Grand Café Restaurant Dames Dijkstra

Zondag Gesloten

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Ton D.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
We bestelde beiden de vegetarische plaid van de dag. Dat was wortel-broccoli taart met salade en friet. Het was voldoende om mijn maag te vullen ondanks dat ik een goede eter ben. Het bord was kleurrijk en origineel opgemaakt. De bediening van de mannelijke ober vond ik zeer vriendelijk. En ook attent. Ik heb lekker en niet duur gegeten. Mijn partner vond de patat lekker krokant en absoluut niet vet. Ik vond er echter weer teveel harde stukjes in zitten. Zo zie je maar wat je een verschillende mening over hetzelfde gerecht kan hebben!
E.G. D.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Prettige plek in het centrum.
Veel mensen weten het terras van hotel De Jonge te vinden, maar bij de buren is het ook goed toeven: De Dames Dijkstra. Binnen zit je gezellig, hoewel ik de akoestiek daar niet prettig vind.
Dit keer lekker op het terras gezeten om even iets te drinken. Een prettige plek en een vriendelijke bediening.
Anne1961 B.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Mooi en sfeervol Grand Cafe. Bediening wisselend. De oudere heer is service gericht, de oudere dame is kort af. Maar het eten is, zeker voor de prijzen die men rekent, ondermaats. 'Verse' jus d'orange smaakte wee en zat in een miniscuul glas. Carpaccio was ontdooid ipv vers gemaakt. Visduo met romige pasta: twee stukjes opgewarmde zalm en kabeljauw en geen room te bekennnen in de pasta. Rode huiswijn (Italiaans) aan de zure kant. Het enige lichtpuntje was het toetje: Een zelfgemaakte 'tiramisu' van o.a. yoghurt, slagroom en sinaasappel. Heerlijk fris en toch zoet.
AWJP V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Spontaan voor een lunch naar binnen gestapt. De eerste indruk was dat het een oubollig gedoe was. De stoelen zaten echter prima en de tafel stond stevig. De eerste meevaller vond ik. Heel snel kwam de ober al met de vraag voor de drankjes; wederom een meevaller. De thee werd snel gebracht; heel prettig want het was buiten fris. Mijn echtgenote bestelde een broodje met tonijnslade en zalm en ik had een omelet met zalm en dille. We kozen voor volkorenbrood. Het gerecht werd lekker snel gebracht en het brood was zeer krokant en smaakvol. Het beleg was zeer rijk aanwezig en smaakte prima. Als nagerecht kozen wij voor dubbele espresso. De dubbele espresso's waren eigenlijk meer een goede stevige kop koffie, maar wel voorzien van een glaasje water! Komt zelfs in Italiaanse restaurants niet vaak voor. Het eten en drinken was heel erg goed van smaak en werd snel gebracht. Het decor was op het eerste gezicht een beetje oubollig maar bleek eigenlijk goed op elkaar afgestemd en zag er heel leuk uit, ook al was het niet geheel mijn smaak. Voldaan zijn we na een rekening die reuze meeviel weer verder gegaan. Achteraf een prima keuze!
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Vanavond heerlijk gegeten bij de dames. Mijn partner koos de tongrolletjes met zalm van de kaart en ik nam de dagschotel met vis. De roodbaarsfilet was mooi gebakken, licht krokant korstje. Geserveerd met lekker knapperige frietjes en een salade met mosterd honingdressing. Een smakelijk geheel. De tongrolletjes werden ook smakelijk bevonden. Hierbij werd een schotel met 4 warme groenten geserveerd en een schaal met gebakken aardappelen. Royale porties. Wij bevelen dit restaurant bij u aan omdat we inmiddels meerdere keren hier gegeten hebben en de keuze gevarieerd is en de uitvoering goed.
Jet-Jammie .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Gister avond gegeten bij de dames. Zowel de Italiaanse als de Drentsche schnitzel was gepaneerd met zout in plaat van paneermeel... Bij de vraag of alles naar wens was dit gemeld, maar we kregen alleen nog een niet echt vriendelijke blik en geen reactie.
Roodkapje1 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
3 gangen volgen elkaar in rap tempo op. Bij melding dat de biefstuk niet warm is, wordt het bord zonder wat te zeggen weggehaald. Zijn niet in staat om biefstuk rare te bakken.....
Geen excuus niets voor de niet warme biefstuk..... Normaal worden dan de borden van beide gasten weggehaald, zodat je gezellig samen eet. Jammer, want het is ook wel eens anders geweest.
Niet voor herhaling vatbaar voor mij.
Levenssgenieter .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Op een razend drukke avond hier met een gezelschap gegeten. De bediening ging in een snel tempo en er werd geprobeerd iedereen tegelijk hoofd en nagerecht te geven. Dat lukte niet helemaal. Vriendelijk kon ik ze niet noemen, gehaast is een betere omschrijving. Het eten was verzorgd en smaakte goed, maar niet verrassend. Misschien kwam het door de drukte.....
Connie14 V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Woensdag 6 mei geluncht bij Grand Caf? Restaurant Dames Dijkstra in Assen.
Een druk bevolkte zaak. Het eten is kakelvers en met zorg bereid.
Zowel de uitsmijter als de open sandwich zalm/tonijn waren uitstekend.
Er wordt snel en goed gewerkt. Het personeel is handig en correct.
Zeker een aanradertje.
Kirsten Z.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
