Grand Café Public

Service7,2/10
Decor7,5/10
F. B. Gastronoom (24 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Zaterdag hier een lunch gegeten op het terras vóór in verband met bezoek aan De Fundatie. Vlotte bediening. We bestelden een sandwich, 1x met gerookte zalm en 1x met carpaccio. De sandwich bestond uit 2 grote sneden brood los op elkaar met het beleg daar weer los bovenop. Dit is niet wat ik onder een sandwich versta, daar valt meer van te maken. De verhouding zalm/brood was niet goed..te weinig zalm of te veel brood. Bij de carpaccio was dit wel in orde. Wat sla erbij, erg veel radijs, en zoetzure komkommerstreepjes, die wel erg lekker waren.
Harm M. Bourgondiër (2 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Zaterdagavond gegeten op het terras. Het eten was redelijk, de bediening echter chagrijnig! Het gaf ons een heel vervelend gevoel en we zijn na het hoofdgerecht dan ook snel vertrokken. Elders nog een wijntje gedronken waar het wel gezellig was!
ElinP . 1e beoordeling (1 recensie) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Samen met mijn moeder vanmiddag lekker gelunched op het terras! De bediening was echter onoplettend, langzaam en onaardig. Dit weerhield ons er ook van om te blijven zitten. Vele mensen op het terras deelden deze mening. Erg jammer aangezien het eten erg lekker was en de sfeer goed was!
Fred K. Gastronoom (27 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Met ons driën gegeten na naar 't aangrenzende filmhuis te zijn geweest ..... bediening deed erg hun best het ons naar de zin te maken ... dit is goed gelukt. Prima gegeten en lekkere bieren en wijn. .... Tafeltjes staan wat dicht op elkaar als 't druk is het wat ongemakkelijk communiceren.
Esther H. Fijnproever (9 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Lekker gegeten. vooraf Carpaccio en de vegetarische proeverij = 4 kleine gerechtjes; klein glaasje kaasfondue, klein glaasje tomatensoep, lauwwarme geitenkaas met walnoot, honing en druif en een soort van lepel met sla. Op die laatste na erg lekker.
Daarna Rundersaté met friet en sla en de vegetarische burger met friet en sla. De frieten waren vooral veel maar een beetje aan de flauwe kant (nergens zout te bekennen en obers die stelselmatig de andere kant op keken) De vegaburger zag er mooi uit maar smaakte een beetje vlak.
Na een zalige chocoladetaart en ijs. Prima! Alleen jammer van slagroom uit spuitbus.

Bij het 2e flesje bier zagen we dat die over de datum was en hoewel nog prima te drinken vind ik dat wel slordig. Werd niet moeilijk over gedaan en netjes van de rekening gehaald. Keurig opgelost. Of die eerste wel de juiste tht datum had weten we niet.

De man achter de bar was heel aardig en correct. De 2 jonge knapen in de bediening moeten nog wel wat bijleren. We hadden nog wel koffie/thee gewild maar kregen geen contact meer na het eten. Niemand die kwam vragen of het toetje gesmaakt had en of we nog iets wilden. Geen contact te krijgen. Toen zijn we maar gaan afrekenen. Bij het vertrekken vond de ene het niet nodig om ons gedag te zeggen en toen wij het deden was omdraaien en opkijken ook teveel moeite. Jammer.
Fjwesten . Gastronoom (35 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Het is hier een beetje rommelig. Tafeltjes staan dicht op elkaar. Het was wel druk tijdens de lunch. Aan de bestelde Panini mankeerde niets. Zelfs een bakje salade erbij. Ook het twaalfuurtje was goed verzorgd. De zelfgemaakte kipsalade had wat kruidiger gemogen. Maar dat is ook een beetje persoonlijk. Toch vraag ik me nog steeds af of het noodzakelijk is om voor 1 glaasje witte wijn en 1 flesje water 7,10 te rekenen? Prijs en kwaliteit, voor wat het eten betreft, prima
Paul T. Gastronoom (75 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Geen geslaagde avond. Ik kreeg het verkeerde menu en mijn vrouw de zalmsalade met stukje niet die veel minder lekker was dan die vroeger op de kaart stond. Beetje zalmtartaar met veel groene sla, bèè.
Mijn goede hoofdmaaltijd, saté, kwam uiteindelijk verrassend snel op tafel en leek niet vers klaargemaakt. De patatjes waren ook niet zoals vanouds. Een andere kok?
Beijltje . Bourgondiër (4 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Terwijl brood met zalmsalade uitstekend was, was de uitsmijter zeer matig, een boterham met kaas en gebakken eieren. Geen zilveruitje of andere garnering.
Paul T. Gastronoom (75 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Kerrie soep had wel genoeg peper maar te weinig kerriesmaak.
De zalm met spek met de pastinaakpuree was zeer geslaagd. Ook de diamanthaas was prima klaargemaakt. Alleen de asperges waren wat aan de ongare kant. Koffie met likeur was prima afsluiter. Ook Tempranillo Ramon Bilbao was erg lekker.
Pica62 . Fijnproever (7 recensies) 3,8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Public lijkt te teren op oude roem. Het pand is mooi, maar somber en zonder duidelijke stijl ingericht. Er zijn geen keuzes gemaakt.
Datzelfde lijkt te gelden voor het eten. De gerechten waren heel verschillend van stijl, maar allebei teleurstellend. De uitsmijter bestond uit twee boterhammen, drie eieren en ham, niets meer, nog geen blaadje sla, zelfs geen boter. Twee eieren waren te gaar, het derde nogal snotterig. Waren die twee nog over van eerder?
De hamburger was erg pretentieus opgemaakt (twee kleine broodjes, sla, tomaten, designbord) maar erg flauw van smaak.
De bediening was chaotisch. Binnen drie kwartier hebben we vier verschillende mensen aan onze tafel gehad. Onze klacht over het eten werd wel serieus opgevat, maar er was geen enkele poging om het goed te maken. Een kopje koffie van de zaak was op zijn plaats geweest.
Positief: we konden een beetje van het bier van de tap proeven en hoefden dus niet meteen te kiezen voor een heel glas.
Toch een afrader!
Klaas W. Bourgondiër (3 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Afgelopen donderdag hier weer gegeten. Het weer was gelukkig dermate goed dat we in de Kloostertuin konden zitten, dat maakt het allemaal nog extra prettig. De spareribs van Public zijn mijn favoriet: ik ben ze nergens malser en vleziger tegengekomen. Ook de frites is goed, en de bediening is vriendelijk.
Kezia H. Gastronoom (54 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Ik begin met het decor: wat kan je heerlijk zitten in de Kloostertuin. Fantastisch!

