Grand Café Van Buuren

Meer informatie over restaurant Grand Café Van Buuren

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Woensdag 09:30 - 00:00
Donderdag t/m Zaterdag 10:00 - 01:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Renate K.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het eten was helemaal top. Heel erg lekker gegeten. Alleen de bediening was bijzonder slecht. We moesten erg lang wachten voordat we überhaupt een menukaart kregen. Dit gold ook voor de desserkaart. Hier hadden we om gevraagd en 15 minuten later, hadden we nog steeds geen kaart. Het duurde ook een beetje lang (30 minuten) voordat we onze dessert kregen, waarvan één dessert ook nog vergeten was. Kortom als je lekker wilt eten en het niet echt vindt om lang op menukaarten en toetjes te wachten, is dit jouw tent!
Tanja S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Afgelopen vrijdag weer heerlijk geborreld en gegeten in een van de mooiste zaken in Leiden ( al zeg ik het zelf ).
Bij binnenkomst werden wij verwelkomt door een zeer vriendelijke dame die ons vervolgens naar de tafel begeleide.
Aangezien wij met een groep waren, gaf de bediening ons als tip mee dat het wellicht leuk zou zijn om de voorgerechten te delen, wij besloten dit advies op te volgen en hebben ons laten verrassen door verschillende lekkernijen voor te laten schotelen.
Als hoofdgerecht heb ik genoten van een heerlijke zeewolf met truffelrisotto.
Een van mijn collega's die vegetarisch is koos voor de Vega burger, ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en vroeg om een hapje. Wat een verrassende smaken bij elkaar, leuk dat er zoveel moeite wordt gestoken in het bedenken van een creatief en smaakvol gerecht voor mensen die noch vlees noch vis eten, petje af!
Na het heerlijke maaltje was er toch nog een plekje over voor een toetje.
Na de tip die wij gekregen hebben om de voorgerechten te delen, besloten wij hetzelfde te doen met het dessert.

Tot slot hebben wij de avond voldaan afgesloten met een heerlijk kopje koffie.

Kortom voor een gezellige avond met heerlijk eten en goede wijnen moet je bij v Buuren zijn, wij komen iig snel weer terug!
Friandise .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Omdat de reservering niet goed was doorggekomen kregn we een tafel die we moesten delen met een andere groep. Was jammer. Verder prima restaurant 4. wel rumoerig.
Sylvia J.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Ik lunchte er en nam de flammkuchen met zalm. Die was smakelijk, vers en goed op smaak. Qua prijs iets aan de forse kant. Heerlijke koffie, prima wijnen ook.
Er liepen twee dames in de bediening. Eentje was een schatje, erg attent en zeer vriendelijk. De ander had er die dag geen zin in. Ik vond haar stug en niet bepaald klantgericht. Jammer. Mijn cijfer was veel hoger uitgevallen als er twee van die leuke dames hadden rondgelopen...
De akoestiek is lastig in Van Buuren, het wordt al snel een soort zwembad door die enorme ruimte. Misschien toch eens iets aan doen? En smeer die deur met een beetje siliconenspray! De deur piept. En hard ook. Erg irritant.
Hanepen F.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Service en bediening echt goed en vriendelijk. Voorgerecht, plankje met sushi zeer smakelijk, maar iets te koud opgediend. Hoofdgerecht: tereyaki kipspiesjes. Zwlfs een beginnende kok weet dat je kip kort moet bakken of grillen anders wordt het vlees droog en taai. Deze stukjes vlees waren héél taai en smakelooos ook nog. Jammer. Het kaasplankje was weer prima
Carolien O.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Als je een Masterchef-fan bent, is dit echt een restaurant voor jou!
De gerechten zijn heerlijk en de borden worden ontzettend mooi opgemaakt. Je wilt de gerechten bijna niet opeten. En voor de kwaliteit van het eten en de gezelligheid in het restaurant is het echt niet duur!
Zeker voor herhaling vatbaar!
Ria K.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Afgelopen vrijdag hier onverwachts wezen eten
bediening is zeer vriendelijk
echter, de kaart kennen ze niet goed, want Zeeuwse groenten werd uitgelegd als mosselgroente: prei, peen etc
roma sla/romeinse sla kennen ze niet, terwijl ze dat wel serveren

Maar goed, had de zeewolf besteld, en de zeeuwse groenten bleek zeekraal te zijn, met wat ander groenvoer. geen prei te bekennen op mijn bord.
en de chorizo-olie bleek inclusief stukjes chorizo te zijn.
Gerecht zit goed in elkaar, goede balans van smaken, op de chorizo na. De stukjes chorizo verpesten de vissmaak, gelukkig kon ik die makkelijk opzij schuiven.

