Grand-Cafe / Restaurant Blij

31-102036342

Meer informatie over restaurant Grand-Cafe / Restaurant Blij

Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Leuke plek in de buurt om wat te eten, gezellig ingericht. Eten was goed op smaak, ik had een risotto. Maar met name de bediening was echt geweldig, lang geleden dat ik zo'n enthousiaste ober ben tegengekomen. Echt voor zo iemand kom je terug.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Zaterdag 15 oktober met vier man gegeten bij Blij, voor het eerst op de nieuwe lokatie. Voor het gemak namen we allemaal wat anders, bij het voorafje smaakten de uiensoep met gegratineerde kaas en crouton goed, evenals de klassieke carpaccio. Als hoofdgerecht ging het Iberico lomo (eenmaal met kaviaar, eenmaal met asperges), de ribeye en de zalm. Tot slot gepocheerde appel (2x) en bakje ijs (1x met slagroom). Het geheel omlijst met aan Argentijnse rode wijn, likeurtje bij de koffie na. Het eten en drinken smaakte zoals je bij een Grand Café mag verwachten: prima. De bediening was prettig: direkt, beetje los, voldoende deskundig. Voor ons was er als 60+ 'ers 1 minpuntje en dat is de akoestiek. 's Zomers op het terras geen punt, de harde materialen van de muren laten het geluid niet ontsnappen. Vandaar dat het decor minder gewaardeerd is.
Twinbrother .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Grand-Cafe / Restaurant Blij een blijde verrassing.
Met een groep van 6 opzoek naar een restaurant om te gaan eten na het zomer-carnaval.
Ik loop er altijd langs "Blij" richting het centrum maar nog nooit gegeten.
vanuit het centrum gebeld of wij nog een tafeltje zouden kunnen reserveren voor 6 mensen.
Een leuke ambiance, leuk personeel, aan tafel werden de specials voorgedragen door onze ober Davy.
De chef specials werd het, een heerlijke zalm ,Diamandhaas met heerlijke patatjes en als nagerecht ijs met warme ananas.
Wij hebben vernomen dat er pas net een nieuwe chef in de keuken staat. Top Chef
Dank voor geweldige bediening Laureane en Davy .
Snel weer terug

