Grand Café het Meestershuis

Ronald E.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Ronald E.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Heerlijke kleinere gerechten . Drie is genoeg voor een diner. Geweldig goede bediening , supervriendelijk , met oog voor details.
dutchskies .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Getipt door de eigenaren van onze B&B hebben wij hier zondagavond gegeten. We waren eigenlijk op zoek naar een wat klassieker restaurant maar deze keuze pakte verrassend goed uit. Heerlijk eten voor een ongelofelijk lage prijs. De gerechten op de avondkaart zijn 7 euro per stuk maar worden goedkoper naarmate je er meer bestelt. De porties zijn bescheiden maar ik had ruim voldoende aan 3 gerechtjes.
Jammer dat er in onze woonplaats niet een dergelijk restaurant is. Heel attente en vriendelijke bediening.
Miranda R.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Wat een leuke tent! Vandaag heerlijk geluncht en ga er zeker ook een keer dineren. Lekker eten, leuke bediening, leuke lokatie en het "meesterlijke" concept doorgevoerd tot in het kleinste detail. Complimenten!
René V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Echt alles klopt aan dit restaurant. De gepassioneerde eigenaar, de zalige gerechten en het hele concept. Niets op aan te merken.
Pingrid V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Leuk menu met kleine gerechten. Lekker van smaak,origineel
Men kan kiezen of de gerechten allemaal tegelijk op tafel komen of in gangen.
Alles op de kaart verwijst naar een school.
Ook de entourage is gebaseerd op een dorpsschooltje ,tot aan de toiletten aan toe.
Vlotte bediening
hj T.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Elke keer een nieuw menu en zelfs de lunchkaart varieerd. We weten het niet meer, te veel lekkere gerechten, dus de meester neemt het voortouw! We beginnen met een heerlijk klein broodje met zalm en limoenboter, vers van het mes en navraag leert, dat deze weer van Dutch Canadian komt!! Dan een egg benedicte met bearnaisesaus en een 8 kastelensoep na! Drie gerechtjes voor een tientje! Dikke vette aanrader.
Carla J.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
tijdens fietstocht de LUNCH gebruikt, 3 gerechtjes voor euro 10,-- top de beperkte kaart. Wij kregen een "vingerdop" soep, een zeer klein broodje met zalm uit blik!! en een dito klein broodje kaas, werkelijk kaas met de "kaasschijf zo dun....". En tot onze grote verbazing werd euro 12,-- afgerekend voor deze drie gerechtjes ipv euro 10,--. Conclusie: NIET doen!!!!
Beste Carla, met verbazing heb ik vorige week je 1e recensie op Iens gelezen.
Het grappige is namelijk dat ik je man sprak bij het afrekenen, waarbij hij mij inderdaad wees op het feit dat jullie niet samen 4 Meesterwerkjes, zoals wij dachten, maar hij 3 en jij 1 Meesterwerkje genuttigd had. Dat horende heb ik ook direct de € 2,00 korting voor 3 Meesterwerkjes p.p. aangeslagen en hoefde je man niet € 21,20 maar € 19,20 af te rekenen. Hij betaalde met € 20,00 en de rest was fooi, over de lunch is verder niets gezegd. Wel 5% fooi dus voor een in jouw ogen zwaar tegenvallende lunch, met slechte service bij een zaak waar je eigenlijk liever niet had willen zitten want anders kan ik die 5 voor het decor niet verklaren.

Mocht het onverhoopt nog een keer voor gaan komen dat een horecazaak je verwachtingen qua lunch niet kan waarmaken leg dit dan eerst even ter plaatse uit voordat je achter je toetsenbord gaat zitten.
Advies: ECHT doen!!!, want dat waarderen wij in de horeca namelijk heel erg, van kritiek kun je namelijk heel veel leren en mooier nog, beter worden.
Mocht je weer een keer in de buurt zijn kom dan even langs voor een glas thee van het huis dan kan ik je laten zien dat jouw conclusie gebaseerd op 1 bezoek niet terecht is.
