Grand café Willaerts

Meer informatie over restaurant Grand café Willaerts

Jouw recensie over het restaurant Grand café Willaerts

Pim H.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Verrassing in Papendrecht. Om goed te eten hoef je niet naar Dordrecht te gaan. In Papendrecht kan dat o.a. bij Willaerts. Allereerst, mooie inrichting, goede sfeer en attente bediening. Goed geprijsd menu, met buiten de kaart ook enkele gerechten, zoals kerrysoep in ons geval. Smaakte goed maar had iets pittiger gekund. De tournedos was voortreffelijk. In jaren niet zo'n goede tournedos gegeten: uitstekend mals vlees, prima gebakken met heerlijk aangemaakte bospaddenstoelensaus. Vis was ook uitstekend. Bediening was jong, kundig en attent.
Kortom,aanrader, niet alleen in de winter maar gezien de prachtige lokatie, ook om tzt buiten op het terras te eten.
Alderliesten .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Het was weer heel gezellig. De bediening is vriendelijke en het eten is voortreffelijk. Leuke bediening. Een uitgebreide kaart. Ook vegetarische gerechten. Een top restaurant.
Alderliesten .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Zaak ziet er goed uit, alleen het personeel is echt om gek van te worden! Ze weten niks over wat ze hebben, totaal niet klantvriendelijk maar vaak (vrouwelijke bediendes) arrogant en niet bereid om te helpen! Dit was vroeger al zo en afgelopen jaren niet veranderd. Het is dat je minimaal 1 ster moet geven voor service, anders had ik er 0 gedaan!
Al met al ziet het pand er dus leuk uit, alleen is er een totaal nieuwe invulling nodig:
Ik snap bovenstaande recentie niet. De bediening is altijd vriendelijk en weet wat er op het menu staat. Ze zijn altijd goed gemutst en lachen altijd. Als het niet druk is hebben ze altijd tijd voor een praatje. Wij komen hier regelmatig en de sfeer is altijd goed. Als men het dan zo slecht vindt kom dan niet hier en ga ergens anders naar toe.
heleen R.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Fijne plek en een nog fijner terras met prachtig uitzicht over dordrecht. Gerechten zijn goed op smaak en worden mooi gepresenteerd.
Wienie V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Gisteravond weer eens bij Willaerts wezen eten. Als vegetariër heb je weinig keus, vandaar dat we hier niet heel veel komen. De ravioli en de lasagne al meerdere keren op. Toen ik vroeg of de kok misschien eens iets anders kon maken werd dat meteen gevraagd.
Keurig. Alleen was het antwoord weer teleurstellend....... Tagliatelle met truffelroomsaus.
Klinkt leuk, maar ook weer niet echt verrassend, vooral makkelijk. Dus toch maar weer voor de lasagne gegaan.
't zou leuk zijn als er een wisselend vegetarisch menu zou zijn. Moet toch leuk zijn voor een beetje kok.
Verder een fantastisch mooie tent op een fantastische locatie.
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2017
Nette ontvangst en wordt de jas netjes aaangenomen en opgehangen. Daarna begeleiding naar tafel. Verrast met een amuse tijdens ons eerste drankje. Keuze voorgerecht; de proeverij. Divers warme en koude gerechtjes. Smaakvol en geserveerd met vers kanpperig brood en goede roomboter. Vanwege de hoeveelheid van het voorgerecht hebben wij meer tijd gevraagd voor het serveren voor het hoofdgerecht. De doorloop werd netjes afgestemd zonder druk en dat terwijl het restaurant vol was. Hoofdgerecht black angus rib en zeeduivel. Daarbij is vers gebakken friet geserveerd. Goede keuzes. Na deze gerechten tevreden vol en het diner afgesloten met friandises (kleine en uiteenlopende lekkernijen) met koffie. Een aanrader fantastisch gelegen aan het water met uitzicht op Dordrecht.
kelly25021988 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Gisteren hier met een vriend een diner genuttigd. Ik vind de service en en de salades (ik had de kipsalade) erg vooruit gegaan. In tegenstelling tot de friet. Die proefde taai en koud. Ook mis ik een flesje olijfolie op tafel. Dit vind ik toch vaak echt een extraatje die er gewoon bijhoort. Locatie blijft geweldig!
Anita G.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Na lange tijd weer gegeten hier,bij binnen komst werd onze jas aangenomen en keurig ontvangen. Ik moet zeggen dat wij heerlijk hebben gegeten. Wij hadden kreeftensoep en een pork te bone steak, het vlees was ontzettend mals echt perfect. De bediening niets op aan te merken zowel op de dame die onze drankjes kwam brengen als het personeel wat ons eten kwam brengen. Willaerts mag ik jullie bedanken voor deze fijne avonds
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Kerst avond er gegeten! Perfect eten en de service was super!! Onze tafel gastvrouw was zeer beleefd, vriendelijk, vrolijk en zeer attent. Wat een service, en dat maak je lang niet meer overal mee. Mede door onze gastvrouw en het goede eten was het een super avond. Tot volgend jaar!
Annelieke H.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Met een groep vriendinnen bij WIllaerts gaan eten op aanraden van iemand. Het was een drukke vrijdagavond, veel mensen borrelend aan de bar en op een enkele tafel na zat het helemaal vol. We zaten in een hoek van de zaak, op toch een ietwat onconfortabele bank.

