Grand Café, Prinsenhof Groningen

- Ontbijt 08:00 - 11:0

Jouw recensie over het restaurant Grand Café, Prinsenhof Groningen

Lorance W.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
Hier een tijdje geleden geluncht. Het was prima maar niet bijzonder goed. De bediening is magnifique en dat vind ik erg belangrijk en heerlijk wanneer ik in een restaurant zit. Nogmaals was de lunch niet heel spannend en vind ik het wat te chique opgezet voor de kwaliteit van de keuken.
Mickie .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Tja waar te lunchen in Grunn, altijd lastig. Dit keer gekozen voor het Prinsenhof en dat wordt niet de laatste keer! Geweldige eggs florentine en pracht van een Ceasar met perfect gepocheerd ei en kippedij. Fijne bediening die ons een goed wijnadvies gaf. Echt een aanrader zowel zakelijk als privè.
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Een heerlijke plek om te eten in Groningen! Erg prettig bij Grand cafe de Prinsenhof is dat het zeer ruim opgezet is, waardoor je fijn de ruimte hebt en niet het idee hebt dat je bij je buren op schoot zit. Ben hier regelmatig voor lunch geweest, en onlangs tweemaal voor diner, en is eigenlijk altijd goed! Goede prijs-kwaliteitsverhouding, prettige jonge maar zeer beleefde bediening, ruime keus uit wijnen. Het eten is heerlijk, niet standaard maar maar zonder teveel poespas. Toen we aangaven op een bepaalde tijd weer weg te willen werd dit heel goed geregeld, super! Al met al vind ik Grandcafe de Prinsenhof zeker een aanrader, niet om heel goedkoop snel een hapje te eten, maar wel als je lekker wil eten voor een (mijns inziens) nette prijs!
Smit41 S.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Mooie locatie, maar eten was tamelijk smakeloos. Vis goed gegaard maar dat was het ook wel, en op een bedje smakloze puree van iets wat ik niet meer weet.
Salade als voorgerecht ook tamelijk smakeloos. Alleen het toetje was lekker. Jammer alleen dat de koffi daarna lauw was.
Bediening verder aardig en vlot.
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Plek is geweldig, personeel prettig en vlot, maar de kaart niet erg interessant en het eten OK maar niet bijzonder. Hamburger, rode poon. Tempranillo lekker. Akoestiek is een minpuntje.
Stella M.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
De bediening was echt top! Aardig maar wel gereserveerd. De bediening was ook allemaal netjes gekleed en de sfeer die buiten op het terras hing was ook aangenaam. Het eten was lekker maar niet erg bijzonder. Het was binnen erg netjes en de wc's waren schoon. Ik zou niet heel snel weer komen voor het eten maar wel voor de fijne bediening en de prettige en Schone omgeving.
1Anita .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Wauw, wat een ontzettend goed restaurant is dit! Ze houden uitstekend rekening met voedselallergieën en ik heb genoten van mijn lunch. Na een bezoek op dinsdag ben ik er de zaterdag erna weer geweest en de man in de bediening herkende me en kon zo mijn allergieën opnoemen. Ook het overige personeel is erg goed. Een aanrader voor iedereen, maar zeker voor mensen met een allergie. Ik kom hier zeker weer.
Martine B.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Op maandagavond binnengestapt bij Grand Café, het was, als te verwachten, rustig maar genoeg mensen om het gezellig te maken. Prachtige, sfeervolle ambiance. De kaart was wat saai daarom menu van de chef geprobeerd en WAUW wat was DAT lekker!!!! Ontzettend lekker gegeten. Grand café prinsenhof: een absolute aanrader!!!!
ajhulsman .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
prettige ambiance met ruim geplaatste tafels,vriendelijk en kundige bediening,goede prijs/kwaliteit verhouding,wij aten eendenbout,resp. boeuf bourguignon,beide prima bereid en smakelijk.de huiswijn rood uit de Languedoc, viel wat tegen(maar was niet duur).kortom:zeker aan te bevelen.
