Meer informatie over restaurant Grand-Cafe 't Gerecht

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Sietske40 S.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Zeer aan te raden!
Bediening was vriendelijk, maar niet al te snel - we moesten ons best doen om aandacht te krijgen - het was ook erg druk, alle tafels bezet.
Wij kozen allebei het "Proeverij" menu, met een proeverij van kleine voorgerechtjes, keuze uit een van de hoofdgerechten en een proeverij van de nagerechten.
Ik had de "trio" op basis van vlees als voorgerecht (met carpaccio, tartaar en ham/meloen, excellent, terwijl mijn partner ging voor het "trio" van 3 verschillende visgerechtjes, ook heel lekker.
Onze hoofdgerechten waren "surf en turf" (steak en gambas in een soya/knoflook jus, en Black Aberdeen Angus steak - opnieuw heel goed.
Maar het werd helemaal speciaal met het dessert..... vooral voor mijn zoetekauw partner.
We hadden het geluk dat het de laatste werkdag was voor de chef, en we kregen zeer genereuze porties van ongeveer 6 verschillende desserts - we konden het niet eens allemaal op krijgen!
Kortom, we zijn zelfs de volgende dag hier weer teruggekomen om te eten.
J F.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Het lijkt meer dan het is, de koffie komt uit een automaat, dit terwijl er een geweldige espressomachine staat. Waarschijnlijk te veelwerk en gemakzucht om deze machine te gebruiken of er is geen barista aanwezig. De lunches zijn goed maar niet bijzonder, gewoon het gemiddelde horeca concept, maar ja, waarschijnlijk geen serieuze concurentie. Kan dus veel beter.Terras maakt veel goed, ziet er prima uit. Bediening is vriendelijk maar niet echt professioneel.
Sylvia R.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Prachtige zaak. Mooie sfeervolle inrichting! Buiten ook een mooi sfeervol terras. Lekker gegeten. Gewoon goed! Niets op aan te merken.
Fijnproever 8.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Lekker gegeten bij " het gerecht".
Maar wil toch een paas kritische puntjes tegen het licht houden.

De opmaak van de borden is een beetje lomp, misschien wel boers te noemen.
De microleafs ter garnering waren droog en dor, kan echt niet!

Ook de steak tartaar van kalf moeilijk te eten. Je moet het zelf op smaak moet brengen?
Ik mis het comfort in het gerecht......laat de keuken gelijk alles lekker op smaak brengen!!

Verder zijn wij zeer vriendelijk geholpen en komen we vast weer eens terug als we in de buurt zijn.
Maurits S.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Het was druk op het terras, heel druk. De bediening vlot en vriendelijk en heel goed georganiseerd. Alhoewel de dranken wel wat sneller uitgeserveerd kunnen worden, dat komt de schuimkragen zeker ten goede, blijft het knap zo'n groot terras te bedienen.
Het eten werd vlot bezorgd maar, inderdaad: het puntje op de i, zeker gezien de toch wel stevige prijs.
Een minpuntje vinden wij beslist de 'elektronische' (af-)rekening: je krijgt geen bonnetje maar een Iphone wordt voor je snufferd gehouden en of je het er mee eens bent.

