Grand Café Groningen

Gedempte Zuiderdiep 56 9711 HK Groningen Nederland Kaart

Over restaurant Grand Café Groningen

Liefde voor de regio

Een prachtig negentiende eeuws pand met een gezellig interieur en openslaande deuren naar het terras die het bij mooi weer bijzonder aangenaam maken. Ze hebben duidelijk een passie voor producten uit de stad en ommeland. Goed voor mens, milieu, de omgeving en ook zeker voor de smaak van de internationale gerechten die ze serveren!

Meer informatie over restaurant Grand Café Groningen

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Sarah V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Simon W.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Met een klein gezelschap hier gegeten. Het viel iedereen wat tegen helaas. Ik vond vooral mijn gerecht, de saté, veel en veel te zout en het miste juist wat pittigheid. De friet was ronduit vies, alsof er tevens vis of iets dergelijks in de olie was gefrituurd, en verder opvallend kleine porties.

Verder wel een leuke, ongedwongen ambience, prima bediening en aangenaam ingericht.

Wellicht hadden ze gewoon een slechte avond, kan gebeuren natuurlijk. Maar qua cijfer wordt het niet meer dan een vijfje..
Charlotte W.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Lekker gegeten. We hadden meerdere voorgerechten met de groep, waaronder de chorizo kroketjes, die erg lekker waren. Als hoofdgerecht had ik vis, die lekker was, maar wel lastig te eten met vel en graten. Mooie collectie bieren. Vriendelijke bediening. Mogelijkheid om buiten te zitten.
Bedankt Charlotte voor deze positieve recensie. We vinden het jammer om te horen dat u moeite had met de vis, deze hadden wij met alle liefde voor u gefileerd. Wij zullen er in het vervolg op letten dat wij dit ook aanbieden aan tafel! Wij zien u graag nog eens terug. Hartelijke groet, Team Grand Café Groningen
Teijo D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Met combi-bioscoopbon hier gegeten. Prima, haring met bietjes als salade, flinterdun gesneden. De peterseliecreme is verrassend, maar red het nauwelijks als smaakje tov de haring.

De kabeljauw met groene asperges was ook lekker.

Vriendelijke bediening en omdat we op tijd stonden was het vlot.
Beste Teijo, bedankt voor de leuke review en positieve feedback, daar kunnen wij wel wat mee. We zien u graag weer terug!
Yolanda W.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Eerst heerlijk gelunchd, tosti ham kaas, tosti zalm, wrapper humus, allemaal erg lekker en niet duur. Meteen gereserveerd voor 's avonds. Leuke actie zo'n Pathe 2 gangen menu inclusief bioscoop kaartje voor €28,50. We hadden heerlijke bruchetta en garnalen kroketjes vooraf. Als hoofdgerecht de spareribs, die waren okay. De vis was niet bijzonder. De wijnen waren prima. Erg vriendelijke bediening en we hadden een gezellige avond. Fijn dat het naast Pathe is.
Beste Yolampie, bedankt voor uw review! Ik vind het leuk dat u zo genoten heeft tijdens de lunch en dat u zo enthousiast was om ook de dinerkaart een kans te geven. Jammer om te horen dat een aantal gerechten niet aan uw verwachtingen heeft kunnen voldoen. Hopelijk wilt u ons nog een kans geven. Wij zien u in ieder geval graag nog eens terug!
Butselaar .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
We hebben (weer!) heerlijk gegeten in het Grand Café. Bediening was uitermate vriendelijk. Dat maakte dat het niet erg was dat we wat langer op ons eten moesten wachten...
Beste Butselaar, we zijn blij dat u heerlijk gegeten heeft. Onze excuses dat u deze keer iets langer heeft moeten wachten. Wij gaan ons best doen om te zorgen dat het niet weer gebeurd! Bedankt voor uw positieve review en tot de volgende keer.
Irislynx .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Wij hebben hier afgelopen zaterdag prima gegeten. Mijn man koos als voorgerecht voor de dagdeal: de courgettesoep, maar het bleek nadat het voor zijn neus stond, dat de dagdeal gewijzigd was naar een (gele) paprikasoep. Was geen probleem, maar het was wel jammer dat de soep redelijk waterig smaakte (zelf ook even geproefd). Zijn hoofdgerecht de gevulde puntpaprika maakte hem weer helemaal blij. Ik had als voorgerecht de Groningse mosterdsoep (lekker) en als hoofdgerecht (dagdeal) gekozen voor de zwaardvis: die smaakte echt voortreffelijk! Kortom, prima en lekker gegeten in een mooie en gezellige ambiance.
Beste Irislynx, bedankt voor uw positieve reactie. Uw puntje van kritiek hebben wij ter harte genomen en het recept van de soep iets aangepast. Bedankt en hopelijk tot ziens.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Heerlijk gegeten met mijn gezin. Zowel de brochettes van ossenhaas als de lamsrack waren heerlijk mals en smakelijk.
Erg prettige bediening. De opzet van inrichting is ruim waardoor je veel privacy hebt en geen last hebt van 'verplicht meeluisteren' naar andere gesprekken.
Er ging klein dingetje mis: mijn vegetarische dochter kreeg wel spekjes in de mosterdsoep. Was wel doorgeven aan de keuken, maar daar blijkbaar vergeten.
Tip: Aanbod/variatie voor vegetariërs mag wel iets groter worden.
Beste Ellen050,
Bedankt voor uw positieve feedback. Wij zijn blij om te horen dat u zo lekker gegeten en gezeten heeft. Mijn excuses voor de spekjes in de soep. Ik heb iedereen op het hart gedrukt daar beter op te letten. Wat betreft het aanbod voor vegetariërs ik zal het meenemen voor de nieuwe kaart.
Bedankt en we zien u graag weer terug.

