Grand-café restaurant Boekmans

Maandag t/m Donderdag 11:30 - 00:00
Vrijdag en Zaterdag 11:30 - 01:00

Bramsche66 E.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Afgelopen donderdag lekker gegeten bij Boekmans. Als hoofdgerecht kies ik voor de paddestoelenragout. Lekker van smaak, pannetje frietjes erbij. Heerlijk! Als dessert kiezen we voor de sweet bites: koffie vergezeld van twee zoete gerechtjes. Prima keuze als je eigenlijk voldoende gegeten hebt maar nog wel een klein toetje wilt. Prettige bediening en wat ook een pluspunt is: voldoende gratis parkeerplekken rondom het restaurant.
MFlach .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Het lijkt er op dat Boekmans de plank aan het mis slaan is. Al eerder een mindere ervaring en nu weer. Samen met dochterlief er gegegeten, de carpaccio vooraf was een tikkie droog en de olijfolie moest uit de keuken worden gehaald op tafel staat geen olie of azijn. Ook de Mayonaise achtige saus maakt het niet lekker. De Surf en Turf is matig, de biefstuk is door geslagen ipv rare en slecht 3 garnalen. Te veel friet en aardappelen een geen groente, als we er om vragen komt er salade die niet op de rekening staat. Als uitleg wordt er gezegd dat er te veel groente wordt weggegooid. De bavette is redelijk van smaak en wel rare.
Steph0819 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Vorige week bij Grand Café boekmans gegeten. Zijn hier al een aantal keren geweest en nu was het ook prima. Leuk tafeltje met zijn 2e. Vooraf carpaccio hoofdgerecht sparibs, was voor een maandag ook erg druk. Niet mega lang moeten wachten... In andere woorden weer erg tevreden.
SanneFe .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Boekmans is gemakkelijk te bereiken met geode parkeergelegenheid. Bij binnenkomst word je vriendelijk welkom geheten door de gastheer of gastvrouw van de avond. Regelmatig zijn er verschillende gerechten als 'special' te vinden, deze 'specials' wijken echt af van de gangbare kaart en voegen daadwerkelijk wat toe. De gangbare kaart is prima: genoeg keus voor ieder wat wils. Als vleesliefhebber kies ik graag voor de kogelbiefstuk met champignonsaus. Op verzoek wordt de kogelbiefstuk heerlijk rood en mals geserveerd.

Absolute toetjes topper is de 'Dame van stand', steevast kies ik dit nagerecht en nooit heb ik er spijt van. Met veel plezier keer ik hier regelmatig terug.

Het decor is ook origineel en huiselijk te noemen. Het is duidelijk dat 'boeken' het thema van het restaurant betreft. Ook de willekeurige woorden die op het raam geplakt staan, geven het geheel een speels tintje.
Wenkeldeb .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
We hebben de afgelopen jaren al regelmatig met kleine en grotere groepen hier gegeten. Zojuist ook gegeten, met 5 personen. 4 personen hebben een salade besteld, staat als voorgerecht op de kaart, maar kan ook opgebouwd worden naar hoofdgerecht, salade Vita zag er netjes en goed uit. Salade Carpaccio was keurig, en netjes maar qua volume beslist geen hoofdgerecht. Het befaamde pannetje Saté, is wat aangepast tegenwoordig, veel satésaus, nog veel meer taugé, en een paar stukjes vlees, maar wel lekker. 2 personen hadden de Griekse salade, met stukjes inktvis besteld. Maar als de makkelijkste salades, nog steeds niet geserveerd zijn terwijl iedereen al zijn eten heeft gaan we vraagtekens krijgen. Overigens de heel vriendelijke jongen die onze tafel bedient, verteld ons dat de borden zo dadelijk wel gaan komen, de keuken is ze nog even aan het opmaken. Oké is niet helemaal zoals het hoort, maar er zijn ergere dingen. Wat schets onze verbazing als we 2 ovale bordjes krijgen met als dobbelsteentjes gehakte stukken hart stukken van vermoedelijk botersla, wat gescheurde groene verlepte buitenbladeren, dit alles met bruine en zwarte randen.
Een paar vierkante blokjes komkommer, en vijf olijfjes. Maar het ergste, een paar hoopjes donker bruine tempura, waar de inktvis ringen in zaten. We hebben hier over gereclameerd, onze borden werden meegenomen zonder enig commentaar. We hielden het daarom maar voor gezien, waarschijnlijk net de verkeerde mensen in de keuken.

