Over het restaurant Grand Café Helder

Zeeuwse gezelligheid

Of je nou in de mediterrane binnentuin, op een van de zonnige balkonnetjes of binnen in het knusse restaurant zit; het voelt altijd als de zomer. Wat een rust! In de keuken wordt zoveel mogelijk gewerkt met producten van het Zeeuwse land en uit de Noordzee, van lokale boeren, vissers en tuinders. De basis is immer het seizoen.

Meer informatie over restaurant Grand Café Helder

Zaterdag 12:00
Zondag 12:00

Bernt V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2017
Met AH bonnen 2 eten gratis 2e menu. Je krijgt een aparte kaart waaruit je kunt kiezen. Wederom heerlijk gegeten. Aardig en attent personeel. Mooie locatie net buiten het drukke dorp
paarapart .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Na een vriendelijk ontvangst namen we een aperitief op het terras. De gerechten zagen er prima uit en smaakte lekker. De wachttijden waren kort ondanks dat het druk was. en er werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was en of we nog iets wilde drinken. We boeken binnenkort weer.
Jeroen Caroline S.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Geen succes!
Wij waren hier om te BBQ'en. Omdat we nog 2 kaarten van de AH hadden, betekende dat met 2=1 dus met 4 personen betaal je voor 2.
Normaal kost bbq'en hier 24,50. ECHTER: nu omdat we met de kaarten van de AH komen, moeten we voor hetzelfde ineens 32,50 per persoon betalen.
1 verschil: wij kregen een toetje na. (keuze uit drie verschillende en weinig bijzonder overigens, dus voor 8 euro extra echt belachelijk)
Omdat 2 van ons gewoon van simpel houden vroegen ze 1 bolletje ijs, met een paar vruchtjes. Dat was voldoende..
Staat 5 minuten daarvoor de eigenaresse nog uitgebreid met ons te praten over de horeca in Renesse en hoe belachelijk het is dat de meeste restaurants ieder extra besteld tipje mayonaise extra aanslaan... Nou ze doen hier dus precies hetzelfde, want voor 2 bolletjes ijs staat er keurig 2 x 1,25 op de rekening.
Overigens is het bbq'en weinig bijzonder. Je moet 't doen voor 't gemak, maar zelf de bbq aansteken smaakt vele malen beter. Keus is overigens minimaal, en op 't moment dat wij kwamen waren er 3 bakken gewoon leeg. Smaak van 't vlees is ook niet heel bijzonder. Veel marinades erop, erg zout allemaal, en men staat ook continue aan je tafel om te vragen of je drinken wilt.
Ook apart: ik had en wijntje en vroeg daar een glaasje kraanwater bij. 'Er staat een fles water voor u op tafel' Tja, en achteraf voor dat flesje wel 4,50 op de rekening zetten. Niet heel sjiek.
Al met al, zeker door 't feit dat ik van mening ben dat je niet ineens 32,50 voor je menu kunt gaan vragen waar je normaal 24,50 voor rekent, een dikke onvoldoende. Doe dan gewoon niet mee aan de AH actie!
Jammer, maar hier komen wij niet weer!
thea79 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Het was een prima maaltijd. Suggestie aan Helder: voeg aan het saladebuffet meer verse sla, tomaten en komkommer toe.
Verder was het uit de kunst. Ga zo door!
Wim P.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2017
Perfect ligging net buiten centrum Renesse. Gratis parkeren nabij op Transferrium. Zeer vriendelijke ontvangst, gedienstig en beleefd personeel, heel lekker en (h)eerlijk eten, ...
Joris D.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Op een mooi terras met veel aandacht voor de kinderen goed gegeten met de AH actie.
Vorig jaar hier ook al een keer geweest, toen met een goed gevoel weg en deze keer wederom! Ga zo door!!
Arie S.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Het eten was heerlijk! Het voorgerecht met mesheften verrassend ???????? De bediening vriendelijk en goed ???????????????? Een aanrader om te gaan eten.
elly M.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Rustige muziek, heerlijk eten met persoonlijke aandacht. Is aan te bevelen. Wij waren iets te vroeg, dus geen andere gasten. Is dus niet een echt lunchrestaurant. Maar het menu was heerlijk en daar hebben we geen andere mensen voor nodig.