de truffelrisotto was super lekker!
Juliette Z.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
met 10 man heerlijk gegeten en gedronken. Gevarieerde kaart met voor elk wat wils. Zeewolf met lamsoren, zeekraal en truffelrisotto was heerlijk evenals de canelloni van crab vooraf. Sushi zag er allemaal goed uit en steak eveneens perfect en mooi opgediend. Belgische frieten ook prima van smaak. Toetjes zoals de creme brulee superlekker en een prachtig geheel. Topavond met de collega's
W.A. S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Heerlijk gegeten in een gezellige omgeving. Attente bediening.
Youriprins21 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Het is een mooie restaurant mooie decoratie en de eten was ook lekker bijvoorbeeld de zeewolf is echt een aanrader en ook de biologische runder hamburger
Carla R.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Wij werden gastvrij ontvangen na een dagje Amsterdam. Heerlijk gegeten en een gezellige bediening. Wij komen uit Den Haag en na een dagje Amsterdam hebben we nu voor de tweede keer hier gegeten.
B.a .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Vriendelijk personeel. Het gerecht waar ik voor ging ( krab) was langoest en geen krab. De langoest had veel te lang gekookt ,was taai en de garnering was te rauw. De kalf sukade van welke mijn vrouw had besteld was heerlijk . Het kaasplankje was perfect ! Gelukkig ( terecht)
heeft de bediening mijn gerecht niet in rekening gebracht.
m.v.g. Bart.
Lisanne K.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Bij binnenkomst zag het er geweldig uit, mooie inrichting, fantastische bar en een leuke sfeer.
Als voorgerecht hadden we allebei het sushi plateau. Voor zover het sushi mag heten, het smaakte naar niets. De gefrituurde garnaal was zacht en taai ipv knapperig, de rijst leek in niets op sushi rijst. De vis leek me ook niet vers..
Bij het uithalen van de borden werd er, natuurlijk, gevraagd of het had gesmaakt. Op ons 'eigenlijk niet' kwam geen reactie.
Het hoofdgerecht, teriyaki kipspiesjes, was niet veel beter. De kip opzich was mals en goed, maar de teriyaki was flauw en te veel waardoor het een weeïge smaak kreeg. Na 2 van de 5 stokjes was ik er klaar mee.
Wederom was de rijst weer smakeloos. Het lekkerste aan dit gerecht was de cassave kroepoek. Helaas....
Mijn man had een steak die prima was. Precies goed gebakken. De frites waren trouwens heerlijk!

Als nagerecht hadden we beiden een citroentaartje, lekker fris met ijs en wat merengue erbij. Een fijne afsluiter van een tegenvallende avond.
HannekevanD .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Gisteren prima gegeten bij van Buuren. Al bij de reservering aangegeven dat we weinig tijd hadden i.v.m. een afspraak. Werd prima opgepakt door het personeel! De bediening kwam regelmatig even overleggen over wanneer het eten mocht doorkomen en hebben er voor gezorgd dat we goed op tijd bij onze afspraak waren. Heel fijn dat er zo mee gedacht wordt!
Eten was prima.
Bijzonder irritant vind ik alleen dat je een account aan moet maken om te kunnen reserveren via de website; nog een wachtwoord om te onthouden, terwijl dit ontzettend onnodig is voor een restaurantreservering.
Girliemo .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Het was super lekker!! We vinden al onze gerechten heerlijk. Bijv de Zeewolde met risotto, om te smullen!! We gaan op zeker weer! Top.
T. B.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Ontspannen avondje uit. Begonnen met glaasje op het terras, daarna naar binnen voor de maaltijd. Het was even wachten op de halve kreeft. Prima tent, gezellig, zeer vriendelijke bediening
Inge H.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Wat een leuke zaak! Gezien locatie & prijspijl verwachtte ik een standaard caféhap, maar het eten en de service overstijgen dat niveau met gemak. Vriendelijke en professionele bediening en wat een originele menukaart! Misschien niet geschikt voor moeilijke eters, maar ik werd er blij van!

Kozen uiteindelijk voor de halve kreeft, steak tartaar en citroentaart toe. Alle drie heerlijk en prachtig opgemaakt. Goed glas wijn er bij en er een hele late avond van gemaakt.

Alleen niet voor kiezen als je met de auto komt. Die kun je in het centrum namelijk nergens betaalbaar kwijt.
Fredzoomer .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Van Buuren is een gezellig Grand Café waar we graag komen.
Het eten is voortreffelijk en van hoog niveau.
Niet zo vreemd daar het Café zelfs op een dinsdagavond vol zit met gasten.
Ode aan de kok en bediening.
Mysteryguest7 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
De kreeft is lekker. Wel was het niet duidelijk dat we een halve kreeft kregen, dus we waren niet verzadigd na de maaltijd. Gelukkig maken ze sublieme toetjes.
Wjaspar .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Het eten was lekker, de sfeer was gezellig en dicht bij het station. Ook de prijs is zeer redelijk. We kunnen het dan ook zeker aanraden.