Grand Café - Restaurant Paal 13

Strandweg 51 9163 GL Nes (Ameland) Nederland Kaart
31-519543178

Over restaurant Grand Café - Restaurant Paal 13

Genieten op Ameland

Lang gewandeld, uitgewaaid en hongerig? Dan ben je bij Restaurant Paal 13 aan het juiste adres. Maar honderd meter van het strand af gelegen, een warme uitstraling en leuk personeel! Paal 13 bereidt haar gerecht met de beste ingrediënten en garandeert altijd vang-verse vis en goed vlees.

Meer informatie over restaurant Grand Café - Restaurant Paal 13

- Ontbijt 09:00 - 11:30

7,2
Voordelig
Erg rustig
Erg kort
Betty D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Weer meerdere avonden hier gegeten en genoten. Zeer gevarieerde kaart en alles komt met verschillende groenten. Geweldig personeel, zowel in de keuken, als aan tafel.
Veel reviews noemen de inrichting, maar ik vind het eten en de behandeling veel belangrijker. Kijk al weer uit naar volgend jaar.
Agnes B.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Samen met mijn ouders hier gegeten: vooraf carpaccio en garnalencocktail. Hoofdgerechten: schnitzel (we hoorden dat ie 'geslagen' werd, verser kan haast niet), asperges en biefstuk. En als toetje een sorbet mét écht fruit! Ik kan dan ook niet anders zeggen dat het overheerlijk was. Een aanrader voor iedereen die van écht eten houdt, biologisch en vooral vers en zelf gemaakt. Tot de appelmoes en rabarber aan toe.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Veel langs gelopen nu toch maar eens proberen, bij binnenkomst ontvangen door twee alleraardigste en vriendelijke dames, en ok als je het decor zie, je kunt er inderdaad iets van vinden maar ik ervaar het niet als storend, ik kom er om te eten.
Na een keuze gemaakt te hebben van korte maar zeker diverse kaart werden we verrast door de goede kwaliteit en de smaak was meer dan goed en er is duidelijk zorg besteed aan bereiding en opmaak van de borden, echt top. Ook het toetje was met zorg bereid en van prima kwaliteit en nog beter van smaak.
Conclusie: een echte aanrader prima kwaliteit, en smaak, vriendelijke en voorkomende bediening. Wat mij betreft een terechte nummer een.
JohanVoog .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Welkom geheten door twee alerte en vriendelijke dames. Hond mee naar binnen en direct een kluif te pakken: dat is service! Een amuse van cervelaat/roggebrood/kaas: verrassende en smakelijke combinatie. We genoten het 3 gangen hotel-menu trapten af met stokbrood met knoflookboter/pesto en aspergesoep. Soep lekker van smaak met flinke stukken asperges, gebonden maar iets zout. Voorts kregen we een flinke schnitzel met gebakken aardappels, gedecoreerd met (verse!) groenten als haricots verts, worteltjes, lof enz. Leuke opgemaakte vierkanten borden. Vlees was gepaneerd en goed gaar, ietsjes flauw (of kwam dat door de soep?). Toe verse (zelfgemaakte!) limoenijs met slagroom en -alweer- zelfgemaakte schuimkransjes. Heel lekker toetje. Afgemaakt met de lekkerste koffie-verkeerd sinds tijden: zelf opschuimen met warme melk; zo krijg je het zelden. Dikke complimenten, ook voor de ook hier bijgeserveerde schuimkrans en cacaoboontjes!
Het eten verdient zeker een 7,5, de bediening een 8,5 maar het decor mag echt een re-styling. Tapijt op de muur en kantoor-plafonds zijn niet meer van nu. Het enthousiasme van de dames, de kwaliteit van het eten en drinken verdienen een beter decor. Normale prijzen worden gehanteerd in deze dependance van het hotel. Je loop door de ligging hier misschien wat vlot voorbij (flat-achtig, uit het centrum, nabij het strand) maar dat verdient het personeel en de koks absoluut niet!
Betty D.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Week lang verbleven in het aanpalende Landal Greenparc Ameland State en elke avond hier gegeten. Vis, vlees en wild gekozen en allemaal even lekker.
De Livar proeverij is een persoonlijke favoriet en ook de eendenborst met Amarene kersensaus.
