Grand Café Van Buuren

Stationsweg 7 2312 AS Leiden Nederland Kaart
NIEUWSTALGISCH GRAND CAFÉ VAN BUUREN… … is een zaak met een verhaal. En één met een indrukwekkende geschiedenis. In de vroege jaren ’30 opende in het statige pand aan de Stationsweg het eerste cafetariaketen van Nederland haar deuren. En nu, ruim 80 jaar later, is het nog altijd dé plek waar Leiden samenkomt. Om een hapje te eten, om even snel te werken alvorens op de trein te stappen of natuurlijk gewoon om uitgebreid te genieten van ontbijt tot en met borrel. Want Van Buuren is dagelijks geopend van 09.30 tot 00.00.

Meer informatie over restaurant Grand Café Van Buuren

Op steenworp van het centraal station van Leiden gelegen, dus prima bereikbaar met het openbaar vervoer.
  • Kom je met de auto?
    Vanaf het station gezien ligt Grand Café van Buuren aan de linkerkant. Vanaf het Morssingelterrein kun je via een steegje op de Stationsweg geraken. Steek deze over en je ben bij Grand Café van Buuren.
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt. Morssingelterrein code 7071.

Maandag t/m Woensdag 09:00-00:00

Jaap R.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2018
Rosanne V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2018
Leuke plek om te lunchen/borrelen/dineren. Vriendelijke service en prima gegeten. Hoewel de ruimte groot is voelt het nog steeds huiselijk aan.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Heerlijk gegeten. Met name de tiramisu was heerlijk! Anders dan bij veel andere restaurants, was het personeel buitengewoon vriendelijk en behulpzaam!
Rob P.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Prettige sfeer. Het Valentijn-menu werd met te veel verkleinwoorden (soepje, gerechtje) aangeboden, waardoor het niet aantrekkelijker werd en we het niet hebben genomen.
Jilly D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Hertensucade goed op smaak, jammer dat de hete bliksem hieronder verdween. Hamburger doorbakken zoals gevraagd, helaas was het broodje koud en de guacamole nóg kouder. Hierdoor smaakte het minder. Bediening traag, moesten erg lang wachten op een drankje en de rekening.
Annick D.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2018
Goed, vriendelijk en snel restaurant. Wijn is lekker, menukaart is overzichtelijk. Gerechten worden mooi verzorgd opgediend. Het personeel is snel en vriendelijk.
Robin D.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
Bij binnenkomst zag de sfeer er goed uit, maar na het eerste contact met de bediening werden we heel rommelig naar onze tafel gebracht. Het drinken kwam redelijk snel, de kaart liet echter op zich wachten. Na 20 minuten gewacht te hebben, hebben we zelf maar naar de kaart gevraagd en een keuze kunnen maken. Na nog eens 20 minuten gewacht te hebben met dichte kaarten op tafel besloten we om er weer iemand bij te halen. Het leek wel alsof we vergeten waren. Het eten kwam met een prima tijd maar na een paar happen van het voorgerecht kwam mijn vriendin erachter dat er een haar in zat. Niet heel fris, er werd gelukkig snel een nieuw bord gebracht. Na al onze bevindingen bij de manager neer te hebben gelegd heeft deze onze drankjes van de rekening gehaald en een koffie aangeboden. Wij hadden al besloten om het hoofdgerecht te cancelen en op te stappen. Geen aanrader.
Heleen .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Altijd een leuke plek om te komen. Dit keer zat er alleen wel een flink tempo in. Even rustig bijpraten, kaart bekijken etc. was er niet echt bij. Eten kwam supersnel, was wel erg lekker, dus geen klachten.
Maar dan ook weer heel snel de vraag voor een dessert of iets anders. Had wat mij betreft wel iets rustiger gemogen.
Margret B.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2018
Heerlijk gegeten, gezellige informele sfeer en prima prijs-kwaliteit verhouding.
Esmeralda S.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Vriendelijk en attent personeel. Ik heb er met 3 kids gegeten en het kon niet beter!
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Een geslaagde avond gehad. De steak was zeer mals en de bediening was erg goed. Zij kwamen regelmatig langs de tafel en waren erg vriendelijk.
Conny V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
een mooi kader , goede bediening, vriendelijk
maar zeer zeer veel lawaai met kan bijna niet met elkaar praten.
mocht dit opgelost geraken perfect
Madeleine V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Sfeer en inrichting prima, geluidsniveau eventjes storend; wat zeer teleurstellend geweest is, is dat het reserveringsysteem niet gewerkt heeft. We moesten nogal lang wachten voordat we een tafel konden krijgen
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Had vorige keer 12 uurtje genomen was uitstekend.
laatste keer niet goed op dienbald geserveerd met een papier er onder met carpaccio opgekwakt zonder broodje er onder. De carpaccio was taai niet goed.
Zonde want ik breng zakelijke lunches naar jullie resto nu kijk ik uit elders.
Evelien S.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
We zaten dicht bij de openhaard wat het erg huiselijk en gezellig maakte.
Het personeel was vriendelijk, kwam regelmatig vargen maar niet op dwingende manier.
Eten was lekker.
Jaap R.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
Vooraf brood met smeersels en als hoofdgerecht housesteak. Prima eten, snelle attente service. De bediening is zeer correct en als regelmatig terugkerende klant word je ook als zodanig herkend en aangesproken. Zeker een aanrader , dicht bij het station. Wel van te voren reserveren. Compliment voor de jongeman die ons vanavond wederom op een attente en snelle manier heeft bediend !
Judith R.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2018
Echt heel prima eten! Echt weer eens wat anders op de kaart. Locatie (stationsweg) is niet zo gezellig maar omdat mijn eetdate met de trein kwam wel ideaal. Inrichting van de zaak is leuk! Mooie bar mooie meubels. Toilet netjes schoon. Leuke vlotte bediening met kennis van de producten. Absoluut aanrader.
Judith B.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2018
Ik kom regelmatig bij Van Buuren omdat het centraal ligt, een leuke sfeer hangt en je redelijk kan eten. De rest neem ik op de koop toe. De ene keer vind ik het eten top en de andere keer iets minder maar gemiddeld genomen prima.
Alexandra W.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2018
Hippe locatie, vanaf buiten was dat niet echt goed te zien dus was een goede verassing. Eten was lekker, geen hele uitgebreide kaart maar genoeg keuze en verassende lunch gerechten. Bediening was bij binnenkomst niet heel snel maar daarna wel heel attent en vriendelijk. Ik kom hier zeker nog eens lunchen.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Bezoek conform verwachting op basis van gelezen reviews. Bediening een beetje chaotisch maar een glimlach doet veel. Eten (burger) van prima kwaliteit. Gezellige sfeer. Kom zeker nog een keer terug.