Maar als we aan de balie, bij de bedrijfsleider en/of chef, gaan afrekenen. Hij vraagt, nog zegt iets, van sorry of uitleg waarom het zo gelopen is. Deze mannen snappen toch echt niet hoe je, als bedrijf moet zien te overleven. In ieder bedrijf, maar vooral de horeca overleef je alleen maar door aandacht aan je gasten te geven.
Ik verwachtte echt geen korting of iets, maar een sorry en/of uitleg waarom het zo gelopen was, is toch wel op zijn plaats.
Ik hoop dat de eigenaar zijn mensen eens een opfris cursus geeft.
Jammer was altijd een gezellige en goede bistro.
ArinaBoer .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Boekmans is een gezellige, sfeervolle tent met lekker eten. Al een aantal keer ben ik hier wezen lunchen. Broodje 'spicy' is mijn favoriete gerecht en ik heb nooit spijt van steeds dezelfde keuze.

Mijn vriend en ik hadden zin om even een lekker gerecht te eten. Ik vroeg aan de bediening wat een goede keuze zou zijn. Hij raadde mij het bavette vlees aan. Het lekkerst was het als je die mooi rood zou nemen. 'Verras me maar' zei ik. Bij het stuk vlees kregen wij geroosterde tomaat, geroosterde courgette en een geroosterde maïskolf. Het vlees was heerlijk! Mooi rood van binnen en precies zoals ik hem wilde. De patatjes waren jammer genoeg lauw. Dit hebben wij aangegeven aan de bediening en binnen een minuut kregen we nieuwe warme goudgele patatjes. Erg netjes!

