Grand Café Maximiliaan (Hotel Die Port van Cleve)

Nieuwezijds Voorburgwal 176-180 1012 Amsterdam Nederland Kaart
31-207142000

Meer informatie over restaurant Grand Café Maximiliaan (Hotel Die Port van Cleve)

Duur
Kees205 .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Wanneer je "De Poort" van vroeger kent, dat wil zeggen van voor de verbouwing, dan is het een teleurstellende ervaring. De gezellige sfeer van vroeger met obers die lange schorten droegen en luid sprekend naar de open keuken doorgaven hoeveel biefstukken hoe gebraden moesten worden, is veranderd in een puur zakelijke. Ook de gezellige drukte van vroeger is verdwenen en er waren voor een toch doorgaans drukke vrijdagavond maar weinig tafels bezet. Het opdienen van de veelbesproken biefstuk op een houten plank met een zak gedeeltelijk verbrande frites en een bakje sla erop is erg onhandig. Jammer, maar misschien waren onze verwachtingen te hoog.
Jrndbs .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Heerlijk gegeten, van de gerechten die we hebben besteld waren de coquilles echt een aanrader!!!
Over de bediening niets dan lof was snel netjes en erg vriendelijk.

Wij komen hier zeker nog terug.
Carlopatini .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
beste vegetarische lunch salade sinds lange tijd.
niet die eeuwige fantasieloze walnoten, geitenkaas of die zak sla van de supermarkt!
nee, lekkere verse witlof, brie, macademia noten en bietjes in een goede balans en mooi en smaakvol opgemaakt.
surprise!
Peter1007 .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Eten: de kaart geeft een beperkte keuze, maar wat ze maken, doen ze dan ook erg goed.
Voorgerecht voor 2, leuke afwisselende keuzes op het bord.
Genummerde biefstukken, zeer grappig concept. Apart dat ze er niet meer reclame mee maken.
Service: best ok. Mooie opdiening van de gerechten.
Décor: midden in het centrum van Amsterdam, leuk om naar buiten te kijken. Daarnaast ook erg netjes allemaal.
Bettinawilliams_29 .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
We hebben heerlijk gegeten, we hadden de genummerde biefstuk. En een fles wijn gekregen omdat mijn biefstuk nummer eindigde op 00. De bediening was fantastische, leuk en zeer vriendelijk personeel. Hier komen we zeker terug.
Brittany_ .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Echt super! We hebben echt genoten van de high tea. Er zaten heerlijke lekkernijen bij. Hele mooie inrichting en de bediening is erg vriendelijk. Toppie, echt een aanrader!
Paul T.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Uitstekend gegeten met de IENS diner deal. Wij waren aan de vroege kant, dus het was nog niet erg druk. Service was goed.
Wijnkennis van het personeel is beperkt, maar de glazen werden goed vol geschonken en zeer redelijk in prijs.
Kortom een aanrader om te eten voor theaterbezoek.
Fritsengelberts .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
De ontvangst was vriendelijk. De maaltijd was verrassend. De service en bediening
perfect. We zijn zeker van plan hier nog eens terug te komen.
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
We waren aangenaam verrast, want vrij vroeg om te eten. De witte Sauvignon huiswijn was heel lekker. Het eten, de salade met garnalen heerlijk. Het brood met olijfolie erg lekker en warm geserveerd. De zalm was heerlijk en de varkens haas medaillons ook. Als extra bonus was er live muziek, een jazz kwartet met hele lekkere niet te luide muziek. In andere woorden, het was top!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Maximiliaan ligt op een van de levendigste plekken van Amsterdam, naast de Nieuwe Kerk. Eenmaal binnen bespeur je echter weinig van al die hectiek. Het restaurant is vooral bekend vanwege de genummerde biefstukken, een gewoonte die al bijna honderdvijftig jaar stand houdt. Hoewel dit curiosum op de lunchkaart vermeld staat, koos ik toch voor andere gerechten: de pittige pompoensoep met paprika, appel en pompoenpitolie en de met oude kaas gegratineerde sandwich met kiprollade, tomaat, pesto en partjes gekookt ei. De soep, die met lekker brood en boter geserveerd werd, was inderdaad lekker pittig. De stukjes granny smith smaakten er verrassend lekker bij. Ook de sandwich voldeed aan de verwachting. De bediening was vriendelijk maar enigszins stijfjes maar dat hoort wellicht bij een hotel-restaurant. De inrichting is niet helemaal naar mijn smaak maar ik kan me toch zomaar voorstellen dat ik binnenkort langskom voor een diner.
