Grand Café Ruysdael

Markh . Bourgondiër (3 recensies) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Breento . 1e beoordeling (1 recensie) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
We gaan zeer regelmatig eten bij van Ruysdael, normaal gesproken altijd prima bediening en goed eten voor een redelijke prijs.
Deze keer viel het erg tegen. Bij binnenkomst om een tafel gevraagd, serveerster liep zonder iets te zeggen weg, toen kwam er een collega die nogmaals vroeg kan ik jullie helpen? Gezegd dat haar collega dat ook al vroeg en zo weg liep, antwoord was: ja maar ik ga erover dus je mag het nog een keer tegen mij vertellen.
Uiteindelijk eerst een drankje besteld, toen dit drankje op was duurde het ruim 20 minuten voordat er weer iemand langs kwam om te vragen of we nog iets wilde, terwijl de mensen naast ons inmiddels wel al 2 drankjes hebben gehad werden wij gewoon steeds voorbij gelopen.
Vervolgens kwam er weer niemand, toen hebben we zelf een menukaart gepakt van de tafel achter ons en uiteindelijk toen er een serveerster langsliep maar zelf gevraagd of we iets van de menukaart konden bestellen. Daarna kwam het eten wel best vlot en werd er wel regelmatig gevraagd of we nog iets wilde.
Het eten zelf was prima, maar de gebrekkige bediening in het begin maakt dat we van Ruysdael voorlopig even links laten liggen, jammer want normaal gesproken is het een prima plek om wat te eten of drinken.
Ger D. Gastronoom (68 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Van Ruysdael heeft een groot terras en veel tafels binnen. Het personeel is vriendelijk en in controle. Timing is prima en geen foutjes. En dat in een vrijwel volle zaak.
We gingen voor het diner menu met 3 keuzes voor 27,50 p.p.
Het eten was goed, prijzen niet te hoog, niet te laag.
Geen gratis water in een fles, alleen in een glas.
Verrassing: een fles Spa Rood kost slechts als 4,20 euro.
Soep was huisgemaakt en goed gevuld, we vonden de Oosterse soep met kip top.
Als hoofdgerecht kozen we (8 pers) huis gemaakte hamburgers, kogelbiefstuk, sate.
De hamburgers waar uitstekend en iedereen had genoeg eten. Zo veel dat we de vooraf bestelde desserts veranderden. Jammer van de home made appeltaart.....
Het restaurant kan een beetje luidruchtig zijn, maar dit heeft voor ons geen invloed gehad.
Van Ruysdael is niet top maar zeker goed genoeg voor een aangename maaltijd!
Holger1973 . 1e beoordeling (1 recensie) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Net als de 2 voorgaande jaren heb ik vrijdag 12 februari onbeperkt spareribs gegeten bij Ruysdael.
Dit is mij deze keer zeer tegengevallen. De ribben waren erg vet, alsof ze tot 'snot' waren gegaard. Ook ontbrak de salade wat wel was aangegeven. Voor mij de laatste keer spareribs hier.
De bediening was goed snel en vriendelijk en ik vind Ruysdael een gezellige sfeer hebben want het zat helemaal vol. Ik hoop dat het eten de volgende keer beter is want ik was echt teleurgesteld.
Iemand nog een tip voor spareribs in de buurt van Heemskerk?
Kim V. 1e beoordeling (1 recensie) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Vrijdag onbeperkt sparibs gegeten in een gezellige ambiance. Helaas waren de spareribs belabberd, zeer vet. Het vel zat er nog op, dat moet er af, dat een restaurant spareribs met vel durft te serveren is vrij ernstig ....
Verder waren de spareribs van zichzelf zeer vet, onsmakelijk vet.

De marinade was wel smakelijk, maar door slechte kwaliteit vlees onrelevant geworden.
Peter D. Bourgondiër (3 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Donderdag 4 februari hier onbeperkt spareribs gegeten. Deze waren echt superlekker! We hebben heerlijk gegeten en we wilden nog een dessert. We kozen alledrie voor het "Heemskerkse Volksfeest" dwz een mengeling van de desserts op de kaart.
Super lekker, behalve de meloen die erbij zat, deze was superhard. Ik heb dit aangeven aan de oberdie de borden op kwam halen. Er werd gelijk gevraagd of we ander fruit wilden. Wij gaven aan dat we genoeg hadden. De ober liep naar de keuken toe en vertelde dit aan de kok. Reactie van de kok: jamaar meloenen zijn nu eenmaal hard nu....

