Grand café Plein 7

Kerkplein 7 3441 BG Woerden Nederland Kaart

Over het restaurant Grand café Plein 7

De sfeer bij Plein 7 is pure gezelligheid. Van ’s ochtends tot ’s avonds trekt de keuken met onweerstaanbare geuren haar gasten door het levendige centrum van Woerden naar dit monumentale pand. Het terras trekt eerst al je aandacht, dat bij mooi weer snel gevuld is. Gelukkig kun je ook binnen genieten van de verse seizoens- en streekgerechten, een verse kop koffie of geurige thee. Liefhebbers kunnen hier ook terecht voor een high tea, high wine of high beer and bites.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Grand café Plein 7

Woerden is prima te bereiken met het openbaar vervoer. Vanaf treinstation Woerden (zuidzijde) kunt u in ongeveer 10 minuten lopen naar Plein 7. Eventueel kunt u vanaf de zuidzijde van het station lijnbus 3 nemen richting centrum. U stapt dan uit bij busha
  • Kom je met de auto?
    Plein 7 bevindt zich aan het Kerkplein, midden in het centrum van Woerden. Adres: Kerkplein 7, 3441 BG te Woerden. Plein 7 is zowel met de auto als met openbaar vervoer prima te bereiken.
  • : Vlakbij Plein 7 bevindt zich de overdekte parkeergarage “Castellum”. Het adres van deze parkeergarage is Meulmansweg 8s te Woerden. In de parkeergarage neemt u de voetgangersuitgang 'Kerkplein' en steekt het plein vervolgens over richting de Petruskerk.

Plein 7 is geopend van dinsdag t/m zaterdag van 10.00u tot 24.00u

Jouw recensie over het restaurant Grand café Plein 7

Dorothé K.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2018
Nieuwe kaart met tarte tartin, heerlijk vegetarisch gerecht. Het werd onder een rookstolp werd geserveerd. De rooksmaak maakte dit zomerse gerecht helemaal af. En dan de andere gerechten van de nieuwe kaart.... Helemaal top.
Jeanette V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Heerlijk gegeten .
K.R S.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2018
Een zieke kok en drukte op vrijdagavond. Beneden zat het vol en boven nog 50 personen. We moesten zeker een uur wachten op ons eten, maar het smaakte heerlijk. Als compensatie werd ons tot slot een gratis kopje koffie of thee aangeboden. Helaas hadden we toen echt geen tijd meer i.v.m. voorstelling in Het Klooster. Toch een aardig gebaar. We hebben een goede indruk overgehouden aan ons bezoek.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Ik heb voor de 2e maal bij PLein7 gegeten en het was weer een heerlijke smaakervaring met verassende gerechten.
Marian J.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Een zeer gastvrije ontvangst en gelukkig een rustig plekje in een hoekje zoals ik had gevraagd. Vooraf een lekker broodje, een heerlijk stuk kabeljauw filet als hoofdgerecht (dagvangst) en als nagerecht een kaasplankje. Ter afsluiting nog een lekker kopje koffie. De moeite waard.
Een minpuntje. Er stond muziek aan, maar die is overbodig en voegt ook niets toe. Je hoort het geluid, maar er naar luisteren kan toch niet. Wat mij betreft de muziek uitzetten zodra het drukker wordt in het restaurant.
Dorothé K.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Een zeer goed 3 gangen menu gegeten. Zeer smakelijke tonijn als voorgerecht, mooie zachte parelhoen als hoofdgerecht en een echt lopende chocolade souflé als desert. Prima prijs-kwaliteit verhouding. Tafelgenoot at als voorgerecht dumplings wat ook zeer aan te bevelen is. Plein7 is aan te bevelen als je relaxed en goedwilt eten voor een mooie prijs.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Fijne plek voor een avond bijkletsen met een vriendin: lekker, betaalbaar eten (mooi opgemaakt) incl. vegetarische opties. Ook het drinken uitstekend: aantal betaalbare cocktails en n maandwijn die ik eerst even mocht proeven. Personeel vriendelijk en attent, zonder opdringerig te zijn. Fijn!
Rowanda V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Over het algemeen erg tevreden. Helaas had de zalm van het voorgerecht absoluut geen smaak. Na dit gerecht terug gestuurd te hebben en de vraag of we een ander voorgerecht wilde (waarop het antwoord "nee" was), kwamen ze uiteindelijk terug met hetzelfde voorgerecht, maar met een beetje saus terug. Dit afgeslagen, maar uiteindelijk stond het wel op de rekening. Niet erg klantvriendelijk dus.
Arjan S.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Leuke avond gehad met vrienden en heerlijk gegeten.
Klaas O.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
prima eten, gevarieerd menu, goede wijn. Vriendelijke bediening.
Alexandra W.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Heerlijk gegeten, beperkte keus maar wel verrassend menu! Jammer dat niet alles aanwezig was van de kaart, wel netjes verteld bij het brengen van de kaart. Mooie presentatie en lekker. Stijlvol ingericht, iets meer zorg voor tafel mogelijk (bestek voor hoofdgerecht op tafel, kaarsjes aan, schone kaart). Personeel was heel vriendelijk aan tafel en behulpzaam maar heel druk. Prima ervaring en wil er zeker nog wel eens terugkomen. Locatie om relaxt en rustig een avondje lekker te dineren.
Eline K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijke avond bij Plein 7!

