Grand café Plein 7

Kerkplein 7 3441 BG Woerden Nederland Kaart

Over restaurant Grand café Plein 7

De sfeer bij Plein 7 is pure gezelligheid. Van ’s ochtends tot ’s avonds trekt de keuken met onweerstaanbare geuren haar gasten door het levendige centrum van Woerden naar dit monumentale pand. Het terras trekt eerst al je aandacht, dat bij mooi weer snel gevuld is. Gelukkig kun je ook binnen genieten van de verse seizoens- en streekgerechten, een verse kop koffie of geurige thee. Liefhebbers kunnen hier ook terecht voor een high tea, high wine of high beer and bites.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Grand café Plein 7

Woerden is prima te bereiken met het openbaar vervoer. Vanaf treinstation Woerden (zuidzijde) kunt u in ongeveer 10 minuten lopen naar Plein 7. Eventueel kunt u vanaf de zuidzijde van het station lijnbus 3 nemen richting centrum. U stapt dan uit bij busha
  • Kom je met de auto?
    Plein 7 bevindt zich aan het Kerkplein, midden in het centrum van Woerden. Adres: Kerkplein 7, 3441 BG te Woerden. Plein 7 is zowel met de auto als met openbaar vervoer prima te bereiken.
  • : Vlakbij Plein 7 bevindt zich de overdekte parkeergarage “Castellum”. Het adres van deze parkeergarage is Meulmansweg 8s te Woerden. In de parkeergarage neemt u de voetgangersuitgang 'Kerkplein' en steekt het plein vervolgens over richting de Petruskerk.

Plein 7 is geopend van dinsdag t/m zaterdag van 10.00u tot 24.00u

• Pin , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Bar , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Voordelig
Eline K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijke avond bij Plein 7!

Goede sfeer, fijne bediening en heerlijk eten.
Kortom een zeer geslaagde avond.

Wij komen zeker nog eens terug!
Harry D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Prima prijs kwaliteit verhouding , leuke opmaak borden met verrassende smaakcombinaties en bijgerechten. Aandacht voor detail en allergieën!
Frits-Jan .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij Plein 7. Bavette voor 2 personen. Het is een mooi en gezellig restaurant. Echt helemaal top. Ik kom hier regelmatig en zou het iedereen aanraden.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Plein 7 is geen hoogvlieger. In een sober en weinig inspirerend decor wordt een redelijke maaltijd geserveerd voor een bescheiden prijs. Juist dat laatste zorgt toch voor een voldoende als eindresultaat.
Het voorgerecht, vitello sgambo, is netjes: heel dunne plakjes kalfsvlees met een op makreel gebaseerde saus. Geen topper, maar okee. Wel vooral weinig.
Het hoofdgerecht is roodbaars met groene asperges en verder salade, warme groente en frieten. De frieten zijn de topper van de avond: goed gebakken, mooi van smaak. De twee stukjes roodbaars zijn ook goed, het garnituur is teleurstellend. Wie voor de groene asperges gaat, is met drie halve exemplaren wel erg karig bediend.
De bediening is vriendelijk en voorkomend.
Emanuella1953 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Vandaag voor de 3e keer een high tea gehad bij Plein 7. De eerste 2 keer was de high tea voortreffelijk, deze laatste keer helaas helemaal niet. De high tea bestaat uit 3 rondes, waarvan de middelste een soepje in een wijnglas is. In de eerste ronde wat hartige en zoete dingetjes, wittebrood met brie, honing en walnoot, crackers met bietjes en geitenkaas en -surprise- een mini frikandel en een soort kipnugget. De kipnugget was binnenin rauw, dus we hebben een andere gevraagd. De 2e was ook rauw en frikandel eten wij nooit, dus dat hebben we maar laten staan. Het soepje was een mosterdsoep, best lekker, maar wel heel zwaar tussen de 1e en 3e ronde. Later zagen we dat de mosterdsoep ook de soep van de dag was. In de 3e ronde kregen we weer -naast een paar zoete dingetjes - hetzelfde, wittebrood met brie, honing en walnoot, crackers met bietjes en geitenkaas maar ook een cracker met fricandeau. Die laatste hebben we ook maar laten staan want die rook niet fris. Heel teleurstellend allemaal........
Irma V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Heerlijk gegeten bij Plein 7. De bediening was erg vriendelijk. Alleen de porties pasta Plein 7 en de groentenlasagne waren wat klein. De desserts waren erg goed.
We komen hier zeker nog eens terug.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Onze eerste keer eten bij Plein 7 smaakte meteen naar meer! Ze hebben het oude 'Concordia' heel mooi getransformeerd tot een serieus grand café en daarbij de oude details en verwijzingen naar vroeger niet over het hoofd gezien.
De mooie oude schouw, de 'hoogpolige tafelkleedjes' verwerkt tot een mooi karpet.

