Grand Cafe Restaurant Opium

6,9
6,6
Stef V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
3 gangen menu op de vrijdag avond , tafeltje plakt meisje van de bediening is aardig maar niet echt bij de les . voorgerechten :Pannenkoekje met rundvlees ok lekker salade mozzarella matige mozzarella veel sla geen tomaat geen succes.
Hoofdgerechten lamskotelet beetje taai niet mooi gebakken en weinig, zalm net te ver gebakken jammer smaak goed ook van de pepersaus , de rijst saai kan je wat leuks mee doen gewoon gebrande amandel erop of wat dan ook , we zijn uit eten dan verwacht ik van de kok dat die wat meer doet als een dagelijkse hap .
En compliment voor de groentes op bord heerlijk en ook niet te weinig als alles zo was dan zou ik terug komen .
Toetje was goed alles samengevat : middelmatig ,zou tegen de kok willen zeggen: word wakker en ga met passie en liefde koken ,je kan het !maar ik denk dat het een beetje vastgeroest zit .
Jan_Willem_Smeenk .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Opium is gevestigd op één van de mooiste locaties van Groningen. Hoek Lager der A, Astraat met een prachtig uitzicht op de brug. Vlag bij de oude binnenstad en de bedrijvigheid wat een studentenstad met zich mee brengt. Gezelligheid troef. Een tafeltje aan het raam is een aanrader!

Met die tafeltjes is wat aan de hand. Ze plakken alsof ze niet schoon zijn. Is al een tijdje zo (waarschijnlijk foute lak) en het is niet te begrijpen dat de uitbater dit probleem niet adequaat aanpakt. Dus de score op decor is laag.

De keuze viel op de Rib Eye. Deze werd geserveerd op een bedje van gebakken champignons. Beetje eenvoudig maar wel smaakvol. Rare to medium gevraagd maar dat was een te grote opgave voor de kok. Het neigde eerder naar well-done. Behalve dat was de Rib Eye toch bijzonder smaakvol. Wel jammer van de obligate salade (te veel dressing) en frietjes want kleinere porties konden haast niet. Dus een paar keer nabestellen.

De bediening door studenten was zoals je ook mag verwachten dat studenten bedienen in een stad waar de KEI-week aan de gang is en men veel liever daar aan deelneemt. Maar wel redelijk correct en adequaat.

Uiteindelijk was het aangenaam verpozen bij Opium.
Marleen V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Wij hebben het onbeperkt tapas eten geprobeerd met vijf man. Tapas waren goed op smaak, goed warm en de porties waren prima. De service vonden wij beduidend minder. De laatste ronde tapas hebben wij over moeten slaan omdat er simpelweg geen tijd meer voor was. Regelmatig naar het personeel moeten zwaaien om hun aandacht te krijgen en iets te bestellen.
Melissa V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Wij eten zeer regelmatig bij Opium en we zijn elke keer zeer tevreden. Ook de vrienden en familie die we mee hebben genomen waren erg enthousiast. Het is lekker eten in een ongedwongen sfeer. De bediening is prima en de tapaskaart is anders dan anders. Kleine wereldgerechtjes zijn het! Zeker voor deze prijs moet iedereen het een keer geprobeerd hebben, je mist echt iets als je nog nooit bij Opium hebt gegeten.
De_fijnproever_ .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Met 4 personen asian tapas gegeten heerlijk.de bediening was redelijk.
we zaten aan het raam ( schitterende uitzicht op het water)
interieur was sfeervol ingericht.

