Grand Cafe Restaurant 't Plein

Meer informatie over restaurant Grand Cafe Restaurant 't Plein

6,8
Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Wij wilden dit deel van het land bezoeken en vonden een geriefelijk onderkomen in dit hotel. Daar besloten wij ook de maaltijden te genieten. Die bleken onze culinaire verwachtingen te overtreffen. Men heeft er de keuze te zitten in het restaurant, eetcafé of serre. Wij kozen het laatste. Het voorgerecht was een salade met gesneden asperges en wat ham. Deze was zeer aangenaam en fris van smaak. De aanbevolen witte wijn paste er goed bij. Het hoofdgerecht was wildzwijnhaas, in spek gebakken. Dit ging vergezeld van twee groenten, een aangemaakte salade en frites. Wij kozen daarbij de huiswijn, een merlot. Alles smaakte zo goed en de porties waren zo ruim, dat wij afzagen van een dessert. De volgende avond aten wij een mosterdsoep van grove Groningse mosterd. Dit was een originele soep, die bijzonder van smaak was. Het hoofdgerecht bestond uit asperges met beenham, en daarbij eipartjes, en naar wens nootmuskaat en botersaus. Het dessert was een dame blanche. Alles was werkelijk voortreffelijk. De keukenbrigade weet hoe het moet en is in staat ook een salade of een soep bijzonder te laten zijn. De bediening was zeer vriendelijk. En dat alles in een economische prijsstelling!
Geert S.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Erg leuke avond gehad. Attente bediening en erg vriendelijk. Het eten was uit de kunst. Zowel de hete carpaccio als de zwijnhaas zijn aan te raden. De bijgerechten vielen qua smaak een beetje in het niet, het was überhaupt wat weinig in verhouding voor vier personen. Maar wellicht had men dit aangevuld als we het hadden gevraagd. Het interieur is nogal ouderwets maar niettemin sfeervol. Zeker voor herhaling vatbaar.
Floor M.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Gegeten in het restaurant. Wat betreft het eten: we hadden allemaal een voorgerecht, stuk voor stuk lekker. De hete carpaccio moet wel even apart genoemd worden: heerlijk. Ook de hoofdgerechten smaakten goed. We hadden wel allemaal een vleesgerecht dus ik kan de vega- en visgerechten niet beoordelen. Het stoofpotje is wel het vermelden waard, aanrader. De bijgerechten waren allemaal matig. Allemaal wat smaakloos en wat aan de koude kant. Wij hebben daar echter niets van gezegd, dus wellicht had de bediening het wel opgelost als we dit hadden genoemd. De bediening was vriendelijk en alert. We kwamen niets te kort.
De inrichting is niet mijn smaak, beetje een bruin café. Maar als je daarvan houdt zit je hier goed.
Eindoordeel is dat het een lekker restaurant is als je gezellig wilt eten. Geen pretenties maar wat mij betreft ook weinig sfeer.
Carla W.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Afgelopen donderdagavond op het mooie terras een lekker glaasje wijn gedronken.Ik had het daar beter bij kunnen laten. De vegetarische pasta was warm en kwam vrij snel,echter de pasta was veel te gaar,zwom in de saus en de hoeveelheid groente was minimaal.Mijn opmerking hierover aan de bediening werd niet echt opgepakt.
1Anita .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Met twee personen op een zaterdagavond gegeten. Het meisje in de bediening had het heel druk en kon het niet alleen aan. Na drie kwartier kwam ons hoofdgerecht, terwijl we ons voorgerecht nog niet hadden gehad. "O, ja.. vergeten op te schrijven" zei de bediening en daarmee was het wat haar betreft klaar. We hebben dus alleen ons hoofdgerecht gegeten, maar het viel tegen. Eerdere ervaringen met dit restaurant waren beter. Jammer.
We wilden afrekenen met de nationale DinerCheque (Parkzicht is een aangesloten restaurant, hadden we van tevoren opgezocht). "Nee, de papieren versie nemen wij niet aan". Een discussie dat de papieren versie de voorloper is van het nieuwe pasje.. Nee, ze nemen hem niet aan. Dit kan natuurlijk niet als je aangesloten bent en als er op de site van de VVV staat dat de papieren versie en het pasje exact hetzelfde zijn.
Niet om te zeuren, maar ook tweemaal een glas gekregen dat stuk was. Dit is klein, maar wel slordig. Het zorgt ervoor dat mensen niet terug keren en dat is jammer voor de eigenaar, maar ook voor het centrum van Veendam. Met iets meer klantvriendelijkheid zou het een stuk aangenamer zijn en zou je het matige eten misschien wel voor lief nemen.
marjanp .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Met vier personen hier gegeten, na een reservering. We konden kiezen waar we wilden zitten: in het Grand Café of in het restaurant. Het Grand Café is wat sfeervoller, donkerder ingericht en iets drukker met muziek en gepraat - omdat een van ons een gehoorapparaat draagt en het in het restaurant iets rustiger was, kozen wij voor het restaurant.
Als voorgerecht wilden we met z'n vieren een rustiek broodplankje delen, gelukkig kon dat (een bruin broodje en een maisbroodje, net uit de oven, beide zo groot als twee vuisten is tenslotte een flink voorafje en sommigen van ons zouden alleen aan het voorgerecht al bijna voldoende hebben). Aantrekkelijke presentatie, en een lekkere 'starter'.
Als hoofdgerecht hadden we ieder iets anders: 'vangst van de kotter' (die dag een zalmfilet), Spaanse wrap, vegetarische wrap en gewokte quorn (met een heerlijk zoute saus, precies zout genoeg om nog echt lekker te zijn). Daarbij zat een schaal met bloemkool, wortel en salade bij. Alles op warme borden, fijn detail! Het ging allemaal op tot de laatste kruimel, dat zegt genoeg, 't was heerlijk!
Een fles heerlijke Argentijnse rode wijn (een soepele maar zeker niet karakterloze Merlot) bekroonde het geheel.
Als toe hadden we Cappucino 't Plein, Italian Mess en een coupe Amarene (van de ijskaart) - prachtig gepresenteerd, uitstekende smaakcombinaties en alles even heerlijk.