Janny S.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Lekker buiten op het terras gegeten. Dat kon ook heel goed, omdat de terrasverwarmers vrijwel meteen aangingen toen het een beetje koeler werd. Kortom de service was goed en vanaf het begin vriendelijk en correct.
Het eten was ook wel goed, maar daar zijn wel wat puntjes op de i mogelijk.
Als voorgerecht hebben we de proeverij gekozen. Die was prima in variatie en smaak, maar miste een stukje (stok)brood.
Het hoofdgerecht van mijn tafelgenoot -surf en turf- was verrassend een soort roerbakgerecht. Gloeiend heet geserveerd in een diep bord. De verdeling surf met turf was echter minder goed in verhouding (weinig surf, veel turf). Mijn mix grill was -qua smaak- prima, maar was lauw en geserveerd op een koud bord. Halverwege at ik dus koud eten. De 7 wordt verdiend door de kwaliteit, maar het had gemakkelijk een 9 kunnen zijn.
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Erg gezellig restaurant met een gezellig groot terras met een grote luifel. Hier zat ik dan ook met een vriendin. Uitstekende plek om. Een borrel te drinken wat we ook eerst gedaan hebben. Daarna heerlijk gegeten. We werden door vrolijke attente en scherpe ober geholpen. Het personeel is sowieso zeer goed , jong maar goed. Je ziet dat hier aandacht aan gegeven is door de eigenaars. Kortom sfeervolle locatie, prima bediening en heerlijk gegeten.
Cornelia45 .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Al vaker geweest voor een drankje, maar nu met vrienden hier gegeten. Het grandcafé is op deze maandagavond vol! Gezellig geroezemoes, zonder hinderlijke muziek, een verademing! De bediening is beleefd, gastvrij en alert.
Eerst een broodplankje met wat smeerseltjes, lekker. Toen o.a. lamsracks, mixed grill en tournedos, allemaal heerlijk! Alleen jammer dat de borden niet warm waren. De porties waren ruim, zodat we nauwelijks toekwamen aan de bijgerechten. Toch nog een dessert genomen, een variatie met frambozen. Was erg veel en viel wat minder in de smaak.
Al met al een prima avond! We komen zeker terug!
Tip: voor een luxe grandcafé zien de kale tafels er wat sjofel uit. Ik zou daarom gaan voor bijvoorbeeld een wat luxere servet om e.e.a. wat meer stijl te geven.
Borrelhapje .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Ik heb hier regelmatig hier gegeten, zowel lunch als diner. De maaltijden zijn vers, kleurrijk en gevarieerd en er wordt rekening gehouden met vegetariërs en veganisten. Ook wordt de menukaart een paar keer per jaar 'ververst'. Het personeel lijkt (mede) te worden gescreend op vriendelijkheid. Ik heb nog nooit een horecagelegenheid meegemaakt waarbij elk personeelslid even vriendelijk was. Ik voel me daar elke keer een echte gast! Minpuntje vind ik de de zuinige glazen wijn. Deze mogen wel iets rijkelijker worden gevuld.
Goede (ook biologische) wijnen. Al met al een toptent!
Uitetenmetkidsz .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Samen met mijn vriendin hier gegeten. Leuke en gezellige accomodatie. Heel verrassend en erg mooi. Als vooraf hadden we de paling/venkel soep. Hier waren onze verwachtingen iets hoger dan de werkelijkheid. Geen stukjes paling maar wel lekkere soep. Mijn vriendin had een soort zeebanket salade groot. Wauw groot en veel was het zeker mooi gedecoreerd. Ik had het dagmenu lekker groot stuk vis. Er was onbeperkt friet, groente en salade. Maar het was zoveel dat het er niet bij geserveerd hoefde te worden. We komen zeker terug. Top.
Liesbeth A.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Heerlijke avond gehad bij 't Gerecht! Met z'n vijfen gedineerd in het midden van een prachtige zaal. De jongeman in de bediening heeft ons erg vriendelijk en goed geholpen en hij hield goed in de gaten of hij nog iets voor ons kon doen. Ook het eten was erg lekker. Aanrader dit restaurant!
Geert1969 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Gedineerd met 5 personen aan een ronde tafel; dat begint dus goed. Na voorgerecht tartaar de kalfslever geprobeerd. Allebei smaakvol en het waren flinke porties. Bijlagen waren lekker en kosteloos bij te vragen - helemaal goed. Dessert (annanas crumble) was lekker, maar iets minder bijzonder dan ik had verwacht. Conclusie: een sfeervol (en druk) restaurant, en op de shortlist als ik weer 'ns in de buurt van Heerenveen ben.
Bert R.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Met twee personen hebben we gelunched: lunch 't Gerecht met een kop thee erbij. De lunch, bestaande uit een kop soep naar keuze met twee sneden knapperig volkorenbrood is echt een aanrader. Een snee brood wordt geserveerd met een heerlijke kroket, de andere met carpaccio met een frisse salade en een smakelijke dressing.
Clarence53 .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Op derde Kerstdag hier gegeten met vier personen, volle zaak, prachtig ingericht!
Ook de bediening, zien er stuk voor stuk fris en fruitig uit.
Vooraf een broodplank gekozen, lekker grof brood met smeersels en olijfolie.
Daarna de hoofdgerechten: 2 maal vleestrio, 2 keer steak van het agnus rund.
Goed stuk vlees in een heerlijke jus. De bijlagen, frites en sla, waren lang niet toereikend voor 4 personen, weliswaar was de boodschap " u kunt bijbestellen", maar dat duurt dan weer langer dan je eigenlijk zou willen. Wel kwam de bediening tig keer vragen of we nog wat wilden drinken, (daar zit de winst waarschijnlijk in). Koffie met n glaasje sambuca toe, zonder koffiebonen!, die horen er in of kun je in elk geval aanbieden lijkt me.
We komen zeker terug voor een ander lekker Gerecht (met wat ruimere bijlagen)
Freekj .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Tsja, van buiten is het een prachtig pand, maar wat valt het tegen bijna 40 minuten wachten voor er een drankje geserveerd wordt. Drie uur op harde stoelen zitten voor drie gangen (geen genoegen). En dan het eten, zeker niet bijzonder: eetcafe niveau en dat rechtvaardigt zeker niet de prijzen die er gerekend worden. Voor een tournedos 28,50 en dan een papieren servetje; penny wise, pond foulish.
Gerard H.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Het is jammer dat de prijzen in combinatie met de ah bonnen behoorlijk tegen vallen dachten dat je een menu pet bon gratis kregen moesten wel voor 2 menu's het volle pond betalen. Dus met 4 personen 2 volledige prijzen inplaats 25 Europa per menu. Viel wel zwaar tegen.
Dag Gerard, we zijn blij dat het eten, service en decor jullie goed bevallen is. Het gedeelte met de AH bonnen kan ik niet goed plaatsen, wij zijn geen deelnemer aan een AH actie. Ik begrijp goed dat het een tegenvaller is, als je op een korting rekent. Als blijkt dat wij jullie onterecht teveel in rekening hebben gebracht, neem dan svp contact op, we zullen dan het teveel betaalde restitueren.

