Grand Café het Gelagh

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Grand Café het Gelagh

Paul L.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
We kwamen toevallig bij het Gelagh terecht in Gorinchem dat wellicht beter "Het hard Gelag" heten kan.
De bediening deed echt zijn/haar best om vriendelijk en hulpvaardig te zijn.
Mijn biefstuk had een grote, dikke, taaie rand waardoor het een worsteling was om te eten, gewoon niet smakelijk.
Wanneer de bediening niet meer kan uitkramen dan "ik zal het doorgeven aan de keuken" en het vervolgens maar doodzwijgt krijgt het restaurant van mij een grote onvoldoende.
De champignon jus bevatte champignons uit blik en was een zetmeelachtige substantie in plaats van een smakelijke jus.
Deze gelegenheid sla ik volgende keer graag over. Onvoldoende.
Jacob B.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Onder het kopje altijd verkrijgbaar stond een schnitzel, volk goede moet opgewacht en er kwam een soort fabrieks schnitzel van geplakt vlees (zo heet dat).
wat een tegenvaller.
LoFo .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
donderdagavond met 4 wezen eten. Er is maar 1 soort witte wijn (Saugignon Blanc) en 1 soort Rosé per glas te verkrijgen. Een goede Chardonnay of Franse Rosé zijn alleen per fles te bestellen, echt niet van deze tijd.
Wij namen 3x de scampi's uit de oven, deze waren simpel bereid en goed van smaak, 1x de carpaccio, daar was niets aan te verprutsen.
Daarna had 1 van ons de Schnitzel genomen die droog en erg zout bleek te zijn, 3 van ons namen een Salade, 2x een kleine met warme geitenkaas en 1x Salade van de week met stukjes vis. De salades bestonden uit een grote hoeveelheid gemengde (zachte) sla in het bord, voor alle drie hetzelfde, bij de geitenkaas variant alleen een dikke plak iets verwarmde geitenkaas er bovenop en de andere salade een schep gemengde vis/ragout erbovenop. Erg simpel en fantasieloos! Thuis maken we er meer werk van. Het personeel was wel erg attent en vriendelijk en heeft gevraagd of ze er iets aan konden veranderen, maar met een kok die het niet begrijpt leek ons dat lastig. Geen dessert meer genomen. Bij afrekening nog wat gedoe omdat ipv de kleine salades toch de grote berekend waren.
Al met al niet geweldig, zeker het eten niet.
Arie H.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Het eten was lauw en flauw. de bediening doet erg zijn best (was vrij druk ) het decor past bij het eetcafé.
Tip: let wat meer op de smaak en temperatuur.
Rose L.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Tomatensoep lekker pittig biefstuk top ... Goed afgewerkt en erg netjes ... Wij komen van ver maar gaan dit vaker doen ...
Francois L.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Een prima lunch met snelle en adequate bediening. Aanrader voor een uitstekende verhouding prijs/kwaliteit. Ook bij eventuele afwijkingen van de kaart (alergie) is men scherp op de details.
Bedankt voor deze goede recensie, jammer dat we maar 1 ster van je krijgen. Vergissing?
Thodaan 8.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Besloten spontaan een hapje te eten bij het Gelagh. Erg leuk grand café, gezellig en smaakvol ingericht. Het was erg druk maar we konden gelukkig nog een plaatsje op het terras krijgen.
Met de terrasverwarming en leuke banken een gezellige zit.
De kaart biedt een grote diversiteit aan gerechten voor een betaalbare prijs.
Er was al gewaarschuwd dat het even kon duren door de drukte maar dat viel erg mee.
De huiswijn was wat zuur en niet bijzonder. Het huisgemaakte brood dat we kregen was echter erg lekker! Overigens wel nadat nog eens was vermeld dat het nog even kon duren.. onnodig om dit te vaak te zeggen en wachttijd was ook helemaal niet lang.

De mosselen en scampi's die we als voorgerecht kozen waren erg smaakvol. De laatste smaakte wel erg naar knoflook. Maar beide waren smakelijk. Overigens wel nogmaals een excuus voor het lange wachten.. wat op dit moment wat irritant begon te worden.
Voor hoofdgerecht kozen we lam en de runderburger. Helaas troffen we aan dat de lam van binnen nog een beetje rauw was.. aii erg vervelend maar gelukkig werd het snel gecorrigeerd door de bediening (en een likeur en koffie van het huis). Wederom excuses (ditmaal terecht) maar netjes en snel opgelost. Na de correctie genoten van de gerechten. Simpel, smaakvol, eerlijk voedsel met een glimlach geserveerd.
Als toetje nog een overheerlijke warme appeltaart, maar we zaten al erg vol dus die kregen we niet meer op.