jaap E.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Onbegrijpelijk (en ergerlijk) dat dit lunch-Grand Café niet hoger genoteerd staat in Iens- e.a. lijsten. Zou dat komen omdat het in de schaduw is komen te staan van het 'echte' Prinsenhof dat niet elke dag geopend is - en het moet hebben van dezelfde keuken? Hoe het ook zei: hier was het goed toeven (met een voortreffelijke bediening: net goed, helemaal goed!) en uitstekend eten, zo royaal opgediend dat het misschien wat teveel van het goede was (gezien de tijd van de dag en onze hoge leeftijd). Wat het dagelijks wisselende formule 1-menu betreft hebben we het misschien toevallig goed getroffen (met de kip die deze keer echt wel eens echte parelhoen zou kunnen zijn, zo sappig gebraden en dat zonder de gebruikelijke knoflook als smaakverbloemer!) en bedekt met een heerlijke Hollandaisesaus en net goed gegaarde groenten (waaronder mei-knollen) , maar de bisque met Hollandse garnaaltjes e.a. zeevruchten was zonder meer 'uit de kunst', evenals de salade met (warme) gekonfijte eend en zeer smakelijke truffelmayonaise. De rode en witte huiswijn waren ook 'net goed' en ook nog zeer vriendelijk geprijsd. Kortom: niets dan lof!
jeu
Hilda H.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Hier is het goed toeven. Het eten is niet erg exclusief maar gewoon lekker. De ambiance is geweldig mooi en sfeervol. Enige minpunt het personeel. Slordig en onattent. We kregen de kaart en de persoon verdween naar boven en kwam niet weer. De collegae hadden niks in de gaten . En wij maar vergeefs aandacht trekken. Na 10 min reactie. Ook bij het afrekenen, op weg naar ons tafeltje 2 x een gesprek met anderen(bekenden?) aangeknoopt. Dat voelt niet prettig.
Marian_B V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Met een vriendin geluncht bij de Prinsenhof. Soepje en salade. Wat een geweldige bisque, ongehoord smaakvol, met lekkere Hollandse garnaaltjes erin. Ook de klassieke Caesarsalade was niet te versmaden, met heel brosse en royale croutons. Een extra broodje met boter werd spontaan aangeboden, en ook verder was de bediening vriendelijk en adequaat.
Aanrader!
Gail W.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
In 1 woord: HEERLIJK!
Wij zijn afgelopen vrijdagavond in het Grand Café geweest en hebben allemaal een 3 gangen menu van de chef gehad. Wij hebben alle vier heerlijk genoten van de sfeer, het eten en service. Mooie obers lopen rond en deden hun best om ons een fijne avond te geven. Complimenten!
Een aanraader en volgens mij nog niet zo echt bekend (in ieder geval niet in de Randstad echt bekend). Het was de lange reis vanuit Den Haag wel zeker waard. Wij willen dit vaker doen!
Carolijn T.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Mooie locatie, prima menu en gerechten, duidelijk studentikoos personeel waarvan de een wat meer zijn best doet dan de ander.
Wieb B.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Ik zal een jaar of acht, negen zijn geweest toen ik als natuuranalfabeet een prijsvraag won, uitgeschreven door het Natuurhistorisch Museum van Groningen. Ik mocht. Mijn prijsje ophalen in het, in het Prinsenhof gevestigde, museum. Die vriendelijke, bereidwillige mevrouw die ons bediende, kon zich dit hoofdstuk uit de Prinsenhofhistorie niet meer herinneren. Het is haar vergeven; het was ver voor haar tijd. Maar van de vergane glorie van toen is niets meer over. Wat een entourage. Voor het eerst sinds decennia een paar nachten slapen in de stad waar ik geboren en getogen ben. Maar ja, 1 januari 2016; je hebt de eetgelegenheden dan niet voor het uitkiezen. Gelukkig was het Grand Café Prinsenhof open. Een prachtige, ruime, rustgevende ruimte. Geweldig gerestaureerd. Mooie meubels en een rustige, goed timende bediening. We aten allebei de 'catch van de dag'; zeebaars. Mijn partner had hem verwerkt in een mooie salade, ik met beetgare groenten en aardappelpuree die een beetje anders heette, maar zijn afkomst ondertussen niet kon verloochenen. De stukken vis waren identiek van grootte. Het prijsverschil dus niet logisch. De vis was super. We vonden het top en komen zeker nog eens terug in de hoop dat er een alternatief gevonden wordt voor de aardappelpuree en voor de papieren servetjes (die wat afbreuk doen aan het stijlvolle decorum).
