Grand Café Krasnapolsky

Dam 9 1012 JS Amsterdam Nederland Kaart
31-205546114

Over het restaurant Grand Café Krasnapolsky

Rustpunt op de hectische Dam

Grand Café Krasnapolsky bestrijkt de gehele voorzijde van het hotel en biedt een uniek uitzicht op de Dam. De inrichting doet denken aan een typische brasserie zoals deze in het oude Parijs te vinden was, gecombineerd met modern en elegant design. Door de hoge ramen en plafonds is er een lichte ruimte ontstaan met sfeervolle ambiance. Grand Café Krasnapolsky biedt een toegankelijke menu, met klassieke gerechten op een moderne en intrigerende manier, onder signatuur van 3* Michelin Chef Jacob Jan Boerma van Restaurant De Leest. Elke dag om klokslag 18.00 uur, rinkelt er een belletje ter aankondiging van het Hors d'oeuvre uur. Gasten kunnen dan genieten van kleine hapjes, verse salades en fruits de mer – klein van formaat, maar groots in smaak – van onze hors d'oeuvre counter. Daarnaast kun je hier genieten van een kop heerlijke koffie, een ruim assortiment aan theespecialiteiten en bijzonder gebak uit eigen patisserie, uitgestald in de unieke Cake Room.

Meer informatie over restaurant Grand Café Krasnapolsky

Jouw recensie over het restaurant Grand Café Krasnapolsky

Lilian V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
We hadden een High Tea, werden ontvangen bij binnenkomst. Fantastisch uitgelegd, geadviseerd en geserveerd door Frans. Heerlijk gerechten.
Claire W.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Samen met een vriendin gebruik gemaakt van de Linda actie en genoten van een uitgebreide High Tea. De middag begon veelbelovend. We werden zeer vriendelijk ontvangen en in de watten gelegd door onze eigen ober. We kregen eerst een glaasje champagne en mochten daarna onbeperkt thee bestellen. Na enige tijd was 'onze' ober echter verdwenen en het leek of wij daarna door het overige personeel, wat overigens uit genoeg personen bestond, vergeten waren. We moesten zeer lang wachten en meerdere malen vragen waar de thee of het volgende gerecht bleef. Het eten was zeer uitgebreid en lekker, maar het toetje dat bestond uit groene thee ijs met aardbeien was een aanfluiting. De aarbeiden waren zo hard bevroren dat ze oneetbaar waren. We vermoeden dat de glaasjes die 2 uur daarvoor door de mensen naast ons terug gestuurd waren al die tijd in de vriezer waren gezet. Een teleurstellende eind van de middag.
R.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Ik had gereserveerd voor 8 personen via de website, waarna ik een mail kreeg dat ik gebeld zou worden ter bevestiging (omdat het een grote groep was). Helaas is dit niet gebeurd en heb ik zelf moeten bellen. Het nummer in de e-mail was het nummer van NH (algemeen nummer) en dus moest ik 3x doorverbonden worden. Toen ik eenmaal het Grand Café Krasnapolsky aan de lijn had, bleek dat mijn reservering nooit door is gekomen en dat ze al teveel reserveringen hadden voor die dag. Gelukkig was de jonge man ontzettend aardig en heeft mij wel kunnen "inplannen" op de goede dag (alleen iets eerder, dat geen probleem was). Er gaat iets fout met het reserveringssysteem op de website - geen reservering doorgekomen in het restaurant, maar ze hadden wel mijn gegevens. Ik was hier nog nooit eerder geweest (ook nog nooit in een NH hotel geslapen), dus mijn gegevens zijn WEL doorgekomen...

Grand Café Krasnapolsky zelf is heel goed! We hebben de high tea gedaan (met champagne) en zijn heel tevreden weggegaan! We hebben al bij meerdere plekken mogen genieten van high tea, maar dit was wel een van de betere! Het assortiment was verrassend, lekker en gevarieerd. De sandwiches waren goed, de mango/mandarijn "reageerbuis" met stikstof was LEUK (en lekker en apart), de zoete hapjes waren verrukkelijk en het groene thee ijs aan het einde was een verrassing voor ons allemaal (geen idee dat we nog meer kregen!). De scones aan het begin van de high tea vond ik persoonlijk een goed idee! Meestal krijg je de scones aan het einde maar tegen die tijd zit ik meestal al bomvol. Nu kon ik er dus gelijk van genieten! TOP!

