Grand Cafe Frankendael

Middenweg 116 1097 BT Amsterdam Nederland Kaart
31-206636222

Over restaurant Grand Cafe Frankendael

Nostalgie aan de Middenweg

Frankendael ligt al meer dan 110 jaar op de bekende plek aan de Middenweg. Dit is een restaurant met drie zalen en een overdekt verwarmd buitenterras. Het interieur van leren stoelen, donker hout en glas in lood (zelfs in het plafond!) voelt nog altijd even nostalgisch. De kaart is veelzijdig zonder onoverzichtelijk te worden- en er is keuze uit arrangementen voor een receptie, buffet, high tea en meer!

Meer informatie over restaurant Grand Cafe Frankendael

Esther K.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
bedankt voor de goede service ,het is zo als alle andere keren top,bedankt ook namens mijn vrienden
het eten was top de bediening top ,goed verzorgt
Tinekepietersz .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Prettige ontvangst. We hadden gevraagd om een rustig plekje om te kunnen praten - was prima geregeld. Eten precies wat je mag verwachten. Vriendelijke bediening.
Flip V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heerlijk gegeten en gezellige bediening.makkelijk om te parkeren.
Ook met openbaar vervoer makkelijk te bereiken
Echt een aanrader
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Treurig. meer dan treurig was de lunch die wij als groep van 40 personen 22 oktober kreeg voorgeschoteld. De goedkoopste broodjes en niet eens 2 broodjes per persoon en dat voor 15 euro per persoon.
Koffie niet te drinken. We moesten smeken of meer broodjes.Wij doen veel excursies met groepen maar dit hebben we nog nooit meegemaakt. schandalig, ga hier dus niet naar toe!!!!!!!!!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Daar waar de Middenweg op zijn lelijkst is, bevindt zich sinds 1897 Grand Café Frankendael, al zal het er in vroegere jaren in de buurt aantrekkelijker hebben uitgezien. Frankendael klinkt chic maar de zaak is nogal stoffig en oubollig. Bijna 120 jaar oud dus en de gemiddelde leeftijd van de bezoekers leek ook aardig die kant op te gaan. Maar voor een eenvoudige lunch kan zo'n zaak natuurlijk best meevallen. Maar dat deed ze niet. Ik had de uiensoep en de omelet met bacon 3/3 hetgeen zoveel betekent als een omelet gemaakt van drie eieren en verdeeld over drie boterhammen. Het brood leek wel het goedkoopste fabrieksbrood zoals je dat uit het schap van een grootgrutter trekt en de soep leek te komen uit een zak van diezelfde grootgrutter. Sorry, maar hiervoor ga ik niet buiten de deur lunchen. De service was trouwens prima.
Carolien V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Dit café is geslaagd voor mijn zogenaamde "biefstuk test". De tournedos was super mals namelijk. Verder is de ambiance heel gezellig en knus. Geef mij dit maar in plaats van een yuppentent met design meubelen. En je wordt er plezierig ontvangen.
Cees-jan D.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Hier gegeten met de AH actie. Prima gerechten. Wel wat rumoerig en de wachttijd was redelijk lang. Waarschijnlijk had dit alles te maken met het trouwfeestje wat bezig was.
Prima dikbil runderbiefstuk en lekkere hete frietes in puntzak. Ook de tomatensoep vooraf was uitstekend.
Tjipke B.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
We hadden een drie-gangen menu (uit het AH spaarkaarten aanbod). Het was lekker eten en heel aardige bediening. Ik kan het aanbod van harte aanbevelen.
Ahutzezon .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Frankendael gelegen op een leuke locatie.
Prima restaurant met erg vriendelijk personeel en vlotte bediening.
Zeker een aanrader. Kwaliteit eten prima en we hadden een heerlijk toetje ( 4 kleine gerechtjes)
H.petter .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Wij hebben bij Frankendael gegeten na aanleiding van de AH actie. Het menu was goed samengesteld. Het eten was lekker. De wijn was smaakvol. De bediening maakte de sfeer compleet,een zeer goede ontvangst en bediening.
