Grand café-restaurant Le Journal

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras
Voordelig
Shuki M.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Een aanwinst voor Hilversum, waar je voor een schappelijke prijs prima kunt eten. Ze hebben een 3-gangenmenu voor 25 euro, maar wij eten meestal a-la-carte, waaruit je een prima keuze kunt maken. De bediening is attent en je ziet dat ze weten wie er met regelmaat komen, altijd even tijd maken voor een praatje. Dat vind ik toch wel een pluspunt. Het eten is erg lekker, de spareribs en sate kan ik zeker aan raden. Prima prijs/kwaliteit verhouding en zo ontzettend makkelijk dat ze in het centrum zitten. Alleen een hoofdgerecht eten voor de film is ook mogelijk. Meld even dat je op tijd weg moet voor de film en ze houden er rekening mee. Als het mooi weer is ook een mooi terras die uitkijkt op de Groest.
Jolande B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijk gegeten, carpaccio maaltijdsalade en mixed grill, bij afrekenen viel ons alles mee lekkere huiswijn, ik vindt het een aanradertje!
Andreas V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Hier laatst gegeten en zeer slecht bevallen.
Op het eerste oog lijkt dit een leuk aangekleed grand café echter hangt er nauwelijks tot geen sfeer. Een beetje verandering in lichtintensiteit zou wonderen doen, en de muziek is een totale mismatch.

De bediening was op zich vriendelijk echter totaal niet vakbekwaam. Geen grijntje besef van timing of interesse in de gast. Op zijn minst kan je vragen of alles naar wens is geweest maar wellicht is dit bewust niet gedaan nadat je bij de proeverij gort droge markreel serveerd, wat niet op de kaart staat, in plaats van de zalm die besteld is.

Daarnaast slaat deze kok de plank volledig mis met zijn smaken van de gerechten. De mango chutney versterkt de gepekelde rauwe ham tot een een zeer doordringende zoute, scherpe onaangename smaak, waar alle zoetheid als tegenhanger in is verdwenen.
De Sliptong was niet op alle plaatsen gaar evenals de gamba's.

De black agnus steak was prima, alleen de jus de veau veel te ver gereduceerd waardoor het smaakte als een hap zeewater.

Deze beste man heeft het zelf volgens mij nooit geproefd.

Het enige lichtpuntje waren de wijnen die we hadden, al komen deze helaas hier totaal niet tot hun recht en doen af bij de slechte beleving van het eten.

Tenzij ze de kaart aan passen en de kok interesse in zijn vak gaat tonen, zal ik aan iedereen die maar wilt luisteren, afraden om hier te gaan eten. Besteed je geld liever bij andere zaken in dezelfde straat, want lejournal is hilversum totaal onwaardig, wat een schande!
Wieteke H.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Over het algemeen lekker gegeten maar verwacht geen culinair hoogstandje (daar is de prijs ook niet naar).
De mango bij het voorgerecht was nog niet rijp, verder waren de voorgerechten prima.
De sate was lekker en de frietjes waren goed goudgeel gebakken (daar kan de gulle graef nog wat van leren, haha!)
De mix grill was prima maar sommige stukken vlees was doorgeslagen en had wat roder mogen zijn.
Het toetje met walnoten ijs was erg lekker en leuk gepresenteerd. De gekaramelliseerde banaan was niet lekker. De kokosijs die daarbij geserveerd was, was wel erg lekker. Ook dit toetje was mooi opgediend.

Het oude pand van de Gooi en Eemlander is zeer authentiek ingericht met een moderne twist, complimenten!

De bediening was redelijk, zou wel een cursus gastvrijheid mogen volgen. Laat ze wat meer ervaring opdoen zodat wij als gasten ook merken dat we een avondje uit zijn. De bediening was overigens wel vriendelijk en beleefd maar de passie voor het vak.

We komen hier zeker nog een keer eten.