Gastvrij welkom geheten en een leuk plekje toegewezen gekregen. We hadden niet gereserveerd en merkten wel dat we daarmee een risico hadden gelopen.
We zijn goed geholpen door de vriendelijke bediening en kregen goede uitleg over de specials van de dag en uiteindelijk gekozen voor een broodplankje vooraf, en als hoofdgerecht een medium biefstuk en de haas van wild zwijn.
Beide waren goed bereid en erg lekker.
Jammer dat het zwijn toch wat snel afkoelde en daardoor wat droog overkwam.
De verse friet was erg goed te eten en werd ook vlot aangevuld als erom gevraagd werd.

Over het dessert kunnen we nog wel een hoofdstuk wijden.. De hangop met rode vruchten was heerlijk romig en fris en de crème brûlee was ook erg goed.
Beide op een mooi opgemaakt bord geserveerd. Als suggestie werd een dessertwijn aangewezen. Natuurlijk om meer omzet te genereren, maar op een spontane manier gebracht en pro-actief meegedacht, dus een lekkere muscat bij de hangop besteld. Goede keuze!

De verleiding om als afsluiting nog een appeltaart uit de streek te bestellen hebben we kunnen weerstaan. Daar komen we apart nog eens voor langs!
Frits S.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
We hebben met een gezelschap van 4 dit restaurant bezocht. Het was mooi weer, maar jammer genoeg hadden we niet buiten gereserveerd op het terras wat helemaal vol zat. Binnen moest de tafel nog worden schoongemaakt waar we overigens nog wel even aan moesten herinneren. De voorgerechten mosterdsoep, Caesarsalade en Vitello Tonato waren goed. De hoofdgerechten t.w. Een hamburger, vis stoofpotje en gevulde kip niet bijzonder. Met name de laatste twee vlak van smaak en wat fantasieloos. Dat is toch wat jammer. De huiswijn een Chardonnay is goed; wel weer jammer dat er geen gewoon water wordt geserveerd, maar weer perse een fles bronwater moet worden besteld. Als afsluiting koffie en thee dat we inmiddels op het wat stillere terras gebruiken. De bediening is attent en vriendelijk. Wat ons betreft toch nog ietsje meer aandacht voor de keuken.
Beste Fri67nl,

Bedankt voor het plaatsen van uw recensie. Vervelend te horen dat u denkt dat bij ons geen kraanwater te krijgen is. We hebben namelijk zelfs kraanwater, gekoeld uit de tap en geheel kostenloos. Het is echter wel zo dat wij gasten vragen of ze een fles water willen bestellen. Dit is uiteraard uit commercieel oogpunt. Als de gast aangeeft graag kraanwater te willen, serveren we dit graag. Verder heeft u zo te lezen een goed verblijf bij ons gehad, de keuken neemt uw tips over de smaak van de gerechten serieus. Op het terras nemen wij geen reserveringen aan, dit i.v.m. de kleine capaciteit. Hopelijk zien we u snel weer eens terug!