Als voorgerecht kozen we voor een proeverij van voorgerechten, super goede keus! Voor het hoofdgerecht koos ik voor een van mijn favorieten; steak tartaar. Deze werd aan tafel bereid door iemand van de bediening. Ook deze smaakte goed. Als nagerecht deelden we de friandises van de dessert kaart. Dit viel een beetje tegen, vier echt kleine stukjes gebak en een glaasje amaretto.

Omdat we in een hoek zaten moesten we erg veel moeite doen om de aandacht van de bediening te checken. Verder dan een fles wijn met een glaasje water zijn we dan ook niet gekomen. Ook hebben we erg lange tijd op de rekening moeten wachten. Uiteindelijk zijn we zelf maar naar de bar gelopen om deze op te halen.
jan D.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Al vaker wezen eten bij Wlllaerts en inderdaad soms wisselvallig. De laatste 2 keer echter prima en dus ook vandaag weer echt genoten. Vorig jaar nog afgemeten glaasjes wijn en iets te pretentieus maar nu gewoon weer een glas prima witte wijn en gewoon goed eten.
Na een lekker broodplankje gestart met de Proeverij Willaerts, een aanrader met diverse kleine voorgerechten. Heerlijk! De gewokte mosselen waren lekker gekruid en de sausjes waren zelfs niet nodig. De Sate van de Haas was zoals hij moest zijn en lekkere frieten maakten het af.......
In eerdere recensies veel gelezen over de service, inderdaad jong en veelal vrouwelijk. Maar vandaag attent, snel en behulpzaam. Ook fijn te zien dat de manager zelf erg actief meehelpt.
Willaerts is mijn inziens op de goede weg en een volle zaak bevestigd dit!
Gooke O.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Leuke plek aan het water in Papendrecht met een mooi groot terras met veel terraswarmers en leuke zitjes. Omdat wij net een beetje in de wind zaten en het te fris vonden kregen we na een poos een leuk plekje binnen. Ook hier leuke zit plaatsen. De service was prima. Attent snel genoeg, voldoende aandacht. Het eten was goed. De garnalen vooraf goed gegaard, niet te ver/taai. Catch of the day, zalm met asperges ook best lekker. De porties eerder te groot dan te klein. Al met al een fijne avond gehad bij Willaerts.
Melkan .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Cfle186 .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Vanmiddag geluncht bij willaerts in papendrecht.
Toen ik daar aankwam had ik dit niet verwacht, echt een mooie zaak meten zeer groot en verzorgd terras aan het water, prachtig.
Bij binnekomst werd ik hartelijk ontvangen en werd naar de tafel gebracht.
Bestelde een verse jus en kreeg de kaart.
Deze is best uitgebreid zowel voor de lunch en dinner. Ik bestelde de salade willaerts.
Deze werd geserveerd op een groot rond bord en bestond uit gem salade-coburgerham-gamba's en coquilles .
Een genot voor het oog en smaakte erg lekker.
Wat mij ook op viel is dat het erg druk was zo tussen de middag?? De zaak ziet er gezellig uit en na een lekker kopje koffie ging ik tevreden verder.
Hier ga ik zeker terug komen.
PeerkeF .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Het was al weer anderhalf jaar geleden dat ik met vrienden bij Willaerts had gegeten, en ik schreef al eerder over de wisselende ervaringen (03.02.2014, 13.06.2014 en 23.08.2014).
Afgelopen zondag was ik er weer eens voor diner met een vriend, en mijn twijfels konden helaas niet worden weggenomen.
Na de amuse van zalm (waaraan of waarin een vreemd hard randje) koos ik voor charcuterie en paté als voorgerecht (9,50). Daarbij een kleine brioche en wat harde boter. De paté was helaas slechts een minuscuul stukje, en wat extra besteld brood kwam pas toen de voorgerecht al op was. Op het bord ook een streepje appelstroop. Ik weet ook niet of ik de combinatie van zoete brioche met paté wel zo geslaagd vind, en de blaadjes witlof had ik graag geruild voor wat mooie olijven.
Erbij een Masi Pinot grigio (4,75), prima maar nog steeds zuinig geschonken.
Het vegetarische trio (vegetarisch loempiaatje, tomatensoep en een geitenkaasje) waarmee mijn tafelgenoot startte beviel hem goed, evenals de kabeljauw (20,50) waarmee hij vervolgde.
Als hoofdgerecht probeerde ik wederom de steak tartare (17,50) waarbij een glas zachte Paiaro Rosso (3,75). Helaas was het vlees veel te fijn gedraaid, waardoor het bijna aan filet americain deed denken waarin het garnituur van o.a. augurk en sjalot als harde brokjes contrasteerde. Mijn opmerking hierover aan de bediening bleek achteraf niet te zijn doorgegeven aan de keuken, die bevestigde dat de steak door de grove (?) molen was gedraaid en niet met 2 messen gehakt.
Als compensatie werd ons een koffie van het huis aangeboden.
We zagen af van een dessert, en namen nog een goede pittige koffie met een glas Calvados VSOP (6,--).
Willaerts is een mooi café waar het zeker 's-zomers op het terras goed toeven is, en daarom zal ik er zeker nog eens terugkomen. Maar over service (niet doorgeven van opmerkingen) en de keuken houd ik voorlopig mijn twijfels.
Gerard B.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
We waren om 19.05 binnen. Op zich kwam er vrij snel iemand met de wijnkaart en de menukaart kwam op ons verzoek ook redelijk snel. Helaas moesten we toen op zoek naar een ober om door te geven wat we wilden eten. Nadat we dit door hadden gegeven moesten we na ruim 20 minuten vragen of de sashimi al gaar was. ( en echt druk was het inmiddels al lang niet meer) en om 19.50 iur kregen we dit in alle haast op onze tafel. Helaas vond de bedrijfsleider dit heel normaal!!!!! Ook het feit dat wij na de hoofdmaaltijd ruim 10 minuten met een paar lege borden voor onze neus zaten, vond hij heel normaal ( we hadden toch binnen zus en zo tijd onze maaltijden gekregen !!!!!!!), waarvoor je bijvoorbeeld in amerika gewoon wordt ontslagen !!!.

