Grand Café Hotel de Bourgondiër

Meer informatie over restaurant Grand Café Hotel de Bourgondiër

Jouw recensie over het restaurant Grand Café Hotel de Bourgondiër

Desiree T.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Als vegetariër heb je hier zeer weinig keus. Als ik uit eten ga, hoop ik op een creatieve kok. Niet een die een vegetarische schnitzel met aardappelen aanbiedt, of pasta met vegetarische gehaktballetjes. Er is zoveel meer te bedenken op vegetarisch gebied.
Ik ben me ervan bewust dat de Bourgondiër vooral bekend is om de vleesgerechten, maar het is echt jammer dat het aanbod voor vegetariërs zeer mager is. Ik heb uiteindelijk een voorgerecht als hoofdgerecht besteld (de welbekende salade met brie), en die was echt prima.
De service is zeer goed, sfeer en muziek, wachttijd, allemaal heel goed. Ik kom er graag om wat te drinken, maar ik ga er niet meer gauw iets eten.
Tiffany T.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Vanwege de positieve recensies op Tripadvisor hier beland. Prima voor een uitgebreide lunch te nuttigen, voor een diner zal ik hier niet snel voor kiezen. Het eten is goed maar niet heel speciaal. Het is er gezellig ingericht en de bediening vriendelijk en oplettend. Prijs/kwaliteit staat in verhouding.
divocodermotion .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Ik daar daar een diner genomen. Het eten is wel bovengemiddeld. De porties zijn groot. Ik had een vis besteld. Niet slecht maar ook niet extreem goed. Erg weinig groente erbij. De frietjes erbij waren standaard
Lola R.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Donderdagavond hebben wij bij De Bourgondiër gedineerd. Het is een populaire gelegenheid midden in het centrum. Ondanks de drukte kan je er toch rustig eten. Het is warm en gezellig ingericht. Het personeel is vriendelijk en het eten is lekker. Wij hadden een trio van wild en een vispotje, beiden zeer smakelijk. Goed wijnadvies bij de gerechten.
jan V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Heerlijke spareribs op terras gegeten.

goeie deskundige bediening. binnen 10 minten op tafel. gastheer top. bediening uitmuntend. lekker toetje. Uiterste beleving op mooi terras.
Ria H.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
wij hadden een vissoep lekker met veel vis, wel veel te zout. Zout kan je altijd bij doen.
Ons hoofd gerecht was smakeloos. Grote gamba's voor mijn man. Voor mij zeewolf ook zonder smaak. Groenten? De bediening ook nul, nul, Dit alles voor € 72,55. O ik vergeet nog de vele blauwe vliegen die ons laster vielen. Daar hebben wij ook nog wat van gezegd. Dit ging met een lach aan ons voorbij.
Cora N.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Altijd heel goed eten! Het zijn grote, bourgondische porties, dus houd daar rekening mee bij het bestellen. Bijvoorbeeld een salade als voorgerecht is geen goed idee. Service is heel goed, alert en snel. Prima decor en terras.
Petra M.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Heerlijk gegeten met een groep van 8. Service was goed, de bediening vriendelijk. De bediening was in voor grapjes nadat de eerste vanuit onze groep waren gemaakt. De naam wordt eer aan gedaan door de hoeveelheid eten. De kwaliteit doet er niet voor onder. Zeker een aanrader.
S. T.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Wie al eerder beoordelingen van mij gelezen heeft weet dat ik behoorlijk kritisch ben. Maar van de week was er geen één minpuntje te vinden. En dus een uitstekende beoordeling voor "Grand Cafe Hotel de Bourgondier"! Vriendelijk ontvangst met de keuze of een hoog of laag tafeltje wilden hebben? Nou liever een lage... Wat ook totaal geen probleem was. Snelle accurate bediening met oog voor de klant. En dan de asperges met zalm! Een zeer behoorlijke portie, waar we meer dan genoeg aan hadden! Met als extra traktatie de lamsoortjes bovenop de asperges! Wat een heerlijke en fantastische combinatie! Voor een van de gasten was de keus op een bourgondische spies gevallen, tjonge daar moet je een echte grote eter voor zijn. Met enige moeite kwam het dan toch op! Omdat we bekend zijn met de overheerlijke maar tevens behoorlijk grote desserts, voor ons deze keer een luxe koffie om alles af te sluiten. Opnieuw een perfecte avond met ongelofelijk lekker eten! Van ons allen een 10 die avond. Prijs-kwaliteit slaat hier duidelijk door naar de kwaliteit!
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Zaterdag jl. op het terras van dit restaurant onze lunch genuttigd. Na een zoete witte wijn voor mijn lief en een Leffe Tripel voor mezelf te hebben besteld, dacht ik een broodje gyros te krijgen, daar daar mijn keuze van de lunchkaart op gevallen was. Broodje? Ik kreeg een heel bord volledig gevuld met brood waarop zich een enorme hoeveelheid heerlijke gyros bevond, mede voorzien van o.a. verschillende soorten paprika en gebakken ui. Daarbij werden twee bakjes met sauzen geserveerd: knoflook en loempiasaus. Allemachtig wat een reuze maaltijd! Zelfs als avondmaal had je hier ruimschoots voldoende aan gehad. En dat voor een heel schappelijk prijsje! Mijn partner had geopteerd voor de pittige Thaise salade met gemarineerde ossenhaasreepjes. Ook het formaat van de salade was reusachtig. Hoewel ze zich die salade zeer goed liet smaken, kon ze de enorme hoeveelheid niet op en moest ze het bord nog deels gevuld laten staan. Dit restaurant deed zijn naam echt eer aan! Nog nooit eerder heb ik zo’n copieuze lunch gehad.
Bovendien was de bediening lekker vlot en vriendelijk.
Eigenlijk hadden we hier ook (buiten) ons diner willen gebruiken, maar de terrassen waren door het schitterende weer tot de laatste plaats bezet. We hebben ongeveer een kwartier gewacht of er een plaats aan een van de tafels vrijkwam, maar toen dat niet gebeurde moesten we onze heil elders zoeken.
Anya T.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Heerlijk gegeten op het terras van dit bourgondische restaurant, waarbij de enorme beenham een absolute aanrader is maar ook de zalm was heerlijk van smaak.

