Grand cafe Lien

Kerkstraat 2 2242 HG Wassenaar Nederland Kaart

Over restaurant Grand cafe Lien

Genieten van een avondje uit

Grand cafe Lien is een gezellig en centraal gelegen restaurant in Wassenaar en is restaurant, lunchroom en bar dancing in een. Er is een uitgebreide kaart met een ruim aantal vaste gerechten bestaande uit Vis en Vlees en een 3-maandelijks wisselende keuze uit heerlijke Seizoensgerechten. Ook voor de kids zijn er speciale kindermenu’s. Grand cafe Lien is een echt familierestaurant, gewoon lekker, betaalbaar en voor iedereen. Kom snel langs voor een lekker etentje in een ongedwongen sfeer.

Meer informatie over restaurant Grand cafe Lien

Dinsdag t/m Donderdag 09:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 09:00 - 00:00

Joachim L.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Omdat er iets te vieren viel gingen we met mijn zwager en schoonzus lunchen. Helaas was er een aantal goede en minder goede kanten.

We zaten op het terras en hoewel de temperatuur zodanig was dat de jassen in eerste instantie aanbleven, was het goed vertoeven. Vanwege de vele expats in Wassenaar is de menukaart aan twee zijden bedrukt: Nederlands en Engels. Mijn Maltese, en dus Engelstalige schoonzus was hier aangenaam door verrast.

De gerechten waren helaas iets minder aangenaam voor sommigen. Mijn zwager koos de soep van de dag: erwtensoep met roggebrood en spek. Dit bleek een goede keuze te zijn. Het werd geserveerd in een klein pannetje en had een verfijnde smaak. Thuis maak ik de erwtensoep robuust maar voor een lunch was dit uitstekend.

Zelf ging ik voor de clubsandwich. De kip bestond uit zelf gesneden kipfilet en niet, zoals in veel andere restaurants, uit plakjes vleeswaar. Het kon niet anders dan met mes en vork worden gegeten. Hoewel ik dat bij een clubsandwich niet graag doe geeft het wel aan hoe royaal het was belegd. De chips werden geserveerd in een frituurmandje maar de sla leek uit een zak te komen.

Mijn schoonzus koos voor de chicken fajitas. Dit werd een teleurstelling. Er was teveel zout gebruikt en dat deed erg afbreuk aan het geheel.

Mijn partner nam de rundvleeskroketten met frites. Deze laatste werden heel leuk in het kleine frituurmandje geserveerd. Op de kroketten was niets aan te merken maar de, overigens mooi krokant gefrituurde frites, veel en veel te zout.

Ik weet niet of ik terugkom bij Lien. De bediening was heel voorkomend en vriendelijk maar de keuken behoeft, hoewel de kaart er uitstekend uitziet, nog enige aandacht. Nu is de kwaliteit van de gerechten nog te wisselend!
Rachida M.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
De keuze is reuze hier en de gerechten zijn allemaal even heerlijk. Ik spreek uit ervaring, want ik kom hier geregeld lunchen met mijn vriendinnen. Het personeel is altijd vrolijk en enthousiast en maakt graag een gezellig praatje met de gasten. Een echt gezellig Grand Café!! Tot snel maar weer, ze de sprite dan alvast klaar hé... ;)
Pauline B.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
We hebben hier gegeten met een Groupon actie. We hadden keuze uit verschillende lekkere burgers. De bediening was vriendelijk. En een prima sfeer voor een grand cafe.
19640900 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Met 2 personen 3-gangen diner, voorgerecht: Carpaccio veel te veel (truffel) mayonaise zonde van de smaak van het gerecht! Hoofdgerecht: pasta met kippendij etc. véél te vet daardoor ook niet opgegeten. Dessert: "Brasil" koffie was lekker.
Blijft bij eenmalig bezoek!!
Isabel1980 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Weer een heerlijke avond gehad bij Lien. We begonnen de avond met een borrel aan de bar. Als voorgerecht de carpaccio en als hoofd de Tournedos. Echt heel erg goed!

De sfeer was gezellig en het personeel was vriendelijk en snel. Ik kom hier ook altijd graag terug vanwege de goede wijnen.

Aanrader !
Mar31 .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Voor het eerst bij lief gegeten. We kozen voor de zoete spareribs. Helaas geen zoete ketjapmarinade, maar een dikke laag basterdsuiker op de spareribs die nog niet gesmolten was. De suiker knarste tussen mijn kiezen.
Njonja .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
Hier rond 14.00 uur geluncht, niet voor de eerste keer. We komen hier inmiddels geregeld, zowel 's avonds als voor de lunch.
Het personeel dat er voor de avond loopt is professioneler dan die in de middag. Dit keer ging dat zeker niet allemaal goed. Het eten was prima, niets op aan te merken, dat kunnen ze daar wel. Maar mijn dochter stootte per ongeluk haar drankje om. Hoewel het meisje er net was om het eten te brengen ruimde ze het niet op, ik heb echt moeten vragen om een doekje. Daarmee dan wel de tafel afgenomen maar de vloer moest maar zo blijven. We vonden dat zo raar, mijn dochter met haar voeten in de smurrie en lekker intrekken in het mooie hout van de vloer. Ook werd niet gevraagd of ze nog iets drinken wilde. Dat hebben we maar aan een andere serveerster gevraagd. Die verbaasde zich ook over de frisdrank op de vloer. Alsof wij het niet gemeld hadden. Zij ruimde het wel meteen op.