Boekmans is een zaak waar ik vaker terug kom, want je zit er lekker op je gemak en het eten is altijd weer heerlijk.
Tom W.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Pas geleden hier heerlijk geluncht,lekker twaalf uurtje,heerlijk en voldoende,ruime garnering.
Ook de bediening is vriendelijk,kom zeker snel weer is.
Rik V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Met een goede vriend bezocht voor het diner. Beetje rommelige zaak, maar zeer zeker origineel. De bediening is correct, voldoende persoonlijk en zeer attent. Voorgerecht dungesneden Kalfshaas met tonijn mayonaise, een soort Vitello Tonnato. Uitstekende smaken en goed op (kamer)temperatuur. Hoofdgerecht Victoriabaars met zeevruchten en saffraansaus. Verrukkelijk. De garing goed, saus mooi op smaak, geen taaie zeevruchten maar alles in orde. Kijk, perfectie is anders, maar dit mag er zeker zijn. Al met al een goede ervaring in lijn met eerdere bezoeken.
Christina55 .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Dagschotel gekozen, wrap met tandoori kip. Dit was een wrap met smaakloze kip met daarover een flauwe gebonden tandoori saus. Saus in een wrap, dat is al niet lekker en zeker niet met de smaakloze kip erbij. Verder een minimale garnituur en geen extra groenten erbij. In het vere verleden hier wel eens veel beter gegeten.
Thuur1985 .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Ik ben een echte lezer en voel me dan ook extra thuis wanneer ik bij Boekmans ga eten, overal liggen boeken. Het eten is gewoon helemaal prima en zoals het hoort. Eigenlijk is dit het enige restaurant op loopafstand waar ik een beetje goed kan eten. Daarom kom ik hier ook regelmatig. Wat ik wel jammer vind is dat de kaart niet echt vaak verandert. De bediening is altijd alert en attent .
Sheila B.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Leuk restaurant naast station Stadspolders dat sfeervol is ingericht. Helaas leek het er gisteravond op dat er te weinig personeel in de keuken stond en ook het bedienend personeel was weinig oplettend. We hebben lang moeten wachten op zowel voorgerechten als hoofdgerechten, de tijd tussen voor en hoofd was echt bizar lang.
Wat betreft het eten, zelf de blini's met zalm als voorgerecht gehad. Smakelijk gerechtje en mooi geportioneerd (3 stuks). Als hoofdgerecht de scholfilet. De vis zelf was vlak van smaak (weinig tot geen kruiden gebruikt voor de korst) en gelukkig maakte de mosterdsaus dit grotendeels goed.
Naira V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Gisteravond heerlijk gegeten, vooraf heerlijke olijven met een heerlijke dressing. Als hoofdgerecht een maaltijdsalade met zalm, gamba's, paling en kleine garnaaltjes. De smaak was super en het was een ruime portie. De service was top. Kom zeker terug om de andere gerechten de testen.
Mitchell-1995 .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2015
gisteren gegeten bij Grand café Boekmans,
Nam het 3 gangen menu en dat beviel perfect!
Erg vriendelijke bediening, keuken personeel werkte hard was goed te zien in de open keuken.
Onder leiding van De Chef heeft Boekmans een leuk team in de keuken staan.
hier komen wij zeker nog een keer terug.
Hanny M.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2015
Wij hebben hier een week geleden gegeten met 3 personen.Het was voor ons al weer een tijd geleden maar het was nog steeds top!Vriendelijke ontvangst,de jas wordt netjes weggehangen en men begeleid je naar de tafel.We hadden een kleine hond bij ons die gelijk ongevraagd een bak water kreeg.We begonnen met een lekker broodplankje.Voorgerecht gamba’s op een noedelsalade
en 2 garnalencocktails.Hoofdgerecht Kipfiletstukjes in een lekker sausje en 2 x kabeljauw,heel goed bereid.Daarna franse en boekenplankkoffie.Het was allemaal heerlijk.De bediening was erg gezellig en goed.Kortom we hebben het heel goed gehad.Zeker gaan we er nog een keertje naar toe.
Dubbeldammer .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2015
Direct opgevangen en naar de gereserveerde tafel gebracht. Vriendelijke bediening, snel iets te drinken. Huisgemaakte bitterballen van shiitake en bosui zijn een leuke variatie op de Hollandse bal. De biefstuk was prima: gewoon lekker gegeten en niet te duur: met z'n tweetjes voor 52 euro! We komen weer.
Armyangel .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Vandaag gegeten bij boekmans met mijn vriend opna van de garnalen cocktail dat een beetje weinig was, hebben we super gegeten. Zelf een carpaccio op heerlijk mals. Als hoofdgerecht bavette en sate op heerlijk bereid. En als nagerecht de heer van stand die kan nooit verkeerd vallen. Snel en aardig personeel leuk ontvangen. Bij het verlaten van het restaurant netjes de deur open gehouden. Ben zeer positief en zal snel nog een keer komen eten.
Grada V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
kok Roy Bos heeft 6 november een chef's table verrassingsmenu gemaakt. Helemaal af. Werkelijk fantastisch gegeten, een sterrenkok waardig. Deze man kan koken! De bediening was geweldig attent en het wijnarrangement was top. Een aanrader. Doen we zeker weer. Wel even van te voren aanvragen.
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Het was veel en kwam snel, maar enig raffinement viel er niet in te ontdekken. Een vegetarische spinazietaart ihkv terug naar de 80-er jaren, fabrieksfriet en salade van...sla.
De bediening was accuraat en deed zijn best.
Doe eens iets aan de pui, want het ziet eruit als een kringloopwinkel. Van binnen is het boekenthema nou net weer leuk uitgewerkt.
Wij-houden-van-eten .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2014
In mei heb ik met 3 vriendinnen gegeten bij dit restaurant in Dordrecht.
Als jaren kom ik daar en merk al een tijd dat de kwaliteit achteruit gaat terwijl de prijzen stevig zijn.
Toch wilde ik hun het voordeel van de twijfel geven en gaan voor een herkansing.
Na het plaatsnemen duurde het 20 minuten voordat we de kaart kregen van een uiterst onvriendelijke bediening.
Na nog eens 30 minuten wachten kregen we het voorgerecht en met name de carpaccio was zeer matig van kwaliteit.
Op het hoofdgerecht moesten we weer erg lang wachten. De biefstuk was koud , ook waren er te weinig bijgerechten en werd er niet gevraagd of alles naar wens was.
Voor het toetje hetzelfde verhaal.
Ons besluit staat nu vast: wij komen hier niet meer.

Curly .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Voor het eerst geweest op Koningsdag, last minute gereserveerd maar gelukkig wel plek. We hebben erg goed gegeten al moet ik zeggen dat ik het in verhouding erg prijzig vond. De biefstuk was goed gebakken maar niet erg bijzonder. Het brood is lekker maar of het 5 (?!) euro waard is? Zoals je vaak ziet zijn de schaaltjes kruidenboter eigelijk te weinig. Mensen geef een groter schaaltje want het kost vrijwel niets.

Toetjes erg lekker. De bediening was goed al zaten we wel met een leeg glas. Jammer.

Kortom lekker gegeten maar niet heel bijzonder.