Grand Café Silva Ducis

Parade 6 5211 KL Den Bosch Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Grand Café Silva Ducis

EvaGrim .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
In dit Grand Cafe zijn de porties ruim, is de biefstuk bijzonder goed gebakken en is de prijs- kwaliteit verhouding erg goed. Personeel opvallend vriendelijk. Een aanrader als je lekker informeel wilt eten.
Herbert V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Aangekomen op de PARADE neergestreken op het terras voor de eerste keer dit jaar , voor hoe kan het ook anders koffie met een BOSSCHE BOL van de bekende bakker.
Toch een wat vreemde wijze van serveren , na bestelling worden eerst overal op het terras de bollen neergezet en dan volgt pas na geruime tijd met tussenpozen de koffie.
Jolanda M.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Samen met mijn zus gegeten. 1 persoon "normaal", 1 persoon gebruik makend van het NS arrangement. We hadden gereserveerd, helaas was daar iets mis bij gegaan want het was de medewerkers onbekend. Gelukkig was er in de serre nog een tafel voor twee vrij. Helaas was het daar erg koud, het duurde vrij lang voor de terrasverwarmers aangingen, gelukkig werd de temperatuur daarna aangenaam.
Prijs kwaliteit verhouding van het NS menu was goed. Vooraf carpaccio deze was heel behoorlijk, daarna javaanse kipsaté zoals je deze mag verwachten in een eetcafé, het dessert was franse kaas ook deze was smakelijk. De tafelgenoot at van de kaart. Vooraf een gerecht met gerookte zalm zag er goed uit, als hoofdgerecht garnalen ook dit was goed en als dessert een spaans deeggerecht met sausen ook smakelijk. Al met al was het eten heel behoorlijk zoals je mag verwachten in een eetcafé. Helaas ging er in de keuken van alles mis waardoor we erg lang op de gerechten moesten wachten. Tafels die na ons binnen waren hadden eerder hun hoofdgerecht. Na twee keer vragen werd toegegeven dat er iets fout was gegaan, later werd nog koffie aangeboden dus dat hebben de medewerkers goed opgelost. Een zeven gewoon verdient.
Tijn V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Wezen lunchen met een vriend. Ik had een lekker broodje tonijnsalade, goede service en de keuken was erg snel met het broodje. Puntje van aandacht, wij hadden een tafeltje op het terras waardoor het erg lastig wordt om te eten:)
Arnoud M.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Op de eerste verdieping een sfeervolle trattoria/ pizzaria. Je ziet de pizzabakker aan het werk, wat altijd leuk is. Een menu (brood, pizza/ pasta, 2x drank) kost 12 euro en is prima! De pizza's en pasta zijn niet bijzonder, maar goed en warm. Door de knusse, Italiaanse ervaring is het hartstikke leuk om te zitten
Mandy V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Het is een lekker ruim restaurant met een gezellige indeling. Het terras is gelegen aan de parade. Tafeltjes wat dicht op elkaar, maar verder vonden wij het wel een fijn terras.

Door de drukte duurde het wel even voor onze bestelling werd opgenomen. Het serveren van de bestelling was wel sneller dan we verwacht hadden. Overigens was de bediening vriendelijk maar dit kan wel meer attent.

Silva Ducis heeft een kleine overzichtelijke dinerkaart met vaste prijzen per gang of gangen-menu. De prijzen vonden wij heel schappelijk, prima eten voor een leuke prijs.

Wij hebben ervoor gekozen om alleen een hoofdgerecht te bestellen.
Het vlees van de Javaanse kipsaté was mals en de satésaus was lekker. De garnering erbij (atjar en groenten) smaakte ook prima.
De zalmfilet met kruidenkorstje was goed gebakken en heerlijk zacht. De saffraansaus erbij paste goed bij het gerecht. De frietjes die we bij het gerecht kregen waren lekker en de hoeveelheid was ruim voldoende.

Wij zouden hier zeker nog eens gaan eten als we in Den Bosch zijn.
Sintjanneke .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
Heerlijke authentiek Italiaanse pizza's gegeten in het pizzarestaurant op de eerste verdieping! Gezellige sfeer, sfeervol en vriendelijke bediening. Een nieuwe ontdekking in Den Bosch.

Leap .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2014
Gister na lange tijd weer een bezoek gebracht aan Silva. We zijn hier al vaker geweest voor een borrel (met wat lekkers). Snelheid was altijd al een probleem, vooral voor het lekkers (nachos met guacomole, deze is wel heerlijk!).
Ditmaal kwamen we voor het eten (voor de film). De zaak was leeg (wat we na het eten konden begrijpen) en we hebben 2 1/2 uur gedaan over een simpel diner voor 2 personen. Het eten was redelijk. Het voorgerecht van een bonbon van zalm met garnalen was erg weinig, doorsnede ongeveer 5 cm. Het hoofdgerecht van een spies met verschillende soorten vlees was te gaar, de saus leek uit een potje te komen , frietjes waren heerlijk. Sla was weinig zorg aan besteed met een dressing met een kunstmatig smaakje. Ook hier waren de porties klein. Op het toetje hebben we een half uur moeten wachten voor een uitgedroogde soort brownie met een bolletje ijs. Dit toetje had ook binnen 3 minuten op tafel kunnen staan. Bediening was beleefd, redelijk vriendelijk maar niet gastvrij. Ze kwamen niet één keer vragen of het lekker was, of we nog iets wilden drinken (scheelt omzet!). Het kopje koffie hebben we ook maar overgeslagen en ergens anders genuttigd.
De rekening was verkeerd berekend maar ook hier geen sorry.

