Grand Café Van Buuren

Stationsweg 7 2312 AS Leiden Nederland Kaart
NIEUWSTALGISCH GRAND CAFÉ VAN BUUREN… … is een zaak met een verhaal. En één met een indrukwekkende geschiedenis. In de vroege jaren ’30 opende in het statige pand aan de Stationsweg het eerste cafetariaketen van Nederland haar deuren. En nu, ruim 80 jaar later, is het nog altijd dé plek waar Leiden samenkomt. Om een hapje te eten, om even snel te werken alvorens op de trein te stappen of natuurlijk gewoon om uitgebreid te genieten van ontbijt tot en met borrel. Want Van Buuren is dagelijks geopend van 09.30 tot 00.00.

Meer informatie over restaurant Grand Café Van Buuren

Op steenworp van het centraal station van Leiden gelegen, dus prima bereikbaar met het openbaar vervoer.
  • Kom je met de auto?
    Vanaf het station gezien ligt Grand Café van Buuren aan de linkerkant. Vanaf het Morssingelterrein kun je via een steegje op de Stationsweg geraken. Steek deze over en je ben bij Grand Café van Buuren.
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt. Morssingelterrein code 7071.

Maandag t/m Woensdag 09:00-00:00
-Ontbijt & Lunch 10:00-16:30

Jouw recensie over het restaurant Grand Café Van Buuren

Carla R.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2018
Vind het een goede uitval basis t.o.v. van het station. Goed eten, goede bediening, kwam hier voor de vierde en weer tevreden. Ga zo door en succes.
Retty D.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
centrale plek om af te spreken. zeer vriendelijke bediening - prima koffie . Hebben erg gelachen om het Kartoffel taartje!!
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Leuke, gezellige en ongecompliceerde plek om te eten en te drinken, we voelden ons op het gemak. Vlotte bediening, lekkere blondbiertjes van het huis
Andrée H.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Heerlijk gegeten, top restaurant voor een fijne verjaardag met ouders en partner. Echt alles was lekker en ben me niet rot geschrokken van de rekening :)
Joyce K.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Prima gegeten hier, de burger kun je best nemen, juicy, lekker zuurtje erin met een lekker broodje. Goede ongedwongen bediening
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2018
Prima Grand Cafe voor koffie, glaasje en/of eten. Reuze gezellige sfeer en zeer prettige bediening. Een aanrader dus! Het fijnste "bushokje" in Leiden.
Dehaarlemsegenieter .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Eten was niet lekker:
-Ravioli met geitenkaas was zuur en bitter.
-Bruscetta was smaakloos, alleen brood met te veel en te zure tomaat.
-Voorgerechten waren klein.
Service slecht:
-personeel loopt meerdere keren hard tegen je aan als ze er niet door kunnen.
-onthouden niet wat je hebt besteld.
-koffie kwam pas na het toetje, terwijl we het er duidelijk bij hadden besteld.

Absoluut geen aanrader! Ik ga hier iig nooit meer naartoe.
Dehaarlemsegenieter .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2018
Het eten was niet lekker: de ravioli met geitenkaas was zuur en bitter, de brusetta was smaakloos en bestond enkel uit broos met tomaat. De service matig: personeel loopt hard tegen je stoel aan als ze er niet door kunnen, onthouden niet wat je hebt besteld zodat je bij alles hard moet roepen wat van jou is en steeds bij alles word onderbroken in een gezellig tafel gesprek. De koffie kwam na het dessert terwijl we het er duidelijk bij hadden besteld. Alleen de sfeer was gezellig. Absoluut geen aanrader, ik ga hier nooit meer naartoe.
Joey B.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Heerlijk gegeten! Lekkere sushi en heerlijke wijnen. Mooie inrichting en op loop afstand van het centraal station Leiden.
Jaap R.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2018
Van buuren is en blijft een van mijn favoriete restaurants. Lekker eten en vriendelijke en vlotte bediening. Een aanrader ????
Rosanne V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2018
Leuke plek om te lunchen/borrelen/dineren. Vriendelijke service en prima gegeten. Hoewel de ruimte groot is voelt het nog steeds huiselijk aan.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Heerlijk gegeten. Met name de tiramisu was heerlijk! Anders dan bij veel andere restaurants, was het personeel buitengewoon vriendelijk en behulpzaam!
Rob P.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Prettige sfeer. Het Valentijn-menu werd met te veel verkleinwoorden (soepje, gerechtje) aangeboden, waardoor het niet aantrekkelijker werd en we het niet hebben genomen.
Jilly D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Hertensucade goed op smaak, jammer dat de hete bliksem hieronder verdween. Hamburger doorbakken zoals gevraagd, helaas was het broodje koud en de guacamole nóg kouder. Hierdoor smaakte het minder. Bediening traag, moesten erg lang wachten op een drankje en de rekening.
Annick D.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2018
Goed, vriendelijk en snel restaurant. Wijn is lekker, menukaart is overzichtelijk. Gerechten worden mooi verzorgd opgediend. Het personeel is snel en vriendelijk.
Robin D.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
Bij binnenkomst zag de sfeer er goed uit, maar na het eerste contact met de bediening werden we heel rommelig naar onze tafel gebracht. Het drinken kwam redelijk snel, de kaart liet echter op zich wachten. Na 20 minuten gewacht te hebben, hebben we zelf maar naar de kaart gevraagd en een keuze kunnen maken. Na nog eens 20 minuten gewacht te hebben met dichte kaarten op tafel besloten we om er weer iemand bij te halen. Het leek wel alsof we vergeten waren. Het eten kwam met een prima tijd maar na een paar happen van het voorgerecht kwam mijn vriendin erachter dat er een haar in zat. Niet heel fris, er werd gelukkig snel een nieuw bord gebracht. Na al onze bevindingen bij de manager neer te hebben gelegd heeft deze onze drankjes van de rekening gehaald en een koffie aangeboden. Wij hadden al besloten om het hoofdgerecht te cancelen en op te stappen. Geen aanrader.
Heleen .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Altijd een leuke plek om te komen. Dit keer zat er alleen wel een flink tempo in. Even rustig bijpraten, kaart bekijken etc. was er niet echt bij. Eten kwam supersnel, was wel erg lekker, dus geen klachten.
Maar dan ook weer heel snel de vraag voor een dessert of iets anders. Had wat mij betreft wel iets rustiger gemogen.
Margret B.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2018
Heerlijk gegeten, gezellige informele sfeer en prima prijs-kwaliteit verhouding.
Esmeralda S.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Vriendelijk en attent personeel. Ik heb er met 3 kids gegeten en het kon niet beter!
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Een geslaagde avond gehad. De steak was zeer mals en de bediening was erg goed. Zij kwamen regelmatig langs de tafel en waren erg vriendelijk.