Goede sfeer, fijne bediening en heerlijk eten.
Kortom een zeer geslaagde avond.

Wij komen zeker nog eens terug!
Harry D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Prima prijs kwaliteit verhouding , leuke opmaak borden met verrassende smaakcombinaties en bijgerechten. Aandacht voor detail en allergieën!
Frits-Jan .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij Plein 7. Bavette voor 2 personen. Het is een mooi en gezellig restaurant. Echt helemaal top. Ik kom hier regelmatig en zou het iedereen aanraden.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Plein 7 is geen hoogvlieger. In een sober en weinig inspirerend decor wordt een redelijke maaltijd geserveerd voor een bescheiden prijs. Juist dat laatste zorgt toch voor een voldoende als eindresultaat.
Het voorgerecht, vitello sgambo, is netjes: heel dunne plakjes kalfsvlees met een op makreel gebaseerde saus. Geen topper, maar okee. Wel vooral weinig.
Het hoofdgerecht is roodbaars met groene asperges en verder salade, warme groente en frieten. De frieten zijn de topper van de avond: goed gebakken, mooi van smaak. De twee stukjes roodbaars zijn ook goed, het garnituur is teleurstellend. Wie voor de groene asperges gaat, is met drie halve exemplaren wel erg karig bediend.
De bediening is vriendelijk en voorkomend.
Emanuella1953 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Vandaag voor de 3e keer een high tea gehad bij Plein 7. De eerste 2 keer was de high tea voortreffelijk, deze laatste keer helaas helemaal niet. De high tea bestaat uit 3 rondes, waarvan de middelste een soepje in een wijnglas is. In de eerste ronde wat hartige en zoete dingetjes, wittebrood met brie, honing en walnoot, crackers met bietjes en geitenkaas en -surprise- een mini frikandel en een soort kipnugget. De kipnugget was binnenin rauw, dus we hebben een andere gevraagd. De 2e was ook rauw en frikandel eten wij nooit, dus dat hebben we maar laten staan. Het soepje was een mosterdsoep, best lekker, maar wel heel zwaar tussen de 1e en 3e ronde. Later zagen we dat de mosterdsoep ook de soep van de dag was. In de 3e ronde kregen we weer -naast een paar zoete dingetjes - hetzelfde, wittebrood met brie, honing en walnoot, crackers met bietjes en geitenkaas maar ook een cracker met fricandeau. Die laatste hebben we ook maar laten staan want die rook niet fris. Heel teleurstellend allemaal........
irma V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Heerlijk gegeten bij Plein 7. De bediening was erg vriendelijk. Alleen de porties pasta Plein 7 en de groentenlasagne waren wat klein. De desserts waren erg goed.
We komen hier zeker nog eens terug.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Onze eerste keer eten bij Plein 7 smaakte meteen naar meer! Ze hebben het oude 'Concordia' heel mooi getransformeerd tot een serieus grand café en daarbij de oude details en verwijzingen naar vroeger niet over het hoofd gezien.
De mooie oude schouw, de 'hoogpolige tafelkleedjes' verwerkt tot een mooi karpet.