Michaël B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
wat een aanwinst voor de stad. wat een entree, wat een beauty van een gebouw, en wat een inrichting, wat een klassepersoneel. maar vooral, het eten (lunch) was helemaal prima in orde. catch of the day (poon) en garnalenkroketten met wasabi mayo was toppie!
1Anita .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Afgelopen zondag een high-tea gehad met twaalf dames en we hebben genoten! Door omstandigheden pas de avond ervoor, rond 20:00 uur, gebeld om te reserveren en zelfs toen kon er nog rekening gehouden worden met voedselallergieën. Wauw!
We hadden een babyshower (als verrassing voor een zwangere vriendin) en mochten rustig wat eerder komen om te versieren en cadeautjes neer te zetten. De bediening was erg vriendelijk en de high-tea heerlijk. Een echte aanrader en we komen zeker nog eens terug!
kloostermop2 .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Gegeten in grand Cafe, als onderdeel van een hotel arrangement.
van tevoren per telefoon , mail en bij aankomst in het hotel aangegeven dat er we vegetarisch eten.
geen probleem, het wordt -steeds - doorgegeven.
Alleraardigste ontvangst in het Grand Cafe, maar er is niet bekend dat er vegetarisch wordt gegeten(?)
Er komt een vast 3 gangen Menu :
een Tomatensalade, prima klaargemaakt en lekker maar niet spectaculair.
Dan als hoofdgerecht, risotto met wat seizoensgroente en een gepocheerd ei.
De risotto goed klaargemaakt maar veel en veel te zout, en daardoor ook de rest vrij oneetbaar.
Helaas eet ik geen ei, dus dat overgeheveld naar partner.
Dessert prima, wat fruit en panna cotta met een bol dragon ijs.
We hebben gemeld dat de risotto te zout was, en vroegen om kraanwater om niet direct de wijn als blusmiddel te gebruiken.
Water werd gebracht, verder niets meer vernomen.
Jammer, we hadden t gevoel dat de keuken zich er wat makkelijk vanaf maakte en zelf niet van de gerechten heeft geproefd.
Setting en service okee, al had ik even doorgevraagd als men over het eten klaagt...
Geen aanrader voor ons.
Geer S.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Jl. zondag met 2 personen gegeten in het Grand Café. Ceasar Salad, Coquille, Rogvleugel, Ravioli. Alles was best lekker maar niet meer dan dat. Behalve de coquilles die uitstekend smaakten en de choronsaus die er opvallend goed bij paste. De rogvleugel - een erg grote portie - viel tegen: wat te zout, iets te lang gebakken waardoor hij taaiig werd. Als garnituur o.a. de vreemdste Hollandaise saus die ik ooit at. Niet de fijne mousse-achtige structuur van de traditionele saus, ook niet uit een potje. Maar een soort gistbeslagstructuur met grote luchtbellen. Vreemd. Qua smaak ook niet meer dan een 7. De bediening was uitstekend, en je zit er prachtig. Daarvan - en van het hotel - wordt je erg blij.
ietie K.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
we hebben laatst gelunched bij prinsenhof.
het interieur is prachtig, helaas liet de kwaliteit van de gerechten te wensen over. mijn vriendin nam een broodje met zalm.
ze vond het brood niet lekker. zelf nam ik garnalenkroketje. vooral veel korst en nauwelijks een garnaaltje te vinden. dit viel erg tegen. de witte wijn was prima. na een eerder slechte ervaring met de lunch hier vind ik het geen aanrader.