Grand café Luxor

Rijksweg 18 5953 AE Reuver Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Grand café Luxor

Augusta A.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Gezellig terras, uitstekende bediening en heerlijk lokaal bier. Mijn man at een perfecte biefstuk en ik een eveneens perfecte roodbaars. Prima prijs-kwaliteitverhouding.
Absoluut een aanrader!
Daisy B.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Qua geluid lijkt het alsof je in een overvolle kantine zit. De akoestiek is verschrikkelijk. Mijn quiche leek opgewarmd uit een magnetron begeleid met aangebrande uitjes, een berg rucola zonder dressing en een sausje/soepje waarvan niet helemaal de bedoeling van duidelijk was.
De visspies van mijn man kende bijna geen vis en na drie kwartier ben ik zelf maar gaan vragen waar ons drinken bleef.
Eens maar nooit weer.
Rengs .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
Redelijk gegeten.. Eten was niet echt warm. Bediening en service zeer slecht en erg klantonvriendelijk! Bieden leuke arrangementen aan, maar laten je toch de volle mep betalen. En gaan als klapper op de vuurpijl een luidruchtige discussie hierover in de restaurant niet uit de weg.. Eens, maar nooit meer!!
Veerle16 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
redelijk gegeten. Service houdt niet over. Gerechten zijn erg standaard en met weinig variatie. Prijs- kwaliteit verhouding niet in balans.
Rik B.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2013
We verbleven op Landal Lommerbergen.
Overdag gekeken welk restaurant in Reuver ons kon bekoren, Luxor leek ons wel wat.
Vooraf brood met kruidenboter.
Als hoofdgerecht: met katenspek omwikkelde kipfilet met spruiten stamppot en een heerlijke saus van trappisten bier, champignons, ui en spek.
Mijn man de Varkensmedaillons met grove mosterdsaus.
Beide menu's waren om op te zuigen de smaak was op momenten verrassend.
Het dessert was niet groot van formaat maar wel verrassend smakelijk.
Voor nog geen 53,- met 2 personen een aanrader.

GordonRam .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2013
Op uitnodiging van een gezelschap ben ik gaan eten bij Luxor. Bij binnenkomst kun je zo de keuken binnenkijken en dat is altijd een prettig gevoel. Het restaurant is warm ingericht en komt gezellig over. De menu kaart is niet groot, maar voor iedereen, vlees, vis of vegetarisch is er een keuze te maken. Ik besloot vooraf de vegetarische tapas te nemen., bestaande uit: een paar olijven met imitatie feta kaas, 3 minuscule stukjes aardappeltortilla waar geen moeite voor was gedaan om deze smaak te geven, 2 hele kleine stukjes van een dolma en een champignon bitterbal die opengesprongen was, wat werd gecamoufleerd door de opening in de saus te begraven. Ik werd er niet echt enthousiast van.
Het hoofdgerecht: Tortelone (uit de kluiten gewassen tortellini) gevuld met spinazie en ricotta in een pestosaus met seizoensgroenten. Althans zo stond het op de kaart. Ik kreeg een klein schaaltje wat in de oven had gestaan te zien aan de gratin van Hollandse kaas. Onder de gratin bevonden zich 3 tortelone's die aan de rand van het schaaltje vast waren komen te zitten. Het gevolg was dat uitsluitend het middelste gedeelte te eten was en de rest taai of aangebrand. De pestosaus ben ik niet tegengekomen, en de seizoensgroenten bestonden uit stukken wortel van 5 cm en een paar stukjes uitgegroeide champignon, en nog wat andere smakeloze, niet definieerbare ingrediënten. Na 3 happen lagen er veel stukken taaie tortelone naast het schaaltje. Toen de bediening kwam vragen of het smaakt heb ik nee gezegd. Hierop werd het ijzig stil, waarschijnlijk had ze dit nog nooit meegemaakt.
Als dessert besloten voor de bitterkoekjes mousse. Geserveerd werd een bolletje karamel ij waar ijskristallen in zaten, een toef slagroom, die volgens mij, uit een spuitbus kwam, en een minuscuul kannetje met mousse, althans het moest voor mousse doorgaan. De bovenste centimeter was enigszins opgestijfd, maar alles wat daar onder zat was vloeibaar. Geen mousse dus.
Dit restaurant, wat iedere avond bijna, of vol zit heeft een keukenbrigade die volgens mij geen kritiek doorkrijgt, maar ja als gasten niets aan durven te merken zal er nooit iets veranderen. Het 3 gangen menu kost 23.50 euro en voor de kwaliteit en hoeveelheid is dit te duur. De bijgevoegde frites waren er overdadig, saus niet aanwezig, maar aangezien het hier om fabrieks frites van mc cain ging (de zak lag boven de frituur) die niet al te duur is kun je daar kwistig mee om gaan.
Bij het verlaten bleek dat de volle mep moest worden afgerekend. Het hoofdgerecht wat ik had terug gestuurd was niet in mindering gebracht.
Conclusie: Matig tot slecht eten met een prijs niveau waar betere alternatieven voor te vinden zijn.
Ik raad dit niemand aan, tenzij je kritiekloos eten naar binnen wilt schuiven.
Irwan L.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2013
We hebben vanavond hier heel lekker gegeten. Eten is eenvoudig maar goed bereid. Goede prijs/ kwaliteit verhouding. Zeker voor herhaling vatbaar.
Ger D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2012
Grandcafe Luxor 'zit vast' aan de bioscoop op het Raadhuisplein. Toen wij op zaterdagavond arriveerden, was er nog net een tafeltje vrij voor 4. Dat was een goed teken!
De uiterst vriendelijke bediening verwees ons naar de bovenverdieping, waar je gezellig en best intiem kunt zitten.
De kaart bevat voor ieder wat naar wens en je kunt voor 23,50 zelf een 3 gangenmenu samenstellen. Dat hebben wij ook gedaan.
Er is eigenlijk niks mis met wat er wordt geserveerd. Zelfs de biefstuk, die ik net-niet-medium wilde hebben, werd precies goed opgediend. En steeds was daar die gezellige lach!
De nagerechten konden ons ook prima bekoren en zodoende verlieten wij Luxor met een tevreden gezicht!