Grand-café Hof der Muzen

Service7,9/10
Decor7,7/10
Teun Z. Gastronoom (30 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Samen met een collega heb ik hier voor de lunch de erwtensoep gehad. Het restaurant zit verscholen op een binnenhofje wat betekent dat het restaurant het niet van passanten moet hebben, maar een goede reputatie moet opbouwen bij de vele mensen die er wonen en werken. Verwacht hier rond lunchtijd vooral Rijksambtenaren die in de omliggende gebouwen werken.

De service was uitstekend en vriendelijk. Het restaurant voelde aan als een echte knusse maar mooie strakke huiskamer. Ik kan me wel voorstellen dat als het druk en vol is, het restaurant te overvol kan aanvoelen, maar dat was niet het gevoel bij mijn bezoek.

Omdat we alleen de erwtensoep aten kan ik niet zoveel over het eten zeggen. Wel dat de erwtensoep huisgemaakt aanproefde. Tips voor de kok: 1 De erwtensoep moet ietsje minder zuur zijn 2 In plaats van twee zoete roggebroodjes, zou ik 1 zoet en 1 niet-zoet roggebroodje er naast leggen.
Arianac . 1e beoordeling (1 recensie) 4,5 /10
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Haagse lunch: op kaart lekkere broodjes met geitenkaas, carpaccio etc maar we kregen broodjes met kaas buikspek ham etc. Een zware tegwnvaller. Bediening verkocht meteen de duurste sap van de dag. Broodjes waren ook niet allemaal vers. Een zware tegenvaller. We werken om de hoek en zoeken vaak een lunchpauzes maar hier komen we niet meer!
Ach wat jammer dat u het zo ervaren heeft, en jammer dat u niet meer komt
Had van te voren even door gegeven wat u dan wel op de broodjes had gewenst dat is niet gedaan.
De kaas op de broodjes is old amsterdam, de ham is beenham van het livar kloostervarken en het buikspek garen wij zelf en woord 12 uur lang op een lage temperatuur gegaard.
volgens ons zat er ook nog gerookte zalm en ganda ham en een rilette bij.
Verder hebben wij versgeperste sinassappel sap € 3,75 per glas en idd 1 soort verse vruchtensap waar u zelf voor kunt kiezen en deze kost € 4,00 per glas met vers geperst fruit. Wij vertellen dit niet om iets duurder te verkopen??
Wij kregen niet echt de indruk dat het niet gesmaakt had van de 24 broodjes waren er 2 over en op het moment van afruimen hebben wij ook niets vernomen dat het niet had gesmaakt.
Het is fijner en eerlijker als er iets niet naar wens is meteen te reageren dan kan er iets aan gedaan worden. maar niet iets afkraken waar na eer en geweten word gewerkt.
Want dit vinden wij een zware tegenvaller!
Erikpatricia . Bourgondiër (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Prima gegeten! Leuke sfeer en gezellig personeel. Wij hebben een hele lekkere slibtong gegeten! Wij komen zeker nog een keer terug
Bianca M. Gastronoom (27 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2015
Met enige regelmaat lunch ik hier. Uitgebreide kaart met redelijke prijzen. Gekozen voor de Van Dobben kroketten met salade. Op het brood zat olijfolie wat geen geslaagde combinatie is. Bediening is correct en vriendelijk. Het café bevindt zich achter het Ministerie van SZW en VWS en ligt er ietwat verlaten bij, maar met mooi weer zit het terras vol.
Daniel O. Gastronoom (32 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Ondertussen heb ik de afgelopen 2 jaar minstens 6 keer geluncht in de Hof der Muzen en steeds was het prima. De kaart is gevarieerd, de bediening duurt soms wat lang. Mijn favoriete lunch is de Haagse lunch bestaande uit 3 kleine broodjes met de lekkerste gerechten. De prijs is alleszins redelijk. De locatie aan het Muzenplein is wat schraal en soms verlaten, binnen is het veel aangenamer en prima toeven.
Ik kom er zeker terug.
S. K. Gastronoom (21 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2014
Ik kom hier graag voor de lunch. Zeer uitgebreide kaart en de gerechten zijn goed van smaak. Aanrader is de haagsche lunch waarbij je een selectie van 3 broodjes kunt nemen. Bediening is prima.
A M. Gastronoom (114 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Afgelopen jaren ben ik hier regelmatig geweest voor een lunch, en steeds raak ik verrast door de aangepaste menukaart met steeds weer spannende gerechten, die niet allemaal nieuw zijn. Maar juist de aparte (smaak)combinaties en net iets van standaard afwijkende basis-ingredienten maken het telkens opnieuw leuk om hier te genieten van het gevarieerde aanbod. En over de betaalbaarheid valt niets te klagen.
Lucien K. Fijnproever (6 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2014
Gisteren met een groep wezen eten. Het grand-cafe zat vol en het was te krap. Om naar het toilet te kunnen moesten we de tafeltjes verschuiven. Ander nadeel was dat het erg lawaaierig was. In de menu's was in het geheel geen rekening gehouden met vegetarische gasten. Gelukkig werd dat creatief opgelost door als voorafje de "small bites" te serveren en als hoofdgerecht de salade met geitenkaas. Zowel de "small bites" als de salade waren zeer goed van smaak. Wel hadden de "small bites" wat fraaier gepresenteerd mogen worden. Ze waren nu verstopt op een groot bord sla. Dat is niet nodig want de small bites ogen mooi, zijn bijzonder en verdienen beter. Bovendien bestond mijn hoofdgerecht wederom uit een salade. De service was netjes, maar extra wensen zoals het ruilen van menu-onderdelen of het doorbakken van vlees was niet mogelijk.
Mark B. Gastronoom (53 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2013
Gisteravond met een groep hier gegeten. Gekozen voor de geitenkaassalade als voorgerecht. DIt was meer een maaltijdsalade, maar daar werden we door de bediening ook op geattendeerd. Voor de dagschotel was er de keuze uit sliptong en een steak van Wagyu rund. Ik koos voor de steak. Dit was een stevig en zeer smaakvol stuk vlees.

