Grand Café Vreeburg

Zaterdag en Zondag 12:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras
F. V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Buiten gegeten met een dame. Een prachtig uitzicht op de kerk van Bloemendaal. Goede stoelen en een ruim tafel. Het decor was perfect. De dame had een capacio van rundvlees. Mooi opgemaakt en goed van smaak. Zelf had ik gamba's als voorgerecht. Mooi gebakken en in een goede saus. Het hoofdgerecht bij mij was slip tong. Goed gebakken, met wat friet en enige sla. De kwaliteit van het eten was goed. Ook de prijzen zijn redelijk, voorgerechten rond de 9,50 euro, hoofgerechten rond 19 tot 22 euro. Er is keuze uit verschillende huiswijnen, van heel redelijke kwaliteit.
De bediening is wat traag - hoewel het restaurant niet vol was - er moest drie keer om de rekening gevraagd worden.
Zeker voor herhaling vatbaar. De service is dus nog een punt van aandacht.
Sipke F.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Net niet, net wel. De zaak hangt tussen een eetcafé en een restaurant in. Dat merk je in alles. De nonchalante, niet erg hartelijke bediening doet aan aan eetcafé denken (waarom eigenlijk). Hetzelfde geldt voor het wat kale, maar wel sfeervolle interieur. Wij werden om onduidelijke redenen beneden geplaatst en ondervonden daardoor hinder van de koude tocht die door de altoos geopende voordeur kwam. Mooi uitzicht trouwens op het monumentale kerkje, fraai aangelicht. Op de kaart en in de keuken blijkt de ambitie wat verder te gaan dan het doorsnee bruine eetcafé. We zien wellicht geen verrassende gerechten maar wel op soms verrassende wijze klaargemaakt en met goede ingrediënten. Een amuse kregen we niet. We begonnen met een salade met gebakken geitenkaas. De kaas was perfect gebakken, dus een wolkige structuur en heerlijk van smaak. Ik had hier dolgraag een paar sneetjes stokbrood bij gezien, zoals je dat in Frankrijk altijd wel krijgt. Als hoofdgerecht nam ik de kalfsoester, omringd door weer diverse verrassende hapjes. Echt prima. Een minpunt vind ik dan weer het armoedige bakje salade dat je met je tafelgenoot moet delen. Pluspunt is dat er überhaupt wat groente verschijnt omdat dat in het overgrote deel van de NL horeca is afgeschaft. We kregen een zakje lekkere friet, goed krokant gebakken maar ook hier weer dat moeten delen met tafelgenoot. De huiswijnen zijn goedmaar, zoals zo vaak, met een zuinig bodempje ingeschonken. Ik zou graag zien dat men op de kaart vermeldt hoeveel drank je krijgt voor je geld zoals dat in D'land verplicht is, maar ook in F'rijk zie je dat steeds vaker. Op verzoek kregen we een karafje water. Ook hier geldt: het maakt een wereld van verschil als men direct zonder vragen een karafje koud water neerzet. Het zijn de kleine dingen die het doen. Dat bleek ook bij het afrekenen. We kregen wel de rekening maar er daarna was niemand om geld of creditkaart in ontvangst te nemen. Dus maar naar de bar gegaan waar ook even niemand aanwezig was. Een gemengd beeld dus deze avond. Net wel of net niet.
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Vandaag de lunch genoten hier. Vooraf een Tom khai kai soep en een uiensoep. Beiden erg lekker. De Tom khai kai soep, Thaise cocos-kippensoep met sereh, rode peper en limoenblad wat pittig maar zoals het hoort. De uiensoep was zeer smaakvol. Niet te dik en goed geproportioneerd met kaas croutons. Ik had als hoofdgerecht een house steak op wit brood. Deze was mals en goed gebakken. Mijn vrouw had Gamba Piri Piri in pittige olie, gemarineerde tomaatjes, knoflook, peterselie en oregano. Deze was ook goed op smaak en mooi geserveerd. Het allerbeste was het volgende: Wij kwamen van de ruïne van Brederode waar wij het kasteel wilde bezoeken. Helaas viel mijn vrouw van de trap bij aankomst daar. Hierna zijn wij gelijk weggegaan. Wij gingen naar Vreeburg en mijn vrouw legde haar been op een stoel. De serveerster zag dit en vroeg wat er aan de hand was. Na het verhaal te hebben verteld kwam zij met een theedoek met ijs en lag dit op de enkel van mijn vrouw en verbond dit ermee. Zij deed dit met alle zorg! Wij vonden dit super. Vandaar de 10 voor de service. Absoluut een super service.
