Grand Café Restaurant ’t Hop (Schouwburg het Park)

Westerdijk 4 1621 LE Hoorn Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Grand Café Restaurant ’t Hop (Schouwburg het Park)

6,4
6,3

Jouw recensie over het restaurant Grand Café Restaurant ’t Hop (Schouwburg het Park)

pandree A.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Vispotje besrond uit onbestemde witvis en een veel te bittere saus.
Voorgerechten waren goed(lamsham, zalm en carpaccio ).
Patat was slap en koud.
Salade en appeltjes waren minimaal.
Natacha K.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Vreselijke high-tea gedaan voor 2 personen.
Broodjes van sandwitches waren oud en hard. Soesjes en taartjes zien er van buiten leuk uit maar van binnen bevroren!
Geen vers eten voor €20,- pp echt veel te duur!

Pluspunt is het interieur en de bediening.
Dion F.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Top eten! Opladers voor een lege telefoon! Iets wat harde stoelen! .
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Wij hebben hier goed geluncht (clubsandwich) en ook regelmatig 's avonds goed gegeten voor de prijs die we betalen. Malibu gamba's en sushi prima van smaak. Maar bijna alle kleine gerechtjes zijn goed van smaak.
Witte wijn drinker? Neem een fles Rueda, heerlijk!
Bediening kan wat vriendelijker/vermakelijker, maar goed.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
We hadden op maandag zowel via Couverts als via email (info@hethop.nl) gereserveerd voor de lunch op dinsdag. Helaas was de reservering niet doorgekomen. (Het Hop is gesloten op maandag, dus dan worden de reserveringen of emails blijkbaar niet gelezen, ook niet op dinsdagochtend.) Dat was jammer, daar we nog een speciaal bericht hadden willen doorgeven. We werden ontvangen door een vriendelijke serveerster die alleen stond en zowel gasten moest ontvangen, bestellingen moest opnemen als de telefoon aannemen. Niet te doen natuurlijk. Ik heb haar toen mondeling gemeld wat we in de email hadden geschreven. Ze pakte dit gelukkig goed op. Een paar maanden geleden namelijk een hele slechte ervaring gehad en toen boos weggegaan. Hoefden van de bedrijfsleider toen niet te betalen. Vandaag was de herkansing. Zoals gezegd, vriendelijke serveerster, die echt haar best deed. Gelukkig kreeg ze later versterking van een collega en later nog een. Ook de keer dat we boos weggingen, was er veel te weinig personeel. Wat is het idee van zo'n bedrijfsleider? Onbegrijpelijk. Het eten was niets bijzonder. WF deal, soepje, al maanden hetzelfde, hoofdgerecht: keuze uit de kaart. Tafelgenote nam een broodje oude Beemster. Deze was 2 euro duurder dan de panini oude kaas en het verschil was de salade. De salade stelde echt niets voor, zeker niet voor 2 euro. Maak er iets een beetje verrassenders van. Zo fantasieloos. Toetje een ijsje; dame blanche of coupe bastogne. Of zoals de serveerster het noemde: coupé bastogne. Twee bolletjes ijs met slagroom.
Deze keer verliep de bediening vlotter dan de keer ervoor, maar desalniettemin waren we wederom teleurgesteld en we komen hier niet meer terug. Na wisseling van het management in deze gelegenheid is het zwaar achteruit gegaan. Jammer voor zo'n mooie locatie.
Maaike V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Ben hier meerder malen wezen lunchen. Alle drie de keren top! De gerechten zijn smakelijk en van goed formaat. Bediening was vriendelijk en oplettend. Bovendien een prachtige ambiance, zo aan het IJsselmeer. Twee van de 3 keer ook nog eens live-muziek. Aanrader!
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Theatermenu november genomen; gratis brood met boter, bij carpacchio iets teveel rucola maar smaakte prima. Hoofdgerecht eendenborst netjes opgediend, dessert du chef lekker. Alles in 2 uur tijd voorafgaand aan theater. Vriendelijke bediening, helemaal goed!
