Grand Café Krasnapolsky

Dam 9 1012 JS Amsterdam Nederland Kaart
31-205546114

Over het restaurant Grand Café Krasnapolsky

Rustpunt op de hectische Dam

Grand Café Krasnapolsky bestrijkt de gehele voorzijde van het hotel en biedt een uniek uitzicht op de Dam. De inrichting doet denken aan een typische brasserie zoals deze in het oude Parijs te vinden was, gecombineerd met modern en elegant design. Door de hoge ramen en plafonds is er een lichte ruimte ontstaan met sfeervolle ambiance. Grand Café Krasnapolsky biedt een toegankelijke menu, met klassieke gerechten op een moderne en intrigerende manier, onder signatuur van 3* Michelin Chef Jacob Jan Boerma van Restaurant De Leest. Elke dag om klokslag 18.00 uur, rinkelt er een belletje ter aankondiging van het Hors d'oeuvre uur. Gasten kunnen dan genieten van kleine hapjes, verse salades en fruits de mer – klein van formaat, maar groots in smaak – van onze hors d'oeuvre counter. Daarnaast kun je hier genieten van een kop heerlijke koffie, een ruim assortiment aan theespecialiteiten en bijzonder gebak uit eigen patisserie, uitgestald in de unieke Cake Room.

Meer informatie over restaurant Grand Café Krasnapolsky

Jouw recensie over het restaurant Grand Café Krasnapolsky

EdenSus .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Als regelmatige bezoekers van de brasserie/grand Cafe van Krasnapolsky dit keer de lunch gebruikt. Nooit eerder hebben mijn echtgenote en ik het meegemaakt, dat in een dergelijke gelegenheid de "dish of the day" bestaande uit een pannetje in witte wijn en groentegarnituur gekookte mosselen wordt geserveerd met een bakje mayonaise en tomatenketchup. Dit, terwijl de uitsluitend Engels sprekende gastvrouw de mosselen had aangekondigd met begeleidende sauzen. De daarop volgende reclamatie mijnerzijds bij een eveneens rondlopende en opnieuw uitsluitend Engels sprekende ober werd kort daarna door hem beantwoord met de simpele "dooddoener", dat de kok van Italiaanse herkomst is en dat de mayonaise en ketchup de Italiaanse variant bij een pannetje mosselen is. Jammer, dat enkele zeer goed willende medewerkers binnen de Kras brasserie (met name de altijd vrolijke ober Frans) hun harde werken en het niet aflatend naar de zin maken van vaste klanten, door ongeïnteresseerde collegae verloren zien gaan. Jammer, dat enkele medewerkers van deze zeer gunstig gelegen pleisterplaats voor shoppende gasten het niet zo nauw nemen met kwaliteit en klanttevredenheid. Een zeer teleurstellende ervaring rijker.
Geachte Edensus,

Hartelijk dank voor de tijd die u heeft genomen uw ervaringen met ons te delen.

Wij willen onze gasten in alle opzichten perfecte service verlenen en vind het dan ook bijzonder spijtig dat wij niet geheel aan uw verwachtingen hebben voldaan.

Ik bied u dan ook mijn oprechte verontschuldigingen aan voor deze uitermate vervelende ervaring.

Wij zouden het op prijs stellen als u contact met ons zou kunnen opnemen via info@grandcafekrasnapolsky.nl