Lijkt mij dat je als kok al weet dat de meloenen hard zijn, je deze niet serveert en met een andere optie komt.

Edith W. Fijnproever (6 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Met 9 personen een gezellig verjaardags etentje gehad. Aan een grote ronde tafel, gezellige bediening en heerlijk eten. Er kwamen verschillende voor- en hoofdgerechten op tafel en iedereen was zéér te spreken. Toen er een paar nog maar een klein toetje lustten werd dat buiten de kaart om ook geregeld. Kortom een aanrader.
Michele V. Fijnproever (9 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Lekker eten, goede prijs-kwaliteit verhouding en zeker grote porties. Bediening schenkt weinig aandacht maar is wel vriendelijk. Decor mooi, buiten fantastisch terras en meestal ook goed gevuld restaurant. Zeker aan te raden voor een lunch maar ook de diners vallen nooit tegen.
Lieverstp . Bourgondiër (2 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Prima gegeten hier tijdens de Tapas maanden. De bediening correct en snel. Smakelijke gerechtjes en een dessert toe.

Het was een mooie dag, en dan zit het buiten toch beter dan binnen.

We eten hier wel vaker, en het blijft gewoon een goede tent in de buurt.
Allinclusive . 1e beoordeling (1 recensie) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Gezellig restaurant

aardige bediening

Kwaliteit eten was gewoon voldoende

Het duurde alleen veel te lang tussen de gangen door waardoor dit restaurant niet
een ruime voldoende krijgt. Er was veel jonge bediening en niet iemand die alles goed in de gaten houd (supervisior) anders was dit niet gebeurd.

Dus onze tip zorg ervoor dat er iemand supervisie houd voor een goede planning

SylvZ . Gastronoom (39 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Bijzonder druk en rumoerig grand cafe. Dat heeft echt charme; het klinkt er ook echt alsof iedereen het er heerlijk naar zijn/haar zin heeft (en dat hebben ze ook allemaal). Niet geschikt voor echte gesprekken. Wel geschikt voor heerlijk lekker eten, goede wijn en perfecte bediening. Gaan zeker terug!
Aniek H. Gastronoom (31 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Leuke uitstraling heeft dit restaurant/café. Altijd druk en een goede en vriendelijke service. Ik had tijdens de lunch carpaccio gegeten. Dat was gewoon lekker, zoals het hoort te zijn. Ik kom hier graag nog eens terug.
Ioppiejok . 1e beoordeling (1 recensie) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2014
We hadden eerst brood besteld met tapenade,was lekker.Maar we hadden nog niet op en toen kwam het hoofdgerecht al.
Wij zeiden dat we dit erg snel vonden,en de jongeman die ons het eten bracht vond dat ook.Hij zei een ogenblikje en overlegde met zijn meerdere,die kwam naar ons toe en zei dat er 15 tot 20 minuten tussen zat,want dat stond genoteerd zei ze,ik vond dit erg vreemd want dit kon echt niet.Nou volgens haar wel,en als we rustig aan willen doen, hadden we dat aan moeten geven.Ik zei haar dat ik dit erg fout vond,en dat als ik uit eten ga rustig aan wil doen en als ik haast zou hebben dit wel aan zou geven.Ze zei nou dat is u mening.
Dame je zat GOED FOUT?Slechte reclame.
J.Prud homme de Lodder
Irene B. Bourgondiër (3 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Gisteren met 8 personen bij van Ruysdael gegeten. We hadden gereserveerd en kregen een grote ronde tafel. Het personeel was heel vriendelijk en de bediening ging heel soepel.
Als je een 3-gangen menu wil gebruiken dan zijn er 3 keuze menus in 3 prijsklassen. Je kunt vervolgens weer uit een aantal voor-, hoofd- en nagerechten kiezen.
Als voorgerecht had ik de hete garnalen in knoflookolie gekozen; deze werden geserveerd met een mandje vers stokbrood; in een woord: heerlijk!
Mijn hoofdgerecht was een steak frites van de lavagrill met een saus naar keuze. Hierover was ik wat minder te spreken. In plaats van op een bord kreeg ik de biefstuk droog op een plank geserveerd met een klein bakje met een oesterzwammensaus ernaast. Die saus vond ik niet erg smakelijk en het feit dat de biefstuk op een stuk hout lag vond ik niet zo hygienisch. Ik miste ook wat groente erbij. De ernaast geserveerde dikke frieten waren daarentegen wel weer heel lekker.
Omdat er naast de verschillende drankjes ook om water was gevraagd kwam er een fles Spa Blauw op tafel met wat glazen erbij. Toen ik nadat die fles leeg was vroeg of er niet een grote kan met kraanwater op tafel kon komen, begreep ik van het meisje dat ons bediende dat ze dat niet deden, maar dat er wel glaasjes kraanwater konden worden besteld. Dat vond ik een beetje vreemd, maar dat hebben we dan maar gedaan.
Mijn nagerecht, Crème Brulée geserveerd met een bolletje vanille-ijs en een bakje slagroom was prima.
Al met al een gezellige ontspannen avond gehad, alleen had ik misschien een ander hoofdgerecht moeten kiezen.
Geenidee . 1e beoordeling (1 recensie) 4,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2014
Op woensdag 30 juli gegeten, wij bestelden een karaf witte wijn. Een Italiaanse Pinot Grigio, ik weet niet wat voor bocht er in de karaf zat maar geen Pinot Grigio en de wijn was warm. Bediening geroepen en inderdaad, er was een foutje gemaakt. Dat 'foutje' is natuurlijk geen foutje, dat gaat altijd zo. Ik wilde ook graag een glas Spa rood, 'een fles?' probeerde de bediening nog. Nee, ik vraag een glas. Met ons eten was op zich niets mis , behalve dat mijn Ladysteak op een houten plank geserveerd werd en dat vind ik niet fris. De eerste en de laatste keer.
Paulo Z. Bourgondiër (4 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2014
Vorige week tapas gegeten bij Ruysdael. Na eerder te zijn geweigerd voor tapasmenu, hadden we nu maar gereserveerd. Het was warm die avond dus we zaten op t terras. Op t terras zit je prima, leuk uitzicht, druk en niet t gevoel dat de buurman op je bord kijkt.