Liana T.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Het was een gezellig druk café. Op de dag dat wij er waren vierde een 94 jarige mijnheer zijn verjaardag met een groot gezelschap. Hij schijnt daar ieder jaar zijn verjaardag te vieren en er werden wat toespraken gehouden. Totaal niet storend, juist wel leuk. Terwijl dit grote gezelschap daar ook kwam eten, kregen wij als particulier toch ook alle aandacht van het bijzonder vriendelijke personeel. Er was een driegangen keuze menu voor AH. Voorgerecht alleen soep. Heel smakelijk. Als hoofdgerecht namen wij de sate. We kregen een grote portie, heel mals vlees, met wat oosterse groente, saus en ook nog patat. Eigenlijk hadden we toen al genoeg, ik wilde het nagerecht overslaan, maar de serveerster adviseerde mij het toch maar te nemen en desnoods niet alles op te eten. Ze had helemaal gelijk. Een leuk bord, zeer gevarieerd met heerlijk ijs, klein stukje cheesecake, appeltaart, brownie en slagroom. Ook dat was verrukkelijk en werd heel leuk opgediend.
Zowel de witte wijn als rosé smaakten erg goed.
Nogmaals ten overvloede, het personeel was allemaal bijzonder attent en vriendelijk
Nynke D.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
ik vond het eten heel erg matig, meer een soort eetcafe eten, maar dan wel voor een restaurant prijs!! Taaie biefstuk met saus uit een flesje, vooraf lauwe tomatensoep met een taaie soepstengel. Kortom, te duur voor wat je kreeg, geen aanrader.
Dea S.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Gezellig gegeten bij Grand Cafe Frankendael. Vriendelijke bediening, lekkere gerechten en karafje water werd kosteloos geleverd. Tafel mochten we kiezen, helemaal tevreden!
Eef1972 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Vandaag, Zondag 28-8-2016 heerlijk gegeten bij Frankendael Amsterdam! Ik was samen met oma, zei heeft een Tournedos van de ossenhaas gegeten, waar ze zichtbaar van heeft genoten. Ik heb genoten van een mossel pannetje, met friet en sla, en dat maar voor 18.75! Het was erg druk, maar wij hadden niet het gevoel! Bediening erg aardig en gezellig. Lijkt misschien een beetje overdreven, maar de 3 keer 10 is echt verdiend! Dus als jullie een gezellige avond willen hebben, dan raden wij dit aan. Groet Eef
Eggerding .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten, zalm, sate en biefstuk, alles was erg lekker.
Dessert was ook erg lekker. Aardige bediening.
Helma W.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Hier een lekker hapje gegeten met de AH-ACTIE. Super netjes, erg vriendelijke bediening en bijzonder lekker eten. Wij waren verrast! Na de AH-actie gaan we hier vast en zeker nog een voor een gezellig lekker hapje naar toe. Heeft ons een gevoel van gezellig buurt restaurant/café gegeven.
Marnynke .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
We hebben heerlijk gegeten, zalm en kipsate. De bediening was heel aardig. En de inrichting is ok, alleen het eten op terras wilden we niet ivm de stank van de auto's . Ik moet erbij zeggen dat we niet uit de randstad komen.
Henridebakker .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Rustig en eenvoudig restaurant. Heerlijke dikbilbiefstuk met voortreffelijke saus. Zalm prima. Pretentieloos en plezierig eten.
Pvvs .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Voorgerecht Zalm met toast en Vitello tonato waren heerlijk
De biefstuk was super mals en lekker gebakken . De gebakken zalm was lekker . Wat vooral lekker was waren de groente , lekker knapperig .
Ik ben geen toetjes mens maar het mini grand dessert was lekker vooral het stukje appel kruimel taart
En entourage is iets wat oubollig maar de bediening is super vriendelijk en het eten is lekker !
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Heerlijk gegeten, bediening was zeer vriendelijk.
Wij snapten niet niet dat er niet meer mensen voor dit leuke restaurant hebben gekozen.