Grand Café Metropole

Maandag t/m Zaterdag

6,8
Christian V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Wij komen hier zeer regelmatig; bijna 2x in de maand wel. Meestal voor een lunch, en de laatste tijd ook wel eens voor diner. Het is cafe-eten, maar toch leuk en goed. Lekkere koffie, en leuke betaalbare gerechten, zoals de duivelse kip (platgeslagen malse kip met veel zwarte peper), of de hamburger tijdens de lunch; erg goed!
De hamburger van de dinerkaart vond ik zelf niet zo'n succes: teveel saus, en teveel verschillende smaken door elkaar. Tot slot: we vinden wel iets vreemds bij Metropole: en dat is al een tijdje gaande: de heren in de bediening zijn over het algemeen goed (met name die grote gast met baard is top!) en spot-on, maar op een of andere vreemde manieren zijn de dames in de bediening hier over het algemeen niet zo goed en adequaat, en soms zelfs 'apart'...We komen er verder wel graag; ook omdat je de auto altijd dichtbij (doch: betaald) kan parkeren.
NitaW .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Na een lange dag dachten wij een hapje te gaan eten bij de Metropole. Helaas was het een lange zit met minder resultaat. Na 10 min kwam iemand vragen of we wat wilden drinken en bracht de kaart. Het opnemen van de bestelling duurde nog eens een kwartier. Aan de tafel naast ons werd uitgebreid excuses aangeboden - geen bezetting - ik sta alleen etc, maar niet aan ons. Na bestellen duurde het nog een 30 min voordat de burgers gebracht werden, die notabene op de kaart staan als de "snelle kaart". Er is niet gevraagd hoe de burgers gebakken moesten worden en ze waren medium, niet erg lekker maar "honger maakt rauwe bonen zoet". Ook erg waterig, geen kwaliteits vlees waar zo de nadruk op wordt gelegd. Misser in dit geval. Het witlof taartje was wel lekker maar de garnituur van pompoen en champignons was lauw, duidelijk geval van koud bord en lang wachten. Al met al lange zit, we hadden beter naar de friet tent kunnen gaan. Dan waren we geen 55 euro kwijt geweest maar een stuk minder en value for money gekregen. Niet voor herhaling vatbaar.
A B.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Hier gedineerd met zijn zessen. Het was erg druk, veel theatergasten. Door de drukte hadden we pas na dertig minuten ons eerste drankje op tafel. Het eten was prima, maar de service erg slecht. Het hoofdgerecht kwam al terwijl we nog aan het voorgerecht bezig waren, halfvolle glazen wijn werden zomaar weggehaald... Jammer.
Christian V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Ik kom zeer regelmatig bij Metropole; soms prive en soms zakelijk om tussen afspraken door wat te werken. Ik vind de sfeer binnen leuk; het is een beetje qua sfeer een cafe uit Parijs om te zien. Ik heb hier nog nooit gedineerd, en daar zie ik veel negatieve recensies over. Wel regelmatig gelunched, en dat is altijd wél prima hoor. Die hamburger bijvoorbeeld, is érg lekker. Wel een puntje van kritiek is dat de bediening vaak te wensen over laat. Met zeer grote regelmatig vergeet de bediening wat, of: (en dat is voor de omzet funest) ze komen te weinig langs. Laatst zat ik met een nieuwe klant 2 uur in gesprek, en hebben we beiden 1 kop koffie besteld. Je moet zelf dus om je koffie vragen: dat komt nog steeds in heel veel horecazaken voor, en daar begrijp ik (vooral als ondernemer) helemaal Niets van.... Ze hadden ons véél meer koffie moeten aanbieden...
KimberleyW .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Opmerkingen:
- Geen menukaart op tafel (de menukaart die we kregen was een gelamineerd A4'tje)
- De serveerster knoeide met mijn koffie.
- De serveerster legde het bestek links neer.
- Er lag naturel chips bij de clubsandwich (chips?! Bij lunch?!)
- De kaarsen etc die op tafel stonden plakten aan de tafel vast.
- Ze vroeg niet nogmaals bij het brengen van het eten of we wat wilden drinken.
- Tomaat op de onderste boterham in plaats van ergens bovenin, waardoor de onderkant helemaal nat was.
- Bij het afrekenen was ze gewoon stil, ze zei nog net hoeveel het in totaal kostte (waarschijnlijk voelde ze de bui al hangen).
- Het beleg op het broodje lag geclusterd, zodat je rare smaak happen kreeg.

Pluspunten:
- Goede locatie.
- Ondanks de spinnenwebben, rook het prima op de wc.

Conclusie:
Hier komen we niet nog eens eten. Voor een drankje misschien wel prima. Maar dan waarschijnlijk ook nog niet.
GeorgeU .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Mooi en fijn eetcafe in een gezellige drukke straat. Service is goed, kwaliteit van het eten ook. Prima plek met een gezellig terras.
Els S.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
Samen met vriendin het theatermenu gegeten. Omdat het vanuit het theater wordt besproken loopt het qua tijd ook goed in elkaar over. We hadden beiden een hoofdgerecht waar nog een toeslag op zat. Diegene die ons de bon bracht had dat bljkbaar vergeten en wij hadden dat ook niet gezien. Een andere serveerster zag het wel en ging gauw nog een andere bon maken, dat vind ik dan nogal onhandig. Het is hun fout en dan zouden ze dat zo moeten laten.
Beiden een voor- en hoofdgerecht. Alles was mooi opgediend en zag er zeer verzorgd uit. Ook smakelijk, al was het naar onze smaak wel wat aan de zoute kant. We zaten in de sfeervolle binnentuin. Prijs-kwaliteit was goed.

Philip G.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Het metropole is denk ik wel mijn favoriete cafe van arnhem en omstreken. Prachtig café (vind alleen die binnentuin niet zo nodig) waar je ook overdag heerlijk op het terras of binnen met een krantje een biertje of een koffie kan drinken, het eten is gewoon top! Heerlijke hamburgers hebben ze, echte aanrader! Het is een klein stukje lopen van het centrum, maar het is het waard! 3 10en voor mijn favoriete cafe in arnhem!
Simone N.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
Vanmiddag hier geluncht. Vriendelijk ontvangen en achterin de zaak gezeten in een soort patio, erg leuk. Aankleding en meubilair is waar je aan denkt als je de naam vh restaurant hoort. Vlotte bediening en heerlijk gegeten. 1x de Club sandwich vlees en 1x de China beef. Prima porties, heerlijk op smaak en goed brood. Aanradertje dus!
Martmart .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Ik houd van grand cafes en dat is de Metropole typisch. Het eten is er prima, de bediening ook. De carpaccio beviel heel goed bij mijn vriend en ik had rauwe tonijn, maar dat is toch wat minder lekker in Nl dan bijv in het caribisch gebied ;-)
Peter .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2014
Vooraf theater bezoek hier gegeten. Een persoon het twee gangen theater menu(soep en vis) van 22 euro. Lekker en ruim voldoende. Andere persoon van de kaart gekozen (voor, hoofd en nagerecht) Ook dit was zeer verzorgd en lekker. Bediening attent en vriendelijk en een leuke zaak om te vertoeven. Aanrader!
Jelle1988 .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2013
Gezellig grand cafe met leuke kaart. Prima plek voor een borrel, of lekkere hap. Altijd druk, leuke bediening en prima kwaliteit. Wij komen hier erg graag.
Louis B.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2012
Leuke plek om met collega's gezellig te eten of te borrelen. Prima eten voor een redelijke prijs. De sate is altijd goed.