Grand Café Eight

Euromarkt 2 2408 BL Alphen aan den Rijn Nederland Kaart

Over het restaurant Grand Café Eight

Een grand café zoals een grand café moet zijn

Uitnodigend, verrassend, gastvrij en net een beetje anders. Een ontmoetingsplek waar mensen samen genieten van culinaire, internationale gerechten en een goed glas wijn. Kijk niet op als de uren opeens voorbij zijn gevlogen. Ook zeker het bezoeken waard voor een heerlijke lunch.

Meer informatie over restaurant Grand Café Eight

Maandag 11:00 - 18:00
- Lunch vanaf 11:00
Dinsdag t/m Zaterdag 11:00 - 23:00
- Lunch vanaf 11:00

Alexander S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2012
Op een rustige donderdagavond hier gegeten. Hoofdgerechten allemaal erg goed authentieke Ossobuco en een heerlijk aangemaakte vissalade. Nagerechten zagen er uit als een plaatje, met een aan tafel geflambeerde crème brûlée. Bediening gewoon goed en niks op aan te merken wat in Nederland al een klein wonder mag heten. Al met al een geslaagde avond in dit mooie moderne restaurant en zeker voor herhaling vatbaar.
Marian K.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2012
Gisteravond gegeten bij Grand Café Eight, positief verrast door het heerlijke, goed samengestelde menu, de professionele en uiterst vriendelijke bediening en de sfeer en ambiance van dit nieuwe restaurant. De aankleding van het restaurant is strak, maar absoluut niet kil door het gebruik van de kleuren zwart, groen en wit. De koks zijn zeer bekwaam en passen gerechten naar wens à la minute aan aan bijvoorbeeld zwangerschap of dieet. Een leuk detail is dat er iedere 6 weken een nieuwe kaart verschijnt, met hierop gerechten van het betreffende seizoen en zeer verrassende combinaties en presentaties. De ligging van Grand Café Eight is misschien niet de mooiste (aan de rand van een semi-bedrijventerrein), maar wel een zeer praktische; met ruim voldoende gratis parkeergelegenheid voor de deur en vlakbij het CS. Eenmaal binnen waan je je in een sterrenrestaurant en doet de locatie er eigenlijk niet meer toe.
marc123451 .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2012
Onlangs kennis gemaakt met dit restaurant. Het was een fijne belevenis, het eten was heerlijk en de opmaak verrassend. De chefkok schijnt 1 van de bekendste van Alphen aan den Rijn te zijn heb ik me laten vertellen. Kortom: je eet hier echt goed voor een redelijk' "normaal" bedrag. Ook prachtig en warm ingericht trouwens. Je hebt hier direct het "ik voel me thuis gevoel".
HendrikSetten .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2012
Afgelopen zaterdag uitstekend gegeten. Heerlijk voorgerecht, aziatische soep en als hoofdgerecht Diamanthaas.
Volgens mij staat hier de beste kok van Alphen.
Robbert B.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2012
Had een gast voor zaken uitgenodigd bij Eight voor lunch. We zijn heerlijk verrast met een creatief gerecht. En zeer vriendelijke bediening. Boven mijn verwachtingen, en ik ben met enige regelmaat te gast bij uitstekende restaurants. Ben positief verrast door Eight.
Wout V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2012
Met met oudste vriend in Eight gegeten, een nieuwe aanwinst in het altijd pittoresque Alphen a/d Rijn. Ik kom nog maar zelden in Alphen en had mijn navigatiedame hard nodig om Eight te vinden. Het ligt wat raar in een hoek van een Vinex winkelcentrum. Maar daardoor kun je makkelijk parkeren voor de deur. Ik liep binnen via het vlot ingerichte terras, de warm/moderne inrichting met wat groen tinten zet zich binnen voort. Toen het eten: Het voorgerecht was een aangename verrassing: Cocquilles met pata negra op een bedje met wat groenvoer. Ronduit verrukkelijk. Het hoofdgerecht was ook smullen: Diamand haas (schijnt al legendarisch te zijn, volgens mijn vriend), mooi roze gegaard. Het desert wilde ik laten lopen, maar de mini hapjes heb ik toch maar naar binnen gewerkt, toen ze ondanks mijn tegenwerpingen toch op tafel kwamen. Ik moest helaas rijden (ondanks Eight gaat wonen in Alphen a/d Rijn me toch net te ver), dus rustig gedaan met de wijn, een lekkere volvette Chileense Chardonnay.