Grand Café Krasnapolsky

Dam 9 1012 JS Amsterdam Nederland Kaart
31-205546114

Over restaurant Grand Café Krasnapolsky

Rustpunt op de hectische Dam

Grand Café Krasnapolsky bestrijkt de gehele voorzijde van het hotel en biedt een uniek uitzicht op de Dam. De inrichting doet denken aan een typische brasserie zoals deze in het oude Parijs te vinden was, gecombineerd met modern en elegant design. Door de hoge ramen en plafonds is er een lichte ruimte ontstaan met sfeervolle ambiance. Grand Café Krasnapolsky biedt een toegankelijke menu, met klassieke gerechten op een moderne en intrigerende manier, onder signatuur van 3* Michelin Chef Jacob Jan Boerma van Restaurant De Leest. Daarnaast kun je hier genieten van een kop heerlijke koffie, een ruim assortiment aan theespecialiteiten en bijzonder gebak uit eigen patisserie uitgestald in de unieke Cake Room.

Meer informatie over restaurant Grand Café Krasnapolsky

5,9
Erg duur
Lang
Ton B.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Vandaag gelunched in Grand Cafe Krasnapolsky. Gekozen voor de Rock madame en een glas huiswijn. Mooie kaart en rustige omgeving met fraai uitzicht op de Dam. Maar dan........ na meer dan een half uur het gerecht.Een teleurstellende presentatie van 2 geroosterde sneetjes witbrood als tosti met een gebakken spiegeleitje erop en een brok uit een hele krop gesneden ijsbergsla. En dat voor 9,50 pfffffff had hier toch een andere presentatie verwacht. Ga eens kijken bij Hotel Americain op het Leidscheplein en zie het verschil. Dan nog een glaasje huiswijn voor 5,50 maakte de rekening totaal 30,00 voor 2 personen. Prijs/kwaiteitverhouding dus ook ver te zoeken. Vergissing dus om voor Krasnapolsky te kiezen. Jammer.
Gabi L.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Tijdens de restaurantweek hier gegeten, een teleurstellende ervaring. De bediening was zeer voorkomend, het beleid is dat niet. Zo moesten wij de volle prijs betalen voor een alternatief voor het dessert. Na enig soebatten werd €1 in korting gebracht op de (hoge) prijs.
De tafel aan het raam was prima, de decoratie smaakvol en aangezien het vrijwel leeg was in het café was het geluidsniveau goed in orde.
Het eten was een vaststaand menu zonder keuzes. Het voorgerecht bestond uit een kleine verzameling vlak smakende zaken van het buffet, gevolgd door kip met een klein beetje smakelijke saus en het dessert van dame blanche. Wij hadden op meer klasse gerekend aangezien het café onder supervisie van een sterrenkok draait en tot de top-200 van DiningCity wordt gerekend (waarvoor een opslag moet worden betaald). We hebben met de restaurantweek in veel restaurants gegeten zonder toeslag en met een veel betere prijs-kwaliteitverhouding.
Grada V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Chateaubriand voor 2 personen, 49 euro. Ongelofelijk kleine portie. Boontjes en frieten koud. Meteen geklaagd. Bediening reageerde adequaat. We hadden geen tijd meer om alles terug naar de keuken te sturen. Wijn werd van de rekening geschrapt. We konden nog wel proeven dat het eten met smaak en zorg bereid was. Daarna koffie met gebak uit de vitrine. Was erg lekker.

Desalniettemin toch te weinig gegeten. Zit hier met rammelende maag recensie te schrijven.
Begrijp het ook niet helemaal; er was genoeg personeel, bediening was goed. Maar blijkbaar niet alert genoeg om het eten snel uit de keuken aan tafel te bedienen. Het restaurant is smaakvol en duur ingericht. Geld lijkt geen issue. En dan toch zulke povere porties, is gastheerschap niet ook genereus zijn?
Frans K.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Voor en hoofdgerecht mooi op het bord. Goed gebakken en uitstekend van smaak. Muv vriendelijke kelner is service beperkt. Zeker 6 mensen in de bediening, niet meer dan 6 gasten in de zaak en nog niemand om je bij de deur te ontvangen. Bovendien meer dan half uur op hoofdgerecht gewacht. Inrichting veel design maar weinig sfeer
Mp230710 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Op zondag 28 februari een high tea gedaan. 2 uur voor aanvang gereserveerd en dit bleek totaal geen probleem. Heerlijk plekje in de "serre" met direct zicht op de dam, alleen dat al. En dan nog de overheerlijke bouillabaise, sandwich en als afsluiting de zoetigheden. Alles huisgemaakt met liefde en passie!! Geweldige afsluiter van een weekendje Amsterdam
Ben B.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Gisteren In Krasnapolsky een high tea gehad met mijn vrouw en dochter. De hartige hapjes waren ok, maar de zoete een aanfluiting. Ze hadden wat koekjes en gebak uit de gebakvitrine gehaald wat wij met z'n drieen moesten delen. Er was bijvoorbeeld een bokkepoot en twee macarons voor drie personen en scones ontbraken. Is dit het nieuwe NH-beleid? Overigens lag de prijs nog wel op het veel betere oude Krasnapolsky high tea niveau.