Op het eerste gezicht is het menu bescheiden, maar ik had niet eens de tijd voor een stamppot of de spareribs. (Moet dus echt nog eens terug.) Speciale wensen? In overleg is heel veel mogelijk.
Bediening en keukenbrigade zijn ter zake kundig, en altijd in voor een grapje of een praatje.
Max V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
De reacties op dit restaurant liggen zo te zien wat extreem ver uit elkaar, terwijl ons inziens de prestaties heel gemiddeld/goed zijn.
Het ligt dicht bij zee in een soort verzorgingsflat, dus dat is wat vreemd. Fijn was dat ze twee soorten kaarten hebben, zeg maar een luxere, duurdere en een 'gewone' met lage prijzen. De bediening liet slechts een steekje vallen, maar dat was geen ramp. Er was keus genoeg, je zat - vergeleken met het te drukke Nes - heerlijk rustig buiten en het eten beviel ons in elk geval goed, al was het geen haute cuisine. Een zeven plus is het zeker waard.
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2014
Het restaurant doet wat belegen aan. Ziet er wel keurig uit, maar saai. Kunst aan de muur. Tafels met linnen. Simpele wijnglazen. Wel een ruime zaak en grote tafels met een een goed uitzicht op de buitenwereld en geen herrie. Gefrequenteerd door 70 plus, maar dat zal komen door de periode voor de grote zomervakantie en door het aanpalende appartementencomplex.
Gevarieerde kaart. Had een mooi voorgerecht (zalm) en daarna vis van de dag (tongschar). vervolgens een smakelijk ijsje toe. Koffie prima. Geen wereldwonderen, wel degelijk.
De bediening is vriendelijk. Alles verloopt soepel, zoals het hoort.
Ess141 .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2014
Een week op Ameland en elke dag Grand Café - Restaurant Paal 13 aangedaan. Het ontbijt heerlijk vers, warme broodjes, ei, vleeswaren, oude- en jonge kaas, bekertje yoghurt, zoet beleg, vers geperste jus d'orange en koffie. Daarbij 2 papieren zakken om wat over is alvast te smeren en mee te nemen. Als lunch is het broodje kip/kerrie/appel mijn favoriet. Je hebt er een enorme maaltijd aan. Bij het diner kies is geregeld weer voor de scholfilet, het is vers en 'je proeft' de zee. Héérlijk. Mócht er nog ruimte zijn voor het dessert dan is het moeilijk kiezen. Gelukkig is er de optie om van alles wat te ontvangen vanaf 2 personen. Tussen de maaltijden door is de eigengemaakte appeltaart met slagroom een feestje om te eten. Tijdens het diner mag je gebruik maken van de salade bar waar onder vele gasten de eigengemaakte appelmoes en de stoofpeertjes een feest zijn om te eten. Mijn ouders zijn nog een middag langs geweest en het was geen probleem om wat langer open te blijven én een glutenvrije lunch voor mijn vader te verzorgen. Wie hier eenmaal genoten heeft zal elk bezoek aan Ameland terug komen!
Marianne M.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2014
Heerlijk gegeten bij Paal 13. Voorgerechtje proeverij van vlees ( vis lust ik niet) en man lief garnaaltjes, echte aanraders. Hoofdgerecht hertenbiefstuk ( voor het eerst gegeten... wauw erg lekker), en de proeverij van Livar (scharrelvarkens) 3 heerlijke variaties ,stoofvlees, sausijs, buikspek . In het midden een saladebar netjes onderhouden. Erg royale porties dus met voorgerecht en hoofdgerecht eigenlijk al te vol voor het nagerecht. Samen maar 1 gedeeld 3 soorten ijs met bessenroom ( denken we). Gastvrouw heel erg vriendelijk wil echt alles voor je doen. Enige minpunt de stoelen. Zijn niet comfortabel om de hele avond te zitten.
Ernst Jan B.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2013
We zijn zeer aangenaam verrast door de service en door het eten. Wat mij betreft een echte aanrader!!
Heerlijk "wilde" soep gehad met een lams-stoofpotje en als nagerecht een cranberry-yoghurt.
Zeer smaakvol alle gerechten.

Om dat het wat rustig was, een tijdje kunnen praten met de dame van de bediening. Onze ervaring een met passie voor haar vak, de gasten en het eiland.
Ondanks de rust in het restaurant geen moment het gevoel gehad dat ze ons weg wilden hebben. Geeft goed gevoel.