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Zondagmiddag na een ochtendconcert hadden we gereserveerd voor lunch. We waren er om 13.15. Het duurde al lang voordat we gezien werden en de serveerster was niet op de hoogte van de WF deal die we wilden gebruiken. (Ze had vakantie gehad zei ze. Een beetje inlezen is dan wel gewenst, na je vakantie.) Bovendien stonden ze, zo zei ze, maar met zijn tweeën in de bediening en er was een grote groep op het terras gekomen. We bestelden en kregen ons wijntje en wilden de kaart zien. Ook dat duurde weer lang en we gingen 'm dus maar zelf halen. Een leuke, vlotte ober kwam de bestelling opnemen. We kozen soep vooraf (dat was de deal) en als tweede gang clubsandwich carpaccio en salade met garnalenkroketjes. Het duurde en het duurde .... Om kwart over 2 de leuke ober maar weer eens aangesproken, hij ging kijken waar het bleef en kwam terug met de mededeling dat onze bestelbon in de keuken was weggegooid. Dus een wijntje besteld. Ik opperde om deze op de rekening van het huis te zetten, daar stemde hij gelukkig mee in. Een half uur later pas kwam eindelijk het eten, we hadden ons al flink op zitten winden, en toen bleek de carpaccio bestelling niet de juiste te zijn! Het was niet de clubsandwich met nacho's en guacamole, maar gewoon 2 boterhammen met carpaccio. De ober was er ook mee aan en ging er gelijk mee terug naar de keuken. Hij zei tegen ons dat het nu een spoedbestelling was en zo gauw mogelijk zou komen. Inmiddels had ik mijn salade al op. Mijn tafelgenote is naar de bedrijfsleider gegaan om beklag te doen, ik ben ook opgestaan om te vertrekken en voegde me nog even bij de bedrijfsleider en mijn tafelgenote. De bedrijfsleider had als argument dat er een grote groep onverwacht was gekomen (die inmiddels al lang weg was.) en 'We hebben 10 zaken ... ' Wat hij daarmee wilde zeggen weten we niet. We hoefden niet meer te betalen. Het toetje hebben we niet eens gehad. We zullen onze WF deal nog een keer opmaken op een doordeweekse dag, maar daarna zullen we er NOOIT meer terugkomen (het was nl. niet de eerste slechte ervaring. Ons bezoek aan het eind van het vorig theaterseizoen was namelijk ook slecht, met ultralange wachttijden.) Het is jammer, want de locatie is zo mooi en het is fijn dichtbij het theater. Toen het ooit begon als Midzomernachtsdroom was het zóveel beter! Met zulk fantastisch personeel.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Kees R.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Wij hebben hier afgelopen week gegeten en het was een dramatische ervaring.
In volgorde; bij aankomst bleek - nadat drie medewerkers uit de bediening zich erover gebogen hadden- onze reservering geannuleerd. Je zou zeggen probleem van restaurant maar het werd meer gepresenteerd alsof wij iets fout hadden gedaan. We kregen hier geen gastvrij gevoel bij.
Na aandringen kregen we toch een fatsoenlijke tafel aan het raam zoals we gereserveerd hadden. Vervolgens kwamen de drankjes snel, echter de tomatensap ging over de vloer en de witte wijn over mijn vrouw. Fouten maken mag (was eerste avond van betreffende jongedame) maar je zou dan een adequate reactie verwachten (bv van de manager) . Niets van dit al. Tafel werd droog gemaakt maar mijn vrouw moest het met haar servet doen (dat slechts na verzoek vervangen werd). Er kwam wel een nieuwe witte wijn maar geen nieuw tomatensap (de oude lag op de vloer en werd pas later na ons aandringen opgeruimd). Pas na een half uur kwam alsnog een vervangende tomatensap (die we laten wel weer extra terug vonden op de rekening).
Na vervolgens tamelijk lang wachten hebben we zelf maar om de menu kaart gevraagd. Men had duidelijk geen oog voor ons, is doodzonde no 1 in de horeca " Heb Oog voor je klanten en wat ze nodig hebben".
Vervolgens kwam het voorgerecht (als onderdeel van theatermenu). Was erg karig met sla zonder aanmaak uit zakje.
