Grand Café-Restaurant 1e klas

Stationsplein 15 1012 AB Amsterdam Nederland Kaart
31-206250131

Over het restaurant Grand Café-Restaurant 1e klas

Warme ontmoetingsplek

Bij Grand Café Restaurant 1e Klas beleef je de grandeur van vroeger. Dit authentieke horeca etablissement is een smeltkroes van nationale- en internationale gasten, (trein) reizigers, toeristen en echte Amsterdammers. Een warme ontmoetingsplek waar iedereen kan genieten van de no-nonsense keuken, internationaal georiënteerd en met een klassieke inslag.

Meer informatie over restaurant Grand Café-Restaurant 1e klas

- Ontbijt 08:30 - 11:00

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Wat een fijn Grand Café restaurant met plezierige mensen, en heerlijk gegeten.
Jannie D.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Er zouden wat meer keuzemogelijkheden kunnen komen in de menukaart voor vegetariers
Mieke R.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Jammer dat er niet iets empatischer gereageerd werd toen de ober een glas rode wijn over mij heen gooide.
Verder was het prima en gezellig.
Josephine G.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Mooie, art deco / Jugendstil inrichting.
Eten fantasieloos (zalmsalade bleek sla met een slecht opgerold zalmroosje) en kwaliteit een zesje (vispotje bleek stukken droge diepvrieszalm te zijn).
Gonnie V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
het eten was heel smakelijk.. de ambiance... het licht is te oranje... laat een lichtspecialist komen.. die oranje halve bollen hebben niet de goede kleur...meer zacht wit, is prettigere aan je ogen en geeft de ruimte een " rijk' kleurpallet waar men zich prettig bij kan voelen...
Ineke S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Wij kwamen veel te laat door een treinvertraging maar zijn hartelijk en gastvrij ontvangen. Het eten was heerlijk klaargemaakt en mooi geserveerd. Ik beveel dit restaurant aan ieder aan die gezellig, lekker en zonder opgesmukte poespas wil eten.
Reinemar W.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
geen commentaar
Arjo M.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Beetje jammer dat men bij aankomst niet wist dat er gereserveerd was. Dat werd wel weer een beetje goed gemaakt met de crrder vriendelijke bediening. Een keuze maken uit de kaart valt nig niet mee, behoorlijk gevarieerd al zaten er bij de voorgerechten wel een beetje veel salade achtige varianten. Gekozen voor een twee-gangen menu met keuze uit alles op de kaart. Dat maakten het wel voordeliger. De hoofdgerechten waren allemaal heerlijk en op tijd opgediend. Afgesloten met lekkere nagerechten en koffie. Algemeen oordeel, prima eten maar ambiance wat rumoerig en massaal,over.
john V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Op een drukke maandag hier genoten van een leuk twee gangen menuutje
Vooraf platter van verschillende vissoorten ( prima ) en voor partner de garnalen cocktail (ook goed ) Als pièce de kalfsoester met truffeljus en de eendenborst. Beide gerechten waren prima. We nuttigden hierbij drie glazen wijn en een speciaalbiertje. De bediening was vriendelijk en beleefd. Minpunt vond ik dat de rekening door alle supplementen ( voor zowel de visplatter, de garnalencocktail, de kalfsoester en de frietjes ) buiten de vaste menuprijs toch wel behoorlijk was opgelopen. Dit mag iets duidelijker vermeld worden op de kaart. Buiten dat toch een genoeglijk etentje gehad !
Inge B.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Je beleeft vroegere tijden in dit sfeervol restaurant.
Met z'n drieën genoten van een prima lunch.
De bediening was snel, ondanks de drukte.
Bij ons volgende bezoek aan Amsterdam komen we hier beslist weer.
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Alles begon even aardig en de lokatie is geweldig, terug in vroegere jaren en ook van deze tijd. Totdat de serveerster nee verkocht bij een karaf water. Als ze meteen gezegd had dat ze een glas komt brengen was het nooit tot een discussie gekomen. Helaas deed ze dat niet. En ze ging de discussie met ons aan, over of het wettelijk verplicht was omdat ik daar wat over gezegd had. Je gelijk willen halen als bediening is geloof ik niet waar het over gaat in de horeca, dienstbaarheid zou voorop moeten staan. Temeer dat we met 8 man alles bestelden en de wijn (en frisdrank) rijkelijk vloeide, hoe kan je dan in discussie gaan over een glaasje water en zeggen dat je de zaak wel kan sluiten als je daaraan begint? Zo jammer, en een reden om er niet meer heen te gaan.