Nilen .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Wij eten hier regelmatig. Als je zeker wil weten dat je lekker eet, ga hier naartoe. Het personeel is altijd vriendelijk, anticiperend en snel. De keuze is ruim en er is een regelmatig wisselend bord. Het eten is altijd goed op smaak, borden zijn mooi opgemaakt, grote porties en dus zeker een aanrader.
Bart M.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Met 6 personen hier gegeten gisteren en het was ronduit goed. Voorgerechten als shasimi van tonijn, carpaccio waren uitstekend op smaak. Als hoofdgerecht had zwaardvis met een romige top - risotto. Bijgaande wijnen waren goed op dronk. Tot slot nog de kaasplank geproefd: ook niet verkeerd samengesteld! Prima locatie en goede prijs/kwaliteit verhouding.
Reen P.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Voor het eerst gegeten sinds de verbouwing. Kaart is nog steeds bistro type.
Prima gegeten: eigengemaakte stevige uiensoep en een goed gegrilde saté van de haas met uiteraard (saté)saus, koolsalade en frites. Eenvoudige keuken, goede kwaliteit eten, vriendelijke bediening.
Stephan R.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Lekker en prima No Nonsense Grand Cafe. Komen hier met enige regelmaat en is een prima locatie. Menu is zowel van de kaart als van "het bord" goed en uitgebreid.
Frans G.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Met een gezelschap van acht personen gisteren gedineerd. De tafel was in een apart gedeelte van het restaurant gedekt, zodat wij zonder anderen te storen daar konden eten en converseren.
Het eten was uitstekend, zowel de voor- als hoofdgerechten. De lamsrack, de asperges met ham en de zeer licht gebakken tonijn waren voortreffelijk. Er werd een goed huiswijn bij geschonken.
De bediening was professioneel, alert en zeer vriendelijk. Een restaurant om zeker nog eens terug te komen.
Jessica R.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
We hebben vanavond een heerlijke avond bij Gran Café Vreeburg gehad.
++ Vriendelijk ontvangst, uitstekende service en heerlijk eten. De tafels staan zo opgesteld dat je geen 'last' hebt van elkaar. En dat is wel fijn bij een vol restaurant.
+ We hadden de kabeljauw en steak. Bij de steak werd niet gevraagd hoe die gebakken moest zijn, maar het resultaat was perfect. De kabeljauw met gerookte makreel aardappelkoekjes... Heel lekker. We komen graag nog een keer terug.
+- Het zou (nog) leuk(er) zijn als de chef-kok zijn of haar gezicht zou laten zien.
+- Als iemand een fles wijn bestelt, dan zou ik zelf vragen of iemand al weet wat ie gaat eten. De wijn versterkte nu het hoofdgerecht niet. Het is een eigen keuze, so no bad feelings. Misschien wel een tip.
Sandra R.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Wij eten hier met regelmaat, en elke keer weer is het heerlijk, wat ik ook neem, en ik wissel regelmatig, alles smaakt goed. Of je nu van de kaart kiest of van de maandelijks wisselende menu's het is me nog nooit tegen gevallen. Tevens leuke bediening die altijd vriendelijk zijn, en behulpzaam. Prima prijs/kwaliteit !! Een aanrader.
J.p. Z.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2014
mijn favoriet is de kabeljauw met een verrukkelijke risotto. Uitstekende prijs/kwaliteit.
Service is snel en houden alles goed in de gaten zonder aanwezig te zijn.
Ik mag hier regelmatig eten en geniet elke keer weer.
Ad O.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Leuke sfeervolle inrichting met ruime verschillende tafeltypes, lekkere stoelen. Tafels staan goed opgesteld waardoor genoeg ruimte aanwezig voor de nodige privacy. Leuke, jonge en vlotte bediening. Goed op de hoogte van de samenstelling menu en de wijnen. Leuke afwisselende kaart met leuke voor en hoofdgerechten. Goede, aantrekkelijk opgemaakte borden met voldoende aan groeneten e.d. Eten van goede smaak en bereiding. Binnen in de zaak was het, door de drukte en het ontbreken van airco(?) vrij warm. Verder niets op aan te merken. Kom zeker een keer terug.
