Grand Cafe & Restaurant De Kloostertuin

• Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Voordelig
I. T.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
We zijn er twee maal met het gezin gaan eten en beide malen is het ons prima bevallen. De eerste keer was op 2 juni en de 2 maal was 27 augustus. Beide keren er een verjaardag gevierd en heerlijk gegeten.
Fijn dat je kunt kiezen voor kleine of normale porties met de daarbij behorende prijs. Zodat je ook voor kinderen diverse gangen a la cart kunt bestellen. Hebben er o.a. spare ribs, vispannetje, kaaskroketten, romige tomaten soep, kloosterburger, monniken brood, uitsmijter, bananensplit en dameblanche. We hebben dus al veel verschillende gerechten geprobeerd hier en alles was zeer goed bevallen en erg lekker. Ook de service was vriendelijk. Al was deze in augustus wel iets minder dan in juni. Maar niets om over te klagen.
Robert Kerkhoven .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Hier 2x gegeten. Zowel een diner als een lunch. Ver onder de maat gezien de prijzen van de gerechten. Ossenhaas puntjes met noodels besteld in een teriyakisaus. Geen noodels noch teriyakisaus te proeven of te zien.
Lunch een groenteomelet bestelt zonder vlees. Kreeg omelet met gesmolten kaas en ham. Eigenares gevraagd naar de groente en deze zou in de omelet zitten Geen groente te vinden binnen in. Omelet terug gestuurd. Kreeg vervolgens een omelet met kaas binnen in en bovenop 2 stukjes champignons en veel verbrande ui. Kreeg fles icetea zonder glas. Gevraagd om een glas en deze was men vergeten om te spoelen. Kortom 1 grote deceptie. Mooie locatie maar misschien tijd voor een andere kok?
Arno V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Op vrijdagmiddag op het terras gegeten met twee personen. We bestelden beide een uitsmijter. Je kunt allerlei extra's bestellen bij een uitsmijter, gebakken spekjes, champignons etc. Dat deden we niet. Gewoon een uitsmijter ham/kaas. Tot onze verbazing zaten er toch gebakken uien in en zelfs gebakken aubergineblokjes. Het ei was buitengewoon vet en een groente als aubergine zuigt zich ook nog eens vol. Daarnaast was het op een veel te hoge temperatuur gebakken, waardoor de onderkant zwart was en de dooier nog koud (!). Ook de tafel naast ons had dergelijke opmerkingen op hun uitsmijter. Daarenboven duurde het ook nog eens een half uur voor we onze lunch op tafel hadden, hoewel het terras absoluut niet druk bezet was. Kortom, ik ben een ontevreden bezoeker.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Als afsluiting van ons sv Ichthus denhaag jaar gaan we altijd een weekend weg en dit jaar gingen we kamperen in Alphen! Ons slot diner was by de kloostertuin!
We hebben met z'n 10en allen intens genoten vd sfeer in de tuin en het veelzijdige menu. Vooral de keus uit een standaard of kleine versie werd zeer gewaardeerd! Alles was met zeer veel zorg klaargemaakt.
Maar toen we de desserts kregen geserveerd overtrof dat onze stoutste dromen! En ook de desserts konden in 2 maten besteld worden. Dus echt helemaal top! Een betere afsluiting van ons weekend was niet mogelijk!!!
Sabine H.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Ik lees de recensies maar wij kunnen het er niet mee eens zijn. Misschien dat ze een slechte dag hadden in de keuken? Voorgerecht opgerolde carpaccio waarin geen pijnboompit en parmesaanse kaas te vinden was. Superflauwe smaak. Bij het hoofdgerecht had je natte gewokte soort van soepgroenten. Bediening was vriendelijk maar liep als een kip zonder kop rond. Paar keer gevraagd waar de wijn bleef. Wist tevens weinig van de kaart te vertellen. Vuile borden bleven lang op je tafel staan. Toen waren wij er wel klaar mee. Geen nagerecht meer en geen koffie. Leuke tent denk ik voor een biertje/wijntje met een tapasschotel en dan heerlijk in de tuin genieten van het zonnetje maar voor een diner ver onder de maat.
