Grand Café Van Buuren

Stationsweg 7 2312 AS Leiden Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Grand Café Van Buuren

Op steenworp van het centraal station van Leiden gelegen, dus prima bereikbaar met het openbaar vervoer.
  • Kom je met de auto?
    Vanaf het station gezien ligt Grand Café van Buuren aan de linkerkant. Vanaf het Morssingelterrein kun je via een steegje op de Stationsweg geraken. Steek deze over en je ben bij Grand Café van Buuren.
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt. Morssingelterrein code 7071.

Maandag t/m Woensdag 09:30 - 00:00
Donderdag t/m Zaterdag 10:00 - 01:00

• Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
We zaten eerst buiten op het terras, daar kwam er snel iemand naar ons toe. Daar dronken we een roseetje. Ik had gereserveerd om 19:00 en toen zei ze heel boos ja wat is je naam er hebben meerdere mensen gerserveerd, Binnen mochten we uit twee tafeltjes kiezen. Het was erg druk en misschien waren ze wel met te weinig personeel, maar we werden gewoon vergeten, niemand die aan ons kwam vragen wat wij wilden eten en drinken. Eenmaal bij de bestelling wilde ze heel snel al weer weglopen terwijl wij nog iets bij wilden bestellen, maakten nog een geintje of mag het niet? Daarop reageerden ze heel geirriteerd. De drankjes en stokbroodjes kwamen wel snel. Er werd geen kaart gebracht voor het hoofdgerecht. Eenmaal de kaart in ons handen werd er geen bestelling meer opgenomen, We zijn maar naar ze toegelopen en hebben het bij de kassa aangemeld. Wij waren niet de enige, mensen naast ons kregen ook geen contact met het personeel. We hebben met zijn allen nog uitgebreid zitten zwaaien. Heel erg onproffesioneel, en heel jammer want verder is het een leuke zaak. We hebben een gezellige avond gehad met elkaar maar het kan echt een domper als de service zo slecht is. Wij hebben geen fooi gegeven, want haar blijkbaar opviel want ze zei meteen sorry dat het zo chaotisch was het was erg druk. Jammer...
Walther B.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
Heerlijk gegeten met een goede keuze (diversiteit) in een rustige ambiance, waar een vlotte bediening ons prima heeft verzorgd
Aniek91 .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Lekker gegeten bij van Buuren, service was prima, klein foutje met het serveren van de gerechten maar snel recht gezet. Zeker het toetje was heerlijk. Geslaagde avond geweest.
Annemie S.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
de ontvangst was heel hartelijk, ons tafeltje aan het raam was voor ons gereserveerd. Het eten was lekker en exact op tijd (we hadden nl niet zo veel tijd) gegeten
Bob J.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Was hier met Remy, Andries en Michiel die een leaseauto heeft voor 500 per maand maandelijks opzegbaar. Lekker eten. Niet heel gastronomisch. Bediening is aardig maar niet heel bedreven. Sfeer is aardig maar niet heel bijzonder. .
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
In het kader van een dagje Leiden koos ik op basis van de lunchkaart voor Van Buuren. Mooi meegenomen was de uiterst fraaie inrichting en de leuke bediening. Mijn interesse werd gewekt door de soep van geroosterde bloemkool. Dit leek me wel wat. Naast bloemkool bevatte de soep kikkererwten en lente-ui. Met een stukje stokbrood erbij smaakte deze soep uitzonderlijk goed. Verder had ik de clubsandwich met cajunkip, bacon, ei, tomaat, belegen kaas, kruidenmayonaise en chips: ook een prima gerecht.
Hemme B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Eten is redelijk voor een eetcafe, maar niet echt goed te noemen. Brood vooraf was gewoon een simpel stokbroodje met kruidenboter, wat ook niet eens heel lekker / vers was, daar maken de meeste restaurants wel wat leukers / spannenders van.

