Grand Café Metropole

Steenstraat 68 6828 CN Arnhem Nederland Kaart

Over het restaurant Grand Café Metropole

In de binnentuin van Grand Cafe Metropole in Arnhem bevindt zich het restaurant voor lunch en diner, waar de chef-kok heerlijke gerechten bereidt. Naast de à la carte is ons theatermenu (lekker en snel) geliefd bij de film- en theaterbezoekers. Op de bovenverdieping is een prachtige ruimte voor recepties, feesten, lezingen en bijeenkomsten en een kleine sfeervolle zaal voor besloten diners en vergaderingen. Het café is altijd gezellig druk met 10 bieren van de tap. Probeert u ook eens één van onze 8 exclusievere wijnen, die per glas worden geschonken.

Meer informatie over restaurant Grand Café Metropole

NS station Velperpoort
  • : Parkeergarage Musis; parkeren in Steenstraat (betaald parkeren)

Elke dag geopend

Jouw recensie over het restaurant Grand Café Metropole

G.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Eten was 'rechtstreeks-kant-en-klaar-van-de-groothandel'-kwaliteit.
Minimale hoeveelheid bijgerechten, 1 potje rode kool-salade voor 5 personen.
Bij navraag kwam er zowaar nog wel een extra portie frietjes op tafel.
Bediening erg onvriendelijk, ongastvrij en kortaf.
Wij komen hier niet meer.
Ariene C.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
We hadden op een redelijke tijd gereserveerd, en eten besteld, maar moesten meer dan een uur wachten op de bestelling, terwijl er weinig andere mensen waren. Tussendoor werd ook nauwelijks gevraagd iets te willen drinken.
Het eten was daarna niets bijzonders, lekker, maar gewoon en lauw van temperatuur: b.v. koude gesmolten geitenkaas op lauw groentetaartje .
Muziek was veel te hard onder de speaker, werd op verzoek wel zachter gezet, maar daarna toch weer harder. jammer, want d sfeer is leuk.
Aimée J.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2018
Eten is prima. Bediening is wisselend, ik heb het idee dat het de laatste tijd slechter is geworden. Nacho’s konden laatst rond 18:30 uur niet besteld worden omdat de keuken druk was. Gisteren bitterballen besteld, er werd nog netjes gevraagd of we huisgemaakte wilden maar half uur later nog niets gekregen, bestelling is blijkbaar niet bij de keuken aan gekomen. Er wordt geen schoon glas gebracht bij een nieuw drankje. In februari hier ook gedineerd, voorgerecht duurde half uur en was nog niet op toen het hoofdgerecht kwam.
Ineke W.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Wij moesten drie kwartier wachten op onze bestelling. De bediende deed echt haar best en had het heel dru:k hele restaurant alleen!!!
De biefstuk die sagnant besteld was kwam vollledig doorgebakken door en kon niet meer afbesteld omdat we door onze tijd waren: al te lang gewacht
De bediening deed zijn uiterstste best hoor geen klachten over haar maar koks en managment zijn hier te kort geschoten!
Annemarie R.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Prijs kwaliteit verhpuding kan beter. Keuken vernieuwd? Die is er helaas niet beter op geworden. Minimaal groenten bij het gerecht. Lieve behulpzame bediening, duurde wel lang. Tis denk ik ff wennen aan de nieuwe indeli g van de ruimte
S.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Heel aardig personeel, maar een zootje met de bestellingen. Na eindeloos aandringen eindelijk mijn patat bij de sate die toen al op was.. Wel een erg leuke avond
Boy B.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
Voordat ik naar het theater ga, eet ik altijd graag een hapje met mijn gezelschap. Metropole ligt om de hoek en daar ik ooit ontzettend lekker heb geluncht hier ben ik geneigd hier snel binnen te stappen. Zo ook gisteren weer. Prima ontvangst, de dame aan de tafel was erg zenuwachtig en benaderde de dingen best negatief. "U gaat naar het theater? vroeg ze. Het eten kan namelijk best lang duren.". We kregen een uitgeprint papiertje met het theatermenu (ietwat te veel en te prijzig voor een snelle hap). Bij het brengen van het eten stond de ober met ons eten er tussen in best uitgebreid te praten met een andere gast. Had eerst het eten even weggebracht naar onze tafel. En het feit dat er twee mensen over ons eten heen praatte, was ook niet erg prettig. Maar dit zijn aandachtspuntjes, want nogmaals, ik kom hier graag!
Esther K.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
Wij waren eten met vriendinnen bij Metropole! Ontvangst was prima! Maar gedurende de avond blijkt te weinig personeel. Zelf vragen om een drankje! Op het toilet geen zeep en geen toiletpapier meer! Langdurig met lege borden! Steeds zelf vragen om een drankje of om de kaarts voor een nagerecht.
Marjolaine S.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
De saté was, ondanks de malsheid, helaas geen saté maar gewoon kippevlees met pindasaus. De typische smaak van satékruiden was ver te zoeken. Graag de 'oude' smaak (plus stokjes!) weer terug op de kaart.
R.vanonna O.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Een hamburger Metropol is best aan de prijs ( bijna €16,-). Kwaliteit is prima. De Saté was heerlijk, en de ambiance TOP. Dus heerlijk gezeten hoor! Vriendelijke bediening.