Gert-Jan R.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Gelukkig hadden we vooraf gereserveerd, want het was deze zondagavond behoorlijk druk. We zaten in de serre in de voormalige tuin, met fraai uitzicht op de kerktoren, maar wel een tikje winderig. Op basis van de recensies hadden wij een meer fantasierijke menukaart verwacht; het zijn meer standaardmenu's zoals schnitzel, kroketten en biefstuk. Als voorgerecht kozen wij, buiten de menukaart om, garnalencocktail. Dit bleek een diep bord met salade en (helaas geen Hollandse) garnalen te zijn; veel maar niet bijzonder lekker. Deze tegenvaller werd goedgemaakt door onze hoofdgerechten, biefstuk van de haas en zigeunerspies. Hierbij een groot glas vrij koppige rode huiswijn. Een karaf tafelwater kregen we gratis. Omdat wij onze buik vol hadden alleen koffie toe genomen, met enkele friandises. De bediening was attent maar gehaast; een enkele keer werd door een ander personeelslid gevraagd of wij iets wilden bestellen, terwijl dat al gebeurd was. Een gezellig en leuk uitziend restaurant, maar wat eten betreft m.i. zeker geen topper.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Allereerst heet het restaurant Grand Cafe & Restaurant De Kloostertuin. Wij hebben daar gisteravond met zijn vijfen echt heerlijk gegeten. De voorgerechten gamba's, garnalen en aspergekroketten en (opgerolde!) carpaccio waren heerlijk. Leuk ook dat je zelf vanuit kleine of grote porties bij elk gerecht leuke combinaties kan maken. De hoofdgerechten asperges traditioneel, asperges met zeewolf en spareribs overtroffen de voorgerechten. Lekker buiten eten in de binnentuin. Echt een aanradar met vriendelijke bediening.
Emlies .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Ter ere van onze trouwdag in dit restaurant gegeten. Sinds november 2015 zijn er nieuwe eigenaren in restaurant de Kloostertuin. Een echte aanrader. Leuk restaurant, waar je zowel binnen als buiten kan zitten en zowel voor als in de tuin. Toen wij er aten was het prachtig weer en hebben we in de binnentuin gegeten. Keuze uit kleine of standaard porties. Voor-, hoofd- en nagerecht kunnen door elkaar besteld worden als je dat wilt. Ook bepaal je zelf hoeveel gangen je neemt. De hoeveelheid van klein is meer dan genoeg. Wij hadden een kleine vegetarische quiche besteld, dat was al een maaltijd op zich. Ook de aankleding van de gerechten is prima. De bediening is vriendelijk en niks is teveel. De wijn is prima en een kan water is geen probleem. Lekker met ijsklontjes in een karaf geserveerd en komt niet op de rekening. Prijs/ kwaliteit is goed. We hebben een fijne avond gehad.
Ctuinstra .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
In de zonnige kloostertuin van een prima lunch genoten met een vriendelijke bediening. Het leuke was dat je ook uit de grote (diner)kaart een keuze kon maken uit de gerechten desgewenst een kleine - of een grote portie. Dus kozen we voor de kleine gerechten. We begonnen met 1 garnalencroquet mooi geserveerd op een houten plank met frisse salade en de croquet was goed gevuld en smakelijk, Daarna garnalen in een room/knoflooksaus ook weer op een plank met een salade en knapperig, smakelijk bruin brood en salade. Daarbij kregen we een schaaltje patat met mayonaise. Alles van goede kwaliteit. Tenslotte 3 soorten ijs met slagroom, chocoladesaus en advocaat, mooi opgemaakt met een gesuikerde waaier + rolwaaier. Deze 3 (kleine) gerechten totaal haalden nog niet eens de prijs van 1 hoofdgerecht. Kortom, een aanrader zeker als je van de rustieke sfeer van een kloostertuin houdt.