Door het rauwe lamsvlees had een laag cijfer een optie geweest; de gerechten waren echter wel zo smakelijk dat ik dit niet in oordeel heb meegenomen. Het gelagh is een gezellig eetcafe met prima gerechten voor een prima prijs. De vriendelijke bediening en gezellige sfeer maakt het een aanrader om eens te proberen.
GeertHVD .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Na de verbouwing hier weer eens gegeten. Leuk eetcafé, betaalbare kaart. In principe voor iedereen die niet te veeleisend is een goede keuze te maken. Saté, spareribs, biefstuk etc.
De biefstuk die we geserveerd kregen was goed gebakken maar waarschijnlijk geen biefstuk.. Veel vleessap en zelfs bloed op het bord. Een klein beetje is gebruikelijk, maar dit was behoorlijk serieus. Niet heel smakelijk. Er lopen een aantal jonge meiden in de bediening die nog wel het een en ander moeten leren, maar al met al een goede bediening. Kortom; prima tent om even snel een vorkje te prikken.
WRH .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Inrichting en decor erg warm en gezellig. Doordat er zowel tafeltjes als hoge bar tafels staan heb je wat meer de mogelijkheid om de sfeer te kiezen waar je op dat moment zin in hebt.
Personeel uitermate vriendelijk en correct maar blijft afstandelijk.
Gerechten aardig maar kwaliteit erg wisselend. De ene keer is het prima de andere keer totaal niet. Erg vervelend dat het niet altijd van dezelfde kwaliteit is, dan weet je niet wat je kunt verwachten.
Sommige simpele dingen lukken niet; een omelet bestellen en een soort dubbelgevouwen gebakken ei geserveerd krijgen met wat geraspte wortel en niet aangemaakte sla is erg jammer. Omelet (en moderne garnituur) hoort m.i. toch wel tot een basic kooktechniek.
Salades erg goed maar wel weer erg wisselend, ene keer erg lekker, andere keer ronduit slecht.
Wijn niet ok, deze wordt nog uit de tap gegeven, kan eigenlijk niet meer anno 2014.
Nico S.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2014
Een tegenvaller. Broodje Vitello Tonato besteld. Twee droge sneden "Van Gogh" brood met kalfsvlees en tonijnmayonaise. Het smaakte eigenlijk nergens naar.
Gerrit & Jacqueline D.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2014
Grand Café het Gelagh is een prima eetcafé voor een daghap of een saté & friet (die wij bestelden) . De inrichting is gedateerd en echt toe aan vernieuwing. Bediening is uiterst vriendelijk. De rode huiswijn is onder de maat: komt uit de tap en smaakt alsof deze uit een fles komt die al enkele dagen open staat.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Met een groep vrienden een menu samengesteld voor Eur 29,50: voor en nagerecht een proefplateau met heel veel dingen en als hoofdgerecht gestoofde lamsbout. De hoeveelheden waren dik in orde en de prijs/kwaliteit vind ik goed. De smaak van sommige gerechten was niet goed; zo leek de lamsbout gekookt ipv gestoofd en had deze erg weinig smaak. De service was vriendelijk maar langzaam. Ons goede gevoel werd verstoord bij het ontvangen van de rekening: het mandje brood dat door de bediening gepusht was kostte 7,50. Tip: niet meer doen de volgende keer. Al met al gezellig gegeten voor een redelijke prijs
AnneManda .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2013
Een tijdje geleden met een vriendin wezen eten, op een rustige doordeweekse avond. We hadden het voorgerecht voor 2 personen, dit stond op een mooie etagaire en was echt heel erg lekker, zeker een aanrader! Helaas stonden onze glazen wel lange tijd leeg en was het moeilijk om aandacht te vragen, en dat terwijl het niet echt druk was met 3 tafeltjes bezet.
Klaas B.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
Op het terras een lunch gegeten.
Prima brood, alleen ontbrak de boter. Verder een goede omelet. Zeer snel en een heerlijk terras.
WuitG .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2013
Hier inmiddels al vele keren gegeten! Lekkere kaart met wegens succes enkele gouden ouden op het menu (o.a. de geitenkaas salade)! Ontzettend servicegericht en warm personeel, fijne ongedwongen sfeer en lekker voor een goede (zaken)lunch en diner in het bruine grand café! Zeker een aanrader als u in Gorinchem woont of komt en wat wilt eten&drinken! DOEN!!
MC_Gorinchem .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
Lunchen bij Het Gelagh: zeer afwisselende kaart, goed betaalbaar, en ruime porties. Bediening is altijd vriendelijk en niks is te veel gevraagd.
Japanse salade is een aanrader, en ook de Duo Sandwich!
Ninke V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2012
Het Gelagh is een eetcafé met een gezellige uitstraling en een bijzonder vriendelijke, enthousiaste en hardwerkende bediening. Het eten is afwisselend simpel maar van goede kwaliteit, afgewisseld met originele gerechten. Een aanrader is de salade geitenkaas die nergens zo lekker smaakt als in het Gelagh. En de jus d'orange wordt hier ter plekke voor je geperst - heerlijk.