensatie werd ons een koffie van het huis aangeboden.
We zagen af van een dessert, en namen nog een goede pittige koffie met een glas Calvados VSOP (6,--).
Willaerts is een mooi café waar het zeker 's-zomers op het terras goed toeven is, en daarom zal ik er zeker nog eens terugkomen. Maar over service (niet doorgeven van opmerkingen) en de keuken houd ik voorlopig mijn twijfels.
GB31852 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
We waren om 19.05 binnen. Op zich kwam er vrij snel iemand met de wijnkaart en de menukaart kwam op ons verzoek ook redelijk snel. Helaas moesten we toen op zoek naar een ober om door te geven wat we wilden eten. Nadat we dit door hadden gegeven moesten we na ruim 20 minuten vragen of de sashimi al gaar was. ( en echt druk was het inmiddels al lang niet meer) en om 19.50 iur kregen we dit in alle haast op onze tafel. Helaas vond de bedrijfsleider dit heel normaal!!!!! Ook het feit dat wij na de hoofdmaaltijd ruim 10 minuten met een paar lege borden voor onze neus zaten, vond hij heel normaal ( we hadden toch binnen zus en zo tijd onze maaltijden gekregen !!!!!!!), waarvoor je bijvoorbeeld in amerika gewoon wordt ontslagen !!!.