Lieke M.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Weliswaar zijn de prijzen niet hoog maar houdt de ambitie dan ook niet te hoog w.b. beschrijving van gerechten op menukaart. B.v. bij zeebaars ( ministukje) was de spaghetti van wortel ver te zoeken, aangebrand prutje groente er bij. Bij Brabants hammetje wel spinazie, geen schorseneren en bij navraag kwam er een schoteltje met rare gedroogde flibertjes. Huiswijn € 3,50, Merlot, slecht. Daarnaast dan opeens wijn ca. € 5,00 wat ik aardig aan de prijs vindt. Om 18.30 uur was bij borrel nacho's met kaas niet te krijgen: keuken te druk! Kortom, we komen niet terug.
Susan J.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Wij hadden gisteravond een klassenborrel met ouders bij Grand Café Metropole en dat was een groot succes! We werden erg gastvrij en gezellig ontvangen in het achterste deel van het Café, waardoor er veel ruimte was. We komen graag nog eens terug!
Bertine B.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Naast bovenstaande positieve elementen, een paar tips:
- gebruik stoffen servetten
- leer personeel hoe het bestek neergelegd hoort te worden.
- zet bijv. een bloemetje op de tafels achterin; dat staat aangekleder. Nu was het wat kaaltjes.
- zorg dat het personeel wat wat een gerecht inhoudt. Nu moest het telkens nagevraagd worden en klopte het naderhand nog niet.
Shanna B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Ambiance is super. Echter moesten we telkens lang wachten op onze drankjes. Wel waren ze snel bij de tafel. Spareribs waren slecht, erg taai. Metropoleburger heerlijk. We bestelde als nagerecht latte en irisch koffie met cheescake en appelgebak met slagroom. Na weer zeer lang wachten kregen we eerst de gebakjes en de appel zonder slagroom. Slagroom bleek op te zijn. 10minuten later kwamen ze met het verhaal dat dan de irishcoffee ook niet kon. Jammerlijk.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Bij bediening heb ik matig ingevuld. Ze verdienen echter goed+, maar wee zaten helemaal achterin. We waren blij wanneer er iemand langs kwam. Maar de dames en heren zijn ontzettend aardig. Wat ik ook heel attent vond was dat ik 12,5 euro teveel terug kreeg,terwijl ik notabene fooi had gegeven. Dat moet een vergissing zijn geweest, maar ik ontdekte het pas in de trein op weg naar huis. Dat spijt me voor jullie. En als het jullie in ernstige financiële problemen brengt dan moeten jullie maar contact opnemen of het rekeningnummer sturen. Verder prima avond gehad, Metropole absoluut aan te raden!
Harry B.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
lastig om contact te krijgen met de bediening... ondanks het feit dat het niet heel druk is. momenteel zit de ober op het terras te roken
????
Karel D.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Meestal wel lekker gegeten hier. Nu waardeloos..een kipsaté die niet gaar is. Volgens de bediening hoort dat zo, later geeft de kok toe dat het idd niet gaar Is. Geen saté..maar wel een gratis kopje koffie. Fantastisch opgelost Metropole....maar niet heus. De laatste keer!
Christian V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Wij komen hier zeer regelmatig; bijna 2x in de maand wel. Meestal voor een lunch, en de laatste tijd ook wel eens voor diner. Het is cafe-eten, maar toch leuk en goed. Lekkere koffie, en leuke betaalbare gerechten, zoals de duivelse kip (platgeslagen malse kip met veel zwarte peper), of de hamburger tijdens de lunch; erg goed!
De hamburger van de dinerkaart vond ik zelf niet zo'n succes: teveel saus, en teveel verschillende smaken door elkaar. Tot slot: we vinden wel iets vreemds bij Metropole: en dat is al een tijdje gaande: de heren in de bediening zijn over het algemeen goed (met name die grote gast met baard is top!) en spot-on, maar op een of andere vreemde manieren zijn de dames in de bediening hier over het algemeen niet zo goed en adequaat, en soms zelfs 'apart'...We komen er verder wel graag; ook omdat je de auto altijd dichtbij (doch: betaald) kan parkeren.
NitaW .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Na een lange dag dachten wij een hapje te gaan eten bij de Metropole. Helaas was het een lange zit met minder resultaat. Na 10 min kwam iemand vragen of we wat wilden drinken en bracht de kaart. Het opnemen van de bestelling duurde nog eens een kwartier. Aan de tafel naast ons werd uitgebreid excuses aangeboden - geen bezetting - ik sta alleen etc, maar niet aan ons. Na bestellen duurde het nog een 30 min voordat de burgers gebracht werden, die notabene op de kaart staan als de "snelle kaart". Er is niet gevraagd hoe de burgers gebakken moesten worden en ze waren medium, niet erg lekker maar "honger maakt rauwe bonen zoet". Ook erg waterig, geen kwaliteits vlees waar zo de nadruk op wordt gelegd. Misser in dit geval. Het witlof taartje was wel lekker maar de garnituur van pompoen en champignons was lauw, duidelijk geval van koud bord en lang wachten. Al met al lange zit, we hadden beter naar de friet tent kunnen gaan. Dan waren we geen 55 euro kwijt geweest maar een stuk minder en value for money gekregen. Niet voor herhaling vatbaar.
A B.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Hier gedineerd met zijn zessen. Het was erg druk, veel theatergasten. Door de drukte hadden we pas na dertig minuten ons eerste drankje op tafel. Het eten was prima, maar de service erg slecht. Het hoofdgerecht kwam al terwijl we nog aan het voorgerecht bezig waren, halfvolle glazen wijn werden zomaar weggehaald... Jammer.