Grand Café Nieuw Bruin

6,8
7,1
Arjen W.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Je weet natuurlijk dat als je aan het Vrijthof in Maastricht gaat eten, je niet moet verwachten dat de rekening laag uitvalt. Dat is ook helemaal niet erg op die locatie. Wat je wel verwacht in Limburg, zeker als het als special op de kaart wordt aangekondigd, is dat de asperges lekker zijn en goed bereid. En dat was een teleurstelling helaas. De asperges waren duidelijk niet vers (uit blik of pot?), en veel te slap en doorgekookt. Misschien was het omdat het aspergeseizoen nog net niet officieel is losgebarsten, maar dan had het ook niet op de kaart moeten staan. Het was een beetje een treurig hoopje op de gerookte zalm, geserveerd met twee hoopjes sla, en een half schijfje sinaasappel. Een goed bord asperges mag best 23 euro kosten op het Vrijthof, dit was het echter echt niet waard. Nog twee tafelgenoten hadden de asperges besteld, en beiden hadden hetzelfde gevoel. De riante 5 is vanwege de andere tafelgenoten, van wie de spareribs best lekker waren. De bediening was vriendelijk, de sfeer best leuk. Het dessert hebben we overgeslagen, we zijn verderop een ijsje gaan halen.
Johan B.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Met 4 personen via social deal het menu gegeten. Het eten was goed verzorgd.
De bediening was uitstekend en erg vriendelijk.
Alleen storend was de gekleurde verlichting die wisselde van kleur en sterkte.
Dit restaurant is een aanrader.
Roos H.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
We hebben een hele gezellige avond gehad,zijn ontvangen als stamgasten we voelde ons heel welkom heerlijk gegeten met een social deal arr.
Proever2805 S.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Leuk en gezellig terras, maar daar heb ik dan ook alles mee gezegd. Afgelopen weekend zijn we hier niet goed geholpen en zelfs uitgelachen. We bestelden een biertje (prima), een rood wijntje, dat smaakte naar slootwater en blokjes kaas die zeker niet smaakten naar kaas. Omdat onze bestelling maar niet werd bezorgd en anderen om ons heen wel hun bestelling kregen, hebben we er nog maar eens naar gevraagd. Toen ik wilde afrekenen, was de serveerster alweer vergeten dat ik om de rekening had gevraagd. Omdat ik geen fooi gaf werd er honend gelachen en was het opbotsen tegen mijn man niet geheel toevallig. Een heerlijk weekend in Maastricht gehad, maar dit café moeten we maar weer snel vergeten.
Dave W.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
Vandaag hier voor een lunch gezeten. Prima eten, maar niet erg bijzonder. Een clubsandwich voor 14,95 vind ik aan de prijzige kant. Er wordt wel friet bij geserveerd. Jammer dat er niet een bakje mayonaise of ketchup op het bord wordt gezet. Bediening is vlot en vriendelijk.
HansWo .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Gebruik gemaakt van het Maastrichts menu (3-gangen), salade met gamba's, tonijn en creme brule. Lekker gegeten en vriendelijke bediening!
Roel H.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2014
Op 6 oktober 2014 met 8 personen bij Nieuw Bruin geweest. Begonnen op het terras waar we door de serveerster streng werden toegesproken omdat 4 van ons hun stoelen hadden omgedraaid. Dat wilde ze niet. Eenmaal aan tafel zat er een uur tussen voor- en hoofdgerecht. Toen werden we streng toegesproken omdat we haar hielpen met het stapelen van borden. Wilde ze niet. Toen kwamen toetje en koffie tegelijk. Daarop aangesproken was de reactie dat ze maar 1 kok had. Ze vertelde ook dat ze vanaf volgende week bij de buren gaat werken. Zullen ze blij van worden! Overigens was het eten prima!
Ed D.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2014
Gelet op de vorige recensies waren we een beetje huiverig, maar we wilden dit restaurant toch een keer proberen. Bij binnenkomst kregen we meteen de eerste tegenvaller te horen, namelijk dit restaurant heeft geen kapstok. Nu was dit niet zo'n probleem aangezien het niet regende. Het zal echter niet prettig voelen om tegen een natte jas aan te zitten die over je stoel hangt. Gelukkig bleef het bij deze ene tegenvaller. De zaak ziet er sfeervol uit, de bediening is zeer correct en attent. Wij hadden beide voor het menu Maastricht gekozen (ongeveer € 30,00). Het voorgerecht was carpaccio of salade scampi, het hoofdgerecht biefstuk of tonijnsteak en het nagerecht Limburgse koffie (met Els) of crème brulée. Het eten is niet verrassend of origineel, maar gewoon lekker en goed verzorgd. Door onze keuzes hebben we alles kunnen proeven behalve de salade en wij waren uitermate tevreden.
