Grand Café Jipp

Kerkplein 3 7731 CS Ommen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Grand Café Jipp

Riet B.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
In een nog niet wakker Ommen was het terras van Jipp open. Koffie met gebak, prima. Vooral de moorkop, met verse chocoladesaus erover! (en met mes en vork, eet wel prettiger). Bediening vriendelijk. Zou zo weer terugkomen.
Miriammam .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
We hebben met vriendinnen een high tea gedaan bij Jipp. Wat op de etagere stond was goed en lekker. Toch viel het al met al wat tegen. Zo kregen we er geen clotted cream bij, slechts beperkt jam en moesten we na iedere keer dat we onze thee op hadden zelf naar de bediening lopen om nieuwe thee en ander drinken te krijgen. Ik had verwacht dat we een theepot zouden krijgen, die we zelf mochten bijschenken (ben ik gewend bij andere keren dat we high tea deden), maar dat was dus niet het geval. Bovendien zag het personeel ons telkens niet als we onze hand omhoog deden. Voor verbetering vatbaar dus.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
Op de zomerse maandagavond zijn op op het sfeervolle terras naast de kerkneer gestreken omdat we het uitnodigde bord:ze zijn er weer, mosselen!
We kregen ze vrij snel in 2 éénpersoons pannetjes op tafel gezet, gekookt met lekker veel groenten.Om een extra smaak toe te voegen was er chorizo aanhet kooksel toe gevoegd.Dat had voor mij niet gehoeven, naturel is lekker genoeg, maar het was geen negatieve ervaring.De bijgeleverde friten werden geserveerd in een klein frituurmandje. Ze verzinnen daar toch telkens weer iets nieuws voor.De bijbehorende salade was erg basic en de dressing zat helemaal onderin.De droge witte huiswijn was een goede begeleider en een glas plat water werd zonder kosten geserveerd. De koffie daarna wad goed van smaak en temperatuur.
Quetzal .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Geluncht met twee kroketten met brood en 'verse' jus d'orange. Kroketten gewoon: niet onsmakelijk, maar ook niets bijzonders. Zo ook het bruinbrood. Dat leek niet afkomstig van de warme bakker: heel dun en klein, en met een flinke inkeping. Geen sprankje garnituur, 'dat eten de mensen toch niet op', aldus de serveerster. Laat de keuze dan bij de klant of doe er iets bij. Kost wel 6,50 en dat is behoorlijk prijzig zo. Maar het ergste is de verse jus. Daar vroeg ik uitdrukkelijk naar, maar het smaakte naar een goed gekoeld pak met vruchtvlees. Toen ik ernaar vroeg, bleek het 'geperst door de boer'. Wat die met sinaasappels moet, weet ik niet, maar blijf dan bij je leest. Voor het zeer kleine glaasje van hooguit 150 ml moet je wel liefst 3,20 euro neerleggen. Serveerster bleef beleefd, maar deed niets met het commentaar en vond het duidelijk niet leuk. Ik vind dit een typisch voorbeeld van de teloorgang van de Nederlandse horeca. Jammer, want het is een mooie zaak, maar er is genoeg keuze in Ommen.
Chris-komteten .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
We hebben op het terras gegeten met twee volwassen en twee kinderen. Fijne snelle bediening, prima eten dat snel kwam. Al bij al een goede ervaring. Terras heel mooi gelegen bij de kerk. Lekker in de zon gezeten.
Papa Piet .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Hebben hier geluncht na een bezoek aan het tinnen-figurenmuseum. Grand cafe is wel een erg mondaine benaming voor dit vrij eenvoudige restaurant. De inrichting vonden wij niet erg smaakvol en deed in het geheel niet denken aan een Grand Cafe. Maar het eten was ruim voldoende. Geen opzienbarende kaart, kroketten, tosti, uitsmijter, broodjes. Maar toch zat er voor ieder van ons wat bij, en was ieder gerecht, bv pistolet met gebakken stukjes biefstuk, goed klaargemaakt. Prijs kwaliteit verhouding goed.
Karlos .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Na een wandeling door Ommen belandt op het grote terras van Jipp in het nazomer-zonnetje. Het zag er gezellig en lekker druk uit, desondanks was de bediening was vrij efficiënt en we hadden dan ook binnen korte tijd ons eten. We kregen een flink grote portie verse mosselen, en die hebben we ons goed laten smaken. Over de hoeveelheid hadden we dus zeker niet te klagen en ook de smaak was dikke prima. Naast de mosselen stonden er ook genoeg andere lekkere dingen op de kaart, dus als we nog eens in Ommen zijn komen we hier zeker nog wel terug.
Sander R.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
Tijdens mijn vakantie met 2 volwassenen en 4 kinderen hier gegeten. Het is een gezellig restaurant/bar in het centrum van Ommen. Het ziet er heel netjes uit en werden goed ontvangen. Eigenlijk was er weinig op te merken. Bediening was correct en hield rekening met de 4 jonge kinderen. De gerechten zagen er goed uit, had wat meer smaak mogen hebben. Uitgebreide koffie plateau ook. Prijs/kwaliteit vind ik een lastige, het was niet goedkoop, maar de bovengemiddelde service maakt het goed.
Amariens .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2013
Ik heb hier deze week met mijn gezin gegeten. De bediening was snel en erg vriendelijk. Het restaurant is heel smaakvol ingericht met schilderijen van de dikke dames en een gezellige hoek met open haard. Het eten (olijven en bitterballen vooraf & cannelloni als hoofdgerecht) was prima!
Klaas S.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2013
Toevallig bij Grand cafe Jipp uitgekomen. Goede kaart met zowel vlees vis als vegetarisch. Prima opmaak en bediening. Voorgerecht met kreeftensoep en pasta met gamba's als hoofdgerecht bleek een uitstekende keus. Beetje jammer van de 'Sky-Radio' kerstmuziek, daartegenover staat wel dat je gratis (kraan)water kunt bestellen. Al met al zeker een aanrader.
Bob D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2012
Zeer, zeer attente bediening, niet an een, maar alle drie de obers. Weekmenu genomen, met een goede entree (schwarzwalder met mango chutnee), klassiek hoofdgerecht (lamsbiefstuk met oesterzwammen), maar kern iets te rauw, en een uiterst laffe tiramisu (vooral vet) als desert.
De door gemeente ommen verzorgde muzak op straat was storend.