Grand-café restaurant In den Boekenkast

6,8
6,7
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Prijs kwaliteit helaas niet meer in verhouding.
Dit is wel eens anders geweest. Na een paar maanden hadden wij weer eens zin om in de Boekenkast te gaan eten, wij eten gemiddeld 1 maal per week buiten de deur en omdat wij niet uit Capelle komen zoeken wij onze favoriete meestal de zelfde dag uit en reserveren zelden som pech maar meestal geluk en kunnen wij bijna altijd terecht.
Als voorgerecht gingen wij voor de tomatensoep en de asperges. Tomaten soep niets op aan te merken was heerlijk de asperges waren ook lekker van smaak maar twee kleine asperges met 25 gram ham en een kwart voor 8,00 euro vindt ik nogal aan de prijs. Als hoofdgerecht gingen wij beiden voor de Entrecote mijn partner nam als supplement een sausje erbij en ik als supplement de gebakken uien met champignons en spekjes. Toen het hoofdgerecht geserveerd werd lag zowel het sausje als de champignons enz. ook al op mijn bord? De saus was wel twee eetlepels vol.( niet echt veel dus) En dat voor maar 2,00 euro de hoeveelheid van de champignons enz. Was voldoende een supplement word meestal in een bakje apart geserveerd zoals dat hoort. De entrecote smaakte ook goed maar ook deze was wel heel erg aan de kleine kant nog geen 125 gram. En dan voor 22,50 flink aan de prijs. Conclusie lekker gegeten maar voor die porties en prijs weten wij wel andere adresje. Jammer want wij kwamen hier graag.
marianne P.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Bijzonder ongeinteresseerde en onbeleefde bediening. Kende niet de lunchtip van de dag, kon op geen enkele vraag antwoord geven; moest alles in de keuken vragen en deed daar dan ook erg lang over. Wist niet welke gerechten lactosevrij waren en het restaurant had ook geen allergenenkaart. Hier lunchen met lactoseintolerantie is geen optie. Het enige dat lactosevrij is is de salade en dan moet je nog nadrukkelijk aangeven dat er geen melk in de omeletreepjes mag ziten. Er is zelfs geen brood zonder melkeiwitten.
De bediening vond ons lastig en liet dat duidelijk merken.
De genoemde salade was de prijs niet waard. Voor 12,50 krijg je een bord met drie grote slabladen, verdronken in saus, met een paar sperzieboontjes erover, 6 gepofte (koude) tomaatjes, 3 cm2 omelet die in de saus drijft, en een stuk tonijn. Die was overigens wel goed gegrild. Mijn tafelgenoot had een tosti die smakeloos was door te weinig vulling. Verder is dit restaurant hard aan een opknapbeurt toe. Het geheel ziet er shabby uit.
We komen hier nooit meer terug.
Proefmetsmaak .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Met een groep gegeten in de boekenkast. Vriendelijk personeel die alles in gaten hield. De gebakken kabeljauw was sappig en prima gebakken. De borddecoratie,een geschild peentjes en 2 mini maiskofjes, was fantasieloos. Hier kan op een eenvoudig manier beter mee gescoord worden. De bijgerechten waren qua hoeveelheid te beperkt. Het dessert, een heer van stand, was heerlijk.
De zaak is wel toe aan een renovatie. Zwarte plafonds bij de uitstroomopeningen van het klimaatsysteem, tafels waarvan de lak allang af gewreven was en vieze en versleten waxine lampjes op tafel.
antoniusjansen .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Twee maal per jaar naar het Isala-theater in Capelle. Vooraf eten we dan in het ernaast gelegen In den boekenkast, een donkerbruin ingericht café-achtige eetgelegenheid. Geen broodmandje aangeboden gekregen, maar dit werd tijdens de bestelling goedgemaakt op prettige wijze.Sowieso is met de bediening weinig mis. We kozen, net als velen, voor saté in de wok voor twee personen, geserveerd met krielaardappeltjes, friet en kommetje salade. Als dessert Heer van stand, ijs met chocoladesaus. Alles is fatsoenlijk,opgediend, maar niet van een culinaire hoogstand. Ideaal, want men houdt rekening met het theaterbezoek. Dus ook volgend seizoen hopen wij weer twee keer te dineren in deze sympathieke eetgelegenheid.