Tijd voor hoofdgerecht begon vervolgens naar ons gevoel te dringen dus maar even nagevraagd. Bleek geannuleerd... Wat een klucht zou je zeggen maar was helaas gewoon de realiteit. En wederom slecht een pover excuus en niemand die ons echt aandacht gaf. Uiteindelijk net op tijd hoofdgerecht en min of meer tegelijkertijd dessert ontvangen. Was OK (diepvriesfrites kan echt niet meer) maar niet bijzonder. Uiteindelijk de rekening die we zelf moesten corrigeren. Kortom het was voor ons een zeer vervelende avond waar we dus ook nog voor moesten betalen. Begrijpelijk dat we hier niet meer terugkomen!
artdevivre .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Het Hop heeft haar standaard Pierre Komen formule vanwege concurrentie van Gewoon Lekker
(gelukkig) aangepast. Nu ook voor vaste prijs ontelbare kleine gerechten, 4 a 5 gerechten is overigens meer dan voldoende. Kwantiteit, smaak en bediening is meer dan goed. Prijs kwaliteit verhouding is super. Ik zeg het niet vaak, maar eindelijk weer iets in Hoorn waar je zin in krijgt.
Pep U.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Ook hier tegen een leuke prijs "all you can eat", maar de kaart is net even specialer dan de andere restaurants met dit concept. Fijn is ook dat het dessert er gewoon bij hoort en niet apart afgerekend behoeft te worden. Daarbij komt dat voor een kan water geen hoofdprijs gevraagd werd maar gratis was. Een fles bronwater is overigens ook schappelijk geprijsd. Geldt ook voor de koffie. Leuke jonge en goede bediening en ze hebben er echt alles aan gedaan om het ons naar de zin te maken. Alle gerechten werden even toegelicht. Prima wijntje er bij maakte het compleet. Wat ons betreft een echte aanrader!
Diana68 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
3x een 10, dan moet het wel erg leuk zijn geweest. En dat klopt! We hebben vanavond in dit restaurant gegeten en het was helemaal top! Een vriendelijk ontvangst, een sfeervolle inrichting en erg lekker eten! We hadden een 4 gangen diner, en er zat geen fout smaakje bij. Zowel de vis- als vleesgerechten waren erg smakelijk en werden mooi opgediend. Een aanrader!
robvanwesep .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Met een vriend ruim van te voren afgesproken of het mogelijk was van een kleine kaart te eten na het schitterende ballet op 1e kerstdag. Ze begonnen met een amuse van het 5 gangenkerstdiner terwijl dat niet besproken was! Drankjes werden niet doorgegeven, ik heb nog nooit zo vaak ander personeel moeten vragen om de bestelling ook te leveren, er liepen 5 schoolverlaters rond ! Er was dus geen kleine kaart, we konden kiezen uit 2 voor- en hoofdgerechten, wat je ook bestelde; je moest er minimaal 2 keer om vragen eer het kwam! Als er in totaal voor 10 euro op het bord lag en dan toch een niet kloppende rekening krijgen van meer dan 90 euro; nog NOOIT zulke slechte bediening gehad en meegemaakt! Kom hier nooit meer!!!
VenR .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Op 31 oktober samen met een vriendengroep gegeten bij Grand Cafe 't Hop. Omdat de groep nogal groot was, ruim van tevoren gereserveerd en samen met de maitre een amuse dinner van verschillende voor-, hoofd-, en nagerechten samengesteld, voor iedereen hetzelfde. De kwaliteit was boven verwachting, vooral de carpaccio van heilbot en het hoofdgerecht (een filet van zeebaars) was erg lekker, alle gerechten werden mooi opgediend. De bijgeschonken huiswijnen waren goed en de bediening was informeel en attend, dat werd door onze groep erg gewaardeerd. De lokatie was voor de mensen die van buiten Hoorn kwamen een openbaring (uitzicht over het Hoornse Hop!) en deze keer een niet gegarandeerde mooie zonsondergang!
Henny Botman D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Heel eerlijk, al had ik geen dinerbon gehad was ik hier waarschijnlijk nooit heen gegaan.
Wat een fout van mij!