Ik had de runderburger, deze was te klein voor een volwassen persoon (ik denk rond de 150-175 gram), had teveel groene garnering waardoor het af en toe zoeken naar de burger was, en was te doorbakken terwijl ik deze graag medium-rare heb. De cheesecake was wel goed. De inrichting is gezellig, en de locatie is praktisch (dichtbij centraal station) maar daardoor ook wel een stukje lopen naar de andere cafe's van Leiden. Al met al toch niet echt met een tevreden en vol gevoel het restaurant verlaten, ook al is het niet echt duur, voor mij geen aanrader.
Ariane M.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Prima service.
Het gerecht met de makreel was echt te veel. Voor dit type zware vis waren 3 of 4 stukken echt genoeg geweest.
Gio S.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
het was heerlijk eten, zeker een aanrader. zelf vond ik de peking eend het lekkerst. voor de kwaliteit van het eten is het geen duur restaurant.
Sven S.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
prachtige nieuwe kaart, je kan zien dat de keuken daar goed over nagedacht heeft.
De eend en de lamschenkel waren heerlijk!
Makkelijk bereikbaar.
gulsanergul .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Vriendelijk, goede service , heerijk eten en leuk ingericht. Zeker herhalingsvatbaar. We komen zeker in de zoner terug!!
Car H.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Onze ober was verliefd, vermoed ik. Want hij vergat soms kleine dingen, zoals theezakjes bij de thee. Behalve dat: prima!
Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Dit eetcafé lijkt een trendy gelegenheid in Leiden, dicht bij het station. Het is er een drukte van belang. De voorgevel van het restaurant is naar schatting ruim honderd jaar oud, de inrichting is modern. Ontvangst en aanvankelijke bediening zijn vlot. Door de grote drukte is het later wat moeilijk om overzicht te houden. Toch verschijnen alle gerechten op tijd. Het hoofdgerecht wildzwijnschotel was goed van smaak. Hetzelfde gold voor het dessert tiramisu dat in een wekfles werd geserveerd. De prijsstelling voor het eten is aantrekkelijk. Velen blijken, terecht, de weg naar deze gelegenheid te hebben gevonden.
Emiel B.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Leuk en sfeervol tentje. Verder een verrassende menukaart, voorgerecht peking eend was heerlijk, rest was naar verwachting en tegen een goede prijs.
Brood en kruidenboter is erg ouderwets, daarnaast was het brood niet vers, kan voor €4,50 beter!
Marjolein B.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Sfeervol eetcafé, lekker eten. Praktisch gelegen vlakbij station. Wachttijd om een drankje bij het hoofdgerecht en een dessert te bestellen was lang, het personeel had daarbij wat alerter mogen zijn.
Philippe J.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Tijdens de Leidsche Restaurantweek gaan eten bij van Buuren. Hoewel men van een grand cafe niet al te veel mag verwachten, mag dat hier zeker. Leuke setting, tafels staan wel iets te dicht bij elkaar. Eten is niet spectaculair, maar zeker vakkundig en met smaak bereid! Porties zijn boven gemiddeld en in combinatie met de kwaliteit, zeker het geld waard. Wijnen zijn vrij doorsnee, maar smaken prima.

Zeker leuk om een keer te gaan eten op een doordeweekse dag.
Dewi K.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
De chefs special en de house steak waren echt heerlijk! En de desserts ook super! Mooi opgemaakte borden, super vriendelijk personeel.
Een aanrader!
mtavosman .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Peking eend en house steak zijn aan te bevelen. Hoofdgerecht geserveerd met heerlijke huisgemaakte friet. Bediening was prima en gerechten werden in mooi, rustig tempo geserveerd. Gezellige avond gehad.
Ramona H.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
eten 9
bediening 8
decor 7
Al veel positieve verhalen over gehoord en nu eindelijk de stoute schoenen aangetrokken en hier wezen eten. Vooraf nam ik samen met mijn partner de chef's special. Opmaak heel mooi op een rond houten draai plateau. De special bestond uit steak tartaar, eend, gambasteak, makreelsalade en sushi. Waarbij voor mij vooral de eend en gambasteak er positief uitsprongen. Als hoofdgerecht namen we samen de special van de week, longhaas met chimichurry saus en truffelmayonaise. WOW, wat een mooi stuk vlees, supermals. Het was ca 400 à 450 gram voor 2 personen. Hierna zaten we echter zo vol zodat er echt geen plek meer was voor een dessert. Volgende keer dus geen voorgerecht en het dessert uitproberen! Bediening was erg attent en hield alles in de gaten. Helaas was door het hoge plafond de akoestiek niet je-van-het, en erg lawaaiig zodat we moeite hadden om elkaar te verstaan. Ook was het vrij krap waardoor de bediening geregeld tegen de stoel van mijn partner aanliep. Dat waren de enige minpuntjes van de avond.
Kikivanhouten .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
De runder hamburgers waren erg lekker, de patat en de burger van zoete aardappel te zout. De bediening had het erg druk, maar was daardoor niet erg vriendelijk en wat achteloos. Leuke tent voor een borrel.