Grand Café-Restaurant 1e klas

1983 recensies

Foto's van gerechten

Speciale deals

50% korting op je rekening

Niet van toepassing op keuzemenu’s.
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

Available on the booked timeslot.

50% korting op je rekening

Niet van toepassing op keuzemenu’s.
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant Grand Café-Restaurant 1e klas

Grand Café Restaurant 1e Klas

Beleef de grandeur en glamour uit vervlogen tijden! Een uniek en authentiek restaurant aan spoor 2B in het Centraal Station van Amsterdam. Het monumentale gebouw (1885) is ontworpen door Pierre Cuypers, wereldberoemd door de architectuur van o.a. het Rijksmuseum. U ervaart de zelfde sfeer en ambiance! Het restaurant heeft ook twee private rooms: De 1e Klas Wachtkamer (1e Klas Heineken bar) en de 4 Seizoenen Wachtkamer.

In 1e Klas waan je nog in de tijd van eind 19e eeuw en heeft als eye catcher prachtige ornamenten, muurschilderingen, houtenlambriseringen en een imposante Victoriaanse bar. De Engelse kwaliteitskrant The Guardian plaatste 1e Klas op nummer 1 als beste stationsrestaurant van Europa!

Bereikbaarheid:

Vanaf 11 mei 2017 hebben Grand Café Restaurant 1é Klas en de 1é Klas Heineken Bar een eigen poortvrije entree. Deze monumentale en onlangs gerestaureerde entree is bereikbaar middels een trap aan de rechterkant van de centrale middenhal van het station. Grand café Restaurant en de Heineken Bar blijven dus poortvrij bereikbaar.

Indien u aankomt met de trein, of als bezoeker van het Grand café Restaurant en de Heineken Bar voornemens heeft met de trein te reizen kunt u bij de huidige ingang aan spoor 2b in- en uitchecken via een OV-chip-poort.