Brenda B.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Voor een concert in caprera in vreeburg heerlijk gegeten. Carpaccio, coquilles en kalfsmuis als voorgerecht waren werkelijk subliem! Hoofdgerechten net zo heerlijk,...slibtong, kabeljauw, tonijn, angussteak,...alles even mals/vers en heerlijk bereid. De bediening was heel vlot en servicegericht. Vriendelijk, meedenkend( we wilden in 1,5 uur klaar zijn met eten vanwege het concert en dat lukte Vreeburg prima, zonder een gejaagd gevoel)
Ingrid R.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
Prima lunch gegeten met aardige bediening. Genoeg keuze op de lunchkaart. Prijs kwaliteit helemaal okay. Inrichting in nieuwe bistro stijl.
Maria_M .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2014
We komen hier regelmatig. Eten is prima voor wat betreft prijs-/kwaliteitverhouding. Bediening is ook goed. Ik heb een punt dat ik minder goed vind en dat is de geur. Als je binnenkomt, ruikt het er onaangenaam. Daarom ga ik er niet meer naartoe. Ik hoop dat ze er iets aan doen, zodat ik er weer vaker kom.
Patrick L.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Het menu blijft een beetje het zelfde, maar door de dag specialiteiten is er altijd wel wat lekkers te vinden. Mandje brood, wit en bruin met een tomaten tapenade en zout, coquille en dim sum, € 9,75, 2 coquilles, kippendijen dim sum en garnituurtjes, leuk en smakelijk gerecht. De kalfs pastrami, een klassieker. Mooie gebakken dorade filets op groenten garnituur en een malse gulle kalfs rib eye, gewoon goed met een flinke tuut met friet. Witte chocolade taart en bloedsinaasappel sorbet met goede koffie maakten de avond compleet.
Lekkerz B.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2014
Weer eens bij Vreeburg langs geweest en hield een beetje dubbel gevoel over. Er is een grote verbouwing geweest, maar ik heb niet echt het gevoel dat dat een verbetering is. Duidelijk dat het een ' upgrade' moest zijn, maar qua gezelligheid is het een 'downgrade'. De pretentieloze rommel die het was is verloren gegaan en de nieuwe inrichting moet het gehele restaurant meer cachet geven, maar het voelt niet warm. De spelende kinderen die rondrennen zijn er gelukkig nog wel.

De kaart verder is eigenlijk niet veranderd. Zelfde prima hap (want meer is het niet en willen ze ook niet), maar nog altijd voor een te hoge prijs. Voorgerechten zijn net te duur en ook hoofd is aan de dure kant. Zit je toch erg gewoon te eten voor 35 euro voor 3 gangen. Dat is gewoon te veel voor ok middelmaat eten. Zijn er toch echt betere alternatieven te vinden.
Joddeke .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Wij wilden allebei alleen een lekker hoofdgerecht. En dat was er. Voor mijn metgezel een tournedos, voor mezelf kalfslever.
De tournedos was gewoon goed. De kalfslever was de lekkerste die ik ooit in een restaurant heb gegeten. Niet al die uien, geen vettigheid, wel zuurzoete smaken van appel, champignons, boontjes. Perfect gebakken.
Daarbij lekkere frites.
De bediening was prettig zonder te nadrukkelijk aanwezig te zijn. Voor ons een 8.
J. Z.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2014
Leuk gelegen aan pleintje bij de kerk in Bloemendaal. Grote, overdekte veranda. Binnen 2 niveaus. Gezellig, eetcafé achtig. Gevarieerde kaart, maar wij genoten van het zg Seniorenmenu op ma t/m woe voor e18,50! Daar krijg je 3 gangen voor met keuze uit vis of vlees. Prima diner (o.a. sliptong) en attente service. Gezellig druk met uiteraard (op deze dagen) wat ouder publiek dus netjes... Een aanrader.
Albert H.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2013
Redelijk gegeten. Service is matig, helaas moet je ze wenken om te bestellen. Niet attent. Uitstraling is van eetcafé plus. Leuke wijnkaart.