--BL-- .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Erg lekker gegeten (zalm, saté en chocolademousse). De porties waren prima. De bediening had alles goed onder controle en ze hadden oog voor detail. Het was heerlijk vertoeven en ik kom zeker nog eens terug.
mary D.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Toevallig tijdens een fietstocht hier terecht gekomen en aangenaam verrast door de uitstekende cappuccino en de service. Wij vroegen om twee vorkjes bij de kersenbavarois en kregen die keurig doormidden , op een schoteltje voor elk. Reden genoeg om een paar dagen later het diner te proberen en ook dat was uitstekend. Zoals iedereen vinden ook wij dat het concept met de kleine hapjes bijzonder leuk èn lekker is. Speciale vermelding voor het dessert: de bijzondere lemon pie. Kraanwater op vraag naast de wijn gekregen, maar ook zonder te vragen bijgevuld. Zijn we in de buurt, komen we zeker terug.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Afgelopen week twee keer geluncht bij het Meestershuis en dat smaakt naar meer.
Leuk om juist hier als docent uitstekend bediend te worden door een oud-leerling.
De formule (drie Meesterwerkjes per persoon voor €10,-) werd vooraf goed uitgelegd.
De porties waren prima qua formaat en uitstekend van kwaliteit. Duidelijk met liefde bereid en voor een lunch was het ook meer dan genoeg. Eventueel is een van de Meesterwerkjes een dessert (niet veel keuze), maar je kunt er ook voor kiezen om na drie Meesterwerkjes nog voor een Suikerwerkje of Kunstwerkje te gaan. Een volgende keer komen we gauw terug om van de dinerkaart te genieten; de gerechten heten dan Klassewerkjes. Ik verwacht dat ook die hun naam eer aandoen.
Oes82 .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Heerlijk licht en veelal vegetarisch gegeten. We zochten iets waar we zelf de hoeveelheid konden bepalen en veel groenten konden eten. Die opzet is goed geslaagd bij het Meestershuis.
De gerechten waren zeer smaakvol in mooie porties. De bediening was vriendelijk en duidelijk goed bekend met de kaart en de ruimte prettig licht.
Ik vond het vooral fijn dat je er zowel voor een snelle maaltijd als een avond lang tafelen terecht kan.
Akkie R.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Na een heerlijke lunch op maandag waren wij benieuwd naar het diner. Op dinsdag hebben we daarvan genoten. In een heerlijke ambiance met prima bediening hebben wij beide dagen genoten. Leuke afwisselende kaart. Heel goede prijs-kwaliteit verhouding.Kleine tip: serveer indien gewenst ook een karaf kraanwater.
VeraFreeke .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Wat een ontzettend leuk concept. Allerlei kleine hapjes die je of tegelijk of achterelkaar kunt bestellen. De bovenmeester houdt alles goed on de gaten en het concept wordt heel nauwkeurig doorgevoerd met een schoolkrijtje bij de rekening! Verschillende malen geluncht en gedineerd.
Remcopb .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Heerlijk gegeten.
Meerdere kleinere gerechten.
Ideaal voor alle leeftijden.
We waren met z'n achten.
Iedereen was zeer tevredene
Service was vlot en vriendelijk.
Eigenaar was enthousiast en alert.