Plein 7
Jannemîeke V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Vanavond lekker getafeld bij plein 7 op het terras. Heerlijk gegeten, lekker geborreld en bovenal: fantastische bediening. We zijn zeer vriendelijk geholpen, echt een voorbeeld voor andere restaurants! Wij komen niet uit Woerden en waren blij verrast vanavond. Als we in de toekomst in de buurt zijn komen we terug!
RickenNicoline .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Gisteravond heerlijk gegeten bij plein 7.
Sommigen van het personeel zijn misschien nog niet zo ervaren maar ze deden allemaal hun uiterste best, en waren ook erg vriendelijk. Het eten wat we kregen was heerlijk we hoefden er ook niet lang op te wachten. Dorst krijg je bij plein 7 ook niet. Het personeel houdt de glazen goed in de gaten. Kort om: top avond.
Tonvanhove .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Een paar weken geleden hadden we gereserveerd bij Plein 7 in Woerden. Het was iets te koud om op het terras te gaan zitten. Binnen was het gezellig en druk. Een mooie inrichting.
We waren met z'n vieren. Omdat we allemaal een verschillend voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht bestelden, hebben we een aardig beeld gekregen van de kwaliteit van de gerechten, die Plein 7 levert.
En op die kwaliteit mogen de koks trots zijn. Uitstekend!
Ook de bediening was prima. Alert, vriendelijk, niet te opdringerig.
Alles bij elkaar hadden wij een zeer aangename avond.
Een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Woerden heeft er een prima horecagelegenheid bijgekregen
Brigitte22 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Prima eetcafé en een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Wij hebben bij dit restaurant inmiddels 2 maal gegeten sinds de opening. De eigenaar/kok staat open voor verbetering en zo wordt het eten langzaam aan beter.
Afgelopen keer hebben we alleen een hoofdgerecht genuttigd. Buiten de kaart om zalm uit Alaska. Deze was rauwer gebakken dan de normale zalm. Uit navraag bleek dat de smaak dan veel beter tot z'n recht komt en dat konden we inderdaad beamen. Daarnaast de eend, een heerlijk gerecht.

Mooi detail is het kleed op de grond, dit is gemaakt van de "oude" tafelkleedjes. Nostalgie.
Marc H.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Zeer slecht gegeten bij Plein 7. De meesten onder ons hadden gekozen voor de Angus burger. Deze was vergelijkbaar met een thuis gemaakt broodje hamburger van de supermarkt met wat ijsbergsla en ketchup en daarbij moesten we om extra patat vragen aangezien we 2 kleine zakjes hadden gekregen voor 6 personen. Dit voor de prijs van 16 euro voor een broodje hamburger met patat! De bediening was jong en inspiratieloos. Het pand was erg mooi, dat dan weer wel.