gerdien95 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Wij zaten in een soort bijzaaltje, dat vond ik minder. Want de sfeer in het restaurant maak je dan minder mee. We moesten in het begin lang wachten totdat de ober vroeg wat we wilde drinken. Nadat we onze bestelling (2x carpaccio) hadden besteld moesten we ook een tijdje wachten. Dat vonden we wat minder aangezien het 18.30 was en we best trek hadden. Als hoofdgerecht hadden we sate in de wok 1 persoons en de burger. En als toetje een kaneelhangop. Het eten was heerlijk! Alleen zijn er nog wat verbeterpunten in de bediening en de inrichting van het restaurant.
Omm E.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Goed eten met vriendelijke, kundige bediening in een aangenaam, bruin café-achtige omgeving.
Top om met kinderen naar toe te gaan.
Tamara L.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
De eerste keer bij de Boekenkast dineren was per direct een smakelijke voortzetting van de avond. Ik heb bijzonder genoten van de gamba’s en de ribeye in een gezellige ambiance.
moppie23 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Wij wilden onze zoveelste trouwdag vieren met een etentje in De Boekenkast.Omdat ik niet iemand ben die van alles eet, had ik van te voren de menukaart op internet bekeken. Er stond een boekenburger bij. Nou, dat eet ik wel. Ook op de kaart in het restaurant stond de boekenburger.. Maar......die kan niet meer besteld worden,want die hebben ze niet meer , werd er gezegd. Ik moest maar iets anders uitkiezen van de kaart. Suggestie van mij: pas de kaart dan aan. Ook op internet!! Daar werd niet op gereageerd. Ik heb slechts een voorgerecht genomen ( best wel prijzig!) en toen zijn we gauw weggegaan. Eigenlijk hadden we moeten opstappen toen er gezegd werd dat ik maar iets anders moest nemen. Jammer, we komen er niet meer terug. Ook een nadeel: rennende kinderen!
Arco S.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
We zijn er gaan eten met een buitenlandse gast, de sfeer en aankleding is natuurlijk al leuk en gezellig. Bediening is prima, maar niet bijzonder.. doen gewoon hun werk. Het eten daar in tegen was lekker en voldoende keuze op het menu. Het hoofdgerecht was tournedos, die had wel iets groter gemogen voor het geld.
Maar verder een prima diner, en voor herhaling vatbaar
reijp001 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Eigenlijk alleen even een hoofdgerecht gegeten: eendenborst. Was wel lekker, maar niet heel bijzonder. Ik heb hier beslist wel lekkerder gegeten. Ik ga ervan uit dat dit een uitzondering was.
Service is verder prima. Decor heel leuk ingericht met al die boeken.
Sfeer is uitstekend. Bijzonder restaurant, waar met regelmaat ook dingen georganiseerd worden.
Al met al zeker reden om hier te blijven komen.
M D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Dit grandcafe heet niet voor niets boekenkast overal om je heen staan boeken erg grappig, we hebben hier heerlijke lunch gegeten, club sandwich zalm en een 13 uurtje gegeten, 3 heerlijke boterhammen, met garnalen kroketjes, heerlijke zalm en tonijnsalade, dit alles genuttigd met heerlijke wijn, verder prima service, bij mooi weer is er ook heerlijke terras we komen hier zeker terug
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Voor het bezoek aan naastgelegen theater Isala, heerlijk biefstukje gegeten. Samen met dochter, zij had de biefstuk met pepersaus, ik de heerlijke roquefortsaus, prachtig bordje, mooi garnituur, heerlijke groene asperges, wat weinig saus helaas, want die was zalig. Dochter nog een prachttoetje van brownies. De bediening was vrolijk en zeer attent, hield ook goed rekening met de aanvang van ons theaterbezoek.
p.s. de volgende dag kwam ik er met echtgenoot na alweer een theaterbezoek in de middag, we bestelden een boekenplank. Wat je dan allemaal krijgt voor een tientje is ongekend! Een flinke mand stokbrood met een megabord met gerookte zalm, gedroogde ham en drie schaaltjes huisgemaakte salade, een aanrader!!!!