Dorablok B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Het AH menu wat wij hadden gekozen was niet verrassend. Een bord rijst met ananasblokjes, varkenshaasstukjes en een beetje kokosmelk is geen hoogstaand hoofdgerecht. Uiteindelijk toch wel met een teleurstellend gevoel afgesloten. Vorige keer waren we vol lof over het AH menu. Jammer dat het dit keer erg tegen viel. De mededeling dat er twee koks waren uitgevallen waardoor de gerechten er niet zo goed uitzagen (?) was voor ons niet zo van belang. Zonde van het geld ook al was het 2 voor de prijs van 1.
Ehuisman .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Dicht bij het transferium. Prettige sfeer in het restaurant, leuke en adequate bediening en heerlijk gegeten. Was gezellig.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Eten was heerlijk, wel wat veel, we waren zeer voldaan. De bediening was erg aardig en behulpzaam. Zeker aan te bevelen.
Johan D.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Alles was heerlijk!
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Geweldig goed restaurant , heerlijk gegeten voor een goede prijs
Ron G.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Wij werden erg vriendelijk onthaald. Het was erg plezierig om in de tuin te dineren. De bediening was goed en zeer attent. Er was altijd oog voor de gasten. Het eten zag er zeer verzorgd uit en was goed bereid. Ook met kinderen kunt u Grand Café Helder prima terecht.
Henny D.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Zoals we gewend zijn daar was het weer helemaal tof! Geweldig is ook het ontvangst en de service en de ligging is rustig en heel uitnodigend. We kunnen het iedereen aanraden.
Nicole C.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Wat een leuk en mooi ingericht restaurant!
Wij gingen met de AH restaurantactie en mochten kiezen uit een maandmenu met voldoende keuze.
Veel vis, zoals verwacht en we kozen voor de mesheften en slibtongetjes. Man, man, wat lekker!
Leuk ook, dat je zelf je salade aan de saladebar kunt samenstellen.
De bediening was super attent. Precies op de goede manier.
De hoeveelheid was van het eten was meer dan voldoend. Zeker een aanrader als je van vis houdt.
Al hebben ze ook vlees- en vega-gerechten.
Mathilde2 D.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Wij zijn het helemaal eens met Hans K. , die op 27 juni schrijft " Achter de rommelige gevel gaat een heerlijk Grand Café schuil, veel ruimte, mooi licht, inspirerende inrichting".
Wij hadden dezelfde ervaring: we liepen erop aan en de uitstraling was bepaald rommelig en onaantrekkelijk. Toen we binnen waren we helemaal verbaasd en uiterst tevreden. Het was op donderdag 29 juni geen terras-weer, maar we hebben desondanks een blik op het terras geworpen. We vonden het een aantrekkelijk terras, met mooie witte tafels en lichte stoeltjes met leuningen. Ons eten was heel goed en de bediening vriendelijk. Er was een klein salade-buffet, waar je zelf je salade ( 4 keuzes) kon samenstellen.
Mathilde2 D.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Wij zijn het helemaal eens met Hans K. , die op 28 juni schrijft " Achter de rommelige gevel gaat een heerlijk Grand Café schuil, veel ruimte, mooi licht, inspirerende inrichting".
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Gebruik gemaakt van de AHrestaurantactie. Er was voldoende keuze bij voor-hoofd- en nagerecht.
Gezellig restaurant, prettige bediening. Lekker gegeten. Er werd niet bezuinigd op kwaliteit en hoeveelheid i.v.m. actie!
corrie V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
goede kwaliteit eten m.n. voorgerecht. groente bij hoofdgerecht miniem. vis lekker. ben geen nagerecht eter maar kreeg daarvoor een heerlijke Cointreau.