Grand Cafe Valerius

• Terras
Duur
Bellerose2 .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Bediening redelijk, voor en hoofdgerecht net in orde, toetje was echt teleurstellend. Op de kaart dacht ik daar komt wat, in werkelijkheid waren het 3 bolletjes (simpel) ijs, zonder verdere opsmuk, smaakte niet bijzonder en dat voor 7,50. Niet echt een restaurantje om nog eens te komen. Alle gerechten best aan de prijs, voor vrij simpel eten.
Mylene C.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2015
Ik kom regelmatig langs Grand Cafe Valerius,
het is erg knus en lekker gezellig.
het personeel is erg vriendelijk en het eten is ook goed.
De prijs vind ik niet al te duur, en het bedrijf zelf is ook niet erg groot.
Bekend is het niet echt, maar de sfeer is erg gezellig.
zeker een 7 waard
Esther D.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2014
We hebben gisteren de condoleance gehouden van mijn oma en moet zeggen dat ik de bediening echt heel goed vond ! In een klap stond de zaak vol en iedereen kreeg toch het verwachte drankje ,.. En daarna kregen we flot een tweede dranke enz de hapjes waren echt heerlijk en bottergarnituur was top ,.. Ik vond het erg vriendelijk,.. Schoon en gezellig aandoen en we willen zeker nog een keer terug komen om een keer bij jullie te komen eten!
bakkerej .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
vrijdag 10 oktober prima gegeten. De pompoensoep was overheerlijk en de dagschotel van heek op een bedje van prei stampot met een garnering van gegrilde groenten en een jus met uitjes smaakte uitstekend.
Beide gerechten werden prachtig gepresenteerd en zagen er uit als een plaatje.
Het cijfer voor het eten zou dan ook zeker een 9 zijn.
Zaterdagavond 11 okt. weer bij Valerius wezen eten met andere fam. leden.
Omdat het de vorige avond zo goed bevallen was, hebben wij onze gasten de pompoensoep en de dagschotel aangeraden gezien de goede ervaring van de avond ervoor.
Wat een tegenvaller!! De soep was dit keer niet gebonden en had een overheersende kerrie smaak en smaakte echt niet naar pompoen. De heek was droog en het stampotje smaakte naar niets. In vergelijk met de vorige avond was het niet zo lekker. Het cijfer zou een 5 zijn
Dit toch vermeld aan de bediening, maar die deed dit af met het antwoord dat ze deze avond een andere chef kok hadden en dat niemand hetzelfde kookt. De kok die op 10 oktober kookte is goud waard.
Bij Valerius kun je het treffen, maar het kan op een teleurstelling uitlopen als de verkeerde kok in de keuken staat. Ik zou deze eetgelegenheid daarom niet zomaar aan iemand anders durven aan bevelen wegens de wisselende kwaliteit.
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2014
Spontaan besloten om op de vervloekte avond van 9 juli 2014 (we weten waarom) vooraf in de stemming te komen middels een spontaan etentje buiten de deur.
Natuurlijk niet te ver, want we wilden weer op tijd thuis zijn voor oranje tegen (licht)blauw-wit.

Drie volwassenen en een peuter van 1.5 ware positief verrast door de relatief hoge kwaliteit van de gerechten in vergelijking tot de prijs en het soort etablissement.
Valerius noemt zichzelf een grand cafe, maar ik zou 't eerder omschrijven als een knus/gezellig eetcafe met goede gerechten op paar puntjes na, waarvan 't goed is dat deze even gecheckt worden n.a.v. deze recensie.

Als voorgerechten o.a. gamba pill pill, tomatensoep en carpaccio.
Alle drie zeer smakelijk.
Als hoofdgerechten vangst van de week (scholfilet; goed met bijpassende groene groente zoals broccoli, courgette & haricots verts), Thaise kip (gewoon recht toe recht aan lekker met bijpassende groente (paprika, courgette etc) en kipsate.
Laatstgenoemde was lekker, maar bijpassende garnering was wat ons betreft een klein beetje Jantje van Leiden vanwege de kant en klare aardappelsalade (smaak werd door mijn vrouw zelfs beetje 'vreemd' gevonden; over datum ??), groente was OK, maar niet bijzonder.