Persoonlijk vind ik het verademing te constateren dat de stoelen aan de tafeltjes voor 2 personen in de lange weg van de zaak zijn opgesteld.
Hierdoor wordt voorkomen dat een groot gedeelte van de gasten behalve tegen de tafelgenoot alleen tegen een blinde muur aankijkt.
Een zaak zoals er veel liggen in Maastricht met een standaard menukaart. Wel een zaak waar wij een goed gevoel aan hebben overgehouden en zeker eens naar teruggaan.
Jeroenrosenjacobson .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2013
Schandalig. Is het enige woord wat in me opkomt. Ontzettend slechte bediening afgelopen dinsdag avond (22 Oktober 2013). We bestelde biefstuk, maar kregen alles behalve biefstuk + voldeed het niet aan de eisen 'medium', maar was het zelfs nog koud ook. Het bedienend personeel was van mening dat wij allen hadden gezegd dat het 'rare' moest zijn (4 personen). Vervolgens wilden ze het niet opniew gaan bakken, omdat de saus er al overheen lag. Ontzettend slecht restaurant. Ik zal het zeker niet aanraden aan iemand anders, terwijl het wel op een toplocatie in het leuke Maastricht zit.
Linde14 .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2013
Wij aten een "grote" salade met gerookte zalm die nauwelijks de naam kleine salade verdiende. Toen we er iets van zeiden was het antwoord dat het de eerste klacht hierover was èn dat we wel op het Vrijthof zaten.
Fairtaster .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2013
Dit maak je toch echt nergens mee, restaurantprijzen voor frituureten (Specialiteit: zuurvlees met frites voor 17,50 euro). Nouja frituur, bij een frituur krijg je goede frieten en goed zuurvrlees, bij Nieuw Bruin lijken het diepvries frieten en is het zuurvlees kurkdroog en aangekoekt.De plastic bakjes bij de frituur zijn mooier dan het servies dat men hier gebruikt. Dan spreek ik nog niet over de bediening, onervaren zonder enige interesse voor het product of de klant.
Ik ben niet snel ontevreden, maar dit slaat echt alles!
Elise V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2013
Het lijkt of dat ze het hier makkelijk verdienen door de locatie, van de uitstraling van de zaak, personeel en de kwaliteit van het eten moeten ze het niet hebben.
De zaak ziet er nieuw uit, maar het klopt gewoon niet, waardoor er geen sfeer is. De muren, tv's, lampen kloppen totaal niet bij elkaar.
We hebben niet vies gegeten, maar echt lekker was het ook niet, geen aanrader dus.
Rene S.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2013
Ik was samen met mijn verloofde in maastricht. Zij is niet zo grote vleeseter aangezien ze uit indonesië komt en eten daar meer vis. De biefstuk was toen echt subliem zacht en mals tegens erg goed van smaak. En dat dan als dag menu. Met als vooraf een franse uiensoep vol van smaak. Tevens het nagerecht een creme bruleé was vers. Het was top.
Familiepelzer .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2012
Ik heb hier met mijn vrouw en 2 kinderen gegeten afgelopen weekend, werden netjes aan de ingang opgevangen en naar onze tafel gebracht. Kreeg meteen een gezellige en warme indruk van de zaak. We werden door het personeel goed geholpen, en waren zeer vriendelijk. Ook het eten was een perfecte verhouding prijs/kwaliteit, zeker een aanrader om het hele gezin te gaan eten!
ReaHagen .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2012
Je zou denken dat de cafe's aan de vrijthof van goede kwaliteit zijn, maar het bij deze "grand cafe" zacht gezegd onzettend tegen. Het vlees was veel te droog dat men probeerde te compenseren met een dikke saus. In de saus zaten harde opgedroogde stukken. De prijs is absoluut niet te matchen met de kwaliteit van het eten. Het personeel deed niets met ons commentaar en ze liepen snel verder naar andere tafels. De patat droop nog in het vet en bevatte veel bruin/zwarte stukken. Deze café is om te vermijden!
Anieboer .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2012
Kan ik beamen! Zuur vlees besteld kreeg eerst ± 6 stukjes vlees met een enorme lading saus... dat €17,25 kost waar ik iets van zei... kreeg daarna opnieuw (leek dezelfde portie) waarvan het vlees net kauwgom was en ook iets van zei en ook niet op enkel begrip of tegemoetkoming kon rekenen. Dit is wel héél zielig wanneer je op deze manier een zaak moet runnen denk dat ze het beter bij koffie en frisdrank kunnen houden ipv eten te serveren wat écht niet smaakt en qua portie nog minder is dan dat je bij een friet stoofvlees krijgt, T R I E S T en zeker ook dat je als klant niet serieus wordt genomen!