Grand Café Figi

Het Rond 2 3701 Zeist Nederland Kaart
Gemiddelde prijs € 20
|
31-306927400
6,7 /10
20 recensies

Over het restaurant Grand Café Figi

Welkom in ons Grand Café, dé meest theatrale huiskamer van Zeist.

Het Grand Café Figi in Zeist is compleet verbouwd. Het Grand Café heeft een prachtige nieuwe inrichting en uitstraling. Gelegen in het hart van de stad Zeist is het de ideale locatie om na het winkelen te komen lunchen of borrelen. En of je nu vanwege een voorstelling in het theater komt of omdat je gewoon lekker wilt eten of drinken: je bent van harte welkom.

Restaurantprijzen

Gemiddelde prijs per menu
€ 20
(gemiddelde à-la-carteprijs gebaseerd op 3 gangen, exclusief drank)

Drankprijzen

  • € 4
    Glas wijn
  • € 23
    Fles wijn
  • € 2,3
    Koffie
Prijzen en menu's kunnen veranderen. De prijzen houden geen rekening met eventuele kortingen en zijn inclusief BTW.

Meer informatie over restaurant Grand Café Figi

Hoe kom je er?

  • : Eigen parkeergarage

Openingstijden

De keuken van het restaurant is maandag tot en met zondag geopend tot 22.00 uur.
6,7 /10
  • 10
    2
  • 9
    1
  • 8
    5
  • 7
    3
  • < 7
    9
Eten
6,4
Service
6,4
Decor
7,6
Prijs-kwaliteit
Precies goed
Geluidsniveau
Precies goed
Wachttijd
Redelijk
18/20 recensies