Halve fles mineraalwater

1205/1984 recensies

Jouw recensie over het restaurant Grand Café-Restaurant 1e klas

Ria V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2018
een prachtige zaak op unieke locatie. Bediening prettig. En de prijs (was aanbieding) was ook erg prettig. niet lastig gevallen door het vragen voor te drinken
René A.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2018
We hebben een maandagavond eetgroepje 5 a 6 personen en hebben al vaker bij 1ste klas CS gegeten en zijn altijd zeer tevreden over de kwaliteit van het eten en ook het personeel is over het algemeen correct. We hebben weer een genoegelijke avond gehad en gingen tevreden naar huis
Karin G.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2018
Nu al de derde keer op een rij lekker gegeten. Vers gemaakte gerechten en feestelijk opgediend, heel smakelijk. Vlotte en prettige bediening. Volle bak waardoor het levendig was, maar niet storend rumoerig. We komen zeker weer een keer voorafgaand aan een concert of de stad. Centrale locatie en prettig publiek.
Jessica S.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2018
Een prachtig restaurant boven de drukte van Amsterdam CS. Ze zijn aan reizigers gewend, want alle gerechten kwamen snel. De rosé wijn smaakte voortreffelijk. Als voorgerecht een tomaat-paprikasoep. Hoofdgerecht forelfilet resp. XL gamba’s. Ook lekker. Wat de hele beleving wat minder maakte, was de gestresste bediening. Op zich had iedere ober een eigen eiland én hulp van ‘sjouwers’, maar toch was het moeilijk om hun aandacht te trekken. En als de ober dan komt, moeizaam kijkt en nog net geen ‘pffff’ zegt, is dat wel wat minder. Naar fooi konden ze in ieder geval fluiten.
Hannah V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2018
Uitstekende kwaliteit van eten!!! . Echt heerlijk!! Wij kwamen hier met 50 procent korting. Een restaurant wat wij zelf anders nooit zelf had uitgekozen. Maar wij gaan hier zeker terug komen.
Jos P.
Eten was super.
Bediening een beetje traag en soms niet te vinden. Wel erg behulpzaam.
Gisela B.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2018
Zeer gecharmeerd., gaan gauw weer.
Xaviera P.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2018
Heerlijk vega gegeten. Patel in de stad en een luxe om na het diner meteen de trein in te kunnen stappen.
K.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2018
Mooie ambiance, vrolijke serveerster. Zaten met z'n zessen oké. Eten was goed, niet extreem goed maar oké. Genoten! Leuk zo op het CS!
Tecla K.
eten was goed
jammer dat er veel onnodige fouten zijn gemaakt zoals niet bestelde dingen krijgen niet op de hoogte van actueel aanbod het 1 bestellen en compleet wat anders krijgen
jammer genoeg gebeurt bij het voor- en nagerecht
personeel op de vloer was gehaast, niet echt klant gericht en de afruimer was over enthousiast (wou zelfs het brood al opruimen terwijl we er nog van zaten te eten )
heel jammer dat de wat oudere bediening het af liet weten met hoe het hoort in de horeca
het jonge personeel deed het overgens heel erg goed,leuk,klantgericht en klantvriendelijk met een glimlach op hun gezicht
al met al wel lekker gegeten jammer van het personeel en de fouten
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2018
Prachtige locatie,, deze plek verdient een betere restaurateur met goed personeel.
De gamba’s dreven in aangebrande olie, de kalfsoester was doorgebroken en de varkenshaas nog rauw van binnen en te hard aanbraden. Er werd door de bediening verteld dat er een “ nieuw stuk vlees” werd gemaakt.
Helaas kregen wij hetzelfde varkenshaasje, maar nu grijs doorbakken, te hard om met het mes doorheen te komen. De bediening er weer bijgehaald , deze reageerde nogal geïrriteerd en ging met ons in discussie .
Toen de manager erbij en kwam uiteindelijk met excuses. De rekening is aangepast.
Kortom, WAARDELOOS., nooit meer,
Hanneke N.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
Het hoofdgerecht stond in een razend tempo op tafel. Het leek wel of we het vliegtuig moesten halen.
Het gerecht zelf was heerlijk , maar het nagerecht een totale aanfluiting: een bekertje vanilleijs omgekwakt op het bord, een spuit slagroom ernaast en wat chocoladesaus over het ijs ->Coupe Dames Blanche voor €7,50!!!
Mathilda K.
Super leuke zaak,qua inrichting
Bediening snel maar erg gehaast en onpersoonlijk.
Eten: niet bijzonder niet slecht mijn zwaardvisvis was lauw bijna koud dus matig maar de biefstukpuntjes in de stroganof saus van mijn dochter waren heerlijk.
Ria B.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
Ik vind het een prima restaurant met lekker eten en vriendelijk personeel!
Bert H.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
De bediening leek ons niet te zien. Vroegen niet naar AH voucher. Bij melding toch geen korting op de bon, weer moeten uitleggen. Lang wachten voor arriveedrankje besteld kon worden, lang wachten op hoofdgerecht, meer dan een uur, bij wenken om opnieuw een drankje te bestellen voorbij gelopen worden. Je kon geen mandje brood bestellen op de kaart. Zag het op alle tafels geplaatst worden niet bij ons. Kortom eten was redelijk, maar de bediening slecht.
Daphne V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
Eten was lekker. Met de 50% kortingsactie via Iens is het aantrekkelijk qua prijs. Bediening was vriendelijk.
Julia L.
Heerlijk eten, fijne bediening. Geweldige afsluiting van dagje shoppen. Bedankt
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
Top, goed geoliede machine, alles naar wens.
Kirsten M.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
het eten was heel goed , jammer dat IENS iets anders promoot dan het restaurant hanteert ,
heel jammer dat het personeel wat de bestellingen opneemt niet op de hoogte was van producten die op waren en je dan een andere voorgerecht serveren waar niet naar gevraagd was of ik dat wel wou. dessert het zelfde probleem gevraagd zonder slagroom kreeg met en ipv even een nieuw bord te geven hebben ze de slagroom eraf geschraapt vind ik persoonlijk voor een restaurant niet kunnen.
de jongeren die uit serveerde deden het helemaal super en gezellig en met een grote glimlach op hun gezichten
de afruimer hield net iets te veel van afruimen zelfs toen er nog wat brood op tafel stond met kruiden en de boordje met de boter ook nog wat op lag begon hij dat ook op te ruimen zonder te vragen of we het nog wouden , heb ik zeker ook even wat van gezegt
heb verder een hele gezellige avond gehad en het jongere personeel (wat jammer genoeg alleen uitserveerd) heeft er voor gezorgd dat het qua bediening nog enig sinds goed was.
Adamo R.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2018
Eieren van de uitsmijter waren koud, net als de soep. Broodje bij de soep vergeten.