Grand Cafe Valerius

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Grand Cafe Valerius

Frans H.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
3/11'18 in uw restaurant geweest. Ik ben met Hella de wandeling gaan maken en mijn man is in uw restaurant gebleven. U kwam mij achterna met een onbetaalde rekening die ik uiteraard heb betaald maar thuisgekomen bleek dat mijn man aan de jonge bediende de mint thee 2 kroketjes 1 uiensoep had betaald met cash geld en 5 € fooi daarbij had gegeven, duidelijk is dat deze rekening voor iemand anders was er is geen glas wijn gedronken en net zomin bier. Het is u vergeven het was ongelofelijk druk maar voortaan beter oppassen met de rekening
Cynthia S.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Een tafel gereserveerd voor mij verjaardag, dit ook aangekondigd. Ontvangst was netjes, jassen werden aangenomen. Tafel was zeer koud, gevraagd of de kachel hoger mocht. Naderhand werd het rumoerig door 2 tafels met ieder een stel waarvan de dames met elkaar in gesprek raakten, we kregen het gevoel dat ze dachten in het café te zijn in plaats van een restaurant. Typisch dat deze 2 tafels die na ons waren binnen gekomen eerder de kaart kregen en ook eerder de bestelling konden plaatsen. We werden een beetje aan ons lot overgelaten. Besloten om geen voorgerecht te nemen, het bleef koud, kachel zou hoger zijn gezet, voelde niet zo aan de cv waar we naast zaten. Om een andere tafel gevraagd, dichter bij de keuken, dit scheelde een stuk. Wel erg donker, we konden haast niet zien wat er op ons bord lag. NIet alleen om het donker was, maar er lag ook niet heel veel op. Toch maar gaan eten, smaakte goed, was lekker! Dessert was een soort van ontploft jaren '80 coupe met ijs, te veel van alles. Werden er beide niet vrolijk van. Geen koffie genomen. Verjaardag was geen aandacht aan besteed. Geen speciaal gevoel of iets wat je wel vaker ziet bij een feestje. Naar huis gegaan, stukje taart van de middag afgesneden en verse koffie gemaakt, kachel hoog, veel kaarsjes aan. Wel 60 euro lichter, jammer.
Bellerose2 .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Bediening redelijk, voor en hoofdgerecht net in orde, toetje was echt teleurstellend. Op de kaart dacht ik daar komt wat, in werkelijkheid waren het 3 bolletjes (simpel) ijs, zonder verdere opsmuk, smaakte niet bijzonder en dat voor 7,50. Niet echt een restaurantje om nog eens te komen. Alle gerechten best aan de prijs, voor vrij simpel eten.
Esther D.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2014
We hebben gisteren de condoleance gehouden van mijn oma en moet zeggen dat ik de bediening echt heel goed vond ! In een klap stond de zaak vol en iedereen kreeg toch het verwachte drankje ,.. En daarna kregen we flot een tweede dranke enz de hapjes waren echt heerlijk en bottergarnituur was top ,.. Ik vond het erg vriendelijk,.. Schoon en gezellig aandoen en we willen zeker nog een keer terug komen om een keer bij jullie te komen eten!
Elly B.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
vrijdag 10 oktober prima gegeten. De pompoensoep was overheerlijk en de dagschotel van heek op een bedje van prei stampot met een garnering van gegrilde groenten en een jus met uitjes smaakte uitstekend.
Beide gerechten werden prachtig gepresenteerd en zagen er uit als een plaatje.
Het cijfer voor het eten zou dan ook zeker een 9 zijn.
Zaterdagavond 11 okt. weer bij Valerius wezen eten met andere fam. leden.
Omdat het de vorige avond zo goed bevallen was, hebben wij onze gasten de pompoensoep en de dagschotel aangeraden gezien de goede ervaring van de avond ervoor.
Wat een tegenvaller!! De soep was dit keer niet gebonden en had een overheersende kerrie smaak en smaakte echt niet naar pompoen. De heek was droog en het stampotje smaakte naar niets. In vergelijk met de vorige avond was het niet zo lekker. Het cijfer zou een 5 zijn
Dit toch vermeld aan de bediening, maar die deed dit af met het antwoord dat ze deze avond een andere chef kok hadden en dat niemand hetzelfde kookt. De kok die op 10 oktober kookte is goud waard.
Bij Valerius kun je het treffen, maar het kan op een teleurstelling uitlopen als de verkeerde kok in de keuken staat. Ik zou deze eetgelegenheid daarom niet zomaar aan iemand anders durven aan bevelen wegens de wisselende kwaliteit.
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2014
Spontaan besloten om op de vervloekte avond van 9 juli 2014 (we weten waarom) vooraf in de stemming te komen middels een spontaan etentje buiten de deur.
Natuurlijk niet te ver, want we wilden weer op tijd thuis zijn voor oranje tegen (licht)blauw-wit.