Helaas ging de bediening wat vreemd van start en vroeg in eerste instantie alleen wat wij te drinken wilde en vergat de kaart te geven!
Nu had mijn echtgenoot hier al eerder gegeten en wist waar de menukaarten lagen, dus had hij dit snel zelf opgelost terwijl de serveerster verder op met een collega stond te praten (minpuntje).
Maar een andere collega sprong snel in en de rest verliep naar wens zodat we toch nog met een goed gevoel en heerlijk gevulde maag na afloop huiswaarts konden keren :-)
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Een gezellig restaurant met leuk personeel. De porties van het eten zijn erg groot, maar dat zal bij Bourgondisch horen. Beenhammetje was een echte Beenham. De mogelijkheid om "normale" porties te bestellen en niet die erg grote zou niet overdreven zijn. Goed betaalbaar eten maar wel erg veel!
Yates .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Op een lekkere avond buiten op een vol terras nog een plaatsje kunnen bemachtigen. Als voorgerecht gekozen voor de Gamba's in de knoflookolie met diverse groentes en knoflookbrood. Zeer ruime hoeveelheid Gamba's en perfect op smaak! Ondertussen was de zon verdwenen achter de historische panden en kwam het enorme luifel naar voren, de terrasverwarming zorgt voor een lekkere " zomerse avond sfeer" hoofdgerecht de Tournedos was wel iets te gaar....
Maar mooie prijs kwaliteitsverhouding op deze erg gezellige locatie.
Silvia V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2014
Wij hebben hier geluncht, heerlijk in de zon op het gezellige terras. Het terras was top, maar ook binnen is de Bourgondiër gezellig. Lekkere salade met geitenkaas in spek gehad en een goede carpaccio. Aanrader qua lunch en locatie!
S. T.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2013
Met z'n 3 kwamen we iets later bij het restaurant. Onze tafel was nog niet helemaal ingedekt maar al snel was alles geregeld. Omdat de grootste drukte duidelijk al voorbij was om 20.30 op een maandagavond; stond het eten snel op tafel. 2 Van ons hadden een trio van wild die uitstekend was. Ook de tournedos werd als uitstekend beschreven. Omdat de porties echt toereikend zijn bleef het bij alleen een hoofdgerecht voor ons alle 3. Met een heerlijk kopje koffie, hetzij met iets erbij of erin, sloten we een prettige avond af. Wat ons betreft voor herhaling vatbaar!
raberreih .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2013
heerlijk gegeten, wel erg veel, maar goed en met een idee klaargemaakt

een bord vol gebakken paling, een heerlijke en erg grote tonijnsteak
eten1744 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2013
Heerlijk gegeten. Besteld een vegetarische schotel. Zag er goed uit en goed bereid. Personeel is bod en erg onaardig. De prijs kwaliteit verhouding mag wel iets beter. De prijzen liggen vrij hoog.
Niek S.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2013
De beenham gekozen met bbq saus, de ham vond ik persoonlijk iets aan de droge kant maar voor de rest niks op aan te merken. Verder prima sfeer vlotte bediening zou hier zeker terugkomen.
Etiole V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2013
Geluncht bij De Bourgondiër; een volle zaak, we moesten, zo werd ons verteld even wachten op een tafeltje. Daarna keurig naar de tafel begeleid, maar verder was de bediening ietwat chaotisch en het geheel leek niet goed op elkaar afgestemd.
Het duurde lang voordat er een drankje kwam en de lunch: tosties, duurde mogelijk nog langer. De kwaliteit van het gebodene was wel oké.
Johannes H.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2013
Gisteren met een gezelschap van 28 een verjaardagsfeestje gevierd in de Bourgondier in Bergen op Zoom.
We hadden een sfeervol ingericht apart zaaltje, maar hoewel de sfeer natuurlijk door het gezelschap wordt bepaald, draagt de entourage en de bediening daar zeker aan bij. Zeker met de service gerichte en professionele bediening die wij mochten ontvangen. Vanwege het grote gezelschap was er gekozen voor een 'pre-set' diner, maar de bediening wist toch rekening te houden met een behoorlijk aantal individuele wensen.
We begonnen met een rijkelijk buffet aan voorgerechten, varierend van zalm en garnale, tot kip, krab salade, meloen met ham en voortreffelijke rundercapaccio. Welicht een beetje te rijkelijk?
Bij de hoofdgerechten kwam het bourgondische karakter nog nadrukkelijker naar voren: of wel een vol bord met slibtong/zalm/witvis of een vol bord met bief/lamshaas en varkeshaas. En de borden rijkelijk gegarneerd met een stoofpeer (erg lekker) en saus. Daarnaast werden nog schotels met witlof (ook erg lekker), sla en frites geserveerd.
De porties zijn werkelijk veel te groot. De prijs/kwaliteitsverhouding is daardoor wellicht erg goed, maar wij zouden zeker niet hebben geklaagd als de porties zouden zijn gehalveerd. Dergelijk supergrote porties passen wellicht bij het Bourgondische karakter, maar het mag echt wel wat minder uitbundig.
Neemt niet weg dat we een prima avond hebben gehad en dat we goed gegeten hebben. Nogmaals een pluim voor het bedienend personeel.
En een prima lokatie voor als je wat te vieren hebt.