Wij zullen nog wel vaker komen maar de avond is echt beter dan de middag.
Samengenieten .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
We hebben gegeten een heerlijke Mexican chicken delight burger. Borden waren mooi opgemaakt met lekker vers broodje, kipburger met o.a. verse sla, tomaat, komkommer, bacon, cheddar kaas, gefrituurde uienringen, tomatensalsa. Verder kregen we frites in een klein frituurpannetje en salade. Smaken waren goed op elkaar afgestemd. We zaten op het buitenterras en werden vlot en vriendelijk geholpen. We komen hier zeker nogmaals terug.
Jochem V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
We kwamen hier terecht voor een high wine, omdat het een van de weinige gelegenheden was die expliciet vermelden dat dit ook vegetarisch kan (wel twee dagen van tevoren resereveren). Ze hadden erg hun best gedaan om lekkere vegetarische hapjes te maken, gevulde champignons en cougette- en aubergine rolletjes. De service was ook prima, niet opdringerig maar we hoefden ook niet lang te wachten. We zaten buiten op het terras dus van de inrichting niet veel mee gekregen. We zijn hierdoor ook benieuwd geworden naar de rest van de menukaart! Zeker voor herhaling vatbaar.
Joost H.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2015
Een Griekse salade? Wat geitenkaasblokjes in ragoutbakjes en een berg rauwkost en groenten, de hamburger was een aanfluiting, zelfs bij een fastfoodketen smaakt die beter en het brood onder de verder wel lekkere kroketten was oud. De bediening is amateuristisch en zeker niet gastvrij, ik denk dat deze uitbater beter op zijn plaats is achter de balie van een snackbar en de jonge dame deed ook niet echt haar best om er wat van te maken. Dit blijft bij een éénmalig bezoek.
Tobeornottobe .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
In dit grand café/brasserie - die wij eerder kenden als 'Oranje' o.i.d. - een geweldige fijn bezoek gehad.

Prima koffie, lekkere triple en naast een fijn broodje Filet Americain een werkelijk gewéldige Griekse salade. Het mag z'n prijs hebben, dat moet gezegd worden. Maar juíst op lokaties waar je het niet verwacht, wordt er minder mooi gepresteerd tegen hogere prijzen. Opmerkelijk.

Men is op een prettige manier alert op de voortgang. Dus niet te vroeg of te laat iets vragen - het is een kunst op zich. Prachtige kaart overigens.

Lien mag wat ons betreft nog lang blijven.
Petra D.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2015
Evrn binnen geweest voor een snelle lunch met mijn kinderen. Doen we vaker bij Lien.
Leuke vlotte bediening. Gezellige ambiance en heerlijke illy koffie.
Ik had een broodje Caprese. Lekker met gesmolten mozzarella. Persoonlijk vond ik de dressing niet zo, de volgende keer vraag ik zonder en in plaats daarvan olijfolie. Maar zoveel mensen zoveel wensen en dat snap ik ook. In ieder geval, kom ik hier graag terug.
Karel54321 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
Wij hebben hier vanavond spare ribs gegeten, en het waren echt de lekkerste spare ribs die ik ooit gegeten heb. Bediening is erg vriendelijk, echt een top zaak met lekker eten, en gastvrijheid.
Jasper D.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Vandaag gegeten bij Lien. Erg mooie tent, leuke sfeer met mooie bar, maar ook fijne grote toiletten. Personeel was erg vriendelijk. ( we waren ook met kinderen) Het eten was erg lekker. Wij hadden de hamburger en saté. Flinke porties, goede grote maar toch krokante friet en flinke bakjes saus ketchup en mayo. Kom graag een keer nog de spareribs proberen om te kijken of die ook zo lekker zijn.
Bilthoven .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2014
Wij kwamen spontaan in het centrum van Wassenaar op de fiets en besloten om bij Lien op het terras te gaan eten. We waren enorm verrast door het heerlijke eten, de hoeveelheid en de kwaliteit.
De frieten waren de beste die ik in tijden had gegeten. Zo heerlijk knapperig, zelfgemaakt leek het wel. Echt een aanrader.
Bediening erg vriendelijk (studentes?) en attent.
Echt een grand café sfeer binnen, dus ook leuk in de winter.
AL1 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Fijne plek om hier wat te eten. Midden in het centrum van Wassenaar en erg vriendelijk personeel. Ze hebben een uitgebreide menukaart. Ik was verbaasd door de kwaliteit die hier werd geleverd. Heerlijk gegeten. Ik had de black angus en ik heb nog nooit zo een heerlijke black angus gegeten. De andere hadden spare ribs en dit was ook perfect gemaakt. Beide dus een aanrader.

Desiré O.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2014
Ik kom hier graag om te lunchen. De broodjes zijn altijd lekker vers en rijk belegd. Er is een ruime keuze, de kaart is erg uitgebreid. Meestal neem ik een Italiaanse bol met carpaccio, de dressing die de keuken hiervoor gebruikt is erg lekker! Het personeel is altijd erg vriendelijk.
Rubber .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2013
Heerlijke lunch, leuke bediening en zo midden in het dorp prima hoor petje af. Ik ga hier zeker een keertje terug. Ze hebben heb ik naar gevraagd en wisselend menu dat is leuk kan je weer eens wat anders proberen.
Jolanda-1958 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Wij hebben hier gegeten met de verjaardag van onze dochter. Eten was heerlijk, zalm, kipsaté, en de kids een hamburger, voor de jarige werd zelfs een speciaal toetje met ijs fontein gemaakt. Goede en vlotte bediening.Leuk ingerichte zaak, sfeervol en gezellig.
Komen zeer zeker terug.
Bob84 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Wij hebben hier gegeten met ons voetbal team en vrouwen totaal 26 man ,eten was zeer goed en ondanks de grote groep hadden we ons eten en drinken heel snel !! Bediening is goed , keuken is goed en de prijs is uitstekend !!