Vooraf een broodplank met een erg lekkere huisgemaakte tapenade met oa koriander, heerlijk.

Verder had ik kaasfondue, die niet zo bijzonder was, en dat terwjk dit de specialiteit zou moeten zijn. Tafelgenoten hadden onder andere saté, ook niet bijzonder.

Toetje was wel weer érg lekker, dubbel choco. Echt een aanrader.

Kwaliteit en originaliteit van de gangen dus wisselend.
HansenNettie . Bourgondiër (3 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Na de website gelezen te hebben liepen we met z'n vieren vol verwachting naar Grand Café Public in Zwolle. Het was mooi weer en we konden buiten voor het café onder een parasol zitten met een lek uitzicht op de straat. Een vriendelijk meisje bediende ons. Twee diners met vlees en twee vegetarisch. De diners met vlees waren prima. Maar, helaas was de vegetarische geitensalade wel erg eenvoudig en fantasieloos. Het was een bord met sla en komkommer en natuurlijk een geitenkaasje, maar niet een paar walnoten, druiven, paprika, boontjes etc. De frites werden geserveerd in een leuke puntzak, maar waren wel wat taai en met een vet smaak. Kortom: Twee mensen hebben heerlijk gegeten en de twee vegetariers gingen wat teleurgesteld naar huis.
GerryDavid . Gastronoom (24 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Een hele lekkere couscous gegeten. Met vooraf een biologisch broodplankje. Een achteraf een smakelijke cheesecake. Verder is een leuke plek om te zijn. Aardige mensen.
Paul T. Gastronoom (75 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
Vleesplankje goede kwaliteit en goede selectie, een keer wat anders. Prima Tempranillo voor €21. Vegetarisch gerecht curry echt heel smakelijk en goede portie met veel verse groente, mooi gepresenteerd. Rundersaté met frites en salade is specialiteit van het huis. Topkwaliteit vlees. Zeer de moeite waard.
Archi L. Gastronoom (77 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Prima lunchgelegenheid. Gezellig druk. Aardige en attente bediening. Grote keuze uit speciale bieren. Uitgebreide menukaart. De runderburger is prima: goede ingrediënten en mooie presentatie. Aanrader!
Esther H. Bourgondiër (4 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Gezellig etablissement! De Dutch weedburger is een aanrader. En ook de Sandwich Paddestoelen was top. Veel goede vegetarische opties op de kaart.
Gerechten worden met zorg bereid en de bediening is prima.
Denniswessels . Fijnproever (8 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
Heerlijk gegeten (wij hadden spare-ribs en sate) en voldoende keus in bieren. De frieten bij het eten waren goed gebakken en de sauzen worden apart geserveerd (top!). Leuke sfeer en de bediening is vriendelijk en attent.
Martin D. Gastronoom (100 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2014
Redelijk tot goede salade geitenkaas gegeten in dit restaurant. Dressing iets te dominant. Lekker eenvoudig huiswijntje erbij. Stampvol op zondag rond het middaguur. Stoelen zijn een beetje doorgezakt. Gezellige sfeer in dit restaurant.
Ozden T. Gastronoom (139 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Met twee vrienden hier snel gegeten, voor we naar een feest hier ter plaatse gingen.

2x rundersate (saus apart in bakje van 't vlees; was goed). Frieten lekker, maar saladeportie beetje aan de karige kant.
Bediening vriendelijk en vlot.
Totale kaart niet uitgebreid, maar voor elk wat wils (sate, vis, vegetarisch, vlees).

Punten van aandacht: toilet is bovenaan de trap (niet echt gunstig voor mensen, die slecht ter been zijn of in een rolstoel zitten) en de keuken zit er vlak naast.
Ik zou 't toilet toch beneden laten uithakken, indien mogelijk.
Tafels ook beetje aan labiele kant; zodra je er op leunt, gaat ie (gebeurde ook bij een mevrouw, die lichter dan ik was).
Wellicht iets aan de pootconstructie laten doen (verzwaring).