Daarnaast was de service goed - we hebben geen 1x hoeven vragen om meer heet water, dit werd continue bijgevuld; we werden goed en netjes ontvangen, goede service met de jassen en ik vond het heel fijn dat ik vooraf kon betalen (omdat het een verrassings high tea was).

Als ik een klein minpuntje mag opnoemen is het de informatie die we niet kregen. Geen van ons wist wat we konden verwachten van de high tea en we hadden eigenlijk verwacht dat we 1 gang zouden krijgen, ipv 4. Natuurlijk absoluut geen probleem! Alleen maar goed eigenlijk, maar misschien is het een idee om een kleine introductie te geven bij aankomst? Dan weten mensen wat ze kunnen verwachten en zijn er geen problemen met bijvoorbeeld toiletbezoek (zoals bij ons, dat er iemand op het toilet zit terwijl het ijs werd gebracht :S).
Ilse P.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Prijs/ kwaliteit was echt slecht. Twee kroketjes op drie casinowit sneetjes, een salade zonder brood, terwijl ik van jullie kaart wel wat luxer had verwacht.
Er zat zelfs een haar tussen de sla.

De dames van de bediening waren echt niet aardig. De inrichting was prima, maar we hadden meer van jullie eten verwacht. We moesten echt heel veel betalen.
Vera V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
We hebben genoten van de afternoon tea in het Grand Cafe. Even over de kritiekpunten die ik in de recensies lees: ja, er werken ook veel jonge mensen die het vak nog (beter) moeten leren maar ze doen hun best en ja, je moet er echt een uur of 3 voor uittrekken. Voor ons was dat geen enkel probleem want we hadden zoveel samen bij te kletsen. Bovendien zouden we het anders ook niet allemaal op hebben gekund. We kregen zoveel thee en/of espresso als we wilden hebben en hoefden er niet om te vragen. Dat de chocolaatjes een koffiesmaak krijgen als ze op koffiebonen worden geserveerd, is denk ik juist de bedoeling (lekker!). Er zitten inderdaad geen warme gerechten bij, so be it, het is per slot van rekening een afternoon tea en geen high tea. Het enige wat ik jammer vond was dat we geen schoon bordje kregen toen we van de hartige naar de zoete gang overgingen. Het mangodrankje in een reageerbuis dat werd gekoeld door vloeibare stikstof was leuk als beleving. Kortom, we hadden een hele geslaagde middag, die zeker voor herhaling vatbaar is.
Ati K.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Genoten van een heerlijke afternoon tea. De balans tussen hartig en zoet was perfect. En een prima bediending door James
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Wij hebben met zijn tweeën een afternoon thea (high Tea) genomen.
Een uitstekende kwaliteit en een heldere uitleg bij elke ronde.
En echte aanrader op een uitstekend locatie.
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Top! Heel aardige bediening, zeer lekkere, uitgebreide high tea met een diversiteit aan hapjes! Aanrader! Leuk uitzicht op de DAM. We kregen lang niet alles op en uit henzelf werd aangeboden dat we dit mee mochten nemen in een keurig doosje!
Maria V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Matige ervaring in een zogenaamd luxe café. Na meerdere malen aangegeven te hebben dat ze vegetariër is, kreeg mijn tafelgenoot toch kipsalade op een broodje bij de high tea. Ook wist de bediening niet zeker of de andere broodjes vegetarisch waren.
De 'sandwiches' zijn dunne witte en bruine boterhammen met simpel en karig besmeerd beleg als roomkaas met komkommer en hummus (duidelijk niet huisgemaakt). Helemaal niet lekker.
De zoete gang was wel erg lekker (op de oudbakken koekjes na...) en de cappuccino perfect gemaakt! Al met al is deze high tea absoluut de 45 euro niet waard. Dat geld gaat niet naar het eten of het personeel, maar slechts naar het uitzicht op De Dam.
N.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
Super goede enthousiaste bediening. Mooie sfeer qua interieur. Mooi uitzicht op de Dam. Ik vond de champagne, scones en zoete taartjes/bon bons erg lekker. Maar er mag meer aandacht worden besteed aan presentatie, sandwiches en salades. Qua hoeveelheid was het voor mij en m'n vriendin veel te veel. We kregen netjes een doosje om alles in mee te nemen. Super lief.