Drie volwassenen en een peuter van 1.5 ware positief verrast door de relatief hoge kwaliteit van de gerechten in vergelijking tot de prijs en het soort etablissement.
Valerius noemt zichzelf een grand cafe, maar ik zou 't eerder omschrijven als een knus/gezellig eetcafe met goede gerechten op paar puntjes na, waarvan 't goed is dat deze even gecheckt worden n.a.v. deze recensie.

Als voorgerechten o.a. gamba pill pill, tomatensoep en carpaccio.
Alle drie zeer smakelijk.
Als hoofdgerechten vangst van de week (scholfilet; goed met bijpassende groene groente zoals broccoli, courgette & haricots verts), Thaise kip (gewoon recht toe recht aan lekker met bijpassende groente (paprika, courgette etc) en kipsate.
Laatstgenoemde was lekker, maar bijpassende garnering was wat ons betreft een klein beetje Jantje van Leiden vanwege de kant en klare aardappelsalade (smaak werd door mijn vrouw zelfs beetje 'vreemd' gevonden; over datum ??), groente was OK, maar niet bijzonder.

Wel weer een pluspunt, een speciaal gerechtje voor onze peuter voorbereid (kip nuggets met ruime portie groente, lekker gezond). Weer eens wat anders dan standaard friet met kroket en dat voor 't kleine prijsje van 4.75 euro.
Overall wilden we toch een 8 geven, maar mijn advies: denk volgende keer eens na over eventuele andere aankleding van de sate.

Bediening spontaan, vlot van de tongriem en vlot met bediening.
Ik zit er wellicht naast, maar ik kreeg t gevoel dat deze avond het meisje, dat ons bediende, de hele kar trok qua bediening, het 2de meisje heb ik nauwelijks gezien.

Decor knus en aanzien waard met een tragisch triumviraat aan bekende vrouwelijke actrices van weleer op de muur met uiteenlopende doodsoorzaken (Marilyn Monroe 'zelfmoord', Grace Kelly verkeersongeluk en Audrey Hepburn darmkanker).

Zeker de moeite waard om weer eens terug te komen, als we zin hebben in een hap buiten de deur dichtbij huis.
Jacoba G.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2014
Lunch: zeer smaakvolle, goede en complete porties.
Kaart lijkt standaard, maar eenmaal op tafel; een feestje.
Overdag een zonnig (mits aanwezig), terras.
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2013
Voor de tweede keer deze maand hier gegeten. Fijn om een dergelijk restaurant in de buurt te hebben. Het eten is redelijk verfijnd, maar er kan ook een saté gekozen worden. Voor ieder wat wils en waar voor je geld. Het dagmenu geeft iedere week een nieuwe keuze en is zeker een aanrader.
Ad O.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2012
Misschien had ik de "lat der verwachtingen" bij dit restaurant iets te hoog gelegd. De entre was koeltjes, stonden al tijdje bij de deur voordat we werden aangesproken door het personeel. Duurde vrij lang voordat we aan tafel werden aangesproken en ons gevraagd werd wat we wilden drinken. De voorgerechten waren goed. Goed van smaak, voldoende en mooi gepresenteerd. Ondanks dat het restaurant voor minder dan de helft gevuld was duurde het vrij lang voordat we het hoofdgerecht voorgeschoten kregen. Viel mij op dat wij gelijktijdig met twee andere tafels, die veel later waren gekomen, het hoofdgerecht geserveerd kregen. Hoofdgerechten wederom voldoende qua hoeveelheid en leuk opgemaakt. Echter de smaak was niet bijzonder. Gemiddeld restaurant/eetcafe. Kan groeien. Personeel moet nog veel lere qua service en overzicht. Hou mijn hart vast wanneer het restaurant helemaal vol zit.