Jouw recensie over het restaurant Grand Café Figi

.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
  • Online gereserveerd
Gezellige sfeer, heel vriendelijk personeel en eten van top kwaliteit. Veel smaak en met zorg bereid en opgemaakt. Minpuntje ik moet dit er bij zetten omdat de recensie ten minste 120 tekens moet bevatten.
Ineke B.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
5 /10
Eten
4
Service
4
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2018
  • Online gereserveerd
Voorgerechten matig van kwaliteit. Gerookte rib eye teveel rooksmaak, cheviche flauw. Nagerechten duidelijk het beste niveau. Bediening onervaren en missen coördinatie en aansturing.
Elles W.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
4,5 /10
Eten
6
Service
2
Decor
4
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
  • Online gereserveerd
Bediening was extreem langzaam. Eten werd niet tegelijk uitgeserveerd.
Alrik B.
Fijnproever
(4 recensies)
Gemiddelde cijfer
3 /10
Eten
2
Service
2
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Zeer langzame service, zeer matig eten. Het personeel is zodanig ongemotiveerd (en straalt dat ook uit, op een enkeling na) dat het allemaal erg langzaam en 'moeizaam' gaat. Weinig plezier voelbaar. Had een Ceasar's salade besteld, maar deze was niet alleen erg klein voor 10 Euro, maar er ontbrak een fatsoenlijke Ceasar's dressing (was meer een soort dunnen slasaus) en ik moest ook om de ansjovis vragen, want die zat er niet bij. Basic voor best een fors prijskaartje. Je ziet/voelt gewoon dat men hier niet echt begrijpt wat gastvrijheid is. Erg jammer, want de locatie is mooi, en de inrichting ook. Helaas komen we hier niet meer snel terug, er zijn gelukkig veel betere opties in Zeist. Ik hoop dat Figi snel wat verandert, anders vrees ik dat dit niet meer zal zijn dan een ' wachtruimte' voor een voorstelling in het theater.
Lily V.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
6
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
  • Online gereserveerd
Leuke kaart, fijne ambiance, verrassende gerechten. Ook de wijn was prima. Groot minpunt: op ons verzoek om een karaf gewoon kraanwater werd een fles op tafel gezet met het Figilogo waar we na afloop €10,- per stuk voor moesten betalen!!!!
Chin-Au T.
Expertproever
(7 recensies)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2018
  • Online gereserveerd
Meubels kunnen wat moderner. Mat het Grandcafe ziet er goed uit na de verbouwing. Veel slechte reviews gelezen maar bij ons is het heel erg meevallen.
J. V.
Meesterproever
(15 recensies)
Gemiddelde cijfer
5,5 /10
Eten
4
Service
6
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Hamburger doorbakken en goed verhit besteld: hij kwam medium-rare en lauw. Teruggezonden, daarna wel warm. Half jaar eerder exact dezelfde ervaring. Je wordt er niet vrolijk van als je voortdurend moet opletten of alles wel in orde is. Dessert (vanille proeverij) was qua smaak goed, maar creme brulee deel was in de kern bevroren.
In een studenteneetcafe hoef je niet meer te verwachten, maar de prijzen horen hier bij een volwassen restaurant, dus blijft het per saldo toch onder de maat. De locatie is leuk, maar er moet zorgvuldiger en meer betrokken gewerkt worden. Vriendelijk is men wel, maar daar koop je weinig voor als het eten niet in orde is.
Jetty S.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
6 /10
Eten
8
Service
4
Decor
4
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
  • Online gereserveerd
Het was een teleurstellende ervaring, alles duurde veel te lang. Het hoofdgerecht kwam om 19.45, terwijl de voorstelling om 20.15 begint en wij om 17.45 al aanwezig waren. Onbegrijpelijk en niemand wist met de situatie om te gaan, wij waren niet de enigen die lang moesten wachten.
Helaas moet ik zeggen dat wij niet van plan zijn dit nog eens te doen.
V.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2018
  • Online gereserveerd
Het eten was heerlijk en we hebben goed gezeten.
Het jammere was dat er uitgebreid gestofzuigd werd in het restaurant: sommige gasten tilden zelfs hun voeten op. Dat vond ik jammer!
Annette .
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
7,5 /10
Eten
8
Service
6
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
  • Online gereserveerd
Teleurstellende ervaring want we konden niet uit de menukaart onze keuze maken maar moesten het theatermenu nemen. Weliswaar een keuze uit twee gerechten steeds, maar we hadden ons verheugd op de normale menukaart.
Dit was ons van te voren, bij het reserveren, niet gemeld.
jan B.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
7 /10
Eten
8
Service
8
Decor
4
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2018
  • Online gereserveerd
Het is onbegrijpelijk en irritant dat tot 20.00 uur geen gebruik kan worden gemaakt van het normale menu. In plaats daarvan is er alleen keus uit twee (film)gerechten die geen recht doen aan het (prijs)niveau van dit restaurant. ,
Alexander J.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2018
  • Online gereserveerd
Hebben een heerlijke drie gangen menu op. Vond het ook super dat met mijn noten allergie , er gekeken werd wat ik kon nemen.
Jennis K.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
4 /10
Eten
2
Service
2
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
  • Online gereserveerd