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2018
Duidelijk "ingestudeerd" verhaaltje wat zo snel afgedraaid werd dat het onverstaanbaar werd. We kwamen voor een high tea. Deze was prima voor deze prijs.
brendap .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2018
Een heerlijke Afternoon high tea gehad met collega's. Teveel om op te eten. Wat zag alles er mooi uit.
Echt een beleving
Zeer goede/vriendelijke service.
Zeker een aanrader.
A.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Goed eten, goede sfeer, mooi uitzicht over de Dam en bovendien erg vriendelijk personeel. Erg leuke avond! Reserveren bleek achteraf niet nodig op vrijdagavond!
Monique S.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
De afternoon tea overtrof onze verwachtingen. Heerlijke gerechtjes, mooi geserveerd. Door Krasnapolsky zelf gemaakt, of exclusief voor hen gemaakt. Spectaculair was het 'tussendrankje' van mango- en fruitsap geserveerd in een glazen buisje, met stikstof(?) overgoten waardoor er 'rook' vanaf kwam. De earl grey thee (losse theeblaadjes in French press, een tea infuser), smaakte heel erg lekker, mede ook door het water. Waarschijnlijk een bronwater. Scones, sandwhiches, salads, bonbons, macarons, mini-gebakjes, brownies, in allerlei soorten en maten allemaal perfect, bijzonder en zeer smakelijk. Na afloop Matcha thee-ijs met verse aardbeitjes. Een waardige afsluiter.
Marijke G.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2018
Ik had bij de reservering aangegeven dat wij met 4 volwassenen zouden zijn en 3 kinderen. We konden niet helemaal aan de indruk ontkomen dat wij helemaal achterin wereen gezet met een slecht/geen uitzicht vanwege de kinderen. Mijn Franse familie was daarom ietwat teleurgesteld, omdat ik Krasnapolsky had aangeprezen. Het is aan te bevelen ook een menuutje te hebben voor de kleine gasten. Nu hebben wij onze porties gedeeld met de kleinste van het gezelschap en moesten tot 3 x toe vragen om een extra bord. De kwaliteit van het eten was goed, maar kan zeker beter.
M.C. V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
Heerlijk genoten. Lekkere champagne die niet zuinigjes ingeschonken werd. Erg leuke presentatie vd gerechten en er mag ook koffie genomen worden. Ook cappuccino. Onbeperkt thee uiteraard, ook verse muntthee. Er waren ook meer dan genoeg zoete en hartige gerechten. Fijn ook dat er spiegels langs de wand geplaatst zijn zodat je niet tegen een blinde muur aankijkt maar via de spiegels op de gezelligheid vd dam uitkijkt. Kortom voor herhaling vatbaar!
cynthiavanvugt .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2018
Wàt zijn wij,4 vriendinnen,verwend!
We hebben van een fantastische afternoon tea genoten.Mede door de persoonlijke zorg en attentie van ober Frans,super!
Michal C.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
De high tea viel tegen. Misschien omdat ik hoge verwachtingen had. Hoge prijs maar dat zie je zeker niet terug in het eten. Het glas champagne was heerlijk. De eerste ronde met hartige hapjes begin redelijk goed. Niet heel smaakvol, maar prima. Daarna kwam een muzikale siroop met stikstof overgoten, hlgeen idee wat de toegevoegde waarde hiervan was. De siroop was wat kouder idd.. de volgende gang waren wat zoete taartjes. Heel simpel en saai en niet bijzonder smaakvol. Daarna een matcha ijsje. Ook niet echt lekker, niet opgegeten. Plus is dat je restjes mee mag nemen (helft vandaag e zoetigheid) en dat de bediening erg vriendelijk is. Duurde allemaal wel enorm lang.
Winnie R.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
lang moeten wachten voordat de bediening in actie kwam..We zijn zelf even gaan vragen of er iemand kon komen om de bestelling op te nemen. De boter kan wat zachter opgediend worden!
Caroline S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Een high tea van 45 euro waarbij het tweede kopje thee 4.75 extra kost???
En je na een half uur a driekwartier pas na vragen je 1e kopje thee krijgt? En niet de volgende gang omdat je een minisandwich hebt laten liggen? Nee, dat is echt geen service.