Ilona312310 .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Het eten is Goed en de service was prima maar de prijs was belachelijk!
Twee hoofdgerechten en 1 dessert, twee bier een cola en koffie en thee: 70 euro. Dat doen we nooit meer!!!
Walter L.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Prima eten vanuit een origineel menu met leuk bedachte namen voor de gerechten. De zalmtrio en de carpaccio waren lekker, net als de zeewolf. De Tournedos was helaas niet helemaal medium en in het center zelfs rauw (wel warm) en ook niet heel erg mals, helaas. Het toetje was prima.
De bediening is attent en op de hoogte van de kaart. Het decor blijft leuk en origineel
Hubert S.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Sinds lange tijd weer eens gegeten bij de Boekenkast en wel buiten op het terras heerlijk in de schaduw. Helaas heerste er een mieren- en wespenplaag wat toch wel ten koste ging van het genot. Dan het eten: al jaren is de saté van de haas uit de wok (met tauge, pindasaus en kroepoek) hier een grote aanrader. Hij smaakte weer heerlijk! Jammer was wel dat de garnituur (krieltjes, frites en groene salade) pas na ca. 7 minuten arriveerde.
goofy1234 .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Na een tijdje hier weer wezen eten. Het eten en de kwaliteit hiervan zin oké. De saté uit de wok is gewoon lekker.
Helaas is de bediening wat minder. Als ze een goede dag hebben is het oké, maar zodra het druk wordt, of wat dan ook is vriendelijkheid ver te zoeken. Jammer.
Het decor is voor mijn smaak veel te donker.
Mireille B.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Het eten is hier altijd goed. Het personeel verstaat het vak. De sfeer is prima. Het enige nadeel is dat het er wat lawaaierig kan zijn. Het zit er altijd vol.
Prijs/kwaliteit verhouding is prima.
Ik kom er al 18 jaar.
Daniella V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2015
Op het terras een drankje gedronken. Het terras is niet heel sfeervol ingericht. De stoelen zitten prima en een groot voordeel is dat er meer dan genoeg ruimte tussen de tafels zit (ben benieuwd of dat nog steeds zo is als het terrasseizoen écht is aangebroken) waardoor je weinig last hebt van rokende mede-terrasbezoekers. De bediening is vriendelijk, maar wel traag. Het terras was voor een derde gevuld, maar we hebben bijna een kwartier gewacht voordat we geholpen werden.
Elizabeth K.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Lekker gegeten met 3 vriendinnen onder begeleiding van een jazz-muziekje. Pas toen we aankwamen, kwamen we erachter dat het vrijdagavond jazzavond was. We waren vrij laat en de muziek begon al bijna. We zaten er pal naast dus dat was wel een beetje vreemd, maar toen de flow er eenmaal inkwam was het supergezellig en hadden we mooie front-row seats. Het eten was prima, vooraf brood met smeersels, als hoofdgerecht een saté uit de wok en als toetje iets met Bacardi sangria en lemon ijs. Leuke optie voor een gezellige vrijdagavond!
Tom S.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
Goede parkeermogelijkheid. Een wat donkere zaak bij binnenkomst, maar wel gezellig. De gerechten zijn mooi opgemaakt. Ik had vooral trek in vis en nam een duo van gerookte zalm en vervolgens gebakken zalm met een macedoine van groente en frites met sausjes. Het smaakte goed. Jammer alleen dat de bruine stukjes niet van de zalm zijn gesneden; smaakt altijd wat tranig en vettig. De gebakken zalm was wat lang gebakken en daardoor droog. Frites ook wat droog. IJsje en koffie toe. De prijs/kwaliteit is in orde.
De bediening had het druk; deed zijn/haar best en bleef vriendelijk.