Grand Café Van Buuren

Meer informatie over restaurant Grand Café Van Buuren

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Woensdag 09:30 - 00:00
Donderdag t/m Zaterdag 10:00 - 01:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Gio S.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
het was heerlijk eten, zeker een aanrader. zelf vond ik de peking eend het lekkerst. voor de kwaliteit van het eten is het geen duur restaurant.
Sven S.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
prachtige nieuwe kaart, je kan zien dat de keuken daar goed over nagedacht heeft.
De eend en de lamschenkel waren heerlijk!
Makkelijk bereikbaar.
gulsanergul .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Vriendelijk, goede service , heerijk eten en leuk ingericht. Zeker herhalingsvatbaar. We komen zeker in de zoner terug!!
Car H.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Onze ober was verliefd, vermoed ik. Want hij vergat soms kleine dingen, zoals theezakjes bij de thee. Behalve dat: prima!
Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Dit eetcafé lijkt een trendy gelegenheid in Leiden, dicht bij het station. Het is er een drukte van belang. De voorgevel van het restaurant is naar schatting ruim honderd jaar oud, de inrichting is modern. Ontvangst en aanvankelijke bediening zijn vlot. Door de grote drukte is het later wat moeilijk om overzicht te houden. Toch verschijnen alle gerechten op tijd. Het hoofdgerecht wildzwijnschotel was goed van smaak. Hetzelfde gold voor het dessert tiramisu dat in een wekfles werd geserveerd. De prijsstelling voor het eten is aantrekkelijk. Velen blijken, terecht, de weg naar deze gelegenheid te hebben gevonden.
Emiel B.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Leuk en sfeervol tentje. Verder een verrassende menukaart, voorgerecht peking eend was heerlijk, rest was naar verwachting en tegen een goede prijs.
Brood en kruidenboter is erg ouderwets, daarnaast was het brood niet vers, kan voor €4,50 beter!
Marjolein B.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Sfeervol eetcafé, lekker eten. Praktisch gelegen vlakbij station. Wachttijd om een drankje bij het hoofdgerecht en een dessert te bestellen was lang, het personeel had daarbij wat alerter mogen zijn.
Philippe J.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Tijdens de Leidsche Restaurantweek gaan eten bij van Buuren. Hoewel men van een grand cafe niet al te veel mag verwachten, mag dat hier zeker. Leuke setting, tafels staan wel iets te dicht bij elkaar. Eten is niet spectaculair, maar zeker vakkundig en met smaak bereid! Porties zijn boven gemiddeld en in combinatie met de kwaliteit, zeker het geld waard. Wijnen zijn vrij doorsnee, maar smaken prima.