Michaël B.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Aangename entourage op schootsafstand van de bios. goede deal tussen die twee garandeert dat je niet op de klok hoeft te kijken maar je er van op aan kan dat alles op tijd geserveerd wordt. Hoofdgerecht entrecote helemaal in orde, toetjes uit de kunst. aanrader!
Bedankt voor deze leuke recensie michaël24.
Wij streven er inderdaad naar dat onze gasten gewoon lekker rustig, zonder de hele tijd op de klok te kijken, kunnen eten voordat ze naar de film gaan. We zien u graag weer terug!
Elish V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Voordat we naar het museum gingen (David Bowie is...), hadden besloten hier te lunchen. Gerechten met lokale ingrediënten spreekt ons erg aan. Als Amsterdammers hebben we daarom maar geen Van Dobben kroket op brood genomen;-). Wel hadden we een heerlijke Groninger mosterdsoep. Echt goed. Evenals de wrap met makreel. Het platbrood met peren en blauwe kaas was echt de topper. Maar het broodje met huisgerookte runderlende mocht er ook zeker zijn. Lekkere verse jus d'orange erbij. Fijne bediening ook. Wij hebben er in ieder geval prima geluncht. Decor: daar had ik wat meer van verwacht, gezien de prachtige oude buitengevel. Nu kijk ik daar ook met een professioneel oog naar, dus als interieuradvies gewenst is, dan hoor ik dat graag;-)
Beste Eel,
Bedankt voor uw leuke en positieve recensie! Het is een erg aardig aanbod maar we zijn al met een team bezig om het decor te verfraaien en al zeg ik het zelf het wordt steeds mooier! We zien u in ieder geval graag weer terug.
Joyce0 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Afgelopen woensdagavond hebben wij met z'n tweeën gegeten bij Grand Café Groningen. We werden warm ontvangen door de bediening en kregen een leuk tafeltje toegewezen. Beiden kozen wij voor het maandmenu waar veel lekkers op te vinden was. Als voorgerecht hadden we de ham van wildzwijn en de zalmfilet. De borden waren mooi op gemaakt en het eten was goed op smaak, vooral de ham van wildzwijn beviel ons. Daaropvolgend kregen we als hoofdgerecht: de wildstoof en gevulde portobello. Dit was ook weer erg lekker en zag er verzorgd uit. Als dessert had ik de cheesecake die ook zeker de moeite waard is!
De zaak was gezellig ingericht en er hing een aangename sfeer. De bediening was erg vriendelijk en professioneel die avond. Dat was zeker een pluspunt!
Mocht u in Groningen een lekker hapje willen eten is dat zeker een aanrader!
Beste Joyce0,
Wat een lieve en mooie woorden! Wij zijn blij dat jullie zo genoten hebben en zien jullie graag nog eens terug.
Aline K.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2016
We hebben hier geluncht. Beetje 13 in het dozijn restaurant. Ondanks dat het niet druk was, kregen we niet wat we besteld hadden. Personeel is correct, inrichting gezellig maar ook 13 in het dozijn. Echt een middenmoter. Eten is ook middelmatig, niet goed, niet slecht.
Beste Lientjek, wat jammer dat u hier een gematigd gevoel aan over heeft gehouden. Wij waren een nieuwe collega op haar 1e dag aan het inwerken en er is inderdaad een foutje of 2 gemaakt. Onze excuses hiervoor. Dit had natuurlijk niet mogen gebeuren. In ieder geval bedankt voor uw recensie en wij gaan er aan werken om boven de middenmoot uit te komen. Hartelijke groet, het team van Grand Café Groningen
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Prima hier gegeten. Uit maandmenu de paddenstoelen met blauwe kaas, de roodbaars filet en tot slot de mandarijn en sinaasappel cocktail met walnoten ijs gekozen. De gerechten waren mooi geportioneerd en goed op smaak.

