Grand Café L'Opera

7,2
7,1
Burcu F.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Leuke ligging en terras, maar teleurstelling wat betreft de broodjes. We kregen sneetjes brood en geen pistolets. Verder vriendelijke personeel.
Josefien_Wouda .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Verwacht geen culinaire hoogstandjes, maar plek zonder pretenties en geschikt voor snelle hap voor theater of bioscoop. Logistiek in de bediening vraagt wel om een evaluatie. Zwaaien om aandacht van de bediening voelt niet prettig. Jongedame van gisteren blonk ook niet uit in klantvriendelijkheid. Wellicht had ze een slechte dag of was ze nog aan het inwerken, maar als dat niet het geval was, is het een punt van aandacht.
Leon B.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Kerstavond, gezellige drukte en daarbij toch vlot en vriendelijke service. Geen uitbundige kaart maar de gerechten zijn goed bereid. Wel wat frisse temperatuur in de serre ondanks de warmste kerst ooit.
Akwadoe D.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Inderdaad een groot restaurant, er gaat dus niets intiems van uit. Beetje barok ingericht en voor een (zakelijke) lunch wel geschikt.
Er is een overdekte serre; uitzicht op Rembrandtplein met de voorbijtrekkende toeristen. We namen als voorgerecht de pomodorisoep die goed op smaak was en niet te zout, met heerlijk brood erbij. Als hoofdgerecht scholfilet en slibtongen met groenten en frites. De sauvignon blanc (huiswijn)heel goed; bouquet-smaak-afdronk, ook prima. Prijs/ kwaliteit is goed te noemen. No nonsense eten. De bediening is erg vriendelijk.
Marie-Anne R.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Fantastische service. Na een ongelukje met mijn koffie werd ik fantastisch geholpen. Ik kreeg mijn heerlijke lunch vergoed en mocht op hun kosten mijn witte broek en mijn T-shirt op hun kosten vervangen bij een nabijgelegen winkel.
Super service en heerlijk gegeten!
Mijn complimenten !!
Ster234 .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Lekker gegeten op een super locatie! We zaten in de serre die uitkijkt op het plein. Gezellig!
De kaart is gevarieerd en het eten was erg lekker. Helaas werd het geserveerd op koude borden.
Geen gastvrije ontvangst. Het personeel deed gewoon zijn werk. Niet meer dan dat.
Chantal V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Vandaag hier geluncht, een geitenkaas appelstroop walnoten salade genomen. Prima en heerlijke ingredienten. Een echte aanrader! Echter was de Latte koffie erg sterk helaas.

Maar wat een magere service...Drankjes besteld en die kwamen pas na 20 minuten, daarnaast werden we geholpen door een medewerker die duidelijk geen zin in haar werk had. Kwam totaal niets uit. Het stuk service kan hier erg verbeterd worden, vandaar ook geen fooi helaas.
Roland V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2015
Ouderwets maar lekker: malse bief met Stroganoff en uitzicht op levendig Rembrandtplein vanuit de serre. Bediening kon iets geïnteresseerder.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Een prachtige locatie als je aansluitend naar de Kleine Komedie wil. Zeker in het voordeel een prachtig uitzicht en ziet er goed verzorgd uit. Het personeel is jong, maar doet uitstekend hun best en zijn heel vriendelijk en informerend. De voorgerechten van een tartaar van zalm en de carpaccio waren goed verzorgd en smakelijk, er werd keurig brood bij geserveerd. Als hoofdgerecht gingen we alle 4 voor hert, welke als 3 medaillons werden geserveerd, met een heerlijke jus en wat knapperige groente. Hadden het laten aanvullen met lekkere frites en een smakelijke salade. Ook de rode wijn (Nero d'Avola) was lekker.
Herman K.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2014
Met partner de lunch gebruikt met prima koffie maar voor beiden een zware teleurstelling wat betreft de kroketten. Mijn kalfskroket van Kwekkeboom had weinig smaak en de inhoud bestond volgens mij uit blokjes ham en geen Kwekkeboom. De kaaskroket van mijn partner had totaal geen smaak en ook hier mijn twijfels of deze van van Dobben kwam. Bediening zat hier ook mee in haar maag en heeft ter compensatie nog maar eens een extra bakje koffie ingeschonken. Jammer want deze misser nodigt niet uit voor een nieuw bezoek.
Beste Proever(s),
Erg vervelend dat de lunch bij ons niet helemaal naar wens was. U geeft aan dat u de kroketen niet lekker vind. Erg vervelend dat dit het geval was. We serveren uitsluitend Kwekkeboom kalfskroketen (in deze kroketen zit idd het kalfsvlees in blokjes) en uitsluitend van Dobben kaaskroketen. Ik heb de bediening ook over het voorval gesproken en die zat ermee in haar maag dat de lunch niet naar wens was vandaar het kopje koffie. Met vriendelijke groet

Reactie van proever:

Sportief dat u reageert, maar dit doet helaas niets af aan mijn resentie.