Zeker leuk om een keer te gaan eten op een doordeweekse dag.
Dewi K.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
De chefs special en de house steak waren echt heerlijk! En de desserts ook super! Mooi opgemaakte borden, super vriendelijk personeel.
Een aanrader!
mtavosman .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
Peking eend en house steak zijn aan te bevelen. Hoofdgerecht geserveerd met heerlijke huisgemaakte friet. Bediening was prima en gerechten werden in mooi, rustig tempo geserveerd. Gezellige avond gehad.
Ramses X.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
eten 9
bediening 8
decor 7
Al veel positieve verhalen over gehoord en nu eindelijk de stoute schoenen aangetrokken en hier wezen eten. Vooraf nam ik samen met mijn partner de chef's special. Opmaak heel mooi op een rond houten draai plateau. De special bestond uit steak tartaar, eend, gambasteak, makreelsalade en sushi. Waarbij voor mij vooral de eend en gambasteak er positief uitsprongen. Als hoofdgerecht namen we samen de special van de week, longhaas met chimichurry saus en truffelmayonaise. WOW, wat een mooi stuk vlees, supermals. Het was ca 400 à 450 gram voor 2 personen. Hierna zaten we echter zo vol zodat er echt geen plek meer was voor een dessert. Volgende keer dus geen voorgerecht en het dessert uitproberen! Bediening was erg attent en hield alles in de gaten. Helaas was door het hoge plafond de akoestiek niet je-van-het, en erg lawaaiig zodat we moeite hadden om elkaar te verstaan. Ook was het vrij krap waardoor de bediening geregeld tegen de stoel van mijn partner aanliep. Dat waren de enige minpuntjes van de avond.
Kikivanhouten .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
De runder hamburgers waren erg lekker, de patat en de burger van zoete aardappel te zout. De bediening had het erg druk, maar was daardoor niet erg vriendelijk en wat achteloos. Leuke tent voor een borrel.
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Rond 11:30 uur bij Van Buuren plaats genomen. Smaakvol ingericht grand café met lage en hoge tafels, nissen goed benut voor de indeling. De open haard geeft een bijzondere sfeer. Koffie besteld en aangevuld met de eggs florentine van de ontbijtkaart. Heb enige tijd moeten wachten op gerecht een ook op het tweede kop koffie voor mijn partner. Volgens bediening komt dit omdat er maar een koffiezetapparaat in de grote zaak aanwezig is. Later gehoord dat met de levering van de eggs florentine problemen zijn geweest waardoor langer gewacht moest worden. Dit werd gecommuniceerd tijdens het afrekeken. Niet professioneel van de bediening die ook nog eens geergerd opmerkte dat het druk was. Tja lunchtijd in kerstvakantie?! Hier zou een horecaonderneming gebruik van moeten maken. Overigens zijn de eggs florentine wel een aanrader. De bediening is in deze zaak echt een aandachtspunt.
Floor L.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Heerlijk gegeten bij Van Buuren en de bediening was erg vriendelijk. Bovendien een mooie zaak. Wij komen zeker nog eens terug.
Lientje76 .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Vriendelijke bediening en je eten was naast smakelijk ook nog een echt heet bij het aan tafel serveren. De vega burger van zoete aardappel en kaas was boven verwachting een gezonde en zeer lekkere combinatie. Voor herhaling vatbaar!
Renate K.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het eten was helemaal top. Heel erg lekker gegeten. Alleen de bediening was bijzonder slecht. We moesten erg lang wachten voordat we überhaupt een menukaart kregen. Dit gold ook voor de desserkaart. Hier hadden we om gevraagd en 15 minuten later, hadden we nog steeds geen kaart. Het duurde ook een beetje lang (30 minuten) voordat we onze dessert kregen, waarvan één dessert ook nog vergeten was. Kortom als je lekker wilt eten en het niet echt vindt om lang op menukaarten en toetjes te wachten, is dit jouw tent!
Tanja S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Afgelopen vrijdag weer heerlijk geborreld en gegeten in een van de mooiste zaken in Leiden ( al zeg ik het zelf ).
Bij binnenkomst werden wij verwelkomt door een zeer vriendelijke dame die ons vervolgens naar de tafel begeleide.
Aangezien wij met een groep waren, gaf de bediening ons als tip mee dat het wellicht leuk zou zijn om de voorgerechten te delen, wij besloten dit advies op te volgen en hebben ons laten verrassen door verschillende lekkernijen voor te laten schotelen.
Als hoofdgerecht heb ik genoten van een heerlijke zeewolf met truffelrisotto.
Een van mijn collega's die vegetarisch is koos voor de Vega burger, ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en vroeg om een hapje. Wat een verrassende smaken bij elkaar, leuk dat er zoveel moeite wordt gestoken in het bedenken van een creatief en smaakvol gerecht voor mensen die noch vlees noch vis eten, petje af!
Na het heerlijke maaltje was er toch nog een plekje over voor een toetje.
Na de tip die wij gekregen hebben om de voorgerechten te delen, besloten wij hetzelfde te doen met het dessert.

Tot slot hebben wij de avond voldaan afgesloten met een heerlijk kopje koffie.

Kortom voor een gezellige avond met heerlijk eten en goede wijnen moet je bij v Buuren zijn, wij komen iig snel weer terug!
Friandise .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Omdat de reservering niet goed was doorggekomen kregn we een tafel die we moesten delen met een andere groep. Was jammer. Verder prima restaurant 4. wel rumoerig.
Sylvia J.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Ik lunchte er en nam de flammkuchen met zalm. Die was smakelijk, vers en goed op smaak. Qua prijs iets aan de forse kant. Heerlijke koffie, prima wijnen ook.
Er liepen twee dames in de bediening. Eentje was een schatje, erg attent en zeer vriendelijk. De ander had er die dag geen zin in. Ik vond haar stug en niet bepaald klantgericht. Jammer. Mijn cijfer was veel hoger uitgevallen als er twee van die leuke dames hadden rondgelopen...
De akoestiek is lastig in Van Buuren, het wordt al snel een soort zwembad door die enorme ruimte. Misschien toch eens iets aan doen? En smeer die deur met een beetje siliconenspray! De deur piept. En hard ook. Erg irritant.
Hanepen F.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Service en bediening echt goed en vriendelijk. Voorgerecht, plankje met sushi zeer smakelijk, maar iets te koud opgediend. Hoofdgerecht: tereyaki kipspiesjes. Zwlfs een beginnende kok weet dat je kip kort moet bakken of grillen anders wordt het vlees droog en taai. Deze stukjes vlees waren héél taai en smakelooos ook nog. Jammer. Het kaasplankje was weer prima