Wel weer een pluspunt, een speciaal gerechtje voor onze peuter voorbereid (kip nuggets met ruime portie groente, lekker gezond). Weer eens wat anders dan standaard friet met kroket en dat voor 't kleine prijsje van 4.75 euro.
Overall wilden we toch een 8 geven, maar mijn advies: denk volgende keer eens na over eventuele andere aankleding van de sate.

Bediening spontaan, vlot van de tongriem en vlot met bediening.
Ik zit er wellicht naast, maar ik kreeg t gevoel dat deze avond het meisje, dat ons bediende, de hele kar trok qua bediening, het 2de meisje heb ik nauwelijks gezien.

Decor knus en aanzien waard met een tragisch triumviraat aan bekende vrouwelijke actrices van weleer op de muur met uiteenlopende doodsoorzaken (Marilyn Monroe 'zelfmoord', Grace Kelly verkeersongeluk en Audrey Hepburn darmkanker).

Zeker de moeite waard om weer eens terug te komen, als we zin hebben in een hap buiten de deur dichtbij huis.
Jacoba G.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2014
Lunch: zeer smaakvolle, goede en complete porties.
Kaart lijkt standaard, maar eenmaal op tafel; een feestje.
Overdag een zonnig (mits aanwezig), terras.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2014
Vandaag voor de tweede keer bij Valerius driehuis gegeten. Sate vd haas en vangst vd dag. Eten was net als de eerste keer meer dan goed. Wel miste we de serveerster simoon wie ervoor zorgde dat we ons voor het eerst ergens echt 'welkom' voelde. Verder, dikke pluim ga zo door!
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2013
Voor de tweede keer deze maand hier gegeten. Fijn om een dergelijk restaurant in de buurt te hebben. Het eten is redelijk verfijnd, maar er kan ook een saté gekozen worden. Voor ieder wat wils en waar voor je geld. Het dagmenu geeft iedere week een nieuwe keuze en is zeker een aanrader.
AnnemiekeUit .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
Op deze mooie zomerse dag, op het volle terras toch een tafeltje weten te bemachtigen. Er is geen muziek te horen, alleen het gepraat van de andere gasten. Drankje, broodje en ons menu uitgekozen. Garnalen in knoflookolie was prima. De gerookte zalm, leek niet zelf gerookt, leek kant en klaar uit een pakje vandaan en was bij de randjes droog. De sat? Valerius, was goed gergrild net zoals de Ossenhaasspies, heerlijk mals. Alleen waren de hoofdgerechten lauw toen we ze kregen. De saus van de ossenhaas was al aan het schiften. Aangegeven aan het bedienend personeel, maar er werd verder niets mee gedaan, op het doorgeven aan de keuken na dan. Ik zal het maar zien als iets ??nmaligs, want verder kun je hier heerlijk eten en heb ik nooit klachten! Ter afsluiting Irish coffee en Kiss of Fire gedronken, was erg lekker (slagroom was ongezoet!)
Virenka .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2012
Afgelopen zondag na een stukje fietsen hier een sateetje gegeten. Was lekker maar niet bijzonder, zelfde geld voor service en het decor.
Ad O.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2012
Misschien had ik de "lat der verwachtingen" bij dit restaurant iets te hoog gelegd. De entre was koeltjes, stonden al tijdje bij de deur voordat we werden aangesproken door het personeel. Duurde vrij lang voordat we aan tafel werden aangesproken en ons gevraagd werd wat we wilden drinken. De voorgerechten waren goed. Goed van smaak, voldoende en mooi gepresenteerd. Ondanks dat het restaurant voor minder dan de helft gevuld was duurde het vrij lang voordat we het hoofdgerecht voorgeschoten kregen. Viel mij op dat wij gelijktijdig met twee andere tafels, die veel later waren gekomen, het hoofdgerecht geserveerd kregen. Hoofdgerechten wederom voldoende qua hoeveelheid en leuk opgemaakt. Echter de smaak was niet bijzonder. Gemiddeld restaurant/eetcafe. Kan groeien. Personeel moet nog veel lere qua service en overzicht. Hou mijn hart vast wanneer het restaurant helemaal vol zit.