De inrichting is wat je van een modern eetcafé mag verwachten en zag er netjes uit.

De bediening was goed. Echter duurde het wel wat lang voordat het eerste gerecht geserveerd werd. Daarna kwamen de opvolgende vlot. Maar dit was het enige minpuntje wat ik heb.

Als je een Groningen bent en een hapje wil eten voor nette prijs is dit restaurant zeker aan te raden.
Beste Milamber77,

Bedankt voor uw recensie. We zijn blij dat u lekker gegeten heeft en ons ook aanbeveelt. We zien u graag nog eens terug! Hartelijke groet, Team Grand Café Groningen
Annemieke H.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Sfeervol ingericht, ruim, prima stoelen. Het standaard menu bevat weinig spannends maar het maandmenu bood allerlei lekkers; lekkere paddestoelen met blauwe kaas vooraf, gevolgd door wildzwijnmedaillons met aardpeermousseline. Helaas kwam de ober door een fout eerst met de wildstoof aan, dit werd gelukkig omgeruild (duurt wel 20 minuten extra). Helaas niet de laatste fout want de 2 desserts werden extra aangeslagen op de bon terwijl ze bij het maandmenu hoorden. Dus nog wel ruimte voor verbetering in de bediening, maar het eten was voor herhaling vatbaar
Beste Proever83244,
Bedankt voor uw feedback. Wij hebben inderdaad een aantal steken laten vallen. We zijn blij om te horen dat u wel lekker gegeten heeft en hopelijk geeft u ons nog een kans zodat wij kunnen laten zien dat er aan de service gewerkt wordt!
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Even eten voor de film aan. We hadden beiden de sate en die was bijzonder lekker. Bijzondere smaak van de satesaus. Heerlijk! Prima frietjes en een bakje salade. De croutons mogen wel weg, te groot en ik heb persoonlijk de salade liever zonder. Rustig interieur, prima stoelen. Wij komen zeker terug voor ons volgende bioscoopbezoek!
Beste Jokando,
Bedankt voor de positieve feedback! Als u de volgende keer aangeeft dat u liever geen croutons heeft regelen wij een salade zonder!! Tot de volgende keer.
Annette P.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Het diner was geweldig zeker voor de prijs25 euro!!! Maar...Bij aanbieden van de AH kaart bleek dat zij er die woensdag niet aan mee deden Heel vreemd en heeft IENS hier een verklaring voor?? Veel excuses van het restaurant maar voor ons wel een "kat".
Graag een reactie, M.A.Pierik.
Beste Pierika,