Met vriendelijke groet,

Herman Klok - Hotel Director
Henry L.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Jammer!, Teleurstellend! Door de gehaast-heid van de medewerkers voelde het als zeer onprettig en niet gewenst. Het begon al met de tafel keuze. We kregen het tafeltje naast de invoer van bestellingen. Er waren nog voldoende andere plaatsen, maar die waren gereserveerd. Wij hadden ook gereserveerd!!. Nieuwe gasten mochten wel plaatsnemen aan de "gereserveerde" tafels. Mijn partner eet geen vis. Dit hebben we bij de reservering aangegeven. We kregen als voorgerecht 6 verschillende hapjes, waarvan 2 met vis. Daardoor was de keuze voor haar beperkt. Alleen gele biet, pekelvlees, couscous geeft weinig smaak. Het hoofdgerecht was heerlijk. De borden waren nog niet opgeruimd of we kregen meteen het nagerecht. Dat was veel te snel. Nagerecht was ook heerlijk. Bij het afrekenen ging het ook mis. ik had al gepind, maar zag dat er een gerecht te veel opstond. De serveerster zei dat ik dan nog een keer zou moeten pinnen en dat ik mijn geld van het eerste keer terug zou worden gestort en dat dat 1 dag zou duren. Vandaag met Krasnapolski gebeld, en aangegeven dat ik het retourbedrag nog niet had ontvangen. Deze dame zei dat dat wel 5-7 dagen kan duren voordat het geld is terug gestort. Dat is toch niet meer van deze tijd. Retourpinnen zou direct moeten kunnen. Totaal niet klantvriendelijk. Al met al heel jammer. Wellicht een leerpunt om iets meer aandacht aan de gasten te geven.
L W.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
Wij hebben genoten van een prachtige high tea inclusief champagne en vele gangen met finger sandwiches, salades, scones, petit fours en nog een geweldig dessert. Bedienend personeel Frans, Sharon en Eduardo waren zeer vriendelijk en bekwaam.
G. M.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Met een gezelschap van 3 de Afternoon Tea met champagne genuttigd. Sfeervol restaurant met uitzicht op de Dam. Bediening was in een woord fantastisch en ook de Afternoon Tea zelf was geweldig. Heerlijke macaroni, sandwiches en scones met traditionele marmelade. De lunchgerechten die voorbij kwamen voor andere gasten zagen er ook super uit. Wij komen hier zeker nog eens terug voor lunch en diner!
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2017
Leuke en heerlijke afternoon hightea in het mooie en sfeervolle grand café. Super lekkere hartige en zoete hapjes, ruime thee keuze en een goede en zeer vriendelijke bediening! Echt een aanrader!
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Vandaag een heerlijke afternoon tea gehad! Heerlijke broodjes en zoete lekkernijen! Bediening was bijzonder attent. Zeker voor herhaling vatbaar!
Petra D.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
We hebben genoten van een gezellige goedverzorgde afternoon tea met champagne, heerlijke sandwiches, een warme scone met zelfgemaakte jam en verschillende andere zoetigheden waaronder o.a. heerlijke macarons.
Theo Z.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Heerlijke hightea op een fantastische locatie. Prima service! Vooral de yuzu shooter was een bijzondere overgang van hartig naar zoet♡
Marije B.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Leuke hightea, lekkere hapjes, leuke manier van thee-variatie, goede service en de yuzu-shooter was een leuk extraatje erbij & lekker!
Kevin V.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2017
Heerlijk gegeten in het Grand Café Krasnapolsky. Bij ontvangst werden we naar een mooi tafeltje gebracht met uitzicht op de Dam. Personeel was goed op elkaar ingespeeld, had veel product kennis en kon ons goed adviseren over de wijnen. Complimenten aan de keuken voor de heerlijke proeverij van de Hors d’Oevre counter en ook voor de rest van het diner. Het Grand Café is echt een aanrader als je een avond wilt genieten van perfecte service in combinatie met heerlijk eten.
Linda H.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Heerlijk gegeten in het grand cafe krasnapolsky.Leuke en vlotte bediening.Zag er netjes en schoon uit.Zal zeker nog eens terugkomen
Amber D.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Fijne sfeer in het grand cafe krasnapolsky. Vriendelijk personeel. Eten mooi gepresenteerd en zeer op smaak. Al met al een gezellige avond gehad. En wij komen zeker terug!
Roy M.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Heerlijk gegeten! Vooraf had ik de vitello tonato wat een absolute aanrader is! Mijn partner had de steak tartare ook deze was heerlijk. Het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam. Wat leuk is aan dit restaurant is dat ze een speciale cake room hebben. Hier staan allemaal vers gemaakte gebakjes in. Heerlijk voor na het diner een bosbessen Cheesecake met een lekker kopje koffie. Zeer zeker een aanrader om eens te gaan eten!
EdenSus .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Geluncht in het Grand Cafe van Hotel Krasnapolsky. Nadat het Grand Cafe lange tijd gesloten was wegens verbouwing is het nauwelijks voorstelbaar, dat de nieuwe inrichting een trekpleister kan zijn voor hotelgasten resp. de winkelende passanten, die hier even willen verpozen. Wat een kille en sfeerloze ruimte; het lijkt eerder op een wachtruimte van een spoorweg station als een Grand Cafe. Ook de presentatie van de patisserie van Jacob Jan Boerma lijkt meer op een werkplaats van een horlogemaker als een etalage die uitnodigt om een heerlijk gebakje uit te zoeken. De bediening is uiterst vriendelijk, maar de Nederlandse gast moet moeite doen om de overwegend buitenlandse bediening te verduidelijken wat men wenst. De kwaliteit van de gerechten en de dranken is uitstekend, maar het ontbreekt volledig aan sfeer en intimiteit. Er is in de gehele ruimte ook geen plant te ontdekken; daarvoor moet je waarschijnlijk naar de Wintertuin in het hetzelfde hotel.
Ton B.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Vandaag gelunched in Grand Cafe Krasnapolsky. Gekozen voor de Rock madame en een glas huiswijn. Mooie kaart en rustige omgeving met fraai uitzicht op de Dam. Maar dan........ na meer dan een half uur het gerecht.Een teleurstellende presentatie van 2 geroosterde sneetjes witbrood als tosti met een gebakken spiegeleitje erop en een brok uit een hele krop gesneden ijsbergsla. En dat voor 9,50 pfffffff had hier toch een andere presentatie verwacht. Ga eens kijken bij Hotel Americain op het Leidscheplein en zie het verschil. Dan nog een glaasje huiswijn voor 5,50 maakte de rekening totaal 30,00 voor 2 personen. Prijs/kwaiteitverhouding dus ook ver te zoeken. Vergissing dus om voor Krasnapolsky te kiezen. Jammer.
Gabi L.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Tijdens de restaurantweek hier gegeten, een teleurstellende ervaring. De bediening was zeer voorkomend, het beleid is dat niet. Zo moesten wij de volle prijs betalen voor een alternatief voor het dessert. Na enig soebatten werd €1 in korting gebracht op de (hoge) prijs.
De tafel aan het raam was prima, de decoratie smaakvol en aangezien het vrijwel leeg was in het café was het geluidsniveau goed in orde.
Het eten was een vaststaand menu zonder keuzes. Het voorgerecht bestond uit een kleine verzameling vlak smakende zaken van het buffet, gevolgd door kip met een klein beetje smakelijke saus en het dessert van dame blanche. Wij hadden op meer klasse gerekend aangezien het café onder supervisie van een sterrenkok draait en tot de top-200 van DiningCity wordt gerekend (waarvoor een opslag moet worden betaald). We hebben met de restaurantweek in veel restaurants gegeten zonder toeslag en met een veel betere prijs-kwaliteitverhouding.
Grada V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Chateaubriand voor 2 personen, 49 euro. Ongelofelijk kleine portie. Boontjes en frieten koud. Meteen geklaagd. Bediening reageerde adequaat. We hadden geen tijd meer om alles terug naar de keuken te sturen. Wijn werd van de rekening geschrapt. We konden nog wel proeven dat het eten met smaak en zorg bereid was. Daarna koffie met gebak uit de vitrine. Was erg lekker.