Mlv .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Zo vaak heerlijk gegeten met heel goede bediening. Vegetarisch ook super goed. Ik hoop dat nieuwe eigenaren ook zo'n goede kaart en kok zullen hebben.
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Alphen is voor ons meer dan 100 km. ver! Toch kunnen we het niet laten om langs te gaan als we maar een beetje in de buurt komen.
Deze keer overnachtten we in Oisterwijk, maar dineerden we voor de 3e keer bij het Klooster van Alphen ca. 30 km. Uit de richting.
Opnieuw kwamen we met een zeer voldaan gevoel naar buiten. Alle gerechten zijn smaakvol en goed op elkaar afgestemd. Deze keer kozen we beiden voor de visrolletjes met spinazie als hoofdgerecht. Perfect! De bediening is zeer attent en de prijs/kwaliteit verhouding uitstekend. Dit was zeker niet ons laatste bezoek.
Bitterbal .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Hier 6 gangenmenu gegeten met de kerst: perfect!
Vriendelijke bediening en prettige ambiance!
Complimenten aan de chef! Komen hier zeker terug!

Henk en Hella Schoen.
DMV .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
Weer prima gegeten bij het Klooster van Alphen. Het blijft toch wel onze favoriet als we in de buurt zijn.
De tournados was mooi rosé en de zalm was heerlijk zacht.
RobKnechten .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2014
Tijdens de vakantie veel uitgegeten. Dit restaurant op de laatste dag en dit was een uitstekende afsluiting. Als voorgerecht een fruit de mer salade en als hoofdgerecht een bijzondere viscombi met een spinaziesausje

De service met 2 vriendelijke dames was prima, en de ondergaande zon door de bomen maakte het een prachtige avond
NielsIrma .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Met mijn vader een hapje gaan eten. Gezellige en ongedwongen sfeer die precies paste bij een vader-dochter uitje. Ik heb de tong picasso gegeten. Heerlijke smaaksensatie hoor!
het Klooster is een leuk restaurant; bij mooi weer zit je fijn buiten op het plein en bij minder weer is het klooster ook heel gezellig in de serre.
Top! Ik hoop dat mijn vader me binnenkort weer uitnodigt! :)
Ralphvergeer .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2013
Op aanraden van familie hier gegeten met zijn tweeën. Als voorgerecht bestelden we twee porties brood; kloosterbrood met kruidenboter en oude kaas, uit de oven. De dame die ons prima bediende adviseerde ons om maar één portie te nemen, omdat het ruim voldoende was. En dat klopte. Heerlijk, een 9! Hoofdgerecht de Snoekbaarsfilet met kreeftensaus. De baars was OK, op een bedje van opgewarmde (niet gegrilde en gezouten) courgette. Frites en salade mét dressing. In de kreeftensaus geen kreeft te bekennen, en ook niet veel smaak. Jammer. Met een 5 is het wel gezegd. Het decor was sober, met een opvallend, naar mijn smaak niet mooi, knaloranje schilderij van een Zuidamerikaanse dame die je aanstaart met een meewarige blik. Gelukkig hoefde ik daar niet tegenover te zitten. Laatste minpuntje, alléén kraanwater als je een karaf wijn erbij bestelt. Kon helaas niet ivm medicijnen, dan maar bronwatertje besteld..
Jantjeencootje .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2012
Eten is redelijk tot goed, hoeveelheden zijn niet erg veel. Als je iets bijvraagd van gebakken aardappels of friet wordt hier positief op gereageerd en daarna gebeurd er niets. Wanneer je hier op reageert wordt het weer beloofd en als je, je eten op hebt komen de aardappels of friet.
De naam zegt het al een klooster, is mooi verbouwd tot restauant. Wanneer de service verbeterd ben ik bereid hier nogmaals te komen eten.