een aanrader voor mensen die wok en sushi zat zijn.
Annelies S.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Het eten (tapas) viel tegen; geen culinaire hoogstandjes, alles doordrengt in dezelfde saus, het eten was lauw en veel smaakte niet vers/zelfgemaakt (stokbrood, gehaktballetjes). Ook de service kan beter, te weinig bediening en te laat werd medegedeeld dat de keuken dicht ging.
Wdewolff .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
We hebben met z'n tweeën onbeperkt tapas gegeten en het was heerlijk. Genoeg keuze en variatie. De bediening was vriendelijk. Het restaurant is sfeervol ingericht en gezellig qua omvang, niet te groot maar genoeg leuke plakjes om te zitten, met een uitzicht over de mooiste gracht van Groningen.
Tonrozema .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Wat een positieve verrassing!Heerlijk gegeten in een gezellige ambiance.
Uitermate vriendelijke bediening en een grote keus aan heel verschillende tapasgerechten die zonder uitzondering erg goed smaakten.Verrassende combinaties van de kok die bij ons erg in de smaak vielen.Komen hier beslist nog een weer.
Mariska050 .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Met 2 personen tapas gegeten. Geen standaard tapas, maar met een twist. Sfeervol ingericht. Wij komen zeker een keer terug voor het a la carte gedeelte.
LWS .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Met 2 personen prima gegeten, via vakantieveilingen. Vooraf een mosterdsoep en oosterste Pannenkoek, beide erg smaakvol en ruim voldoende qua portie. Het hoofdgerecht, de black angus steak, was prima en erg smaakvol. Saus ook prima, hoewel de bloemkool krap aan gaar was. Het is inderdaad niet echt een bbq-saus maar meer iets met soja, maar smaakte desondanks prima bij het vlees. Als nagerecht een creme brulee en tiramisu, die beide echt verukkelijk waren. Beide huisgemaakte toetjes sprongen er echt uit.

De bijgerechten waren simpel, de salade was desondanks prima en smaakte goed, niet bijzonder. Bediening erg vriendelijk, er werd netjes gevraagd of de glazen bijgevuld moesten worden (leerpuntje van een van de vorige recensies), en het decor is best aardig, en gewoon netjes.

Ik sluit me graag aan bij een aantal vorige recensies; prima prijs-kwaliteit verhouding, ik zou het zeker aanraden.
Bimbam .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Via een bon van vakantieveiling een 3-gangen menu bij Opium gegeten. Het voorgerecht, verse buffel mozzarella salade, en nagerecht, de crème brulee sprongen er in positieve zin echt bovenuit. Beiden erg lekker van smaak en alles oogde en smaakte vers. Het gekozen hoofdgerecht, tahoe en tempé in kokossaus was lekker, maar ook niet meer dan dat. De zaak ziet er gezellig uit en met name de lampen geven het geheel een ontspannen sfeer. Personeel is vriendelijk. Het is dat Groningen vier uur rijden van mijn woonplaats ligt, anders kwam ik hier zeker vaker terug.
Bert O.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Met de familie tapas gegeten bestaande uit stokbrood met kruidenboter, lekkere mini loempia's en een zoute garnalen in bedje van niet helemaal verse sla blaadjes. De gemarineerde komkommer eigenlijk op Indische wijze bereid was ok. Verse jus was wel vers van de pers, de huiswijn was lekker. Als rasechte Groningse Amsterdammer moest er wel gevraagd worden naar een extra ronde voor het drinken en een extra ronde voor de tapa's. Ook hier was er een minimale studenten bezetting. Kleine tip voor de bediening even vragen of het eten gesmaakt heeft en of de drank bijgevuld kan worden scheelt ook in de fooi en de recensies.
Kim L.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2014
Mooi modern restaurant in Westerhaven. Keuze uit a la carte of tapas volgens het all you can eat concept. Gekozen voor de tapas. Opium heeft wereldtapas en vooral de aziatische gerechtjes vielen goed in de smaak. Erg goede smoor, kip met pittige rode salsa saus en gebakken banaan. Ook de carpaccio en de stukjes black angus biefstuk waren heerlijk!