Desalniettemin toch te weinig gegeten. Zit hier met rammelende maag recensie te schrijven.
Begrijp het ook niet helemaal; er was genoeg personeel, bediening was goed. Maar blijkbaar niet alert genoeg om het eten snel uit de keuken aan tafel te bedienen. Het restaurant is smaakvol en duur ingericht. Geld lijkt geen issue. En dan toch zulke povere porties, is gastheerschap niet ook genereus zijn?
Frans K.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Voor en hoofdgerecht mooi op het bord. Goed gebakken en uitstekend van smaak. Muv vriendelijke kelner is service beperkt. Zeker 6 mensen in de bediening, niet meer dan 6 gasten in de zaak en nog niemand om je bij de deur te ontvangen. Bovendien meer dan half uur op hoofdgerecht gewacht. Inrichting veel design maar weinig sfeer
mp230710 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Op zondag 28 februari een high tea gedaan. 2 uur voor aanvang gereserveerd en dit bleek totaal geen probleem. Heerlijk plekje in de "serre" met direct zicht op de dam, alleen dat al. En dan nog de overheerlijke bouillabaise, sandwich en als afsluiting de zoetigheden. Alles huisgemaakt met liefde en passie!! Geweldige afsluiter van een weekendje Amsterdam
Ben B.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Gisteren In Krasnapolsky een high tea gehad met mijn vrouw en dochter. De hartige hapjes waren ok, maar de zoete een aanfluiting. Ze hadden wat koekjes en gebak uit de gebakvitrine gehaald wat wij met z'n drieen moesten delen. Er was bijvoorbeeld een bokkepoot en twee macarons voor drie personen en scones ontbraken. Is dit het nieuwe NH-beleid? Overigens lag de prijs nog wel op het veel betere oude Krasnapolsky high tea niveau.