Van ontvangst tot het afscheid was het een warme deken. De gerechten ( assortie van voorgerechten en de tournedos met eendenleversaus) zijn een aanrader.
ik hoop dat ze, ondanks dat ze niet in het centrum liggen heel veel gasten dezelfde warme deken kunnen geven zoals wij het afgelopen woensdag hebben ervaren!
Simone S.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Heerlijk gegeten met de WF deal. Niets op aan te merken. Goede prijs/kwaliteit verhouding, leuke bediening, kortom, een plek waar je gerust nog een keer kunt eten.
Pat L.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2015
Hadden 4 gangen diner gekocht via WF deals. Mooi gelegen aan het water. Kregen bij binnenkomst meteen een drankje maar moesten een half uur wachten op de kaart. Uiteindelijk zelf maar om gevraagd. Tevens geen hapje op iets bij het drankje. Glazen waren na 20 minuten leeg, werd niet gevraagd of we nog wat wilde drinken, oogcontact werd vermeden, dus ook maar zelf maar gewenkt en om gevraagd. Voorgerecht was niet geweldig en wij zijn echt geen moeilijke eters! Lusten eigenlijk wel alles en kan me de laatste keer niet herinneren dat ik iets niet echt lekker vond in een restaurant. Daarna kregen we een soepje. Ik had pomodorisoep. Erg pittig!! Ikzelf hou daar wel van, maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die daar niet zo van houden. Mijn vriend had spinazie mosterdsoep. Helaas was deze ook niet geweldig. Hoofdgerecht had mijn vriend een MEDIUM USA steak. Na een paar happen bleek hij gewoon rauw te zijn. Mijn vriend is een grote eter en eet altijd alles wel op, maar dit heeft hij gewoon niet opgegeten. Alles bij elkaar: Bediening is slecht, eten was niet goed, locatie is wel mooi maar wij gaan hier niet meer eten!! Zijn in veel restaurants in Hoorn geweest en dit is 1 van de weinige restaurants waar wij echt niet meer heen gaan!
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2015
Prachtige locatie, maar met ervaren en minder ervaren bediening en ook de gerechten waren soms prima en soms niet geweldig. De kreeftensoep (beetje zout) en de tompouce van geitenkaas waren lekker, maar de gamba's van het hoofdgerecht waren waterig-smakeloos, zacht qua bite en een beetje weeïg. Ook de bijgerechten klopten hier niet: er lag al veel sla op het bord zelf, dus om dan nog sla erbij te serveren: teveel van hetzelfde. En stoofpeertjes passen echt niet bij vis! Eenheidsbijgerechten voor alle tafeltjes: makkelijk voor de keuken, niet gastgericht. Wij maakten tegen twee serveersters de opmerking over de erg tegenvallende gamba's; de laatste liet de manager komen en die bood ons een gratis drankje aan. Hopelijk zijn de gamba's daarna voor die dag van het menu gehaald, maar dat weten we niet. De toetjes waren weer prima, al weten we niet wat er 'Puur Hollands' aan de dame blanche was. Wel een compliment voor het aantal personeelsleden: het restaurant zat vol (met theatergangers) en daar was goed rekening mee gehouden. Iedereen was op tijd bij zijn en vooral haar voorstelling.
J V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Vreselijk slecht!! Wij zullen hier niet meer komen eten. Voorgerecht carpaccio lauw geserveerd, het leek wel of het vlees uit de vriezer snel ontdooit moest worden. Hoofdgerechten USA steak medium besteld... Krijg deze gewoon rauw slecht bereid en dus kansloos. Hoofdgerecht van mijn vrouw varkenshaas saté.. Doorbakken besteld ivm zwangerschap. Krijgt deze medium / rauw geserveerd. Vervolgens komt de bediening deze ophalen. Met 3 minuten zou deze klaar zijn..... Dit werd al een stuk later. Uiteindelijk poging 2... Doorbakken was een understatement!!! Eenzijde helemaal zwart geblakerd en om de boel de verdoezelen een laag pindasaus eroverheen. Cijfer 1 voor de moeite! Omdat de toetjes goed waren en bediening vriendelijk. Kansloos deze zaak en beschamend voor het theater!