Grand Cafe Frankendael

Middenweg 116 1097 BT Amsterdam Nederland Kaart
31-206636222

Over het restaurant Grand Cafe Frankendael

Nostalgie aan de Middenweg

Frankendael ligt al meer dan 110 jaar op de bekende plek aan de Middenweg. Dit is een restaurant met drie zalen en een overdekt verwarmd buitenterras. Het interieur van leren stoelen, donker hout en glas in lood (zelfs in het plafond!) voelt nog altijd even nostalgisch. De kaart is veelzijdig zonder onoverzichtelijk te worden- en er is keuze uit arrangementen voor een receptie, buffet, high tea en meer!

Meer informatie over restaurant Grand Cafe Frankendael

vanhalteren .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2017
Wij komen hier vaker,was altijd goed.
Nu waren er geen sherryglazen maar een likeurglasje,dus klopt de maat niet.
Aardappels niet gaar en alles lauw heel jammer maar dit was dus de laatste keer.
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Heerlijk eten! Aan de buitenkant ziet het restaurant er niet bijzonder uit, maar binnen en in de keuken gaat alles perfect!
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Het is een gezellige brasserie waar het eerst heel stil was en ineens helemaal vol liep op zaterdag. Ontvangst was prima maar de wachttijden tussen de gangen had iets korter gemogen. Er waren ook veel mensen die niet gereserveerd hadden. Het menu is perfect wij hadden de zalm. Leuk voorgerecht en lekker toetje.
Prima aanbieding en voor herhaling vatbaar.
Sjoerd G.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Ruim uitgevoerd bruin Amsterdams eetcafé. Asperges stonden als dagschotel aangeprezen. Ons Albert Heijn 3-gangen diner bestond uit een lekker gevarieerd voorgerecht, zalmmoot met frites als hoofdgerecht en een Grand dessert als nagerecht. Tafeltjes zijn een beetje laag voor mensen met lange benen… Aandacht die je krijgt van het personeel en de atmosfeer is gemoedelijk en helemaal prima
Rixt E.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Hier met de ah-actie gegeten. Flinke kop soep vooraf, malse biefstuk en een smakelijke proeverij als afsluiting. De inrichting is misschien wat oubollig, maar dat heeft juist ook wel weer wat.
Evert B.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten is voor herhaling vatbaar.Hebben samen een fijne avond gehad .En denken eraan om in de toekomst ook een verjaardag bij jullie te vieren met vriendelijke.groet E.J.Blankenzee
Magdalena M.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Prima restaurant! Hier met AH restaurant actie gegeten, alles was top! Flinke porties, vriendelijk personeel en kwaliteit eten.
kleinrob .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Goed en degelijk restaurant. Geen hoogstandje maar erg prettige sfeer.
We zaten binnen. We zijn vaker geweest. Buiten verdient het terras echt een transformatie. Het zou de sfeer ten goede komen.
tineke007 .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Geweldig gegeten, gezellig en vriendelijk personeel
raad het iedereen aan

zou er zo weer gaan eten. Geweldig de kaarten Van AH
Bub .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Wat een lekkere gerechten. Klassiek. Vooraf de uiensoep die qua smaak goed was, echter verwacht je op de uiensoep een broodje met gegratineerde kaas. Dat maakt de soep echt af. De hoofdgerechten waren erg goed. Kalfslever met spek en uien zoals het hoort te zijn. De tong was erg goed gebakken en erg lekker. De dessert waren gemaakt met aandacht. De bediening maakte de avond compleet.
Erna K.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Bediening kwam niet om te vragen of alles naar wens was, of dat we nog wat wilden drinken, moesten zelf steeds vragen of we nog wat konden drinken. Hoofdgerecht was erg lekker, werd geen alternatief voor dessert geboden(wij wouden koffie ipv zoetigheid) dat was niet mogelijk. Je merkte echt het verschil dat het om de ah actie ging.
Vincken .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Prima restaurant om smakelijk te eten in een zeer informele sfeer. We troffen een hele rustige avond, we verwachten dat het bij volle bezetting voor ons te lawaaiig zal zijn.
Zaandam1971 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Mooi restaurant, heerlijk eten. Vriendelijke bediening. Via AH-actie, leuk menu. Publiek is over het algemeen 65+, echt heel veel ouderen! Wij (40 jarigen) waren er op een zaterdagavond met vrienden, gezellig etentje voordat we naar concert in Paradiso gingen. Wel aanrader voor lekker eten!
Henk R.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Gegeten in kader Ah-actie. Vriendelijke bediening, Ruim opgezet en netjes ingericht eetcafé. Goed degelijk eten. Flinke porties.
esther K.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
bedankt voor de goede service ,het is zo als alle andere keren top,bedankt ook namens mijn vrienden
het eten was top de bediening top ,goed verzorgt
tinekepietersz .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Prettige ontvangst. We hadden gevraagd om een rustig plekje om te kunnen praten - was prima geregeld. Eten precies wat je mag verwachten. Vriendelijke bediening.
Flip V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heerlijk gegeten en gezellige bediening.makkelijk om te parkeren.
Ook met openbaar vervoer makkelijk te bereiken
Echt een aanrader
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Treurig. meer dan treurig was de lunch die wij als groep van 40 personen 22 oktober kreeg voorgeschoteld. De goedkoopste broodjes en niet eens 2 broodjes per persoon en dat voor 15 euro per persoon.
Koffie niet te drinken. We moesten smeken of meer broodjes.Wij doen veel excursies met groepen maar dit hebben we nog nooit meegemaakt. schandalig, ga hier dus niet naar toe!!!!!!!!!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Daar waar de Middenweg op zijn lelijkst is, bevindt zich sinds 1897 Grand Café Frankendael, al zal het er in vroegere jaren in de buurt aantrekkelijker hebben uitgezien. Frankendael klinkt chic maar de zaak is nogal stoffig en oubollig. Bijna 120 jaar oud dus en de gemiddelde leeftijd van de bezoekers leek ook aardig die kant op te gaan. Maar voor een eenvoudige lunch kan zo'n zaak natuurlijk best meevallen. Maar dat deed ze niet. Ik had de uiensoep en de omelet met bacon 3/3 hetgeen zoveel betekent als een omelet gemaakt van drie eieren en verdeeld over drie boterhammen. Het brood leek wel het goedkoopste fabrieksbrood zoals je dat uit het schap van een grootgrutter trekt en de soep leek te komen uit een zak van diezelfde grootgrutter. Sorry, maar hiervoor ga ik niet buiten de deur lunchen. De service was trouwens prima.
Carolien V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Dit café is geslaagd voor mijn zogenaamde "biefstuk test". De tournedos was super mals namelijk. Verder is de ambiance heel gezellig en knus. Geef mij dit maar in plaats van een yuppentent met design meubelen. En je wordt er plezierig ontvangen.