De bediening was heel netjes, heel vriendelijk en gastvrij, we voelden ons echt uit.
De porties waren prima voor een gemiddelde eter, de prijs viel voor onze vrienden uit de Randstad erg mee :-)).

Iets minder vond ik dat er op een of andere manier rooklucht ergens vandaan binnenkomt, of het nu via de open deuren van buiten of vanuit de rookruimte ('wintertuin')naar binnen waait of via het luchtsysteem?? Puntje van aandacht misschien...
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
In Veendam voor je werk, dus eerst het hotel restaurant maar geprobeerd. Dat viel voor een hotel zeker niet tegen. De schnitzel was goed, maar een beetje klein, de saté was ook lekker. Het geheel van de gerechten kwam wel wat vettig over. Na twee dagen ben ik op zoek gegaan naar iets buiten de deur, maar zeker niet gek om eens te proberen.
Emiel D.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Onlangs gegeten bij hotel Parkzicht in Veendam. Qua ambiance en service is het niet heel bijzonder, hoewel we leuk en enthousiast werden ontvangen.

Het eten is prima voor wat je betaald en ook zeker voldoende.

Niet heel bijzonder maar qua prijs kwaliteit een goeie balans.
TasteOfVictory .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2014
Mijn ervaringen met Parkzicht zijn wisselend. De enige plek in Veendam met een groot terras voor de zonnige dagen, maar ook de enige plek waar je als klant matig eten krijgt en niet gewaardeerd wordt.
Ik heb vele gerechten van de kaart gehad en het viel altijd tegen. De SCHNITZEL was slof, niet vers en smaakte of die al een aantal uurtjes in een buffet-bak had gelegen. De BITTERBALLEN waren lekker, maarja, daar is ook niet veel aan te verpesten.
Mijn slechtste ervaring was toen ik het VISPOTJE bestelde. Het bakje dat op tafel kwam rook en smaakte alles behalve vers. De stukken vis waren amper te herkennen en het geheel had dezelfde smaak. Die bestel ik niet weer.
De bediening is over het algemeen vriendelijk en vlot. Als er iets mis is wordt het meestal gelijk goedgemaakt. Dit is enkel zo met de jonge en vlotte bediening van Parkzicht. De ouderen hebben alleen maar oog voor klanten die al tientallen jaren langskomen. Je wordt door het absoluut niet serieus genomen, het zal ze een worst wezen als er iets mis is. Slechte zaak.
Al met al is dit een prima plek om zomer's een terrasje te pakken, maar Parkzicht is bovenal een hotel voor gasten die tijdelijk in Veendam verblijven, en de perfecte plek (als je er al jarenlang komt en bevriend bent met de senioren bediening).
oldew .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2013
Op de deur een grote poster "Bokbiertijd"; dus als start maar een bokbier: helaas uitverkocht. Dan maar een wijntje. Na 1,5 uur wachten het voorgerecht: een zak sla op een bord gekwakt met een paar lapjes wildzwijn en warme champions. Na totaal 2 uur kwam het hoofdgerecht: Wildzwijnshaas: 2 ongare stukken met draden en een sausje uit een spuitfles, begeleid met tot snot gekookte spruiten, slappe patat, wortels en aardappeltjes. Na een klacht ging alles weer terug en kregen we binnen 10 minuten weer nieuwe. Dit keer was het eetbaar, daarmee is het gezegd.
wildervanker .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2012
Heerlijke scholfilet gegeten. Lekker ontspannen sfeer.
De bijgeleverde patatjes waren wel een beetje snel melig als het meer afkoelde.
winniefred .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2012
vooraf begonnen met een portie bitterballen, waren goed heet, krokante korst, wel weinig vlees in de vulling. Een geitenbreier salade als hoofdgerecht, erg lekker, goede smaakvolle dressing, zeker de moeite waard. Vriendelijke bediening.