Petertimmers .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2015
Heerlijk gegeten, leuke bediening maar een ontzettende afknapper toen we (thuis) de rekening bekeken. We hadden beide het menu a 23,50 genomen, maar op de rekening was de volle prijs berekend. Dat scheelde 7 euro. Maar na zo'n leuke avond voelde dat als veel meer, ook al omdat we 8 euro fooi hadden gegeven. Totaal dus 15 euro 'teveel' betaald. Ik ben terug gegaan en kreeg de 7 euro contant retour met het excuus dat een collega een foutje had gemaakt. Zwak om je collega de schuld te geven.
Al met al het gevoel dat we in dit restaurant op ons qui vive moeten zijn. En dat wil je niet op een avond die je ontspannen wilt doorbrengen.
Le journal ligt bij ons vanaf vanavond bij het oud papier!
Francesco J.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2014
5 december jl. hadden Ik en mijn collega's een carpaccio die te dik gesneden was. Toen de bediende het uitkwam halen en eerst het bestek pakte kreeg ik een volle laag kaas over mijn kleren heen. Ik kreeg geen sorry en ze ging verder met de orde van de dag. Bij het hoofdgerecht surf en turf kreeg ik stukken vlees die te rood waren om op te eten, dat vlees heb ik ook laten staan. De borden waren niet warm waardoor vlees lauw aan tafel aankwam. Kortom de laatste keer dat ik hier ben geweest.
Nicolien V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Lekker gegeten. Zeker geen unieke gerechten maar alles prima uitgevoerd. Carpacciomlekker maar wat veel ui. Hoofdgerecht van zalm zeer smakelijk en met vrij ruime portie groenten. Het franse appeltaartje deed niet zo frans aan maar was wel lekker fris van smaak. Prima bediening, vlot en gezellig. Aankleding wat donker en niet zo bijzonder. Maar mooi pand en goede inrichting; hoekjes waar je vrij 'apart' kunt zitten.
Merelise .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2014
Als je Le Journal binnenkomt, is het heel mooi. Luxe uitstraling met mooie stoffen en lampen. In het weekend met een lekker muziekje op de achtergrond. Ideaal voor een borrel met vrienden. Het eten is niet zo lekker naar mijn mening. Salades simpel met taaie biefstuk. Borrelhapjes daarentegen zijn goed! De bediening is vriendelijk.
Han J.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2013
Gezellig en warm decor. Stijlvolle banken aan de kant van de muren. Bediening was vriendelijk en vlot. Spareribs en de gamba's waren heerlijk. Mijn vrouw had de sate maar had er liever nog een spies bij gehad. Voor de kinderen waren er cadeautjes. Zeker voor herhaling vatbaar.
Petra Z.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2012
Schitterend grancafe, gevestigd in het vroegere pand van de Gooi en Eemlander. Mooie art deco stijl en glas in lood ramen, herinnerend aan de vroegere krant. Het decor vind ik echt super knus.
We werden vriendelijk ontvangen door de serveerster. We namen beide een lauw/warme maaltijd salade met, kip, spek en champions. Deze was werkelijk overheelijk en vullend. Bij deze salade werd een stokbroodje geserveerd.
De prijzen in deze zaak zijn echt meer dan prima. Een drie gangen diner voor 21,50 euro. Wij komen hier zeker weer.
Anouck22 .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2012
Eten was lekker. Niet heel speciaal maar voor de prijs was het goed. 21.50 voor een voor-, hoofd- en nagerecht. Mijn voorgerecht van gamba's stelde niet veel voor. In totaal kreeg ik vier gamba's, een beetje paprika een twee stukjes brood. Er was niks om het brood in te dopen o.i.d. dus ik vroeg om kruidenboter (wat later op de rekening stond). Het smaakte daarentegen wel erg lekker! Het hoofd- en nagerecht smaakte prima en waren voldoende. De bediening kon stukke beter. We moesten zelf vragen of we nog wat mochten drinken. Al met al was het prima maar er kan het een en ander verbeterd worden.
LarsNL .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2012
Voor relatief weinig geld heb je hier een prima 3-gangenmenu. De sfeer is prettig, rustig en gezellig. Bediening is altijd vriendelijk.
Tan1 .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2012
Zeer aangenaam verrast door dit eetcafe. De prijzen zijn echt prima (nog geen 9 euro voor een Thaise curry gerecht). De gerechten die wij hadden gekozen waren smaakvol en precies genoeg. De service is gemiddeld, recht-toe-recht-aan.
Mitzert .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2012
Ik kende Le Journal alleen als uitgaangsgelegenheid maar vanaf nu ook als restaurant. Eten was lekker, service was prima en geen hoge prijzen.
Hilversumse .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2012
At hier voorheen wekelijks tot een half jaar geleden de laatste keer.Ik vroeg om spareribs en kreeg gewoon van die soepbotten op me bord.De andere waren op.Ik zei toen dat ik wat anders wilde dat kon niet toen kreeg ik 3 mini stukjes spareribs wat nog over was met 3 beentjes per rib.Er kon zelfs niks van de rekening af en dat terwijl ik hier wekelijks at.Bediening was ook ver onder de maat.Wat mij opvalt als de eigenaresse er is verloopt alles altijd prima
Matthijs G.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2012
Het restaurant ziet er leuk uit en het is er niet duur. Daar is dan ook alles mee gezegd. De soep vooraf was heel erg zout, nog nooit zo erg meegemaakt. Ons hoofdgerecht bestond uit spare ribs. Er zat een laag vet van minstens 1 cm dik op! Bovendien waren ze enorm taai. Bovendien was de friet die er bij geserveerd werd al lauw voordat het op tafel stond. De serveerster gaf ons gelijk: 'ja, ik kan het er alleen maar mee eens zijn'. We hebben verder geen excuses gehad, en ook een gratis kopje koffie kon er blijkbaar niet vanaf. Het eten was er werkelijk waar smerig! Erg jammer.
Freek_2013 .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2012
Le journal biedt voor een lage prijs kwalitatief prima eten. De bediening is goed en het decor is in orde. Verwacht geen culinaire hoogstandjes, maar een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Aandachtspunt is het toilet: handzeep zou wel handig zijn en het kan schoner.
Shuki M.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2012
Eerste keer sinds ze de tent "verbouwd" hebben. Het oogt nu een stuk frisser dan die donkere kleuren. Ze hebben het zwart en paars ingeruild voor zilver-tinten. Personeel is vriendelijk en correct. We zaten in een hoekje en moesten af en toe wel ons hand omhoog houden om de aandacht te vragen, maar dat ging prima. Het oude concept van 3-gangen menu voor een vast prijs is er niet meer, maar dit is ook prima te doen. Divers menu, en goed eten voor een goede prijs. Ze zijn ontzettend snel met de bediening, zeker voor herhaling vatbaar.