Al met al een aanrader en de prijs meer dan waard.
Provence12 .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2013
Uitstekend bereide vis gegeten. Saladbar heeft voor elc wat wils. Voorgerecht gebakken scampi met toast prima; alleen liever geen piepkleine driehoekjes toast maar een normaal stukje toast.
Huiswijn OK. Vriendelijke adequate bediening.
Wiloom .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2013
De afgelopen jaren hebben we vaak bij restaurant Paal 13 gegeten. Dat doen we normaal gesproken niet bij een en hetzelfde restaurant. Waarom bij Paal 13 wel? Er wordt gewoon echt kwalitatief goed en eerlijk eten gereserveerd. De bediening is daarnaast ook nog eens heel vriendelijk en vrolijk. Gelet op de superleuke avonden die ik in Paal 13 heb meegemaakt, kan ik echt een ieder aanraden om hier te gaan eten!
RiesHam .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2013
Naar aanleiding van goede recensies hier gaan eten, ons voorgerecht de proeverij van diverse gerechtjes, de zeeduivel als hoofdgerecht en als afsluiter diverse lekkernijen waren geweldig, een streling voor de tong. Eindelijk konden we weer eens tegen elkaar zeggen 'wanneer hebben wij voor het laatst zo bijzonder lekker gegeten'. De service is ook van ongekende hoogte je bent daar echt hun gast en doen al wat mogelijk is om je in de watten te leggen, zo werd er later op de avond toen het wat frisser werd er door Majorie en collega een vuurtje bij geschoven en kregen we een dekentje. Normaal geven wij geen tienen omdat het altijd wel beter kan, maar hier zouden wij graag voor het eten en service een 10+ geven. Een echte aanrader voor iedereen die Ameland bezoekt
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2013
In een woord geweldig. Een fantastisch restaurant waar de prijs kwaliteit erg goed is. Een gezellige en kundige bediening ontvangt u en de keukenbrigade maakt er telkens weer een feestje van, kortom een echte aanrader.
Be-as .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
Gisteren onze daagjes Ameland afgesloten met een diner bij Paal 13. Wauw... wat lekker! En zoveel ook mogelijk buiten de kaart om. Ik heb genoten van de wilde zalm vooraf, heerlijk, toast kon zonder probleem van meergranenbrood gemaakt worden. Manlief had gebakken champignons met kruidenboter. Ik ben niet zo van champignons maar ze roken heerlijk. En het hoofdgerecht, om je vingers bij af te likken. Manlief koos voor Livarproeverij, er werd uitgelegd dat het om scharrelvarkens gaat. Speklapje, saucijsje en stoofvlees, welke heerlijk mals was.Ik koos de roodbaars, fijne stukje vis, mals. En ik wist niet dat bieten (wij noemen ze kroten) zo lekker konden zijn. Eenvoudig gepureerd met aardappels. Saus vraag ik altijd apart, had niet gehoeven, zo lekker was deze preisaus. Voor extra groenten en andere bijgerechtjes konden we gebruik maken van de saladebar. Zeer goed gevuld en ook keurig onderhouden, de dames van de bediening hebben in de tijd dat wij er (vlaknaast) zaten zeker 6x de randen schoongemaakt. Na deze heerlijke maaltijd kwam de dessertkaart. weer een kiesprobleem, wat een aantrekkelijke combinaties staan er op de kaart! manlief hield het bij een Amelander koffie met de huislikeur erdoor. ik heb gekozen voor het suikerbrood met kaneelijs. Geweldig! Afgesloten met een kopje thee aan de bar. Zeer vriendelijk personeel, later op de avond de koks ook gesproken, wat een passie voor eten!
Het "decor" is sfeervol ingericht, de ruimte is groot en open maar toch goed verdeeld. Leuk dat het cafégedeelte qua interieur bij het terras hoort en het restaurantgedeelte een aparte look heeft. Persoonlijk vind ik de kunst die ophangt en staat een aanwinst, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Voor ons was het een smaakvolle avond!
YBM1964 .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2013
