Grand Café-Restaurant 1e klas

Stationsplein 15 1012 AB Amsterdam Nederland Kaart
31-206250131

Over het restaurant Grand Café-Restaurant 1e klas

Grand Café Restaurant 1e Klas

Beleef de grandeur en glamour uit vervlogen tijden! Een uniek en authentiek restaurant aan spoor 2B in het Centraal Station van Amsterdam. Het monumentale gebouw (1885) is ontworpen door Pierre Cuypers, wereldberoemd door de architectuur van o.a. het Rijksmuseum. U ervaart de zelfde sfeer en ambiance! Het restaurant heeft ook twee private rooms: De 1e Klas Wachtkamer (1e Klas Heineken bar) en de 4 Seizoenen Wachtkamer.

In 1e Klas waan je nog in de tijd van eind 19e eeuw en heeft als eye catcher prachtige ornamenten, muurschilderingen, houtenlambriseringen en een imposante Victoriaanse bar. De Engelse kwaliteitskrant The Guardian plaatste 1e Klas op nummer 1 als beste stationsrestaurant van Europa!

Bereikbaarheid:

Vanaf 11 mei 2017 hebben Grand Café Restaurant 1é Klas en de 1é Klas Heineken Bar een eigen poortvrije entree. Deze monumentale en onlangs gerestaureerde entree is bereikbaar middels een trap aan de rechterkant van de centrale middenhal van het station. Grand café Restaurant en de Heineken Bar blijven dus poortvrij bereikbaar.

Indien u aankomt met de trein, of als bezoeker van het Grand café Restaurant en de Heineken Bar voornemens heeft met de trein te reizen kunt u bij de huidige ingang aan spoor 2b in- en uitchecken via een OV-chip-poort.

