Grand Café Van Buuren

Stationsweg 7 2312 AS Leiden Nederland Kaart
NIEUWSTALGISCH GRAND CAFÉ VAN BUUREN… … is een zaak met een verhaal. En één met een indrukwekkende geschiedenis. In de vroege jaren ’30 opende in het statige pand aan de Stationsweg het eerste cafetariaketen van Nederland haar deuren. En nu, ruim 80 jaar later, is het nog altijd dé plek waar Leiden samenkomt. Om een hapje te eten, om even snel te werken alvorens op de trein te stappen of natuurlijk gewoon om uitgebreid te genieten van ontbijt tot en met borrel. Want Van Buuren is dagelijks geopend van 09.30 tot 00.00.

Meer informatie over restaurant Grand Café Van Buuren

Op steenworp van het centraal station van Leiden gelegen, dus prima bereikbaar met het openbaar vervoer.
  • Kom je met de auto?
    Vanaf het station gezien ligt Grand Café van Buuren aan de linkerkant. Vanaf het Morssingelterrein kun je via een steegje op de Stationsweg geraken. Steek deze over en je ben bij Grand Café van Buuren.
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt. Morssingelterrein code 7071.

Maandag t/m Woensdag 09:00-00:00
-Ontbijt & Lunch 10:00-16:30

Jouw recensie over het restaurant Grand Café Van Buuren

Annemiek G.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2017
Het eten (en dus niet alleen de friet) waren veel te zout. Kan echt minder en dat komt de smaak ten goede. Sfeer is gezellig en bediening prima
Nolda V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Gezellige plek, visgerecht met Italiaanse groenten en krieltjes was teleurstellend. Groenten was een overgaar pretje dat zwom in bruin vocht, soort soep, heb lang in Italië gewoond maar dit had niets Italiaans. Daar serveren ze overheerlijke gegrilde groente gegrild. Had om friet i.p.v. krieltjes, kreeg allebei en ook in rekening gebracht. Friet was ronduit goed. Wieske witte besteld die niet kwam. Verdejo was goed, zeker een pluspunt. Chaotische bediening maar wel vriendelijk. Leuke plek maar met wat meer aandacht voor verse knapperige groente bij een gerecht; wordt het een favoriete eetgelegenheid.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Lekker gegeten met zes personen. Gezellig plekje bij de haard. We hadden wat haast en daar speelden ze goed op in. Kom er zeker nog een keer terug.
Emilie O.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Een hele gezellige sfeer en het eten en drinken was heerlijk, ook was de bediening geweldig. Een vriendelijke dame met blonde lange krullen heeft ons deze avond geweldig bediend.
Anneke K.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
Het is fijn dat de bediening rustig en prettig zijn/haar taak doet. Dat je de tijd krijgt om met elkaar te praten, te genieten van het eten en de entourage.
Corine E.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Het eten was oké, niet spectaculair. De veggie burgers hoeven van mij niet op een dienblad aangeleverd te worden, met een papierthe eronder, dat lijkt wat teveel op MacDonalds. Service was heel goed, de meisjes waren vriendelijk. Het was wel erg druk maar ondanks dat een goede ambiance.
Mariël H.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
We zaten op het terras en hadden soms het idee dat we daardoor wat vergeten werden (hoewel het terras ook vol zat). Het duurde namelijk lang voordat we eindelijk een menu hadden en we moesten daarna een aantal keren vragen waar onze drankjes bleven. Daarnaast vonden we de steak tartaar erg lekker, maar was het voor een hoofdgerecht toch vrij weinig zonder friet, brood, of iets dergelijks. Vorige keren waren we heel erg tevreden, maar nu helaas toch minder.
NormaE .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Ik kom al ruim 15 jaar bij Van Buuren, paar keer per jaar met een vriendin. De menu kaart vond ik beperkt en mijn 'smaak' stond er niet echt bij. De prijzen van de hoofdmenu's zijn wat mij betreft aan de hoge kant en de hoeveelheid is ook net aan. De toetjes waren wel om te smullen.
Al met al voor ons een reden een volgende keer weer eens bij de bruine boon te gaan kijken.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
We zaten eerst buiten op het terras, daar kwam er snel iemand naar ons toe. Daar dronken we een roseetje. Ik had gereserveerd om 19:00 en toen zei ze heel boos ja wat is je naam er hebben meerdere mensen gerserveerd, Binnen mochten we uit twee tafeltjes kiezen. Het was erg druk en misschien waren ze wel met te weinig personeel, maar we werden gewoon vergeten, niemand die aan ons kwam vragen wat wij wilden eten en drinken. Eenmaal bij de bestelling wilde ze heel snel al weer weglopen terwijl wij nog iets bij wilden bestellen, maakten nog een geintje of mag het niet? Daarop reageerden ze heel geirriteerd. De drankjes en stokbroodjes kwamen wel snel. Er werd geen kaart gebracht voor het hoofdgerecht. Eenmaal de kaart in ons handen werd er geen bestelling meer opgenomen, We zijn maar naar ze toegelopen en hebben het bij de kassa aangemeld. Wij waren niet de enige, mensen naast ons kregen ook geen contact met het personeel. We hebben met zijn allen nog uitgebreid zitten zwaaien. Heel erg onproffesioneel, en heel jammer want verder is het een leuke zaak. We hebben een gezellige avond gehad met elkaar maar het kan echt een domper als de service zo slecht is. Wij hebben geen fooi gegeven, want haar blijkbaar opviel want ze zei meteen sorry dat het zo chaotisch was het was erg druk. Jammer...
Walther B.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
Heerlijk gegeten met een goede keuze (diversiteit) in een rustige ambiance, waar een vlotte bediening ons prima heeft verzorgd
Aniek91 .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Lekker gegeten bij van Buuren, service was prima, klein foutje met het serveren van de gerechten maar snel recht gezet. Zeker het toetje was heerlijk. Geslaagde avond geweest.
Annemie S.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
de ontvangst was heel hartelijk, ons tafeltje aan het raam was voor ons gereserveerd. Het eten was lekker en exact op tijd (we hadden nl niet zo veel tijd) gegeten
Bob J.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Was hier met Remy, Andries en Michiel die een leaseauto heeft voor 500 per maand maandelijks opzegbaar. Lekker eten. Niet heel gastronomisch. Bediening is aardig maar niet heel bedreven. Sfeer is aardig maar niet heel bijzonder. .
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
In het kader van een dagje Leiden koos ik op basis van de lunchkaart voor Van Buuren. Mooi meegenomen was de uiterst fraaie inrichting en de leuke bediening. Mijn interesse werd gewekt door de soep van geroosterde bloemkool. Dit leek me wel wat. Naast bloemkool bevatte de soep kikkererwten en lente-ui. Met een stukje stokbrood erbij smaakte deze soep uitzonderlijk goed. Verder had ik de clubsandwich met cajunkip, bacon, ei, tomaat, belegen kaas, kruidenmayonaise en chips: ook een prima gerecht.
Hemme B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Eten is redelijk voor een eetcafe, maar niet echt goed te noemen. Brood vooraf was gewoon een simpel stokbroodje met kruidenboter, wat ook niet eens heel lekker / vers was, daar maken de meeste restaurants wel wat leukers / spannenders van.