anf 2e reactie van restaurant:

geachte gast, wij zijn altijd blij met feed-back van onze gasten daarvoor onze dank. Wij zijn echter NIET blij met onjuist vermelde gegevens, u beweert "zeker geen Kwekkeboom kroket" te hebben gegeten. Dit is een onjuiste vermelding! OOK de twijfel over de van Dobben kaaskroketten zijn ongegrond. U kunt beide kroketten niet "lekker vinden" en dat is dan uw smaak.
Met vriendelijke groet,
Grand Cafe l'Opera
BerndKS .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Prima verzorgde lunch; club sandwich met geitenkaas op bruin(!) brood, salade met geitenkaas en vers fruit en kroketten met brood. Service is attent. Ambiance: heerlijk in het zonnetje met zicht op Rembrandtplein.
Peter1007 .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2013
Eten: best goed te doen. Voor de lunch ook best wat keuze. Voor herhaling vatbaar.
Service: vriendelijke bediening. Ook gelet op de hoge doorloopsnelheid van de tafels.
Decor: van binnen best goed. En van buiten zit je erg goed op het terras, uitkijk op het plein en ook de straten in. Jammer is dat de stoep ernaast ook gebruikt wordt als (brom)fietspad, wat niet mag, maar ja, Amsterdam, dus wie doet ze wat.
Prijs: wederom wat hoog voor buiten het centrum van Amsterdam. Maar ja, dit is het centrum van Amsterdam, dus je betaalt nu eenmaal wat meer. 30 euro voor lunch 2 personen: broodje, drankje, koffie.
Anissa A.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2013
Ik vind het eten hier over het algemeen altijd wel lekkeralleen hhb ik soms wat erg kritisch puntjes die je normaal niet storen. Het decor is erg rustig en geeft je waar gevoel dat je in een.oud gebouw zit met sfeer... De service is uitstekend de mensen zijn altijd vriendelijk en staan je graag te woord en verhelpen als er een probleempjeb is dit snel
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2013
Het is heerlijk zitten in de serre van L'Opera en de bediening is buitengewoon vriendelijk voor een zaak waar toch vooral toeristen komen. De koffie is heerlijk maar het eten is, in mijn geval de hamburger, een beetje gewoontjes. Maar het is een prachtplek en alleen al daarom zal ik er zeker vaker komen
Svandam .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2013
Dit is een restaurant met een heerlijk gezellig en zonnig terras met stoelen die prettig zitten en er loopt vriendelijk personeel rond.
Wij hadden bitterballen salade geitenkaas en koffie met gebak toe. Heerlijke maaltijd, voor herhaling vatbaar.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
Kleine kaart, maar prima kwaliteit. Heerlijke Boeuf met stampot gegeten, daarna theater en na afloop weer hierheen voor borrel met uitstekend bittergarnituur. bediening is snel en erg professioneel. Altijd gezellig druk en in de zomer een prima terras.
Johan L.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2012
Prachtig Art-Deco café-restaurant. Meer dan een eetcafé. Lekker gegeten: de boeuf bourguignon, de ossenhaaspuntjes of de curry kip waren prima. Frietjes moeten apart worden bijbesteld maar voor € 3 val je daar geen buil aan, ze zijn prima en groot. De Argentijnse wijn per glas, je kunt er niet over klagen.
Vriendelijke en vlotte bediening; test hiervoor: we wilden nog wat extra mayo en die kwam snel (soms heb je de frietjes allang op voor ze nog eens aan komen kakken, maar niet hier!). Geen haute-cuisine, geen sterren, gewoon lekker gegeten in een ouderwets mooie ambiance.
Joris05 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2012
Dit oudste grand cafe van Amsterdam blijft een heerlijke plek om in de ochtend een krantje te lezen met een heerlijke cappuccino en niet te harde opdringerige muziek op de achtergrond. Dit keer kwam ik er in de ochtend voor mijn verjaardag een taartje eten met mijn vriendin in aanloop naar een idfa documentaire. Lekkere taartjes van Holtkamp met een goede warme cappuccino erbij. De bediening is beter geworden. Niet louter studenten meer. Er wordt ook niet moeilijk gedaan over een glas kraanwater bij de koffie bijvoorbeeld Attent en niet te opdringerig. Twee min puntjes dan: Te weinig ruimte aan de kleine tafeltjes in de serre om goed te kunnen zitten zonder je buren te hinderen en de rode bekleding van de stoelen oogt wel erg goedkoop bij de mooie art deco uitstraling van het etablissement.
Richard .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2012
De professionele bediening is een verademing in dit stijlvolle pand. Hier tenminste geen studenten die zich te hip voelen om te bedienen. Goed eten gezien de toplocatie, ze hebben zich er gelukkig niet afgemaakt met een toeristenmenu.
Anna33 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2012
Altijd heerlijk om hier op het terras te zitten. Vlotte bediening, lekkere tosti's, salade met geitenkaas en de champagne kan per glas.
Ook de serre is een fijne plaats om te zitten.