Grand Café-Restaurant 1e klas

Stationsplein 15 1012 AB Amsterdam Nederland Kaart
31-206250131

Promoties zijn kortingen van 20%, 30%, 40% of 50% op de gehele rekening, inclusief drankjes. De korting is alleen geldig bij een reservering via IENS, op de betreffende dag en tijd waarop de korting in de online agenda van het restaurant op IENS wordt weergegeven. Promoties via IENS zijn niet geldig in combinatie met andere acties.
Speciale deals

-50% op de Rekening

Over het restaurant Grand Café-Restaurant 1e klas

Grand Café Restaurant 1e Klas

Beleef de grandeur en glamour uit vervlogen tijden! Een uniek en authentiek restaurant aan spoor 2B in het Centraal Station van Amsterdam. Het monumentale gebouw (1885) is ontworpen door Pierre Cuypers, wereldberoemd door de architectuur van o.a. het Rijksmuseum. U ervaart de zelfde sfeer en ambiance! Het restaurant heeft ook twee private rooms: De 1e Klas Wachtkamer (1e Klas Heineken bar) en de 4 Seizoenen Wachtkamer.

In 1e Klas waan je nog in de tijd van eind 19e eeuw en heeft als eye catcher prachtige ornamenten, muurschilderingen, houtenlambriseringen en een imposante Victoriaanse bar. De Engelse kwaliteitskrant The Guardian plaatste 1e Klas op nummer 1 als beste stationsrestaurant van Europa!

Bereikbaarheid:

Vanaf 11 mei 2017 hebben Grand Café Restaurant 1é Klas en de 1é Klas Heineken Bar een eigen poortvrije entree. Deze monumentale en onlangs gerestaureerde entree is bereikbaar middels een trap aan de rechterkant van de centrale middenhal van het station. Grand café Restaurant en de Heineken Bar blijven dus poortvrij bereikbaar.

Indien u aankomt met de trein, of als bezoeker van het Grand café Restaurant en de Heineken Bar voornemens heeft met de trein te reizen kunt u bij de huidige ingang aan spoor 2b in- en uitchecken via een OV-chip-poort.