Makkelijk te bereiken op nog geen 5 minuten lopen vanaf Rotterdam Centraal.
Janskans .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Wat een teleurstelling ons etentje in Blij. Aan de inrichting ligt het niet, het is inderdaad een gezellige laagdrempelige eetgelegenheid, ook voor groepen geschikt. Het personeel is aardig en accuraat. Maar helaas is de kwaliteit van het eten onder de maat. Niet te geloven dat je voor 19,50 de visspecialiteit van de dag krijgt voorgeschoteld die bestaat uit 2 saaie filletjes vis, liggende op hooguit 1 eetlepel groente en een schaaltje frieten die keihard en vet zijn. Nee geen aanrader als je naast de gezelligheid ook nog lekker wil eten.
Nelle- .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Super lekker gegeten! En een top service! Gastvrij en de wij is heerlijk! Ik heb heerlijk gegeten! En alles is biologisch! Een geheime parel in Rotterdam Blijdorp! Ik zeg hou het geheim
Tessvdk1 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Afgelopen donderdag eens een kijkje wezen nemen bij Blij, na de positieve reacties uit de buurt konden wij niet achterblijven! Ook wij waren erg enthousiast. Heerlijk gezeten & gegeten op het terras, goed bediend en erg aardig personeel. Top dat er weer een leuke zaak in de buurt zit, wij komen zeker terug!
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Gisteren weer in Blij gegeten, het was de zoveelste keer, maar we zijn nog steeds zeer tevreden over het geheel: de bediening gaat een stuk beter dan vlak na de verbouwing, we vermoeden dat het een gevolg was van de onverwachte grote toeloop toen. Het was nu top! Het eten zelf was zo als gebruikelijk weer dik in orde: het was 'visdag' voor ons: kabeljauw voor mijzelf en mijn partner had de sliptong. Heerlijk, en dat voor zo'n prettige prijs/kwaliteitverhouding! Het decor: een prettige sfeer, het lijkt er op dat steeds meer gasten elkaar gaan kennen en daardoor ontstaat een vriendelijke informele sfeer. Door de ruimte heeft het wel iets van een grootstedelijke zaak (met uitzicht op de groene singel) Ik weet niet wat Blij gedaan heeft, maar de akoestiek is verbeterd (komt dat alleen al omdat de muziek uit staat? Prima!
Caro22 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Mooi restaurant, lekker terras buiten. De bediening was prima. De wijn ook. Wel altijd jammer als je glas niet bij de tafel wordt ingeschonken. Kipsate en hamburger waren heerlijk. De frietjes waren echt slecht. Doorbakken en vettig. Onbegrijpelijk dat de keuken dit aan klanten kan voorschotelen. Voor ons een reden om niet meer te komen.
Michel S.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Afgelopen zondag voor de 3de keer sinds de heropening geweest. Druk. De eerste 2 keer waren een feestje ondanks kleine foutjes in de bediening. Nu was de organisatie ronduit slecht. Een wonder dat de kwaliteit van het eten goed bleef ook al moesten we 2 gerechten terug sturen omdat deze niet waren wat we gevraagd hadden. Nadien kon de enige(?) goede man in de bediening ons lijden niet langer aanzien en nam ons tafeltje over. Daarna wel de goede gerechten en op tijd. Gaan voorlopig niet meer wanneer we verwachten dat het druk kan zijn. Jammer want in potentie is dit een van de beste gelegenheden in Rotterdam-noord.
Moni Q.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Met 4 personen het verbouwde restaurant Blij uitgekozen. 3 personen namen de steak en deze moet op 3 verschillende manieren worden geserveerd, welldone, medium en rare. Dit lukte goed. De 4e persoon had lamskoteletten en deze waren bijzonder mals. Wij verheugden ons op de gegrillde groente maar helaas, de hoeveelheid was bedroevend weinig. Voor Blij geen 2 ons groente per persoon per dag maar 2 gram. Salade hoort toch standaard bij een diner van dat bedrag maar moest apart worden besteld. Ook wilde 1 van ons ipv de saus iets anders als bijgerecht maar dat was niet ingecalculeerd, aldus de ober. Niet echt klantvriendelijk in mijn optiek. Roseval aardappeltjes waren heerlijk maar wel erg zout, evenals de patat. Een gemiste kans voor Blij aangezien bij eerdere recensies dit ook al is opgemerkt. Bijbestellen kon altijd zei de ober wat wij ons geen 2x lieten zeggen. Een kleiner schaaltje volgde maar stond toch wel op de rekening. Te duur voor hetgeen wordt geboden. Wij gaan hier niet meer zo snel eten. Jammer Blij!
Rob W.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Leuke plek, leuke inrichting. Wellicht niet ieders smaak, maar wij vonden het mooi. Het is redelijk rumoerig, maar dat krijg je met veel glas, staal en beton. Om een of andere reden hebben ze de muziek ook nog aan staan, niemand die hetecht kan horen, maar het telt wel mee in het geluidsniveau. Een paar akoutische platen hier en daar zou wonderen doen overigens.

Het eten was ok, niet heel bijzonder. Geen groente bij de gerechten, en bij het bestellen werd ook niet gevraagd of we er groenten bij wilden bestellen, dus maar een keertje niet de aanbevolen hoeveelheid gekregen. Een paar van ons hadden biefstuk, bij sommigen was hij taai, bij anderen was hij prima. De (peper) saus bij de biefstuk was ronduit smerig, alsof er een scheut afwasmiddel in was gegaan. We hebben er iets van gezegd en kregen een andere saus aangeboden, maar doorvragen of exuses kwamen niet. Bij het brengen van de nieuwe saus bleef de oude saus overigs gewoon op tafel staan.

Maar de bediening was ronduit dramatisch. Bestellingen die niet doorkwamen bij de bar, lang op de drankjes moeten wachten, zelf maar naar de bar lopen om de bestelling door te geven, wel wijn brengen maar geen glazen (en na even wachten zelf maar weer naar de bar), de drankjes al op de bar zien staan, maar de serveerster gaat toch maar even wat anders doen.... Het was bijna vol, maar er liep 5 man in de bediening (&bar), dat moet toch genoeg zijn om een paar glazen te komen brengen

