Grand Café-Restaurant 1e klas

Stationsplein 15 1012 AB Amsterdam Nederland Kaart
31-206250131

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

-20% op de Rekening

Over het restaurant Grand Café-Restaurant 1e klas

Grand Café Restaurant 1e Klas

Beleef de grandeur en glamour uit vervlogen tijden! Een uniek en authentiek restaurant aan spoor 2B in het Centraal Station van Amsterdam. Het monumentale gebouw (1885) is ontworpen door Pierre Cuypers, wereldberoemd door de architectuur van o.a. het Rijksmuseum. U ervaart de zelfde sfeer en ambiance! Het restaurant heeft ook twee private rooms: De 1e Klas Wachtkamer (1e Klas Heineken bar) en de 4 Seizoenen Wachtkamer.

In 1e Klas waan je nog in de tijd van eind 19e eeuw en heeft als eye catcher prachtige ornamenten, muurschilderingen, houtenlambriseringen en een imposante Victoriaanse bar. De Engelse kwaliteitskrant The Guardian plaatste 1e Klas op nummer 1 als beste stationsrestaurant van Europa!

Bereikbaarheid:

Vanaf 11 mei 2017 hebben Grand Café Restaurant 1é Klas en de 1é Klas Heineken Bar een eigen poortvrije entree. Deze monumentale en onlangs gerestaureerde entree is bereikbaar middels een trap aan de rechterkant van de centrale middenhal van het station. Grand café Restaurant en de Heineken Bar blijven dus poortvrij bereikbaar.

Indien u aankomt met de trein, of als bezoeker van het Grand café Restaurant en de Heineken Bar voornemens heeft met de trein te reizen kunt u bij de huidige ingang aan spoor 2b in- en uitchecken via een OV-chip-poort.

Meer informatie over restaurant Grand Café-Restaurant 1e klas

- Ontbijt 08:30 - 11:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Wilhelmina H.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2017
Het is en blijft een geweldig mooi restaurant op een bijzondere plek. Vooral de wc,"s zijn het bekijken waard en het super mooie plafond in het restaurant maakt dat je je even heel rijk voelt.
alfajtd24 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Mijn partner en ik hebben hier lekker gegeten! Goede porties die niet te groot zijn en goed van smaak en versheid!
Geluidsniveau is acceptabel maar begrijpelijk voor het soort gebouw waarin het restaurant zit, dat galmt nu eenmaal meer. Erg vriendelijk en behulpzame bediening en mooi decor, je waant je ruim 100 jaar terug in tijd van het luxe 1e klas reizen. Al met al een goed restaurant met lekker eten en goede bediening!
anja.de.rop .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Wij hebben genoten van het etentje bij 1e klas!!!!het is heel apart om op een heel druk station in zo'n gezellige sfeer te eten,Het personeel zag er zeer verzorgd uit,en waren ook gezellig!!!CHAPEAU!!!!
slofje14 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Prima eten in gezellige en drukke ambiance (het is levendig; niet storend). Voordeel van eten op station dat er nogal wat reuring is.
Prijs/kwaliteit in orde!
Gerard P.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Mooie lokatie. Prima bediening. Rustige sfeer waarbij wordt gevraagd of er ruimte moet zijn tussen voor- en hoofdgerecht. Erg prettig gegeten. Goede kwaliteit eten.
Charlotte J.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Leuk restaurant, zeer snelle service, goede prijzen. De kaketoe bij de bar is leuk om naar te kijken en de bediening is aardig.
hamarq .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Prachtige oude wachtkamer! Bediening zeer snel en efficient. Kwaliteit. an het gebodene is uitstekend. Ligging van het restaurant is zeer practisch, zo. anuit de trein het restaurant in.
Loes L.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Met AH actie keuze uit beperkte kaart beetje jammer. Desondanks erg lekker gegeten. Kogelbiefstuk supermals met voldoende garnituur. Porties voldoende. Nagerecht mocht je van gehele kaart kiezen. Amarene ijs erg lekker.
Met AH actie zeker een terugkomer.
c N.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Prima sfeer, goede bediening, heerlijk gegeten! Goede menu keuze, goede keuken.
Leuke ambiance ondanks dat je bij CS zit met verbouwing en dergelijke had je daar absoluut geen hinder van.
hannynoordegraaf .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Met een bon van AH heerlijk gegeten. Voldeed aan mijn verwachtingen. Het is voor slechthorenden lastig om elkaar te verstaan, denk ik.
Warner K.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Het was erg druk op deze zaterdag avond. en de akoestiek van de overigens prachtige ruimte maakte het nog onrustiger. Maar op het bestelde eten hoefden wij niet te lang te wachten. De gerechten waren lekker van smaak en smaakvol opgediend. Goed voor nog een bezoek!
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Een gezellige locatie waar je heerlijk kunt eten of alleen iets drinken met vriendelijk personeel. Het eten was erg goed.
Gerrie W.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Heerlijk gegeten in de mooie 1e Klas. Atmosfeer prettig. We waren er op maandag, lekker rustig. Ter plekke kunnen inchecken is gewaardeerde extra service van de N.S.
Heleen V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Mijn menu met stoofpotje was niet erg warm. Smaak was goed. Ik had kunnen vragen om opnieuw op te warmen, maar wilde daar liever niet op wachten. Kan beter in één keer goed zijn. Scheelt misschien een minuut in de magnetron. Er was een papagaai in het restaurant die af en toe kabaal maakte en deed schrikken. Ik vind dit uiteindelijk wel iets leuks hebben, omdat hij wel bij de gasten wegbleef, maar ik kan me ook voorstellen dat dit niet altijd gewaardeerd wordt. Verder was het prima, vlotte bediening. Vooral omdat de locatie in het station is en vlotte bediening is het een perfecte plek om te eten als je nog met de trein moet..........
carlaovergaag .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Zeer vriendelijke, snelle en correcte bediening. Aan het eten is zorg besteed. Zag er aantrekkelijk uit, was heerlijk en grootte van de gerechten was goed. Absolute aanrader.
Ed K.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Wij dachten TONG Picasso te gaan eten maar de TONG bleek een "LEKKER BEKJE" te zijn met anderhalve aardbei en een stukje meloen en sinaasappel.
Hier komen wij NOOOOOIT meer!
Ron L.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Behulpzaam en aardig personeel. Lekker eten,
niet te grote porties.
Goede prijs kwaliteitsverhouding.
Al met al gewoon goed.
Emmy D.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Kwamen een uur eerder dan we met de ah restaurant actie hadden gereserveerd, wat geen enkel probleem was.
Hadden ruim voldoende keuze en de wachttijd was prima. Ook de smaak was erg lekker. De inrichting was erg gezellig en dat je af en toe een trein hoort lijkt me heel redelijk...... Al met al een hele goede ervaring, wij komen vast en zeker nog eens terug!
frank S.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
De tijd lijkt te hebben stilgestaan in Café-Restaurant 1e klas.
Klassieke gerechten in een monumentale zaal uit de tijd van de stoomtrein.
De bediening, met lang wit schort en strik , was in stijl en onberispelijk.
Els H.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Het is een heel mooi restaurant in Art_deco stijl, het eten is erg goed en volop keus. Alleen is het groot en erg druk, dus veel lawaai. Als je daar gaat eten kun je beter wat later gaan, dan is het een stuk rustiger.