Ik ben blij dat u heerlijk gegeten heeft en nogmaals ik vind het zeer vervelend dat de avond heeft moeten eindigen. Ik heb contact opgenomen met Iens hierover en als het goed is hebben ze u inmiddels benaderd en ik hoop dat ze u opheldering over de kwestie kunnen geven. Ondanks dat u niet in de buurt woont hopen we u nog eens weer te zien!

Gmagroen .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
we hebben wel lekker gegeten, maar kregen de indruk dat we minder welkom waren omdat we van IENS dinerdagen gebruik maakten. het voorgerecht had al lang in de keuken gestaan en de beloofde frietjes waren ineens gekookte aardappels. de witte wijn geen fijne volle smaak.
Beste gmagroen, bedankt voor uw recensie. Ik ben blij dat u lekker gegeten heeft. Ik vind het wel erg spijtig dat u de indruk heeft gehad dat u minder welkom was want dit is zeker niet het geval. Wij vinden het erg leuk om nieuwe gasten op deze manier kennis te laten maken met onze kaart. Ik vind het ook erg vervelend dat er niet genoeg met u gecommuniceerd is want dan hadden wij u wellicht 1 van onze andere huiswijnen kunnen laten proeven en frietjes op tafel kunnen zetten. Onze excuses hiervoor. Wij gaan in ieder geval onze uiterste best doen dat dit niet meer voorkomt en wij hopen dan ook dat u ons in de toekomst nog een herkansing geeft. Hartelijke groet, Team Grand Café Groningen
Irene S.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
Tijdens een weekendje Groningen gingen mijn vriend en ik hier uit eten. Het restaurant is mooi ingericht, met fijne stoelen, op een toplocatie in de Groningse binnenstad. Ze hebben veel keuze en de bediening is aardig en behulpzaam. De vegetarische linzencurry is heel lekker: pittig, maar niet te. Mijn vriend was erg tevredenen over zijn entrecote met aardappeltjes uit de oven. Ook de appeltaart (als toetje) is een aanrader.
Wel raadt ik aan om drie gangen te nemen, want met alleen hoofdgerecht en toetje hadden wij net wat te weinig gegeten.
Beste Vega84,
Bedankt voor uw leuke recensie! Leuk om te horen dat u lekker gegeten heeft. Ik vind het jammer om te horen dat het net te weinig was zeker omdat we u met liefde hadden voorzien van extra aardappeltjes, frietjes en salade. We zien u in ieder geval graag nog eens terug!
Butselaar .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Zaterdag 'toevallig' gegeten in Grand Café Groningen, vanwege een dinerbon. Heerlijk! Voortreffelijk eten, exquis klaargemaakt en opgediend, super vriendelijke en hulpvaardige bediening. En een zeer redelijke prijs- ook als je geen dinerbon hebt(...). Zéér aanbevolen!
Beste butselaar,
Bedankt voor de leuke en positieve review die u heeft achtergelaten. Wij vinden het leuk om te lezen dat u zo genoten heeft. We zien u graag nog eens terug! Hartelijke groet, Team Grand Café Groningen
CorrieB .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Wat een heerlijke asperges! En de bijpassende wijn maakt het echt af.
En natuurlijk kon ik de cheesecake weer niet weerstaan, dat wordt voor straf een extra rondje hardlopen. Maar dat heb ik er graag voor over :-)
Ik verheug me op het warme weer zodat ik net als vorig jaar lekker op het terras kan eten. Topzaak!
Beste CorrieB, Bedankt voor de positieve review en wat fijn dat u weer heeft kunnen genieten van de asperges, de wijn en de cheesecake. Inderdaad een gouden combinatie. Ik hoop dat het mooie weer niet lang op zich laat wachten! En hopelijk zien we u dan ook snel weer terug!