Meer informatie over restaurant Grand Café-Restaurant 1e klas

- Ontbijt 08:30 - 11:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
sonjatakes .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
wouter H.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
In tegenstelling tot andere commentaren vonden wij de bediening correct en vlot. Er werd ook nog wat extra informatie over de locatie gegeven. Het was knap druk maar het drie gangen menu werd in rap tempo geserveerd.
Misschien wisselt de bezetting van keuken en bediening voortdurend waardoor je een verschillende opinie over keuken en bediening krijgt.
Voor de kwaliteit van de gerechten is een 6 te weinig en een 8 te veel. Ons werd vooraf duidelijk gemaakt welke gerechten met toeslag werden berekend. Broodjes waren goed en warm.
Akoestiek kon beter maar was niet hinderlijk voor iemand met gehoorondersteuning,
Enige echte minpunt was de toiletruimte. Te klein en te nauw, deur damestoilet kan niet open als deur herentoilet open moet.
De situatie midden in Amsterdam is perfect.
Anne-Marie V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Slordige onpersoonlijke bediening : wijn vergeten, gooit dienblad op de tafel naast ons en bij meenemen ons bord eraf. Curry was prima.De tongfilet slecht. Wij gaan hier niet meer eten. Jammer van zo een mooie locatie.
Robert P.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Na een wat wonderlijke entree: Albert Heijn actie? was de bediening heel vriendelijk en vlot. Lekker gegeten zoals je in een restauratie op het station verwacht.
Jankees D.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Fantastisch restaurant en vriendelijke bedoening !
Mooie stijl en bijzonder mooie inrichting en fraaie planten.
En een energieke paradijs vogel . . . : )
Kees K.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Mooie ambiance en uitgebreide kaart met zowel vlees, vis al vegetarische gerechten voor een goede prijs. Bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam met adviezen.
a.j. D.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Wisselend, eten goed, eendeborst en lamsfilet. Bediening teleurstellend. Een plaats gewezen en daarna 10 min. wachten voor er iemand komt. Fles wijn besteld, poef op tafel en verder zelf doen. Extra frites besteld, kwam eraan toen ons hoofdgerecht al op was. Was toch niet extra druk. Bediening nonchelant en niet allert. Conclusie beter samenwerken met de keuken kan het beter worden.
Annemiq .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
De ober had zijn avond niet en het eten was wat saai. Toch is Grand Café-Restaurant 1e klas een aanrader. Wat een prachtige en goed gesitueerde locatie.
Mikchelle .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
we hadden gereserveerd met de AH restaurantactie , we namen een drie gangen menu , vooraf garnalencocktail en daarna had ik ossenhaaspuntjes in stroganoffsaus en mijn partner gebakken kabeljauw met aardappelgratin en asperges, ook namen we patat erbij ,kregen automatisch twee schaaltjes mayonaisse bij .Als nagerecht hadden we gekozen voor tiramisu en die was echt heerlijk, al met al zeer geslaagd
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Mooie entourage alleen spiegelt dat zich niet in het eten. Allereerst is de prijs/kwaliteitverhouding totaal zoek dit komt waarschijnlijk omdat ze door hun plaats op CS weinig vaste klanten hebene en dus kunnen presteren zoals zij willen. 2 asperges en een stukje vis daar mag je op dit niveau hun prijs NIET voor vragen. Een dame blanche die bestaat uit hard bevroren ijs dat duidelijk nog uit de Sligrobeker komt zitten met ijskoude chocoladesaus (tolgens mij Tova mag die naam NIET hebben en een chef die zoiets durft te serveren is in mijn ogen geen kok met liefde voor zijn werk. Kortom een aanfluiting voor een Grand Café en een restaurant dat die titel NIET waard is
m.oudt12 .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
We hebben met de AH restaurantbonnen hier gegeten. Er waren geen uitzonderingen en we hebben van een heerlijk drie gangen menu genoten in een speciale ambiance.
WimJanssen .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Wij aten hier in het kader van de AH-aktie. Het tweede drie gangen menu is dan gratis. We konden overigens kiezen uit een twee- en een drie gangen menu. Het was zelfs mogelijk om na het voor- en hoofdgerecht de keuze te maken voor al dan niet een desert als derde gang. We hebben uiteindelijk besloten de derde gang te laten schieten. De gerechten waren dermate smakelijk en ruim dat we onze eerste twee gerechten eindigden met een volkomen leeg bord. De voorgerechten waren soep van verse asperges en een salade met forel, gorgonzola en appel. Beide gerechten gecompleteerd met vers gebakken broodjes. De hoofdgerechten waren respectievelijk een mooi gebakken zeebaars met een bijzondere salsa en een enorm Argentijns ribeye, dat weliswaar iets meer dan medium gebakken was maar verder bijzonder smakelijk. Beide gerechten werden geserveerd met mooie grote asperges.
Het enige minpuntje is het wat lawaaiige interieur van het restaurant.
Overigens waren we zo tevreden dat we de volgende dag voor de lunch weer zijn gegaan. Nu zonder AH-aktie.
slootweg95 .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Levendig restaurant aan het spoor waar je heerlijk kunt eten. Veel keus in het menu voor een redelijke prijs. Bediening is snel en goed. Zeer aan te bevelen voor gezinnen met kinderen.
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Gisteren gegeten bij 1e Klas op CS. Aardige gelegenheid met een leuke ambiance. Aardige bediening.
Ik vind dat de prijs/kwaliteitverhouding zoek is als je voor een stuk vis en twee(!) asperges een topprijs vraag. De asperges waren volgens mijn partner niet erg goed (slecht geschild of slecht gekookt)
Het toetje , ijs , was stijfbevroren een goede chef zou dat eerst even laten ontdooien, de chocoladesaus was niet warm en werd niet apart geserveerd.
Kortom, om een goed restaurant te zijn is er nog een lange weg te gaan
Carl B.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
De champignonsoep, gemengde sla met biet en geitenkaas, curry en kogelbiefstuk met pepersaus hebben alle goed gesmaakt. Vriendelijk en efficiënt personeel stemmen af met gasten om de service optimaal te maken.
Tasso B.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Goede sfeer, goede service, alleen door de werkzaamheden naast de eetzaal veel lawaai.
rickyrik .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Het decor van het restaurant is geweldig. Je waant je in de grandeur van meer dan honderd jaar terug. Het publiek komt overal vandaan, veel internationale reizigers ook. De bediening is keurig. Er zat wel te veel tijd tussen de verschillende gangen. Verwacht niet te veel van het eten, het heeft een hoog Sligro gehalte. Vooraf een ´visplatter´met veel verschillende soorten vis, klassiek opgediend met toast en boter. Helaas wel uit een kuipje. Het hoofdgerecht was de entrecote. Niets mis mee, behalve dat er rode wijnsaus bij zat terwijl ik toch echt pepersaus had besteld. De twee stronkjes broccoli en de aardappelgratin waren goed. Er zat een stuk harde rauwe winterwortel bij, onduidelijk waarom. Dit stuk was niet om op te eten en het zag er ook al niet mooi uit. De dame blanche tenslotte was niet om over naar huis te schrijven. Keihard ijs, chocosaus uit een flesje en spuitslagroom. Het lange wachten niet waard. Tenslotte de rekening. Voor de ´vlsplatter´ en de entrecote gold een meerprijs bovenop de menuprijs. Dat stond nergens op de kaart. Wel een minuscuul sterretje, maar dat sterretje werd nergens verklaard. Dat moet echt veel beter.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Eerst lekker borrelen met prima bitterballen, daarna uitstekend gegeten. Bediening was goed en het eten werd vrij snel gebracht. De ambiance is natuurlijk bijzonder. Geen muziek en door de hoogte van de zaal gaat al het geluid de lucht in. Kortom, een aanrader.
Walter V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Leuke entourage
Uitgebreide kaart
Alleen het eten van mij was koud en dat was erg jammer
Niks van gezegd omdat ik geen zin had alleen te eten
Leuk voor een keer maar nooit weer
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Wat een fijn Grand Café restaurant met plezierige mensen, en heerlijk gegeten.