Grand Café-Restaurant 1e klas

31-206250131

Foto's van gerechten

Over het restaurant Grand Café-Restaurant 1e klas

Grand Café Restaurant 1e Klas

Beleef de grandeur en glamour uit vervlogen tijden! Een uniek en authentiek restaurant aan spoor 2B in het Centraal Station van Amsterdam. Het monumentale gebouw (1885) is ontworpen door Pierre Cuypers, wereldberoemd door de architectuur van o.a. het Rijksmuseum. U ervaart de zelfde sfeer en ambiance! Het restaurant heeft ook twee private rooms: De 1e Klas Wachtkamer (1e Klas Heineken bar) en de 4 Seizoenen Wachtkamer.

In 1e Klas waan je nog in de tijd van eind 19e eeuw en heeft als eye catcher prachtige ornamenten, muurschilderingen, houtenlambriseringen en een imposante Victoriaanse bar. De Engelse kwaliteitskrant The Guardian plaatste 1e Klas op nummer 1 als beste stationsrestaurant van Europa!

Bereikbaarheid:

Vanaf 11 mei 2017 hebben Grand Café Restaurant 1é Klas en de 1é Klas Heineken Bar een eigen poortvrije entree. Deze monumentale en onlangs gerestaureerde entree is bereikbaar middels een trap aan de rechterkant van de centrale middenhal van het station. Grand café Restaurant en de Heineken Bar blijven dus poortvrij bereikbaar.

Indien u aankomt met de trein, of als bezoeker van het Grand café Restaurant en de Heineken Bar voornemens heeft met de trein te reizen kunt u bij de huidige ingang aan spoor 2b in- en uitchecken via een OV-chip-poort.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Grand Café-Restaurant 1e klas

- Ontbijt 08:30 - 11:00

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Airconditioning , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Grand Café-Restaurant 1e klas

• Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Een mooie stijlvolle authentieke locatie in het Centraal Station. Vriendelijke bediening. Een leuke plek waar je zowel elkaar kunt ontmoeten voor een kop koffie maar zeker ook gezellig en goed kunt eten met vrienden.
Voor de treinreiziger een ideale plek om de tijd te overbruggen.
Jan en Will L.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Het is erg lawaaiierig .....van de achtergrondmuziek hoor je bijna niks .......misschien de deur dicht doen.....vanwege het perron rumoer.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Zoals altijd een fijne plek om vrienden uit het hele land te ontmoeten.
Altijd goed en gezellig.
Eten goed, sfeer goed...
Frida B.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2018
mooi oude historie in een gastvrij restaurant gaan we vaker heen! aanbiedingen beter aangeven! deze site werkt niet goed
Th. K.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2018
Tafeltjes wel erg dicht op elkaar
Connie V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Ober was wat onduidelijk mbt de Iens korting
Tatsiana U.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Very good!!!!!!!!!!!!!
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
heel lekker gegeten, klassiek Frans en erg goed.
hele snelle en prettige bediening.

Het restaurant was vol, daardoor was het gezellig rumoerig.
vroeg op de dag is het sfeervol en erg rustig. Je kunt dan de prachtige oude inrichting wat beter zien.
amparo.castano.catala D.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
We hadden 50% korting en dan is de prijskwaliteitsverhouding erg gunstig. Als we het volledige prijs hadden moeten betalen was een normale prijs. Mooie omgeving, gunstig gelegen op het station zodat je niet nat wordt als je met de trein komt.
Joyce J.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Zaterdag 31/3 hebben wij hier gegeten. De locatie is ons bekend en zeer fraai. Ik had als voorgerecht de gerookte forel met walnoten en gorgonzola besteld en verheugde mij op deze voor mij wonderlijke combinatie. Wat schertste mijn verbazing? De forel lag op een 'bedje' van niet aangemaakte salade, maar waar waren de walnoten en de gorgonzola. Zo'n 10 minuten gewacht en getracht de aandacht van de bediening te trekken maar dit is mij niet gelukt, dooreten dan maar, de gerookte forel smaakte goed. Toen de man de lege borden kwam weghalen en vroeg of het gesmaakt had vertelde ik hem dat ik de walnoten en de kaas gemist had. 'Dan had u dit eerder moeten zeggen!'. Het was dus mijn schuld dat ik dit niet gekregen had. Het hoofdgerecht was prima Nieuws Zeelandse lamsfilet en Vegetarische curry, het laatste was een beetje droog en saai. De nagerechten - hier 'toetjes' genoemd - waren lekker, pannacotta voor de een en chocoladetaart voor de ander. Bij de chocoladetaart was verzocht deze zonder slagroom te serveren maar wat wij al vreesden werd waarheid, de taart werd geserveerd mét slagroom. Het was enorm druk, zal dit de oorzaak zijn van de vergissingen, hoewel men dit hier toch gewend moet zijn en het personeel erop moet aanpassen.
aukje V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
De klantgerichtheid kan beter. Eten was goed, ambiance ook.
A H D.
Prijs-kwalitiet krijgt Erg gunstig vanwege de actie van IENS met 50% korting
Philip K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Wederom heerlijk gegeten met uitgenodigde gasten!
Apas Z.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Prima eten in een prachtig restaurant. Wij hebben genoten en komen zeker terug.
Ekolk K.
Edith W.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Heerlijk gegeten, vlotte bediening.
Jammer dat, nadat we al 2x aangegeven hadden met iens voor -50% gereserveerd hadden, we in eerste instantie de volle rekening kregen en we om een andere rekening moesten vragen.
Rob T.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
We zijn op dit restaurant gesteld. Smakelijk eten, prachtige sfeer, zeer goede service, veel keuze van de gerechten en drank. We zijn meer dan tevreden.
Maaike V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Het personeel wassen erg attent.
keij .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Vrij hoge prijzen voor overigens prima producten. Vriendelijke bediening. Passende inrichting bij oud stationsgebouw. Toegang ook mogelijk zonder inchecken met OV-kaart.
Paul W.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Mooie ambiance, stijlvol en gezellig
druk. Genoeg keuze op de menukaart. Hoefde niet lang te wachten op het eten. Dit restaurant is zeker een aanrader.