Titi V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Heerlijkste steak , perfecte eendeborst niets op aan te merken! Persoonlijk eten we liever van een bord dan van een plank. Alleraardigste bediening, op mijn vraag of het biefstuk van de haas want, was het antwoord: nee, van de koe.. De zaak verdient een betere architect, dat lijkt nergens op, jammer.
Marlet H.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
we kregen een leuke ronde tafel voor onze groep van zes. Vriendelijke bediening. Heerlijk wijn en prima genummerde biefstukken.
Dkhardjopawiro .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Mooi, netjes en keurige mensen die daar werken. De risotto is een aanrader! De kosten zijn niet duur. Je krijgt goed eten voor je geld.
Marion L.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
heerlijk gegeten van de surf en turf.de biefstuk was perfect en de kreeft was ook heerlijk.de bediening was ook heel vriendelijk en vakkundig. mooie locatie.het was perfect.
John.van.limpt .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Met moeder en vriendin super genoten van jullie High Tea!
Goed verzorgt, erg lekker en zeer vriendelijk personeel.
O.a. het welkomstdrankje maakt het verschil bij jullie, deze was echt heel lekker!
Hans Kees V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Die Port van Cleve 145 jaar.
Reden voor een jubileumaanbod. Surf en turf: Seefood & meat.
De kreeft is goed, de biefstuk taai en zenig.
Dit is geen reclame voor een restaurant dat sinds 1870 biefstuk op de menukaart heeft staan.
Het visitekaartje van Die Port van Cleve. Jammer. Ook de biefstuk van mijn vrouw (no. 58047810) is onder de maat.
Voorts vraag ik mij af of het handig is een klein houten plakje af te laden met een halve kreeft, een biefstuk, een zak friet, een kommetje uiensaus, een bakje mayonaise en een bakje sla. Voor het snijden van het vlees is geen ruimte.
Tip: een kommetje water of een nat doekje om de vingers na de kreeft schoon te maken mag op de tafel niet mankeren.
De bediening is voorkomend en vriendelijk.
Hans K. van Dijk, Amstelveen.
M.kempff .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Ik vond de inrichting leuk en gezellig uitzien. Service was uitstekend, ze zijn vriendelijk en je hoeft niet lang te wachten tussen de gerechten door, het was
Net goed.
Henriettemklautz .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Alleraardigste bediening, prettige 'zit' (goede stoelen), tafels aangenaam ver uit elkaar, goede akoestiek. Heerlijke sauvignon blanc! Dan het jubileumaanbod: surf en turf, leuk idee. Maar ja, de beroemde biefstuk... ik heb betere biefstuk gegeten, was volgens mij niet in roomboter gebakken. en een uiensaus past er niet bij, te overheersend. Kreeft was prima. En de frites waren uitstekend. Jammer dus van die biefstuk. Verder best aan te bevelen.
Haico K.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Eten was lekker. Service was heel vriendelijk. Minpuntjes: ons voorgerecht was niet doorgekomen bij de keuken, dus niet gekregen. Mayonaise moesten we 2x om vragen.
Abenedward .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Prettige inrichting, voorkomend personeel en een fantastisch menu ter ere can 145jaar bestaan. Zelfs de wijnen per glas waren top. Echter euro 7,00 voor een flesje water wellicht aan de dure kant.