Niet direct voor herhaling vatbaar....
Bert R.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Direct bij binnenkomst viel ons de enorm geslaagde verbouwing op. Op een hele subtiele manier heeft men gebruikt gemaakt van de originele details gemixed met een eigentijdse invulling. Het prachtige hoge plafond met de grote ramen geeft een ruim maar toch intieme sfeer. Ook de verlichting zowel boven de bar als aan het plafond liet ziendat er aan alles iin gedacht. Chapeau !
Het eten wat als vanouds. Een goede kaart met voor ieder wat wils.
Deze heb ik gekozen voor de Gambas als voorgerecht en de lamsrack( chef specisl) als hoofdgerecht. TOP TOP TOP! Het ijs ( van de IJssalon) maakte wat het perfecte einde van een zeer geslaagd diner. Vergeet ik bijna nog te vermelden dat Blij er wederom in geslaagd in een prima selectie huisdieren samen te stellen.
Joricaheman .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Heerlijk eerlijk eten met zorg klaargemaakt en leuk opgediend leuke bediening in het nieuwe verbouwde Blij.
Helemaal in stijl verbouwd heel goed passend bij het pand.
ElsVrolijk .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Met vrienden heerlijk gegeten in Restaurant Blij! Unaniem vonden wij dat het een feest was, het eten was overheerlijk, het voorgerecht, het hoofdgerecht en het toetje. Alle lof voor de bediening! Een prachtig restaurant op een mooie plek, liggend op de singel. Super vriendelijke mensen en het restaurant zelf is prachtig geworden, leuke sfeerverlichting ook. Ik weet zeker dat ik hier vaak zal eten! Bedankt Blij voor een bijzonder fijne avond!! Els Vrolijk
Philipp W.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Zijn hier met z'n tweeën uit eten geweest. Eerlijk gezegd begrijpen we niets van de positieve reviews hier. De charme van het oude pand is vervangen door een "hip" industrieel uiterlijk dat kil en ongezellig over komt. Het eten was gedeeltelijk goed (lam was mooi rozé), maar de hamburger was flauw en de friet waren niet meer van deze tijd en veel te zout.
Het enig positieve was de bediening, die wel erg aardig was.
Jammer genoeg niet voor herhaling vatbaar, ook al is het om de hoek.
AstridBosch .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Vandaag voor de eerste keer geluncht bij Blij en dat is voor herhaling vatbaar. Heerlijke -met zorg klaargemaakte- gerechten tegen een heel betaalbare prijs. Relaxte sfeer met passende achtergrond muziek.
Lijkt me ook goed dineren hier.
Mike J.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Na de verbouwing ben ik weer eens gaan eten in 'blij'. Ik was deze avond minder blij met het feit dat er een kind rond rende. De ouders zaten aan de bar en gaven geen kick. Helaas en spijtig genoeg 'greep' de bediening niet in.
Michel S.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Gelukkig weer open na enorme verbouwing. 2 keer zoveel ruimte ook voor de keuken en dat proef je!! Nieuwe dame in de bediening moet het nog een beetje leren maar weet haar beginnersfoutjes goed te herstellen. Perfecte biefstuk, zalm, kipsate, bitterballen en mini loempias. Heerlijke Sangiovese wijn. De rest weten wij nog niet maar gaan wij zeker uitproberen!! PS: ijs heerlijk en gloeiend hete koffie!
Art S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2015
Fijne sfeermuziek (Spotify Café, geen top-100 gedrens), alleraardigste bediening (attent en menselijk, zonder een script-gevoel). Doordacht decor met indirecte belichting hier en daar en natuurlijk kaarslicht.
Sou .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2015
Het begon al direct goed !! Alle tafels waren bezet ,maar gelukkig had men mijn favoriete tafeltje bij de deur vrij gehouden ( een voordeel bij vooraf reserveren ). De zeer attente ober nam direct ( ondanks de drukte ) mijn bestelling op en en al gauw kon ik genieten van een overheerlijk, wel verdiend wijntje. Mijn oog viel op het 3 gangen verrassingsmenu van de chef. Het voorgerecht bestond uit foie gras ( eigenlijk kan dit niet, maar wel erg lekker ) op toast, gelukkig zonder die harde korsten. Een topper !! Vervolgens het hoofdgerecht, dit was uitmuntend. Een flinke biefstuk ( Black Angus ) zoals je ze zelden meer eet. Goed bereid en gegaard ( medium/welldone ). Samen met de roerbakgroente en aardappelpuree ( graag het recept hiervan openbaar maken ) heb ik meer dan genoeg gegeten ( en ik ben een flinke eter ). Om ook nog het nagerecht ( een overheerlijk ijs triootje ) te nemen heb ik geen spijt van gekregen. Verrukkelijk . Inclusief 2 drankjes en een kopje espresso was ik net iets meer kwijt dan 30,- euro. Dit was met recht een verrassing van de chef. Ik kom hier zeker terug .