Grand Café Restaurant De Dijk

Haven 108 1131 EV Volendam Nederland Kaart

Over het restaurant Grand Café Restaurant De Dijk

Uit op de beroemde Volendamse dijk!

Grand Cafe De Dijk is gelegen in de karakteristieke haven van Volendam. Je bevindt je midden op de beroemde dijk van het dorp, een trefpunt waar menig dorpsbewoner even komt buurten. Binnen geniet je van de bruisende Volendamse gezelligheid, op het terras heb je prachtig uitzicht over het IJsselmeer en trekt het levendige straatbeeld aan je voorbij. Je kunt hier tijdens lunch en diner genieten van authentieke en eigentijdse gerechten, midden in het bruisende hart van Volendam.

Meer informatie over restaurant Grand Café Restaurant De Dijk

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Uitmuntend
9,5
9,3

Jouw recensie over het restaurant Grand Café Restaurant De Dijk

Shanna M.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2018
Mooiste plek van noord Holland blijft Volendam. Zeker vanuit grand cafe de Dijk.
Daarnaast is de maakrijdsalde met pittige kip echt verrukkelijk, ik vind het de lekkerste van allen die ik gehad heb EN genoeg!
William T.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Laat ik beginnen met zeggen dat het eten heerlijk was. De service en andere gasten daarin tegen een heel ander verhaal. 15m wachten voordat er drinken werd opgenomen. Daarna weer 10 minuten voordat de kaart werd gebracht. De tijd tussen de gangen was prima. Blijkbaar is het "normaal" dat honden aan je tafel komen staan. De "vaste klanten" doen het af als iets normaals omdat de eigenaar het ook doet. Erg vreemd, ook raar dat de vwa dat toestaat. Kortom: eten uitstekend maar je moet de hondenharen voor lief nemen...
j51 .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
genoten van erg vriendelijk en behulpzaam personeel, hadden een erg leuk plekje gereserveerd met een schitterend uitzicht dus ook dat was genieten. Maar het meest genoten van ons menu, niet al te flinke porties maar dat was fijn want toen kon het verrassingstoetje van de chef er nog bij. voor onze volgende ff een paar dagen weg, weten wij het wel waar we gaan eten, TOP!
mmmgrunfeld .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Vooraf hadden we gereserveerd en voor 1 persoon Glutenvrij aangegeven. Op de site van Iens staat ook dat er Glutenvrij geserveerd kan worden, echter er bleek weinig keus binnen de menukaart.
Wel lekker gegeten verder. Leuk dat de tv aan stond tijdens de Olympische Spelen.
Ineke K.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
Héérlijk gegeten! Bijzonder vriendelijk personeel. Hier komen wij zeker terug. Een absolute aanrader.
Jh V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2018
Heerlijk ruim voldoende gegeten voor een heel redelijke prijs. Waar water gratis is en wijn betaalbaar. Top restaurant. Waar we graag nogmaals terugkomen. Jammer dat men niet dichtbij kan parkeren. Lastig wanneer je slecht ter been bent. Maar de “klim” met steun heb ik er zéker voor over. Heel vriendelijke bediening als echte Volendammers betaamt TOP!!
fb119 P.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2017
geweldig
heerlijk met vrienden