Reactie van proever:

Wel hebben gespaard bij AH maar geboekt via iets dus dachten wel dat de korting wel zou gelden want bij dorst genoegen is met deze bon wel 1 menu gratis. Maar toch bedankt voor de reactie. Met vriendelijke gr Gerard Hoogwerf
Renee D.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Altijd goed.
Kom hier regelmatig.
Bediening is zeer kundig en vriendelijk.
Ik kom zelf uit de horeca, en dit is de enige zaak in Heerenveen waar ik (en mijn collega's) graag komen.
Het eten is altijd goed. en voldoende. de kaart is duidelijk en zeer ruime keuze. ook in drankjes

(-AANRADER, HOME MADE LIMONADE-)
Smnguzman .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Lunch met twee personen, twaalf uurtje genomen met kopje verse tomatensoep, ambachtelijke kroket en bruin boerenbrood met carpaccio. Was allemaal lekker. Rode huiswijn, keuze uit twee soorten wij kozen de temperanillo was lekker. Beetje klein glas. Service vriendelijk en snel.
Arvid B.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Op deze prachtige locatie, straalt de ambiance veel kwaliteit en warmte uit. Zelfs op een zondag-avond was het er afgeladen vol. Enthousiaste en vrolijke bediening werkt aanstekelijk en presenteert de gerechten op een mooie manier. Helaas is de kwaliteit van het eten niet op een gelijkwaardig niveau. De salade van Oosterse Kip is droog en ik krijg het gevoel dat er 'nasi-kruiden' in verwerkt zijn. Ook het duo van hert is weinig genieten: het vlees is taai en laag op smaak. De presentatie van de borden is mooi, de porties (meer dan) ruim. Maar de afstemming van de smaken en kwaliteit van inkoop vereist nog wel enige aandacht. Toch een fijne avond gehad, het flesje Arienzo Rioja (Tempranillo druif) was zeer goed.
Johan L.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Prima ontvangst, in een prachtige inrichting. Op ons voorgerecht was niets op aan te merken, maar het hoofdgerecht met kabeljauw was wel erg klein. En de bijgerechten ook erg karig. Voor 4 personen 1 klein schaaltje friet. Een klein dopje rabarber en een schaaltje sla. Friet kun je natuurlijk bij bestellen, maar dan moet de serveerster wel bij je aan tafel komen.