Ik ga hier nooit meer heen.
Beste Thanos,

Zeer vervelend dat u zo'n slechte ervaring heeft opgedaan bij Plein 7 en dat spijt ons zeer.
Wij streven naar de hoogste kwaliteit, maar dit is blijkbaar bij u niet gelukt.
Bij al onze hoofdgerechten wordt onbeperkt friet, salade en groente geserveerd.
Onze burger is gemaakt van graan gevoerde Angus runderen, en geserveerd met sla,tomaat en bbq saus, en wordt over het algemeen als zeer mals en sappig ervaren.
We nemen u kritiek zeer serieus en gaan er mee aan de slag.
De presentatie hebben we inmiddels aangepast, biologische bol, bacon en gebakken uien zijn er aan toegevoegd.
Nogmaals sorry voor de vervelende en teleurstellende ervaring en we hopen u in de toekomst toch nog een keer te mogen zien bij Plein 7,
Met vriendelijke groet,
Plein 7
Stefenjolanda .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Vanmiddag kwam het er eindelijk van, lunchen bij Plein 7. We waren benieuwd of dit nieuwe horeca etablissement onderscheidend kon zijn van het rijke aanbod dat Woerden al te bieden heeft op culinair gebied.
We werden zeer gastvrij ontvangen en onze bestelling, bestaande uit een cappuccino, Latte Machiato, broodje beenham met mosterd/dillesaus en een broodje rundercarpaccio, werden allervriendelijkst opgenomen. Terwijl we wachten op onze bestelling hadden we alle tijd om het interieur te bewonderen. Smaakvol, sfeervol en zeker niet te druk. De koffie kwam eerst en smaakte zoals je mag verwachten uitstekend. Korte tijd erna kwamen de broodjes en ook die stelden niet teleur, ze waren heerlijk !
Ik zie hier wat negatieve recensies staan en vermoed dat dat met aanloopproblemen te maken heeft. Wij hebben die niet ondervonden en hebben genoten van de heerlijke lunch en prima bediening. We komen zeker terug en zien dit dan ook als een grote aanwinst voor Woerden !
DWoerdenaar .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Mooie zaak, mooie kaart, net geopend dus nieuwsgierig. Service viel erg tegen. De avond ervaren als hoe krijg ik zo veel mogelijk tafels bezet ipv de gast een onvergetelijke avond geven. Organisatie qua personeel bediening was niet wat we gewend zijn in Woerden. Wij komen hier niet meer terug. Risotto geen aanrader, te citroenerig, geroosterde groenten te pittig.
Appetito .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Een nieuw restaurant in Woerden op een leuke locatie. We gingen hier eten met z'n drieën. Helaas viel het eten wat tegen. Twee personen, o.a. ikzelf, nam als voorgerecht de vis-trio. Er zat o.a. een soep bij. Zowel de andere persoon als ik vonden de soep vreselijk zout. Ik vroeg aan de ober of de kok de soep zelf wel had geproefd. Hij is dit meteen gaan doorgeven aan de kok en heeft de soep samen met de kok geproefd en beide vonden deze ook veel te zout. Even later kreeg ik een nieuw kommetje soep. het leek wel een soort bouillon van een blokje, er zat kraak nog smaak aan. De dagvis bleek te veel doorbakkken en was droog, de aardappelpuree was volgens ons niet vers bereid en zou ook zomaar uit een pakje kunnen komen. Biefstuk was wel goed en de Vlaamse frites ook. Culinair gezien zeker geen hoogstandje. Bij het afrekenen hoefden we de koffie en thee niet te betalen i.v.m. de zoute soep. Dat was wel erg sympathiek. Personeel is ook alleraardigst daar ligt het niet aan nu nog de keuken.
Jolien S.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Met een vriendin gegeten vanavond, toen wij na afloop afzonderlijk van elkaar tot een cijfer moesten komen, zeiden wij allebei een 6.5. Het is wel oke maar niet super bijzonder. En de zwarte pepersaus smaakt echt totaal niet naar pepersaus, qua textuur eigenlijk gewoon net als de jus maar wat pepers doorheen gemalen? Fijn gemalen dan want vond geen pepers terug. Een beetje apart was dat. Het was mooi weer, ik had een tafel voor binnen gereserveerd, maar 2 stappen binnen was ik erg blij dat we buiten konden zitten, wat is het binnen een ongelofelijke herrie, voor prikkelgevoelige mensen echt een no-go. Bediening was wel oke, maar geen eigen tafels dus veel wisselingen. Wij hadden stiekem best hoge verwachtingen, het is niet per se goedkoop. Wel een overzichtelijke kaart. Wij zouden het restaurant niet zo snel aanbevelen, het was gezellig voor een avondje. Ze zijn ons inziens niet onderscheidend genoeg, dan wat er al is. Het ziet er binnen wel gezellig uit overigens, dus als je rumoer niet erg vindt, is het prima te doen.
MariskaD .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
Heel benieuwd naar deze nieuwe zaak in Woerden, het heeft onze verwachtingen waargemaakt!
Leuk en sfeervol ingericht, en heel toegankelijk voor iedereen. Wij hebben hier gegeten met ons gezin, zag verder een heel divers gezelschap om me heen van jong tot oud.
Eten was heerlijk; dagvis roodbaarsfilet top! Voor de kids spaghetti op de kaart, weer eens wat anders dan friet en ze vonden het erg lekker. Nagerecht hangop met rood fruit ook heerlijk.
De bediening was erg vriendelijk en ook vlot. 1 jonge meid nog wat onwennig; de anderen duidelijk meer ervaren.
Plein 7 is echt een aanvulling op andere horeca in Woerden, ook qua prijs. Ga zo door, wij komen zeker nog eens terug!
Lisetje008 .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Wij zijn vorig weekend met mijn ouders bij de nieuwe aanwinst van Woerden wezen lunchen. Bij binnenkomst viel ons meteen het mooie interieur en de gezellige sfeer op, echt een Grand Café, leuk! Wij wilden graag verschillende dingen proberen, dus stond er bij ons een asperge soep, een bruine bol met vitello tonnato, een bol met carpaccio en de lunch "plein 7" op tafel. De borden waren leuk opgemaakt en het eten smaakte heel goed.
Het is een ideale plek om in een ongedwongen sfeer gezellig te eten en/of te borrelen met vrienden en Familie, zeker een aanrader! De volgende keer gaan we de avondkaart proberen...
M-CC .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Met het hele team (35 pers) hebben wij een dag gebruik gemaakt van vergaderzaal De Oliphant. Een fijne ruimte met goede faciliteiten! Er ontbrak ons aan niks, koffie, thee, frisdrank en een goede lunch. Na afloop met elkaar beneden geborreld. Perfect! Goede service. Aanrader voor bedrijven om hier te vergaderen, centraal in het land en goede parkeergelegenheid.