Met een groep bij Dames Dijkstra gegeten. Het is een sfeervol restaurant, maar de bediening was alles behalve sfeervol. Geen excuses voor degene die tegenover mij zat en het verkeerde gerecht voorgeschoteld kreeg, ze deden het overkomen alsof het de schuld was van degene die het gerecht had besteld. De menu kaart werd erg laat gebracht. De frietjes en aardappels waren koud, de groente was papperig en flauw, de salade was simpel. Alleen de steak kon ermee door. Het dessert was karig, maar wel lekker. De berichten die ik na tijd ontving van de andere mensen uit de groep met wie wij uit eten waren lieten mij weten dat ik niet de enige was die er zo over dacht. Gelukkig hadden we met de groep een gezellige avond, maar dit nooit weer voor mij.
Wieger .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2014
Gerechten zijn leuk opgemaakt en smakelijk ! Voor het geld bedrag had het iets beter gemogen !
Goede bediening , maar weinig humor en een beetje stijf !
De entourage was goed, maar niet gezellig om een avondje uit eten te gaan, voor ons bijpraat eten was dat prima. Rustig weinig klanten, na acht uur waren wij de enige gasten.
Carres .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2014
We hebben woensdag avond hier gegeten. We worden gastvrij ontvangen door een aardige jonge dame. We kozen allebei een specialiteit van de kaart: eendenborst en tagliatelle met gamba's. De couscous-salade die erbij geserveerd werd, was, net als de rest, voortreffelijk bereid! De timing was goed. Het was zo veel dat we besloten om samen één dessert te nemen, een heerlijk caramel ijs. De prijs was heel netjes, vooral gezien de kwaliteit die hier geboden wordt.
Willem O. K.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Geweldig, er stonden geen mossels meer op het menu.
Omdat wij er om vroegen heeft men speciaal voor ons gehaald en voortreffelijk voor ons bereid. Geweldige service!
Dit is een plek waar we zeker terug komen. Voortreffelijk en men is er dus nog voor de klant ipv voor de kaart.
Gerja L.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2014
Gisteren heerlijk gegeten, zoals je in een Grand cafe wilt eten. De vegetarische risotto was heerlijk smeuïg. Mijn zus at een goed gebakken visje. Met de lekkere wijn en een prima vriendelijke bediening zoals je in zo'n ambiance wilt hebben. Het bijpraat cafe tussen Meppel en Groningen van mijn zus en mij.
MrsO .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
Het eten was oke. Ik had een lekker stampotje, de vis was ook lekker, de vega pasta wat smaakloos. Wat werkelijk abdominabel slecht was; de bediening. Continue moesten we proberen de aandacht te trekken om wat te drinken te krijgen. En het toppunt; een aantal tafelgenoten kwamen later aanschuiven. De ober nam (na veel moeite om zijn aandacht te krijgen) de bestelling op, en sloeg mij over, terwijl mijn glas leeg was. Na hem terug geroepen te hebben maakte hij letterlijk de opmerking; 'nu alweer?' ........
Jammer, want opzich is het een leuk uitziende tent. Maar ongeintresseerd en onvriendelijk ogend personeel is een domper op de avond.
Hr93 .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
Afgelopen middag met zijn vijfen wezen lunchen. Het zag er gezellig uit met die mooie kerstversiering. Bij binnenkomst gelijk iets te drinken besteld en aangegeven dat we zowiezo binnen 3 kwartier weg moesten zijn. Of dat genoeg tijd was om te luchen (anders hadden we het bij de koffie gehouden), maar dit zou moeten lukken volgens de gastheer. We bestelden een aantal kroketten met friet, een soepje en een uitsmijter. Helaas was de tijd al om wanneer wij het eten kregen. Wel snel gegeten, het eten was redelijk maar er zat weinig smaak aan. Vervolgens om de rekening gevraagd. Na weer een kwartier wachten maar naar de kassa gelopen, omdat we de rekening nog steeds niet gekregen hadden. Hier vervolgens nog een tijdje moeten wachten. Heel slordig allemaal, na ongeveer een uur en kwartier stonden we weer buiten. Te laat voor onze afspraak.
Pammaessen .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2013
Het eten is heerlijk bij de Dames Dijkstra. Meestal nemen we vis of in de winter wild. Als je iets speciaals wilt, is dat te regelen met de dames. Altijd volop keus en iedere week een nieuw menu. Ook de prijs/kwaliteit verhouding is erg goed. De sfeer is nostalgisch/romantisch met veel kaarslicht en de bediening is goed (ook door de vaste ober). De nieuwe stoelen staan prachtig en zitten comfortabel. Allemaal redenen om er iedere week weer terug te keren.
's Zomers is het goed toeven op het terras. Kortom, het beste restaurant van Assen!
Hestertje .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
Tijdens ons bezoek aan Assen hebben we hier een hapje gegeten. De keuze viel op een (maaltijd) geitenkaassalade. Bij nader inzien duidelijk een verkeerde keuze: een soepbordje salade waar kraak noch smaak aan zat en waar geen zachte maar twee plakje harde geitenkaas op lagen, en dat voor €9,75. De stukjes brood die daargin geserveerd waren waren overigens wel lekker.
Liquenda .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2013
We gaan hier regelmatig lunchen. Fijne verse producten en de recensies verbazen me dan ook. De poffertjes komen uit de magnetron en kunnen erg hard zijn. De broodjes zijn heerlijk en aan te raden. De prijs ligt wel aan de hogere kant maar dat is door de biologische producten die gebruikt worden prima.
Ladeur .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2013
Bij de dames Dijkstra is het goed vertoeven. In hun gerechten verwerken zij veel biologische en streekproducten. Zij vertellen hierover met veel passie.
Het eten is geweldig. Ook is de prijs-kwaliteitverhouding heel goed.
Kortom een aanrader !!

Frank, Yvonne, Bram