Grand Café-Restaurant 1e klas

31-206250131

Speciale deals

Over het restaurant Grand Café-Restaurant 1e klas

Grand Café Restaurant 1e Klas

Beleef de grandeur en glamour uit vervlogen tijden! Een uniek en authentiek restaurant aan spoor 2B in het Centraal Station van Amsterdam. Het monumentale gebouw (1885) is ontworpen door Pierre Cuypers, wereldberoemd door de architectuur van o.a. het Rijksmuseum. U ervaart de zelfde sfeer en ambiance! Het restaurant heeft ook twee private rooms: De 1e Klas Wachtkamer (1e Klas Heineken bar) en de 4 Seizoenen Wachtkamer.

In 1e Klas waan je nog in de tijd van eind 19e eeuw en heeft als eye catcher prachtige ornamenten, muurschilderingen, houtenlambriseringen en een imposante Victoriaanse bar. De Engelse kwaliteitskrant The Guardian plaatste 1e Klas op nummer 1 als beste stationsrestaurant van Europa!

Bereikbaarheid:

Vanaf 11 mei 2017 hebben Grand Café Restaurant 1é Klas en de 1é Klas Heineken Bar een eigen poortvrije entree. Deze monumentale en onlangs gerestaureerde entree is bereikbaar middels een trap aan de rechterkant van de centrale middenhal van het station. Grand café Restaurant en de Heineken Bar blijven dus poortvrij bereikbaar.

Indien u aankomt met de trein, of als bezoeker van het Grand café Restaurant en de Heineken Bar voornemens heeft met de trein te reizen kunt u bij de huidige ingang aan spoor 2b in- en uitchecken via een OV-chip-poort.

Meer informatie over restaurant Grand Café-Restaurant 1e klas

• Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
warme ambiance, was prima
Marja B.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Zeer verrassend wij komen zeker terug
Albert T.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
vlees was niet mals genoeg. dessert te zwaar
Ineke O.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Heerlijk gegeten, prijs kwaliteit prima in orde. Prettige bediening. Tempo was hoog, zou iets langzamer mogen.
J.D. V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Jammer dat de papagaai er niet meer is, maar voor de rest perfect!
Tiny V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
lekker eten, snelle goede service en veel reuring zoals het op een station betaamd. De locatie is fantastisch!!!!!!
We waren met de AH-actie, keuze vanaf een speciale kaart, maar zoveel keus, geweldig.
Komen zeker terug.
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
We hebben genoten van het eten en van de ambiance. Leuk dat er zichtbaar treinen voorbij komen. Toilet is ook bijzonder.
Hannie W.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
We hebben heerlijk gegeten,vriendelijke bediening en prachtige locatie. Het ging ondanks de drukte in het juiste tempo. We komen zeker nog een keer eten
Ella H.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
De bediening is heel vlot en vriendelijk. . De ruimte zelf is een prachtige gerestaureerde stations zaal, maar door de hoogte is het weel "rumoerig ".
Jocelyn D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Op de op één na laatste dag van de actie met een AH-bon gegeten. Eten was lekker, geen uitblinkers. Vonden het wel jammer dat er zo weinig vegetarisch was.
estherklaver .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Slim om een speciale kaart te maken voor de ah restaurant actie. Het was het laatste weekend dat de kaarten ingeleverd konden worden dus zeer vol restaurant. Het eten was heerlijk. De bediening kan beter. Zeker een aanrader als er geen actie van de ah is. En een prachtige omgeving!
Mieke H.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Ondanks reservering werden we in eerste instantie in de overvolle, krappe, warme Heineken bar geplaatst voor ons diner. Na een serveerster hierop aangesproken te hebben, konden we een gereserveerde tafel in het restaurant krijgen. Ober was niet bepaald spraakzaam. Niet meer dan het hoognodige en soms helemaal geen verbaal contact. Niet bepaald een gastvrij persoon voor dit beroep.
Micky V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Het restaurant heet eerste klas, maar ze maken het niet waar. Kregen de indruk van een food fabriek. Vis smaakte prima, de rest leek opgebakken. Het was druk, aantal toiletten is hier niet op afgestemd. Bediening komt niet vriendelijk over, je krijgt de indruk van een fabriek. De entourage is mooi, komen hiervoor terug.
mieke.ekelschot .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Prima kwaliteit en gunstige kwaliteit- prijsverhouding. We waren de A.H. bon vergeten en dat bracht geen probleem met zich mee. We hebben nog voorgesteld om hem later te komen aanreiken maar dat was niet nodig.
Het enige minpuntje was dat het waarschijnlijk door de hoogte nogal rumoerig was.
Stella V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Met 3 vrienden gegeten via de AH spaarkaartactie. Ambiance is natuurlijk geweldig, en we hadden een mooi menu waar we uit konden kiezen. Bediening was snel en goed. Het enigste wat beter kon was de ontvangst, want dat was onduidelijk en onze tafel was nog niet beschikbaar.
Voor de rest een heerlijke avond gehad!
jokecees .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
.Gezellig en goed eten op een plek die je niet verwacht aan het eind van perron 2B, goede sfeer voor je naar het theater gaat dus varrasend goed
mail2mpd .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Leuke ontspannen locatie voor diner met vrienden. Eten was heerlijk en bediening hulpvaardig.
Door fout in keuken duurde onze hoofdmaaltijd lang voor het op tafel stond. Kregen wel een gratis drankje om de tijd te vullen. Ntejes opgelost.
Elvira M.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Mooie locatie in Amsterdam Centraal met een cacatooe inbegrepen. Het restaurant is alsof je in de 18e eeuw stepping. Eten was erg leuk en het Albert Heijn menu was heerlijk. Service was een beetje traag, maar was ook een zeer drukke avond.
C.W. W.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Het toilet is te bereiken via een trap. Waarschijnlijk moeten rolstoelpassagiers naar het perron, maar vind het altijd beter als er ook voor hen een gelegenheid in het restaurant aanwezig is.
Verwoest .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Gisteren prima gegeten in Restaurant 1e klas in Amsterdam Centraal Station.
De bediening was goed en de gerechten en de drankjes werden in de juiste tussen poses opgediend.
Ik denk dat de architect Pierre Cuypers van deze fantastische ambiance bijzonder tevreden
zal zijn geweest met het resultaat van dit restaurant.
Je waande je even in de vervlogen sfeer van weleer.