Voor veel geld eten en gezeur over water, zonde!
De kaart is erg uitgebreid, mijn kinderen vroegen zich af of het ergens opgewarmd wordt. Het eten viel niet tegen, alhoewel de salade met biet weinig biet bevatte en weinig creatief was. De ribeye was goed
Paula Z.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
De gerechtjes zagen er weer smakelijk uit. We hebben genoten van de fijne sfeer op deze unieke plek.
Konden gelijk weer ieder onze kant op met onze trein.
Komen terug dat is zeker.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Sfeervolle omgeving, eerlijk eten, ligt aan perron 2a, dus per trein perfect bereikbaar.
Sylvia W.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Een prachtige lokatie, goede bediening . Ik had vooraf 2 plakken visterine, had iets meer smaak mogen hebben en daarna entrecote met rode wijnsaus die echt heerlijk was. Er zaten wat zenen in mijn entrecote maar niet in die van mijn partner, de smaak was goed. Met daarbij prima bloemkool en broccolie en aardappelgratin.
Florine V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Erg lekker gegeten. De heilbot was echt geweldig en de chocoladetaart ook. Caesar salade heb ik wel eens beter gehad: kleine portie en de smaak was mwah. Asperges slap en smaakloos en de groentes verder ook een beetje saai, wel lekker Het decor was echter wel geweldig, erg leuk detail: de papegaai! Jammer dat het alleen zo warm was binnen (wij kwamen ook wel op een heel warme zomerdag..)
elsvisscher .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Met m'n ouders ging ik lunchen bij Restaurant 1e Klas en zij kozen voor gebakken kalfslever met spek en ui. Die werd bremzout geserveerd, evenals het bakje frites dat erbij kwam. Toen wij het bedienend personeel daarover aanspraken en vroegen of ze dit vooral aan de kok wilde melden, werd gelijk gezegd dat we het onmiddellijk hadden moeten zeggen, want nu kon het eten niet meer teruggenomen worden. Daar vroegen we ook niet om, we hebben de zoutlaag eraf geschrapt, maar excuses waren wel op z'n plaats geweest en een gratis kopje koffie na afloop was ook wel netjes geweest ... Overigens was de kalfslever op zich prima in orde.
Tanja V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Hier afgelopen donderdagavond met z'n 4tjes gegeten. Allen namen een 3 gangen menu voor 27,50 en niks kleinere porties, ik kon het gewoon niet op. De vis was subliem, biefstuk stroganoff top. Alles 'gewoon" ouderwets. Patatjes moet je wel extra bestellen. Airco is een apparaat dat in de hoek op de grond staat, dus die gaf amper koelte maar bediening, muziek op de achtergrond, sfeer en het eten...allemaal helemaal naar wens.
Top proeven .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Gisteravond hier een hapje gegeten met een collega en de eendenborst gekozen uit het 2 gangen menu. Vooraf de Ceasar salade besteld die de helft kleiner bleek dan het standaard gerecht. Inderdaad de groente komt in een klein bakje met zonder fantasie bij de kok. De bediening is goed en behulpzaam maar kon niet verklaren waarom we zulke kleine glaasjes water bij het eten kregen. Daar kunnen zij natuurlijk ook niets aan doen, dat is policy van het bedrijf. Het decor is adembenemend en dat verklaart ook meteen de grote aantallen toeristen, treinreizigers en winkelend publiek in het restaurant. Even snel wat eten en dan weer door, lijkt het motto te zijn.
Leuk hoor, maar er zijn eigenlijk zoveel mooiere en fantasierijkere alternatieven in Amsterdam.
halucobo .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Je waant je op de Bd de Montparnasse in La Coupole.... Het is CS Amsterdam. Klassiek eten, obers die af en aan rennen, reizigers, toeristen en vaste gasten. Heerlijk dat deze smeltkroes nog bestaat. Het eten is goed, de prijs is correct. En de trein voert je linea recta naar huis. Deze tent moet de komende 100 jaar zo blijven. Niets aan veranderen.
Brouwerijdekomkommer .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Bij toeval hier terecht gekomen. De inrichting zag er naar mijn smaak heerlijk authentiek uit maar dat werd al snel verpest door de zeer norse ober. Het eten kwam erg snel door en we hadden ook een beetje het id dat we er weer zo snel mogelijk uit gewerkt werden. Erg zonde want het eten was gewoon goed voor een nette prijs