Werden niet ontvangen , kwartier moeten wachten op vraag wat we wilden drinken, en hadden daarna een vraag over het menu ! Waarop werd gezegd alles staat er op Wat je wil weten! Wat een super ongezellige bediening en zijn toen maar opgestapt en elders gaan eten !!! Jammer ! Ziet er super gezellig uit in het vernieuwde restaurant ! En hadden er graag gegeten !!!!
Bart B.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
  • Online gereserveerd
Het nieuw ingerichte grand café van Figi is beduidend levendiger dan het vroegere restaurant. Aangenaam om te bezoeken voor of na een theatervoorstelling of film. De gerechten die ons werden geserveerd waren smakelijk in een goede prijs-kwaliteit verhouding: een prima parelhoen, (goed) gaar en toch niet droog, een heerlijk grand dessert met diverse smaken die nergens te zoet waren. De bediening is correct, maar zou soms wat meer persoonlijke aandacht kunnen schenken aan haar gasten.
Anne-Mieke S.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
10
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2018
Het eten was super, de wijn paste er prima bij. De ambiance had ook super kunnen zijn als de tafeltjes niet zo dicht op elkaar hadden gestaan.
Hillieta D.
Expertproever
(7 recensies)
Gemiddelde cijfer
6 /10
Eten
4
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2018
  • Online gereserveerd
We kozen het arrangement 4 gerechten.De porties waren wel heel erg klein. Bijvoorbeeld het voorgerecht zalm, . Het zalmblokje was zo groot als een postzegel. Zo ook bij het voorgerecht. Erg weinig.
De bediening was prima.
Hugo Z.
Fijnproever
(4 recensies)
Gemiddelde cijfer
4 /10
Eten
4
Service
4
Decor
4
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Afgelopen vrijdag voorafgaand aan een cabaretvoorstelling gedineerd bij Grand Cafe Figi. Twee dagen vantevoren een email ontvangen: U gaat naar een voorstelling in ons theater, kom gezellig bij ons eten. Het speciale theatermenu werd in de email vermeld en stond tevens op de website. Hier zaten wat ons betreft wel wat opties tussen dus gebeld en een romantisch tafeltje gereserveerd. S avonds aangekomen in het restaurant werden we ontvangen, jassen worden helaas niet aangenomen. Vooruit, dan maar over de stoel. Oh nee bank. Eten vanaf een (te lage) bank?! Ander tafeltje met stoelen met moeite gekregen. Gezellig op de hoek bij een grote doorgang naar t hotel. Niet echt romantisch. Het ons toegemailde en op de website staande theatermenu blijkt niet het gangbare menu. Jammer want wij hadden onze keuzes al gemaakt. De prijzen van het theatermenu blijken ineens ook anders en de twee inbegrepen drankjes zitten er niet meer bij. Is allemaal prima maar mail me dan niet iets anders! En als ik vervolgens bel om te reserveren zeg me dit dan even! Wat wilt u drinken? Heeft u een wijnkaart voor me? Oh ja ik ga even op zoek. Vervolgens wordt het voorgerecht opgediend. Een kwartetje van wat kleine amuses. Waarvan de carpaccio prima was, de bouillon nietszeggend, de creme brulee van geitenkaas te zout, de mousse van coquille was zowaar veel te zout om te eten. Ik vraag me ook terdege af of de chef dit zelf bereidt of dat één en ander zo wordt aangeleverd. Wilt u er wat brood en boter bij? (Dat waren we vooraf blijkbaar vergeten). De hoofdgerechten! Een stukje gebakken zalm met een moes en een stukje fazant met een j’us en wat zuurkoolstamppot. Prima te eten maar niet bijzonder. Dit maak je thuis ook dus hier hoef je niet voor uit eten. Bovendien kun je thuis iets meer zuurkool opscheppen zodat je ook vol raakt. ;) Aanvullingen waren er niet en we vonden het wat karig. Gelukkig hadden we het grand dessert nog! Dat bestond wederom uit wat aangeleverde producten. Jammer dat de chefkok alleen de opmaak doet maar verder alles kant en klaar inkoopt. Een chocoladecake’je dat droog en smaakloos was. De macaron was oke. Fruitijsje met chocolade omhulsel was ook weinig bijzonder. En dan als klapper nog een glaasje met een niet zelfgemaakte inhoud. Het moge duidelijk zijn. We zijn teleurgesteld. Foute info en prijzen vooraf. Eten dat niet bijzonder is (ik verwacht op zn minst alles vers en zelfgemaakt als ik uit eten ga). Een teleurstellend begin van een verder leuke theateravond. Wij komen niet meer terug.
Daum .
Expertproever
(5 recensies)
Gemiddelde cijfer
4 /10
Eten
2
Service
2
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Helaas, het vernieuwde Grand Café Figi ziet er zo veelbelovend uit !
Maar de kwaliteit van de magere lunchkaart en vooral de wat smakeloze uitvoering daarvan maakt dat absoluut niet waard. Met kwaliteits ingredienten zou FIGI een stuk verder komen, zo ver als de goede locatie suggereert. Nu blijft dat van lunch tot bitterbal teleurstellend achter.
Restaurant
Beste gast, bedankt voor uw feedback, hier leren we met ons nieuw geopende restaurant enorm van. We zijn hard aan de slag om te zorgen dat gasten snel worden geholpen en bezig met een nieuw menu met nog meer verse en lokale producten. We hopen dat u ons in de toekomst nog een keer komt bezoeken. Met gastvrije groet, Bram van team Figi
IENS maakt gebruik van cookies om uw gebruikerservaring te optimaliseren, de prestaties van de sites te meten en de retargeting van advertenties te regelen. Door de site te bekijken, ga je akkoord met het gebruik van deze cookies. Meer informatie of verander je instellingen.