Gastvrij welkom geheten en een leuk plekje toegewezen gekregen. We hadden niet gereserveerd en merkten wel dat we daarmee een risico hadden gelopen.
We zijn goed geholpen door de vriendelijke bediening en kregen goede uitleg over de specials van de dag en uiteindelijk gekozen voor een broodplankje vooraf, en als hoofdgerecht een medium biefstuk en de haas van wild zwijn.
Beide waren goed bereid en erg lekker.
Jammer dat het zwijn toch wat snel afkoelde en daardoor wat droog overkwam.
De verse friet was erg goed te eten en werd ook vlot aangevuld als erom gevraagd werd.

Over het dessert kunnen we nog wel een hoofdstuk wijden.. De hangop met rode vruchten was heerlijk romig en fris en de crème brûlee was ook erg goed.
Beide op een mooi opgemaakt bord geserveerd. Als suggestie werd een dessertwijn aangewezen. Natuurlijk om meer omzet te genereren, maar op een spontane manier gebracht en pro-actief meegedacht, dus een lekkere muscat bij de hangop besteld. Goede keuze!

De verleiding om als afsluiting nog een appeltaart uit de streek te bestellen hebben we kunnen weerstaan. Daar komen we apart nog eens voor langs!
Frits S.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
We hebben met een gezelschap van 4 dit restaurant bezocht. Het was mooi weer, maar jammer genoeg hadden we niet buiten gereserveerd op het terras wat helemaal vol zat. Binnen moest de tafel nog worden schoongemaakt waar we overigens nog wel even aan moesten herinneren. De voorgerechten mosterdsoep, Caesarsalade en Vitello Tonato waren goed. De hoofdgerechten t.w. Een hamburger, vis stoofpotje en gevulde kip niet bijzonder. Met name de laatste twee vlak van smaak en wat fantasieloos. Dat is toch wat jammer. De huiswijn een Chardonnay is goed; wel weer jammer dat er geen gewoon water wordt geserveerd, maar weer perse een fles bronwater moet worden besteld. Als afsluiting koffie en thee dat we inmiddels op het wat stillere terras gebruiken. De bediening is attent en vriendelijk. Wat ons betreft toch nog ietsje meer aandacht voor de keuken.
Beste Fri67nl,

Bedankt voor het plaatsen van uw recensie. Vervelend te horen dat u denkt dat bij ons geen kraanwater te krijgen is. We hebben namelijk zelfs kraanwater, gekoeld uit de tap en geheel kostenloos. Het is echter wel zo dat wij gasten vragen of ze een fles water willen bestellen. Dit is uiteraard uit commercieel oogpunt. Als de gast aangeeft graag kraanwater te willen, serveren we dit graag. Verder heeft u zo te lezen een goed verblijf bij ons gehad, de keuken neemt uw tips over de smaak van de gerechten serieus. Op het terras nemen wij geen reserveringen aan, dit i.v.m. de kleine capaciteit. Hopelijk zien we u snel weer eens terug!

Plein 7
Jannemieke P.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Vanavond lekker getafeld bij plein 7 op het terras. Heerlijk gegeten, lekker geborreld en bovenal: fantastische bediening. We zijn zeer vriendelijk geholpen, echt een voorbeeld voor andere restaurants! Wij komen niet uit Woerden en waren blij verrast vanavond. Als we in de toekomst in de buurt zijn komen we terug!