genoten van een 5 gangen diner chef-kok Edwin kookt de sterren van de hemel en Tom serveerde heerlijke wijnen erbij.
zeer zeker voor herhaling vatbaar.
goede prijs kwaliteit verhouding.
Tot een volgende keer
vriendelijke groet van
Sylvia, Marcel , Lion, Bart en Cindy
fb119 P.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
met vrienden hier heerlijk gegeten.
de chef-kok had voor ons een 5 gangen verassings diner bereid.
we begonnen met een cappuccino van doperwten met paling en gorizo olie, kingcrab met gamba , coquille met biet een wortel crème, Boullaibaise met mosselen, botermalse kalfsucade in eigen jus en een heerlijk dessert als afsluiter het geheel werd begeleid met heerlijke wijnen we hebben een top avond beleefd de bediening was ook voortreffelijk.
we komen gauw weer
prijs kwaliteit verhouding klopt hier.
Ronald S.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Eigenlijk geen enkel commentaar, alleen maar plussen. Compleet mannelijke bediening wat ook wel eens weer wat anders is. Gezellige ambiance en de vis was prima.
fam.vanas .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Wilden eerst bij de dijk lunchen maar door drukte konden wij bij wine en dine terecht.Dus de recentie is eigenlijk bestemd voor wine en dine. Leuk gezellig restaurant. Bediening prima .
Marcel T.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
heerlijk gegeten in het restaurant met het mooiste uitzocht van Volendam, heerlijke amuse van mosselsoep a la cappucino (lekkerrr) heerlijk verse zeebaars ceviche (mjam) coquilles/gamba's met schaaldierensoep/schuim (erg lekker) heerlijke zachte en verse mosselen (++) - een heerlijk adres in Volendam ! we komen terug !
Ben S.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Wij waren op tijd (6:15 p.m.) gearriveerd en kregen te horen dat wij geen reservering hebben. Zelfs nadat ik Uw bevestiging heb laten zien bleef men kijken alsof dat niet kon en moesten wij buiten aan een tafeltje van 55X55 cm wachtenop een tafel binnen. Nadat het brood buiten werd geserveerd begon ik een beetje nijdig te worden omdat geen enkele moeite werd gedaan om een tafel voor ons binnen te bemachtigen. Na de tweede keer pas kregen wij te horen dat een tafeltje binnen vrij was. Mossels en raviolli breid met rode bietjes en asperges besteld. De kwaliteit van het eten was average. De service was chaotisch en de sfeer leek meer op die van een kroeg waar men naar een EK wedstrijd keek.
Geen fijn restaurant voor een gezellige dinner en dit was mijn eerste en zal ook mijn laatste visit daar zijn. Misschien een tip voor anderen die wel willen gaan....Ga niet eerder dan 9:00 pm eten. Dan is de kans dat je rustiger kunt eten!
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
'Ach, we nemen het weekmenu wel.' En wat een goede keuze. De 4 gangen waren prima in balans. De roodbaars uitgedaagd door een saus van PX sherry. De rib-eye salade botermals en prima in balans met de Amsterdamse uitjes salade. Winterkerssoep met krokante spiering was een godengerecht. En de kalfssucade gleed zeer smaakvol naar binnen. En dan er wijnen. Bij de salade en de vis werd een Gewurtztraminer uit de Elzas geschonken. Uit 2001. Wat een wijn! Goud van kleur. Overrijp wit fruit als geur en een mooie vettige dronk. Prima prijsje ook. Daarna een Lucente Super Tuscan 2010 bij de sukade. Wat een fijne combi. Om na bij het toetje een dessertwijn te krijgen die zich kon meten met een oude droge Madeira. Noten noten noten. Bediening is jeugdig en gedreven. Ambiance, tja. Uitzicht over de haven van Volendam. Wat wil je nog meer.
dick dimitri K.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Mooie locatie aan de haven. Eten was bijna perfect .We hadden alleen hoofdgerechten. Maar kregen eerst een amuse en daarna nog brood, Goed opgelost om het wachten op alleen een hoofdgerecht te verkorten. Hert was klasse, en biefstuk top ,lekkere patatjes en mooie groente op het bord. Bediening oké maar even, een te hoog tempo met vragen of we nog wat wilde. Decor is echt minder zit op terras stoelen en het is wat oubollig. maar zeker een aanrader
Food4us .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Eerst 's middags geluncht, super! Dus besloten we er ook savonds te gaan eten. Fantastisch!! Ronduit heerlijk gegeten, super bediening. Onze zoon wilde graag nog een amuze, geen probleem. Ook hebben we voor de kinderen een gerecht gedeeld, alles kon. Waren met 7 personen en iedereen heeft zalig gegeten. Echt een absolute aanrader!
sandervdsluijs .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Even voor snelle hap binnen gelopen. We werden heel vriendelijk en vlot geholpen.
We wilden bijna allemaal een portie poffertjes; deze waren prima. Een had een bordje friet met kaassoufflé. Met name de friet was erg lekker; krokant van buiten en zacht van binnen. Prima prijs voor het geheel.
Appelsnoetje .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Bezoekje Volendam, waar anders zou je moeten eten dan bij "de Dijk".
We hebben hier heerlijk geluncht, heerlijke soep, club sandwich en een absoluut heerlijke salade de dijk.

Snel weer terug!
Connie V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Woensdag 4 septembergegeten bij café restaurant De Dijk in Volendam.
De kermis werd voorbereid dan lijkt heel Volendam nerveus. Vandaar dat de bediening wat minder vlot ging. Het meisje wat ons hielp was vrolijk en reuze aardig.
Het brood vooraf was knapperig vers en de zelfgemaakte kruidendokter was prima.
Als hoofdgerecht hadden we sliptongetjes, daar kunnen we kort over zijn, die waren perfect.
De desserts waren heerlijk.
XMichelin .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Op een mooie zonnige dag met de boot naar Volendam gevaren. In de haven aangelegd en op zoek naar een restaurant voor de lunch. Lekker op het terras gaan zitten bij De Dijk. Hebben gevraagd of ze een trio kunnen maken van zalm, paling en garnalen. Staat namelijk niet op de kaart, dit was geen probleem. De vis was heerlijk vers. Al met al genoten van de lunch en een lekker glas witte wijn.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2013
Sorry maar het eten was niet best en omstandigheden waren ook niet goed. Bij binnenkomst gevraagd of er plaats was: ja bij de ingang want rest was besproken. Vervolgens wordt eea om ons heen afgebroken , deur naar buiten continu opengelaten (brrr koud) en uiteindelijk wordt ons verzocht om ergens anders te gaan zitten want de drive in disco moest opgebouwd worden voor de receptie. Daarna het eten: mosselen in ketjap en zalm met sausje, beiden met frieten geserveerd. Kan er kort over zijn; allebei niet lekker, droge zalm en mosselen, ketjap te overheersend en frieten te melig. Geen aanrader!