Ik had de runderburger, deze was te klein voor een volwassen persoon (ik denk rond de 150-175 gram), had teveel groene garnering waardoor het af en toe zoeken naar de burger was, en was te doorbakken terwijl ik deze graag medium-rare heb. De cheesecake was wel goed. De inrichting is gezellig, en de locatie is praktisch (dichtbij centraal station) maar daardoor ook wel een stukje lopen naar de andere cafe's van Leiden. Al met al toch niet echt met een tevreden en vol gevoel het restaurant verlaten, ook al is het niet echt duur, voor mij geen aanrader.
Ariane M.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Prima service.
Het gerecht met de makreel was echt te veel. Voor dit type zware vis waren 3 of 4 stukken echt genoeg geweest.
Gio S.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
het was heerlijk eten, zeker een aanrader. zelf vond ik de peking eend het lekkerst. voor de kwaliteit van het eten is het geen duur restaurant.
Sven S.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
prachtige nieuwe kaart, je kan zien dat de keuken daar goed over nagedacht heeft.
De eend en de lamschenkel waren heerlijk!
Makkelijk bereikbaar.
gulsanergul .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Vriendelijk, goede service , heerijk eten en leuk ingericht. Zeker herhalingsvatbaar. We komen zeker in de zoner terug!!
Car H.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Onze ober was verliefd, vermoed ik. Want hij vergat soms kleine dingen, zoals theezakjes bij de thee. Behalve dat: prima!