Halve fles mineraalwater

ronald S.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2018
Corinne B.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2018
Bediening ongeïnteresseerd en niet klantgericht. Eten ondermaats, smakeloos en navenant te duur. Zwaar overgewaardeerd. Komen hier niet meer terug, jammer voor het mooie interieur..
Jacqueline N.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2018
In een prachtig stijlvolle sfeer met aardige bediening was het eten verzorgd en smakelijk. Jammer dat de tong sliptong was.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2018
Bediening wilde nat tafeltje niet droogmaken en toen we een fluitje wilden bestellen en vroegen wat er op de tap was sprak de ober: "Dan moet u op de kaart kijken!". Dat was het moment om, tot verbazing van de ober, op te stappen. Zelden zo'n onbeschofte bediening meegemaakt. Een goed personeelsbeleid zou hier wellicht helpen!
Kitty B.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
Prima gegeten, 50% korting i.v.m. Iens-Festival. Dit was een enorme meevaller.
Nita T.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
Ideaal als je met de trein komt, geen gezoek in amsterdam maar sfeervol, gezellig met goede kwaliteit eten en bijzonder aardige bediening.
LAURA R.
Excellent service!
Bruno B.
Bom restaurante!
Dave K.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Ontzettend mooi pand, eten was gewoon goed en we werden snel en accuraat bediend!
T.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
gezellig en vlot een heerlijke maaltijd mooi te combineren met theaterbezoek. gemakkelijk te bereiken en goed om af te spreken
Jan-Willem H.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Lekker gegeten voor een redelijke prijs. Leuke ambiance.
ingridhalfhide H.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
De tomatensoep was duidelijk op smaak gebracht met suiker, te zoet. De gamba's erg smakelijk maar het stoofpotje smaakte niet naar een stoofgerecht waarin de saus afkomstig was uit een echte stoofpot. Saus was duidelijk toegevoegd aan vlees dat uit blik leek te komen. Flauwe dunne saus. Kleffe aardappelpuree uit pak en bij het gerecht met de eendenborst waren doperwten uit blik. Gelukkig hebben wij dankzij Iens maar de helft betaald. Meer was het ook niet waard.
theo K.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Perfecte locatie, terug in de tijden van de Oriënt Expres, genoeg en attente bediening, mooie kaart, het eten was redelijk; de ambiance is het USP
Lilian D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Lekker en gezellig gegeten!
Jef N.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Dit is een voorbeeld van een formule restaurant. Er loopt redelijk veel personeel, de gerechten komen vrij snel op tafel, maar dat heeft wel invloed op de kwaliteit van de gerechten. Het oordeel aan tafel varieerde van ronduit slecht tot niet goed/niet slecht. Het lijkt een zaak die in het recente verleden is blijven stilstaan en in een stad als Amsterdam, met enorm veel goede, vernieuwende en vaak ook betaalbare restaurants, valt het uit de toon.
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
een uitermate teleurstellende ervaring! Allereerst hangt er een onaangename etensgeur in het restaurant. De stoelen zijn te krap voor Hollandse mannen. Verder staan de tafels heel dicht bij elkaar. Het eten zelf was ronduit slecht. De kogelbiefstuk smaakte nergens naar. Het is eigenlijk een veredeld soort kantine eten. De verschillende toetjes bleken nauwelijks van elkaar te verschillen. Het ijs was keihard. De gekozen spaanse wijn was goed. Helaas dus een heel slechte beoordeling. Een zo'n mooie omgeving verdient een echte keuken.
olga H.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
De verzorging van het eten is goed, ook goed bestek en een papieren servet met de allure van textiel vind ik prima. Wel zou er een placemat op de tafel mogen in verband met de hygiëne. Ik leg mijn servet altijd op mijn schoot en vind het niet zo fris om bestek direct op een houten tafeltje te leggen. Verder zou de afstand tussen de tafels iets ruimer bemeten mogen worden. Ik had toch een gevoel van op elkaars lip te zitten. Ook de kapstok die vlak achter mijn stoel stond vond ik niet zo prettig. Je wilt toch rustig eten zonder dat er mensen te dicht langslopen.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Wij eten hier vaker voorafgaand aan theaterbezoek. Gunstig geprijsd en goede kwaliteit.
Tempo van bediening goed ivm vertrek metro tram
Miriam G.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Middels een aanbieding van Dining City (3 gangen diner voor €16,- ipv €32,-) zijn wij met 4 personen bij restaurant 1e klas gaan eten.
De Dining City aanbieding werd niet herkend, wel ontvingen wij een geplastificeerd menu-kaartje van Primera. Hier konden wij ons 3 gangen diner uit kiezen ( 3 voorgerechten, 3 hoofdgerechten en 3 desserts). Dit was niet wat wij hadden verwacht, maar dat was net anders.

Het eten was, gezien de prijs, prima.. een salade vooraf met zalm en garnalen ( niet groot, wel okay), als hoofdgerecht een kogelbiefstukje met asperges en frites ( gebakken aardappels hebben zij niet), en als dessert vers fruit.
De bediening daarentegen was ronduit vreselijk (!); de dame was onaardig, keek ons niet aan, heeft weinig tot geen glimlach laten zien en was met alles bezig, behalve met klantenservice.. De overige bediening was redelijk, maar ik verwacht in een dergelijk restaurant een ander niveau personeel.

De entourage is natuurlijk prachtig, hoge plafonds, prachtig oud en authentiek.. wel bijzonder om een kakatoe te zien, die 's avonds vrij rond mag vliegen (?).

Voor ons, overall, met of zonder aanbieding niet de moeite waard om nog eens te proberen. Jammer..
Marilyn V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2018
De menukaart is uitgebreid en er is voldoende keus. Wij hebben heerlijk gegeten en de bediening was erg goed. Wij komen zeker terug!