Om hier een borrel te drinken is prima. En verder.... Hier eten is een absolute afrader en doen we dan ook nooit meer.
Eelco K.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2013
Op een vrijdag in dit restaurant gegeten. Zaak was gezellig aangekleed met kerstversiering. De bediening was vlot en attent. Als hoofdgerecht de Heilbot gekozen. Deze was perfect bereid met een lekker sausje. De bij geserveerde friet leek met vers met de handgemaakt dus ook erg lekker. Als na gerecht hebben we de huisgemaakte tarte tatin gehad. Ook deze was erg lekker. Wij komen hier zeer zeker terug.
Namkee .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2013
We hebben een zeer slechte ervaring gehad in dit restaurant. Er ging twee keer iets mis bij de bestelling (verkeerde product geleverd) en om iets bij te bestellen moesten we veel moeite doen.

De ober kwam arrogant over en nadat we hem hadden aangesproken over het verkeerde gerecht dat was gebracht deed hij onvriendelijk.

We hadden een kortingsbon: 3-gangendiner voor 18,50. Dit hebben we bij aanvang van het diner gemeld. Heel de groep heeft een 3-gangendiner genomen. Pas bij het afrekenen bleek de bon voor 1 persoon geldig en niet voor de hele groep. Dit stond niet op de bon. Erg misleidend, dus.

Het eten was prima. Niet speciaal, maar gewoon gemiddeld. Maar dus wel 3x iets fout geleverd.

Ik heb een klachtenmail gestuurd naar het restaurant, maar daar geen reactie op ontvangen. Dat zegt waarschijnlijk al genoeg over de service en hoe belangrijk dit restaurant haar klanten vindt.

100% EEN AFRADER!!
Smikkeltante .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2013
Op een zonnige zaterdag vroeg in de middag lekker lunchen in Den Bosch aan de Parade. Clubsandwich 8,50 met sla en een halve fles mayodressing, 1 tomaat, ijsbergsla, 2 halve plakjes half gebakken bacon en 4 plakken kalkoen/kip? Ook nog een bol vleessalade er naast. Geen smaak door het bad van mayodressing. Ronduit smerig. Volgens de arrogante serveerster "het best verkocht bij Silva". Tosti XXL 5,00 was een simpel klein pitabroodje (te hard) gevuld met ham en kaas en iets onbekends. Daarnaast dezelfde bol vleessalade.
Een absolute AFRADER!
Chantal V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2013
We zijn hier 2 keer wat gaan drinken. Leuke inrichting, zowel op een zaterdagavond met uitgaan als op de dag waar je heerlijk kunt bijkomen en een krantje kunt lezen. Vriendelijke bediening en ze zijn snel bij je als je iets wilt bestellen. Drinken was goed, alleen de koffie wat te sterk. Maar verder geen negatieve opmerkingen. Je hebt leuk uitzicht op het plein bij de grote kerk!
Vandenheuvelleonie .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2013
We komen hier met ons gezin regelmatig op zondagmiddag borrelen. De bediening is ronduit geweldig! Zeer attent, vooral de oudere dames en barvrouw.
Nemen altijd een fles wijn, want we vinden de wijnen per glas niet zo geweldig, maar goed we zijn misschien ook wel verwend hierin aangezien we zelf een wijnhandel hebben.
Een aangeklede borrel is geen probleem hier. De nacho's zijn precies goed; dus compleet met guacamole en sour cream.
Onze dochter is gek op de tosti specialiteit (in een pitabroodje) met de knoflook-tomaat-bieslook saus.
We komen hier graag en raden het ook aan.
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2012
Na enige tijd hier weer eens geweest, nog steeds gezellig terras met zicht op de parade en dus mensen kijken,helaas werkte het weer niet mee. Tosti Silva Ducis genomen met capucino.
Koffie kwam, tosti niet, bij navraag bleek deze verbrand en moest nieuwe gemaakt, oorzaak verbranding tosti, vergeten!
De later gebrachte tosti met garnituur wel goed, echter geen sorry of zo. Weinig belangstelling voor de klant. En interieur wel eens aan opfrisbeurtje toe.
SannePomme .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2012
Je kunt hier opzich wel lekker eten, maar het is allemaal zeer weinig. Broodje carpaccio ligt 1 klein plakje carpaccio op, hieronder een berg sla waardoor het lijkt of er heel wat op zit. Personeel niet bepaald vriendelijk. Het pand opzich erg mooi, maar slechgt onderhouden.