Kortom, dit is een gelegenheid waar wij de eerste 10 jaar niet meer naartoe gaan !!!!
Ger H.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
De laatste keer dat we hier hadden gegeten, meer dan twee jaar geleden, was voor ons reden (bediening) genoeg om er niet weer terug te komen.
Vandaag er toch weer eens terecht gekomen en zeer aangenaam verrast. De bediening was perfect op orde. Fijne entourage en prima eten (varkenshaas saté).
Kortom: men heeft de zaak weer aardig op orde. Prima.
FRANCIS V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Na 1 jaar toch maar weer eens gaan eten bij Willaerts. Smaak is nog steeds goed maar wat ons weg houdt is de kaart die volgens mij al 10 jaar hetzelfde is. Echt een gemiste kans om een leuk restaurant op de kaart te houden. Bediening is erg standaard, zal je nooit een extra gevoel gegeven worden dat je welkom bent (ook al kom je er wekelijks, wat we voorheen wel deden).
Op vrijdag moet je bijtijds weg zijn anders zit je opeens naast een draaitafel en tussen de uitgaande jeugd die om de tafeltjes heen staan.
Bianca H.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
1 woord: GOED! Mooie zaak, geen uitgebreide kaart, maar wat er op staat is echt heerlijk! Ga hier ook graag lunchen. Het is allemaal net wat exclusiever dan 'normaal'
Kelly25021988 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Samen met een vriendin hier gegeten. Vooraf een broodje met smeersels en daarna een carpaccio en een ceaser salade. Ik heb hier al eerder gegeten en vind de salades echt veel beter geworden. Met veel smaak gegeten dus!. Wel was de salade vrij zout door de kaas. Missschien een tip om dit apart te serveren of iets te minderen. Bediening en service zijn goed. En het blijft natuurlijk een toplocatie.
Mir123 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
De ontvangst was belabberd, we hadden gereserveerd maar moesten toch half uur op een tafel wachten (terwijl er alleen nog een bestekje op moest) Aan de bar moesten we daarnaast zelf om een drankje vragen. Na twee uur hadden we eten op tafel. Het begrip 'hostmanship" is hier niet bekend. Het eten was ok, maar ik heb mij hier heel de tijd meer een last dan een gast gevoeld. Ook bij vertrek kon er nog geen 'tot ziens' vanaf.
Bij een fles wijn krijg je een karaf kraanwater, maar als je dan nog een beetje wilt, moet je ineens betalen voor een fles. In de hele setting, was dat echt de druppel. De lokatie is mooi, maar voor een borrel op het terras.
Gordon-Ramsay .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
leuke locatie om te eten, ff zoeken voor je auto (t was ook druk) mooie zaak met een mooie kaart, keuken loopt lekker vlot, smakelijke gerechten en goede bediening. lekker kopje koffie ...
Jdrv .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Met een groep diner gegeten op het ruime terras met uitzicht op het water (met warm weer). Het is niet gebruikelijk dat buiten het diner wordt geserveerd werd vermeld, maar met hoogtijdagen wel. Wat opviel is dat de bediening alleen aan 't begin bestelling drankjes opnam. Verder moesten wij er zelf om vragen, het kostte dan wel wat tijd om de aandacht van de bediening te krijgen. Deze was wel vriendelijk. Het eten viel wat tegen. Haasfilet met pindasaus leek opnieuw gebakken of te lang. Klein bakje zachte frites op het plateau en geen groente behalve wat taugeh onder de varkenshaas. Wokje ook niet handig om uit te eten, is te diep om in te snijden. De medium biefstuk was nog te rood. Bonbon van gerookte zalm zag er mooi uit, maar met veel te weinig cocktailsaus. De carpaccio had ook weinig truffelmayonaise. Salade geitenkaas, sashimi, steak tartaar, varkenshaas was goed. Erg jammer is dat ons gezelschap voor de helft koffie o.i.d. bestelde als dessert en anderen nog een nagerecht. De koffie werd eerst geserveerd. Die was al lang op toen het nagerecht kwam. Dit was duidelijk vergeten, het ijs was grotendeels gesmolten, de slagroom was ingezakt en de warme chocoladesaus was stevige pasta geworden. Na een aantal uren (ruim 5) op het terras werd ons nog een consumptie van het huis aangeboden. En de prijs: zeker niet goedkoop. Door de matige kwaliteit de prijs niet waard.
Mariejos .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2015
We hebben prima gegeten. We moesten alleen erg lang op ons dessert wachten . Wat ik echt niet vind kunnen ,,is dat de eigenaar/uitbater er in een korte broek rondloopt. Als gastheer hoor je er fatsoenlijk uit te zien ! Personeel liep er correct bij.
En zo heel erg warm was het niet eens.
Bianca1250 .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2015
Ondanks eerdere teleurstellingen als verkeerd geleverde bestelling, niet geleverde bestelling, smakeloze botervis, verlepte sla, bonkjes klei in de salade en haren in het eten toch maar weer een keer bij Willaerts gegeten. Helaas, de teleurstelling bleef WEER niet uit; de helft van het gezelschap had het eten al, de andere helft zat vol verwachting af te wachten, en te wachten, te wachten... Het kan ook bijna niet anders als er (nog steeds!) 3 verschillende medewerkers aan de tafel komen. Waarom ga je dan toch nog, zou je denken. Ja, dat vraag ik me ook af, het moet de de lokatie zijn, want dat is uiteindelijk het enige wat leuk is aan Willaerts.
Ingrid R.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
Captains dinner, met het pontje over naar Dordrecht naar Downtown, goede ontvangst, heerlijk voorgerecht, goede uitleg over wat je op je bord kreeg, daarna door naar Zomerlust voor hoofdgerecht, wederom een vriendelijk ontvangst, heerlijk diner en uitstekende uitleg, voor het toetje naar Willaerts, je wordt snel weggezet aan een tafeltje, dan willen ze de koffie voor het toetje serveren, als we zeggen dat we het andersom willen wordt het toetje op je bord gekwakt en uitleg kan je vergeten.
Wederom voor de zoveelste keer teleurgesteld in Willaerts.
Vandaag, Koningsdag, spande de kroon, met 15 man op het terras, aardig wat geconsumeerd, maar voor toiletbezoek toch nog 50 cent betalen. Voorlopig zien ze ons niet terug!
Mario M.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Het is altijd druk bij Willaerts, terwijl men zich toch lijkt in te spannen de gasten te verjagen. Met hysterisch harde 'muziek' vooral. De bediening is vriendelijk, maar verbazend kort van memorie, bestellingen worden vergeten, en men werkt zeer traag. De avond duurt hier daarom lang, zo lang grapten wij dat het bestelde lamsrack inmiddels een schaap was geworden. Niet alleen misten we de typische smaak van lam, het beestje was ook onoordeelkundig uitgesneden, met allerlei botten die helemaal niet aan zo'n rackje horen te zitten. Hompjes zompige aubergine moesten de aangekondigde ratatouille voorstellen. Maar ik noteerde ook een in aanleg fantastische paprikasoep, helaas voorzien van grove, rauwe stukken bosui, en goede tonijn (met €22,50 vrij duur, zoals de meeste gerechten hier), jammer genoeg op een nare berg rucola geserveerd. De wijnkaart biedt naast een heleboel tobbers (vooral uit Zuid-Afrika) een paar toppers, geweldige Chablis, Meursault, en zelfs Chassagne-Montrachet voor een zeer aantrekkelijke prijs. Daarvoor kom ik terug, en dan voorzien van oordopjes.
D K.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Over Willaerts kan ik kort maar krachtig zijn top tent! Leuke bediening, lekker eten en een leuk decor op een leuke locatie.

Het eten is echt van top kwaliteit voor een juiste prijs. Mijn absolute favoriet is de carpaccio bij Willaerts. Zowel de salade als het voorgerecht als het lunch broodje met carpaccio is verrukkelijk. Eigenlijk is alles lekker op de kaart.

In de zomer kan je hier heerlijk op het terras zitten om naar de boten te kijken die lang varen of om naar Dordrecht te kijken aan de andere kant van het water.

Een klein nadeel kan de muziek zijn die soms (live) gespeeld worden. Deze staat te gewoon te hard en is niet meer subtiel aanwezig. Kijk vooral op de website van Willearts hierop staan dagen aangegeven wanneer er een band aanwezig is zodat als je het niks vindt je je hieraan niet hoeft te storen!
Walter L.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Wat een gezellig, mooi restaurant/grand café. Prima personeel, redelijk kundig en attent.
Prima eten met normale porties. Heerlijk daghoofdgerecht met een tarbot en gewokte groente: de vis was goed gebakken. Na afloop zelfs een kopje thee van het huis: kleine attentie, maar zeer gewaardeerd!