Grand-Cafe 't Gerecht

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Grand-Cafe 't Gerecht

Richard D.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
Koffie op terras in een mok zonder schoteltje. Waarom kost dat € 3,10 ? We kregen er een slof - zacht - koekje bij. Personeel meldt dat zij de prijzen niet bedacht hebben. We gaan voortaan verderop koffie drinken.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
Hier met een vriend gegeten. Goed ondernemerschap: een overdaad aan personeel zorgt dat er geen leeg glas op tafel staat en je ook nog het gevoel hebt dat de bediening goed is. Mooi. Vriend had zalm, prima maar niets bijzonders, zelf had ik de mixed grill. het werd mij niet duidelijk wat het wat was, maar volgens mij niet wat er op de kaart stond. Wat losse draadjes vlees waren klaarblijkelijk ook een soort vlees. Geen aanrader.
Prijzen food ca 20% te hoog voor het gebodene. Maar prima avond gehad.
Marije H.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Eten was koud. Biefstuk met kruidenboter, maar de kruidenboter smelt niet. Ravioli ook niet warm. Dochter die vegetarisch is, bestelt een pizza. Op de kaart staat: kaas, tomatensaus en salami. Ze vraagt of het zonder salami kan. Dit kan. Krijgt ze de pizza, zit er tomaten gehakt saus op.....

Kids hadden een pannenkoek die je niet kon oprollen, brak gewoon af. Ze hebben er niks van gehad. Heb de pannenkoek geproefd, Volgens mij een magnetron pannenkoek. Waar je dus €5,50 voor hebt betaald.

Rode wijn was te warm. Pasta bolognese, zou de kaas ernaast zitten. Is zelfs om gevraagd. Ja! Zit ernaast. Nou de kaas zat er echt bovenop.
5,5 is eigenlijk te hoog.. Je betaalt best veel en krijgt er weinig voor terug. Ontzettend jammer want we hebben hier ooit wel lekker gegeten.

Toetje was heerlijk!
Silvia R.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Mooi modern barokke zaak. Ruim opgezette tafels en professioneel personeel. Super smaken en heerlijke toetjes. Heel fijn om weer eens echt lekker te eten.
pop L.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Alweer een half jaartje geleden dat we hier waren. We hadden en Heerenveens 12-uurtje. Soep naar keuze, dus het werd een Wartenster mosterdsop
met krokante spekjes en lente-ui. Jeetje wat viel dit tegen, helemaal geen krokante spekjes, Maar hele grote stukken spek, wat de soep veel te zout maakt. bahhh. Voor de rest ging het wel, en daar is ook alles mee gezegd dan.
Mens-erger-je-niet H.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
Komen hier regelmatig en altijd even lekker en je word vriendelijk geholpen je kunt heerlijk binnen en buiten zitten!
Twaalfuurtje zeer aan te bevelen feestelijk opgediend en smaakvol,vooral de capucino van kreeft is uit de kunst....en de carpacio mm
En de prijs is ook erg gezellig!
pop L.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Geluncht met me dochter. Munt thee met oude bladeren, jammer dat dit niet vers was( tegenvaller) de lunch geitesalade was goed maar niet bijzonder. Bediening was vriendelijk.
Ferry V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Bij binnenkomst t Gerecht viel direct de gezelligheid en sfeer op. Ook zag het er verzorgd uit en was het vanuit de kou lekker binnenkomen. De gegrilde zalm was zeer goed gegaard en zag er mooi uit. Tussendoor was het erg chaotisch aan de tafel doordat er veel verschillende medewerkers aan onze tafel kwamen, ook al waren ze goed elkaar ingespeeld en zeer gastvrij. Verder is dit gewoon een top zaak met lekkere gerechten, veel gezelligheid en dat voor een goede prijs
Sietske40 S.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Zeer aan te raden!
Bediening was vriendelijk, maar niet al te snel - we moesten ons best doen om aandacht te krijgen - het was ook erg druk, alle tafels bezet.
Wij kozen allebei het "Proeverij" menu, met een proeverij van kleine voorgerechtjes, keuze uit een van de hoofdgerechten en een proeverij van de nagerechten.
Ik had de "trio" op basis van vlees als voorgerecht (met carpaccio, tartaar en ham/meloen, excellent, terwijl mijn partner ging voor het "trio" van 3 verschillende visgerechtjes, ook heel lekker.
Onze hoofdgerechten waren "surf en turf" (steak en gambas in een soya/knoflook jus, en Black Aberdeen Angus steak - opnieuw heel goed.
Maar het werd helemaal speciaal met het dessert..... vooral voor mijn zoetekauw partner.
We hadden het geluk dat het de laatste werkdag was voor de chef, en we kregen zeer genereuze porties van ongeveer 6 verschillende desserts - we konden het niet eens allemaal op krijgen!
Kortom, we zijn zelfs de volgende dag hier weer teruggekomen om te eten.
J F.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Het lijkt meer dan het is, de koffie komt uit een automaat, dit terwijl er een geweldige espressomachine staat. Waarschijnlijk te veelwerk en gemakzucht om deze machine te gebruiken of er is geen barista aanwezig. De lunches zijn goed maar niet bijzonder, gewoon het gemiddelde horeca concept, maar ja, waarschijnlijk geen serieuze concurentie. Kan dus veel beter.Terras maakt veel goed, ziet er prima uit. Bediening is vriendelijk maar niet echt professioneel.
Sylvia R.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Prachtige zaak. Mooie sfeervolle inrichting! Buiten ook een mooi sfeervol terras. Lekker gegeten. Gewoon goed! Niets op aan te merken.
Fijnproever 8.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Lekker gegeten bij " het gerecht".
Maar wil toch een paas kritische puntjes tegen het licht houden.