Eenmaal begonnen met t tapasmenu kregen we een mand met ongeveer 1,5 stokbrood erin. Dat is jammer dat ze je gelijk zo vol willen duwen met brood. De gerechten die we kozen waren lekker, maar niet super. Spare ribs daarentegen was hoogtepuntje van de avond.

Conclusie: voor tapas ga ik niet meer heen, maar t blijft een heerlijke tent om wat te eten.
Carin-1961 . 1e beoordeling (1 recensie) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Gisteren met een groot gezelschap hier gegeten , was weken geleden al besproken , bij aankomst bleek er voorzeker 8 mensen geen plek te zijn , dat is uiteindelijk wel opgelost , door het bijschuiven van wat tafels , maar een deel zat dus buiten het terras ,
Voor drankjes was het personeel snel en kwam vaak langs , maar het eten onbeperkt tapas eten was dramatisch slecht geregeld , en als we vroegen of er nog wat door kon komen , kregen we een mandje stokbrood , zeker een uur niks op tafel gezet , ja en toen ineens kwam alles tegelijk , ik zelf vond het niet echte tapas hapjes , die ik gewend ben in andere restaurants .
Kortom voor ons echt nooit meer , als je zo,n groot gezelschap niet aankan neem dan ook de reservering niet aan .
De reservering betrof 20 pers(niet 26). Degene die het diner plande is super tevreden en heeft uitsluitend positieve reacties gehad. Tijdens de avond geen klacht gehad. De indruk wekken dat een heel gezelschap ontevreden is, dat we ons huiswerk niet goed hebben gedaan, is onterecht en niet zo netjes

Reactie van proever:

Jammer dat jullie de foute niet herkennen , er is tijdens het eten door degene die het geregeld had al een keer na binnen gegaan om te vragen waar het eten bleef ,en toen kregen we wat mandjes stokbrood , Bij ons is het dus heel anders binnen gekomen , dan dat jullie kunnen invoelen dat is spijtig

anf 2e reactie van restaurant:

We herkennen het niet. Net als de andere aanwezigen. Zij plaatsten hele positieve Facebook berichtjes. Voor ons de bevestiging dat de avond geslaagd was. We bedanken u voor uw terugkoppeling. Voor een restaurant prettig wanneer u dat tijdens de avond doet, niet uitsluitend achteraf
Cupra . Gastronoom (26 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Met z'n tweeën gegeten voor de eerste keer, buiten een verwarmd terras, binnen de sfeer van Wild Wild West met de snelle en vriendelijke service uit een Diner. Voldoende bediening, de entrecote met frites en salade van de dag was prima, net zoals de cocostaart met warme kersen en mascarpone (op de kaart houden !!!!!!!!!!!!!!!), restaurant heeft verschillende indelingen zodat het goed geschikt is voor groepen, maar ook met hoekjes om je geliefde "te vragen".