Embeeee .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Dit grand cafe ziet er keurig uit, is centraal gelegen, biedt smakelijke en gevarieerde gerechtjes en heeft met een knipoog naar de naastgelegen school allerhande attributen en decoraties van weleer laten terugkomen. Tot zover een dikke 8. De eigenaar van deze tent bleek zich echter te ontpoppen tot een ouderwetse schoolmeester. Hij moet nog veel leren over klantvriendelijkheid en kan een voorbeeld nemen aan zijn medewerkers, maar zijn eigen gedrag en opstelling scoren een hele dikke onvoldoende. Bij het afrekenen van 12 'meesterwerkjes' had hij zijn staf opgedragen de korting van vier keer '3 meesterwerkjes voor €10 ipv €12' níet toe te passen. Wij waren nl. met vijf personen en de korting geldt alleen als elk persoon zelf drie meesterwerkjes eet. Delen mag van deze schoolmeester dus niet, ook niet als je zoals wij een jong kind in je gezelschap hebt. Als dat de huisregel is, vermeld die dan op de kaart of maak die bekend bij het bestellen. Dat is niet gebeurd, het ligt in de aard van deze schoolmeester achteraf een hoop heibel maken. Wat een nare afdronk van een verder prima lunch :-((
Beste Embeeee,
Ik voelde mij na jullie vertrek inderdaad een ezel, de benaming die je mij terecht gaf in je eerdere, recent aangepaste, recensie.
Door de onverwachte drukte tijdens deze maandagse lunch, de terecht geprezen medewerkster liep het complete terras (22 tafels) bijna een uur in haar eentje, gingen er een paar zaken niet zoals het hoorde en daar was onze 'discussie' bij het afrekenen er 1 van. Niet iets om trots op te zijn, maar wat ik nu pas begrijp is dat het je niet duidelijk was dat je gewoon recht had op de 3x € 2,00 korting voor 3 Meesterwerkjes p.p. die door de medewerkster per abuis niet was aangeslagen en dus niet op de rekening stond toen je die vroeg.
Oftewel je kreeg niet de correcte rekening gepresenteerd. Daarom begrijp ik nu je reactie van dat moment wel, terwijl ik toen dacht dat het over € 2,00 korting ging terwijl het in jouw ogen over € 8,00 ging.
Bij het bestellen is het een stelregel dat de Juffen en Meesters aangeven dat men korting krijgt bij 3 Meesterwerkjes per persoon, dat dit bij jullie helaas niet is gebeurd wijt ik aan de drukte van het moment maar dit is voor ons dus duidelijk een leermoment, dit moet altijd aangegeven worden.
Ik nodig je bij deze uit om een kop koffie te komen drinken als je weer een keer in de buurt van Vorden bent, want zoals je verder in je cijfers aangeeft verdient het Meestershuis inclusief de medewerkster een dikke voldoende.
Uit die dikke, dikke onvoldoende ga ik absoluut lering trekken. Hopelijk tot snel!

Reactie van proever:

Dank voor de reactie, helder en opgelost, tot een volgende keer!
Muziekles Apeldoorn I.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Lekker gegeten; Gambas en steak, zoals het hoort. Ben een oud-vordenaar en leuk om na 40 jaar dit dorpje weer te zien met het meesterhuis. Komen hier nu regelmatig. Groet, directie Muziekles Apeldoorn.
doradruif .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
bij binnenkomst werd ons de kaart uitgelegd. Na 15 minuten stoeien en zichtbaar dit minder leuk te vinden,kwam de eigenaar. Zal ik een verrasingsmenu maken. top! Tip bij groepen gelijk aanbieden. concept super, eten was heerlijk. Komen zeker een keer na, de serveerster, aardig, maar was ook duidelijk, waar je normaal van zou schrikken, maar past in het schoolse thema. Tip rechauds op tafel houdt het net iets warmer. Keuken wat langer open. Nog wat mooie details: snoepkrijtjes bij de rekening. koekblik aap noot mies bij de koffie. zeer origineel, allles goed doordacht en doorgevoerd. graag tot ziens!!!!!
Nina O.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Het restaurant heeft een zeer passende inrichting bij de naam. Ook de menukaart past in de school-sfeer.
Vriendelijk personeel.
Lekker geluncht. Doordat je drie kleinere gerechten kan kiezen, wordt het een gevarieerde lunch. Erg leuk idee, zeker als je niet kan kiezen.
HansEngelh .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij Het Meesterhuis in Vorden. Gezellige locatie, leuke kaart, lekker eten en vriendelijk personeel. Wij komen zeker nog een keer terug.