Het enige minpunt was dat er ook geborreld werd door andere gezelschappen, waardoor gesprekken aan tafel soms minder goed te volgen waren.
Klaazz . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2013
Onlangs met een klein groepje voor het eerst in het hof gegeten.
Dit is ons prima bevallen! Goede, snelle service, prima eten, dit alles in een sfeervol, gezellig decor. Absoluut een aanrader.
We komen hier zeker terug!
Scholtini . 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2013
Pas geweest met een groep. Bediening was snel en servicegericht. Kaart prima op orde, volgens de regels van Gordon Ramsay, overzichtelijk, verse producten, niet te veel poes pas. Heerlijk gegeten waarbij vooral de verse producten opvielen. Kok kwam later nog aan tafel persoonlijk vragen of het gesmaakt had. Aanrader...
Mariodeboer . 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2013
we hebben er gisteren met 5 mannen heerlijk gegeten! ze hebben een leuke kaart met genoeg keuze uit heerlijke gerechten. we waren allemaal meer dan tevreden. gezellige bediening en een heerlijke sfeer in deze mooi ingerichte zaak.
ik denk dat we er oa met koninginnedag met een groep van 30 man zeker weer terug zullen komen. bedankt voor de heerlijke avond!
Johnpet . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2013
Gisteravond met een groep vrienden gegeten in dit gezellige Grand Cafe. Het werd een uitstekende avond. Het eten was goed,vers en het stond lekker snel op tafel. De bediening was fijn en het enthousiasme van de vrolijke gastheer liet geen twijfel bestaan. Dit alles in een gemoedelijke sfeer. Al met al dus zeer geslaagd!
Loois . Bourgondiër (4 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2013
Mijn vriendin wees me op dit restaurant, kan niet anders zeggen dat ik het heel gezellig vond in dit eetcafe, we werden vlot bediend door een vriendelijke dame en van goede biefstuk met sla en frites voorzien. het smaakte echt voortreffelijk. daarna kwam het toetje eline veere-taart en ook dat was heerlijk. schoon en fris restaurant. en prima prijs-/kwaliteit
Marco F. Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2013
Afgelopen vrijdagavond met een groep vrienden hier wezen eten
Kan allleen maar zeggen top,bediening was snel, eten(ik had een sateschotel)was lekker, en de sfeer in het grand-café was gezellig.kortom een echte aanrader
Ton03 . Gastronoom (61 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2012
Donderdag 15/11 gegeten bij Hof der Muzen. Dit is ons 4de bezoek. De vorige keren hebben wij buiten op het terras gezeten. Dit keer zaten wij binnen. Binnen hangt een gezellige sfeer die je bij een grand café mag verwachten. Een grote groep was aan het borrelen. De mix van mensen die borrelen en mensen eten levert geen probleem op. Het is dan gezellig druk.

Wij hebben hier met een grouponbon gegeten.
Vooraf een mandje met warm brood genomen. Als hoofdgerecht entrecote, oma's frites, salade en stoofpeer. Als toetje een Brownie met ijs en slagroom. Alle gerechten waren lekker. Wij kregen ook nog een glas cava. De gekozen wijn was ook goed van smaak.

De bediening is zeer vriendelijk en gastvrij. Ik weet van onze vorige bezoeken dat afwijkingen van de kaart geen probleem zijn. Ze proberen het iedereen naar de zin te maken.
Voor een gezellige diner in een ongedwongen sfeer is dit grand café een aanrader. Ik ga zeker voor de 5de keer weer terug.
Jokewonder . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2012
Heerlijk gegeten ,alles was echt goed. Entrecote,patat,salade,heerlijk stoofpeertje. Het kon niet beter. Kregen ook nog een heerlijk dessert drankje toe. We waren er gaan eten met de grouponbon maar we genoten zo, dat we toch nog een nagerecht hebben genomen. Heerlijk gebak. Bediening vriendelijk en een leuke sfeervolle zaak. Zeker voor herhaling vatbaar.
BROLLIE . Bourgondiër (4 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2012
Als je van lekker eten houdt voor een betaalbare prijs in een ongedwongen ambiance dan ben je bij het hof der muzen aan het goede adres. Bovendien een geweldige service en bediening,dankzij Sandra en Manuela!
Kreffer12 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2012
Heerlijk gegeten hier.. Niet makkelijk te vinden maar als je het eenmaal vind is er een oase van rust. voor een eetcafe een redelijk uitgebreide wijnkaart, maar de huiswijn voldeed aan de eisen van ons. bediening is vriendelijk.. zeker nog een keertje terug komen hier.
Proevertahiti . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2012
Ik heb heerlijk geluncht bij Grand-cafe Hof der Muzen,goede en vriendelijke bediening en een sfeervolle zaak.Ik kom zeker terug.