Verder was de bediening erg vriendelijk. Komt op tijd en je glas is nooit leeg. Prima rode huiswijn en tot slot nog een Mojito besteld (aanrader!!). Prijs kwaliteit verhouding zeer goed. Kortom, lekkere tapas voor weinig, ik kom hier zeker terug!
Hilda64 .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Vandaag bij Opium gegeten (via vakantieveilingen). Ik had eerst de recensies gelezen en dacht dat gaat tegenvallen. Het is alleen maar meegevallen. Leuk restaurant, aardige bediening en het eten was lekker en voldoende. Oja, de mayo kregen we erbij
Veentjes .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2014
Opium zit op een mooie locatie in een authentiek stukje Groningen. Wij hadden een 3-gangen menu via Vakantieveilingen. De carpaccio en de mosterdsoep waren goed maar niet bijzonder. Dit gold ook voor het hoofdgerecht van saté en rundvlees. De sperzieboontjes waren echt veel te scherp (pepers??). Het ijstoetje was aan de matige kant. De bediening was vriendelijk. Al met al redelijk gegeten maar niets bijzonders. We stonden na een uur en een kwartier weer buiten.
Heike B.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2014
Via vakantieveilingen een 3 gangen diner "gewonnen" voor twee personen. Per gang konden we kiezen tussen 3 gerechten. Het voorgerecht was voor beiden een carpaccio, deze was goed op smaak en een mooie hoeveelheid. Hierover zeker geen klachten. Het hoofdgerecht was een biefstuk van de Black Angus stier met groenten, BBq saus en patat. Deze biefstuk was zeker niet van Black Angus kwaliteit. De smaak was identiek aan de diepvries biefstuk gedrenkt in een soort soyasaus. Het hoofdgerecht was in zijn geheel een teleurstelling. Zelfs de mayo viel niet onder het gerecht maar kwam op de bon bij de drankjes. De bediening was wel goed, vriendelijk en we hoefden niet lang te wachten.
Houd-van-lekker-eten .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2013
Met de cadeaubon borrel en byte hebben mijn man en ik voor Opium gekozen. Het was er over de hele vrijdagavond extreem rustig. Maar des te meer aandacht voor de klanten die er zaten. We werden goed bediend en besloten na de byte ook te dineren. Het was even teleurstellend dat de kaart online niet up to date was waardoor we niet konden kiezen wat we thuis bedacht hadden. We kregen een amuse wat dit al gauw naar de achtergrond deed verdwijnen en de Vis en schaaldieren in Thaise rode curry met witte rijst was heerlijk en gelukkig de prijs waard. Ik vond het voor herhaling vatbaar!
Catrien P.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Vanavond heerlijk tapas gegeten bij Opium en geen moment spijt van gehad. Van "traditionele" tapas kun je niet echt spreken, het waren meer kleine gerechtjes van allerlei internationale keukens. Voor ieder wat wils dus ;-) Ik heb vooral genoten van de pangafilet, van de geitenkaas met walnoten en honing en de bruchetta met tomaat, koriander en olijfolie. En een creme brulee na maakte het helemaal compleet. Een waar feestmaal wat mij betreft. De bediening was erg vriendelijk, behulpzaam en vrolijk en de inrichting warm en smaakvol. Ik vind het aan te bevelen en kom zeker nog eens terug.
Jammie2 .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2013
2gangen lunch via groupon.. eerst heerlijke thaise vissoep welgevuld, vers, wel pittig (+gek genoeg geen broodje om die heetheid te compenseren, als je met groupon kwam, jammer..) bediening correct en verder sfeervolle ambiance met leuk zicht op de levendigheid rondom de A-brug.. lekker huiswijntje, en warm boerenbruin luxebroodje met parmaham, geitenkaas enzo ook verrassend lekker.. geurig bakkie na.. langere tijd in goed gezelschap prima mogen toeven.. complimenten..
Mus .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
Met vijf collega's lekker gegeten, maar ik ben niet laaiend enthousiast. Het hebben van een wereldkeuken is naar mijn idee meer dan het toevoegen van een voor een bepaald land typerende saus en/of ingrediënt. Bij nogal uiteenlopende gerechten werden bijvoorbeeld dezelfde boontjes geserveerd!

De bediening is oké, maar kan/moet nog veel leren. Er werd bijvoorbeeld niet aangenboden een fles wijn te openen, terwijl er toch meerdere personen wijn dronken. En wat te denken van het glaasje, niet helemaal koude, kraanwater dat geserveerd werd aan de persoon die water wilde drinken. Vraag minimaal of dat water met of zonder 'bubbels' moet zijn en bied een fles mineraalwater aan!

Het was voor de koopavond erg rustig in dit, net buiten het centrum maar wel op de route naar een van de parkeergarages, gelegen restaurant. Wanneer je goed en niet duur wilt eten is dit grand café een prima optie.