Kortom, dit is een gelegenheid waar wij de eerste 10 jaar niet meer naartoe gaan !!!!
Ger H.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
De laatste keer dat we hier hadden gegeten, meer dan twee jaar geleden, was voor ons reden (bediening) genoeg om er niet weer terug te komen.
Vandaag er toch weer eens terecht gekomen en zeer aangenaam verrast. De bediening was perfect op orde. Fijne entourage en prima eten (varkenshaas saté).
Kortom: men heeft de zaak weer aardig op orde. Prima.
FRANCIS V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Na 1 jaar toch maar weer eens gaan eten bij Willaerts. Smaak is nog steeds goed maar wat ons weg houdt is de kaart die volgens mij al 10 jaar hetzelfde is. Echt een gemiste kans om een leuk restaurant op de kaart te houden. Bediening is erg standaard, zal je nooit een extra gevoel gegeven worden dat je welkom bent (ook al kom je er wekelijks, wat we voorheen wel deden).
Op vrijdag moet je bijtijds weg zijn anders zit je opeens naast een draaitafel en tussen de uitgaande jeugd die om de tafeltjes heen staan.
Bianca H.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
1 woord: GOED! Mooie zaak, geen uitgebreide kaart, maar wat er op staat is echt heerlijk! Ga hier ook graag lunchen. Het is allemaal net wat exclusiever dan 'normaal'
kelly25021988 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Samen met een vriendin hier gegeten. Vooraf een broodje met smeersels en daarna een carpaccio en een ceaser salade. Ik heb hier al eerder gegeten en vind de salades echt veel beter geworden. Met veel smaak gegeten dus!. Wel was de salade vrij zout door de kaas. Missschien een tip om dit apart te serveren of iets te minderen. Bediening en service zijn goed. En het blijft natuurlijk een toplocatie.