De opmaak van de borden is een beetje lomp, misschien wel boers te noemen.
De microleafs ter garnering waren droog en dor, kan echt niet!

Ook de steak tartaar van kalf moeilijk te eten. Je moet het zelf op smaak moet brengen?
Ik mis het comfort in het gerecht......laat de keuken gelijk alles lekker op smaak brengen!!

Verder zijn wij zeer vriendelijk geholpen en komen we vast weer eens terug als we in de buurt zijn.
Maurits S.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Het was druk op het terras, heel druk. De bediening vlot en vriendelijk en heel goed georganiseerd. Alhoewel de dranken wel wat sneller uitgeserveerd kunnen worden, dat komt de schuimkragen zeker ten goede, blijft het knap zo'n groot terras te bedienen.
Het eten werd vlot bezorgd maar, inderdaad: het puntje op de i, zeker gezien de toch wel stevige prijs.
Een minpuntje vinden wij beslist de 'elektronische' (af-)rekening: je krijgt geen bonnetje maar een Iphone wordt voor je snufferd gehouden en of je het er mee eens bent.

Janny S.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Lekker buiten op het terras gegeten. Dat kon ook heel goed, omdat de terrasverwarmers vrijwel meteen aangingen toen het een beetje koeler werd. Kortom de service was goed en vanaf het begin vriendelijk en correct.
Het eten was ook wel goed, maar daar zijn wel wat puntjes op de i mogelijk.
Als voorgerecht hebben we de proeverij gekozen. Die was prima in variatie en smaak, maar miste een stukje (stok)brood.
Het hoofdgerecht van mijn tafelgenoot -surf en turf- was verrassend een soort roerbakgerecht. Gloeiend heet geserveerd in een diep bord. De verdeling surf met turf was echter minder goed in verhouding (weinig surf, veel turf). Mijn mix grill was -qua smaak- prima, maar was lauw en geserveerd op een koud bord. Halverwege at ik dus koud eten. De 7 wordt verdiend door de kwaliteit, maar het had gemakkelijk een 9 kunnen zijn.
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Erg gezellig restaurant met een gezellig groot terras met een grote luifel. Hier zat ik dan ook met een vriendin. Uitstekende plek om. Een borrel te drinken wat we ook eerst gedaan hebben. Daarna heerlijk gegeten. We werden door vrolijke attente en scherpe ober geholpen. Het personeel is sowieso zeer goed , jong maar goed. Je ziet dat hier aandacht aan gegeven is door de eigenaars. Kortom sfeervolle locatie, prima bediening en heerlijk gegeten.
cornelia45 .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Al vaker geweest voor een drankje, maar nu met vrienden hier gegeten. Het grandcafé is op deze maandagavond vol! Gezellig geroezemoes, zonder hinderlijke muziek, een verademing! De bediening is beleefd, gastvrij en alert.
Eerst een broodplankje met wat smeerseltjes, lekker. Toen o.a. lamsracks, mixed grill en tournedos, allemaal heerlijk! Alleen jammer dat de borden niet warm waren. De porties waren ruim, zodat we nauwelijks toekwamen aan de bijgerechten. Toch nog een dessert genomen, een variatie met frambozen. Was erg veel en viel wat minder in de smaak.
Al met al een prima avond! We komen zeker terug!
Tip: voor een luxe grandcafé zien de kale tafels er wat sjofel uit. Ik zou daarom gaan voor bijvoorbeeld een wat luxere servet om e.e.a. wat meer stijl te geven.
borrelhapje .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Ik heb hier regelmatig hier gegeten, zowel lunch als diner. De maaltijden zijn vers, kleurrijk en gevarieerd en er wordt rekening gehouden met vegetariërs en veganisten. Ook wordt de menukaart een paar keer per jaar 'ververst'. Het personeel lijkt (mede) te worden gescreend op vriendelijkheid. Ik heb nog nooit een horecagelegenheid meegemaakt waarbij elk personeelslid even vriendelijk was. Ik voel me daar elke keer een echte gast! Minpuntje vind ik de de zuinige glazen wijn. Deze mogen wel iets rijkelijker worden gevuld.
Goede (ook biologische) wijnen. Al met al een toptent!
Hin K.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Samen met mijn vriendin hier gegeten. Leuke en gezellige accomodatie. Heel verrassend en erg mooi. Als vooraf hadden we de paling/venkel soep. Hier waren onze verwachtingen iets hoger dan de werkelijkheid. Geen stukjes paling maar wel lekkere soep. Mijn vriendin had een soort zeebanket salade groot. Wauw groot en veel was het zeker mooi gedecoreerd. Ik had het dagmenu lekker groot stuk vis. Er was onbeperkt friet, groente en salade. Maar het was zoveel dat het er niet bij geserveerd hoefde te worden. We komen zeker terug. Top.
Liesbeth A.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Heerlijke avond gehad bij 't Gerecht! Met z'n vijfen gedineerd in het midden van een prachtige zaal. De jongeman in de bediening heeft ons erg vriendelijk en goed geholpen en hij hield goed in de gaten of hij nog iets voor ons kon doen. Ook het eten was erg lekker. Aanrader dit restaurant!
Geert1969 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Gedineerd met 5 personen aan een ronde tafel; dat begint dus goed. Na voorgerecht tartaar de kalfslever geprobeerd. Allebei smaakvol en het waren flinke porties. Bijlagen waren lekker en kosteloos bij te vragen - helemaal goed. Dessert (annanas crumble) was lekker, maar iets minder bijzonder dan ik had verwacht. Conclusie: een sfeervol (en druk) restaurant, en op de shortlist als ik weer 'ns in de buurt van Heerenveen ben.