Afgaande op hun 1e plek en de resencies op de Iens-site, hebben wij dit voorjaar bij Paal 13 gereserveerd. Wij begrijpen echt niet hoe dit ongezellig uitziende restaurant aan zo'n hoog cijfer komt. Een grote ruimte met een systeemplafond en nepplanten. Maar goed, we hadden gereserveerd en dachten dat het eten dan wel heeeeel goed zou zijn... De amuse waarover geschreven wordt blijkt een heel klein stukje droge makreel aan een houten prikkertje. Dat mag geen amuse heten, mensen! Ik had de tonijn besteld. Deze bleek helemaal doorbakken en taai. Uiteraard heb ik deze terug gestuurd naar de keuken. De serveerster kwam toen terug met de kaart: ik kon een ander gerecht uitzoeken. Op mijn vraag of er dan niemand in de keuken de tonijn op de juiste manier kon bereiden, was het antwoord "Dit is duurzame tonijn, mevrouw. Die is anders van structuur en kan niet rosé bereid worden". (Dit verhaal stond de kok 10 minuten later ook bij een andere tafel op te hangen, die ook de tonijn had teruggestuurd.) Wij raden de betreffende personen aan om eens op te zoeken wat duurzame vis inhoudt. Ik heb toen, omdat mijn man al zat te eten, de biefstuk besteld (snel klaar, dacht ik). De biefstuk kwam toen mijn man al bijna uitgegeten was: gezellig! Het vlees zelf was prima gebakken en gekruid, maar de uien en wat er verder bij lag, dreef in het vet. Op het bord stond nog een schaaltje aardappeltjes en midden in het vertrek stond een "saladebar", waar we wat blaadjes sla en olijven konden halen. Bij de koffie kregen ook wij een "huislikeurtje". Een piepklein plastic glaasje met een erg scherp drankje. De 2 "bonbons" waren van supermarkt kwaliteit. Sorry, meer kan ik er niet van maken. Dit "restaurant" met een nogal amicale serveerster en een wat ouder publiek (voornamelijk 70+) behoort onderaan de lijst, en niet hoger!
Nicoli .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2013
Paal 13...na veel lovende reakties zelf maar eens aangedaan toen we weer op Ameland waren. We werden uitermate vriendelijk ontvangen en naar een gezellige tafel begeleid waar ons direct de menukaart overhandig werd. Terwijl ons drankje geserveerd werd kregen we ook een amuse (lekker huishapje) , leuk! Al snel hadden wij onze keuze gemaakt, vooraf een romige soep met kip en champignons en een garnalen cocktail. Heerlijke soep met vers gebakken stokbrood en de garnalen...fantastische opmaak en een erg royale portie met een saus die duidelijk huigemaakt is, super lekker! Als hoofdgerecht gingen we voor de Livar proeferij (drie verschillende bereidingen van het duurzame Limburgse varken) en diverse gebakken vissoorten (wel 4 verschillende soorten). Wederom fantastisch gesmaakt en mooi opgemaakte borden met lekkere verse groenten! Aangezien de porties hier best wel royaal zijn hebben we een nagerecht gedeeld, heerlijk kaneelijs met suikerbrood en notenroom, was voor ons te groot geweest voor 1 persoon dus verstandige keuze om te delen. Als afsluiter toch nog maar een kopje koffie...zelfs die wordt extra leuk en lekker met een huislikeurtje en bonbons! Al met al een geweldige avond gehad in een sfeervol restaurant waar je bijzonder goed (en duurzaam) kunt eten en de prijs kwaliteit verhouding helemaal goed is en goede/gezellige bediening aanwezig is. Wat ons betreft een absolute aanrader!
Ameland18 .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2013
Ongelooflijk dat je met een gecompliseerd gezelschap, in vol restaurant, nog op de wenken bediend wordt. Van proeferij, hoofgerecht en vegetarich, geen probleem, zelf een tweetal kregen stampot op verzoek. Een dikke tien voor keuken en bediening. En nadien lekker uitbuiken aan de bar!
Rida .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2013
Heerlijk en gezellig gegeten in dit restaurant. Warm welkom geheten in dit 'ijskoude' weekend...Als voorgerecht met z'n tweeën een proeverij gehad, smakelijke combinatie van soepje, ragout'je en hapjes, meer dan genoeg voor 2. Daarna mijn man de lamsstoof, die heel mals was en zeer smakelijk. Ik had de biefstukreepjes, ook niet te versmaden. Geen ruimte meer voor dessert, maar de koffie (compleet, met likeurtje en bonbon) was een goede afsluiter. Zeer vriendelijke bediening, kortom, probeer eens, en loop of fiets dat dorp even uit...de moeite waard!
Ess141 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2013
Met veel plezier eet ik maar ook mijn familie met regelmaat bij Paal 13. Alles is vers bereid en daardoor is de glutenallergie van mijn vader géén enkel probleem. Het ontbijt, erg uitgebreid en wat teveel is krijg je mee, als lunch is kip/kerrie/appel/mayo mijn favoriete broodje, het diner... verse vis en dan het dessert van diverse lekkernijen. Onovertreffelijk! Heel graag tot gauw als we weer op Ameland zijn. We beginnen dan met koffie en zelfgemaakte appeltaart mét slagroom bij Paal13! Hier is de klant nog koning.