Grand Café Effe

14 Oktoberplein 5825 5825 AA Overloon Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Grand Café Effe

bus lijn ariva venray sint anthonis
  • : vrij parkeren voor de deur grote parkeerplaats

maandag gesloten
dinsdag t/m zondag 10.00 tot 00.00

• Mastercard , Pin
9,3

Jouw recensie over het restaurant Grand Café Effe

Janneke D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Eten was goed, maar wat een kreng is de eigenaresse, schreeuwen tegen dr dochter in het restaurant en bedienend personeel constant afkraken.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
prima
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2018
Tijdens een vakantie in Merselo aten we bij Grand café Effe Onze vorige ervaringen met dit adres waren zo goed, dat we er weer heengingen. We namen (alweer) het aspergemenu En was dat lekker!! Romige aspergesoep, een prachtige schotel asperges met alle toebehoren en als nagerecht aardbeien Romanoff. Een mooie fles Chardonnaye erbij en het resultaat was in één woord: AF.Weer complimenten aan de kok. Als we in de buurt zijn komen we terug, vast en zeker. Fam. Simons te Zwijndrecht
Annie H.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2018
Het aspergemenu is een echte aanrader!
De prijs-kwaliteit verhouding is goed.
Harry J.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
Afgelopen week heerlijk gegeten bij Effe! Vriendelijk en spontaan personeel, leuke chef & heel goed ontvangen. Leuke decoratie voor kerst. Zeker een aanrader om heen te gaan.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Tijdens onze (korte) vakantie in Merselo kwamen we omstreeks het middaguur door Overloon. We besloten daar even een "hartigheidje"te gebruiken. En waar kun je dan beter terecht dan bij Grand Café Effe? We kennen dit adres van vorige bezoeken en waren na afloop altijd zeer tevreden. We namen beiden de romige aspergesoep. Dat was een aangename verrassing. De wijze van serveren was heel apart. Je kreeg een kom, gevuld met aspergedelen, blokjes ham en stukjes ei. Daarnaast werd een kannetje soep geserveerd. Zelf meng je één en ander door elkaar. En het resultaat? Om nooit te vergeten. Heerlijk van smaak en zeer romig. Complimenten. Daarna hebben we nog eens 's avonds daar gegeten en ook, dat was weer een succes.We namen het aspergemenu, bestaande uit aspergesoep (zie boven), een mooi bord met asperges, ham, ei en verder toebehoren en tot slot een dessert. Voeg daarbij de heerlijke wijn en de vriendelijke bediening dan kan zo'n avond niet meer stuk. Onthoud dit adres. Als we weer in de buurt zijn komen we beslist terug. Familie G F A Simons uit Zwijndrecht.
Roel B.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
SOEPJE!
Een ingewikkeld recept koken, is niet zo moeilijk; volg de letter en dien het resultaat gewoon op, de gast heeft toch geen referentie… Maar een eenvoudig gerecht bijzonder lekker maken, vergt vakmanschap en smaak. Dát proef ik wanneer de serveerster me Effe’s aspergesoep voorzet. Nergens heb ik zo’n heerlijk, helder soepje van het witte goud weg gelepeld. Tuurlijk, Overloon ligt middenin ‘asparagus country’, maar dat moet je als chef-kok dan wel waarmaken. Die van Effe is geslaagd.
Believe B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Met de motor op pad en onderweg hier gestopt om een lunch te gebruiken. Buiten op het terras tegen de gevel van het pand. Lunch was prima, geen hoogstandje. Wij vonden het hier wel redelijk aan de prijs.
Ekenaj .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
We hebben te lang, 5 kwartier, moeten wachten op het hoofdgerecht. De reactie van het restaurant was, dat andere mensen dit soms juist wel fijn vinden. Het verbaasde me dat er geen verontschuldiging kwam. 5 kwartier met 3 kinderen aan tafel is echt te lang. Het eten en de bediening was prima.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Tijdens een korte vakantie in Merselo hebben we gegeten bij Brasserie Effe. We kenden dit adres van een eerder bezoek een jaar of 2 geleden. Net als toen waren we nu na het bezoek zeer tevreden. Zo zeer zelfs, dat we diezelfde week nog een keer terug gegaan zijn. Het is een bijzonder prettig adres. Bij binnenkomst wordt je jas aangenomen en opgehangen, de inrichting van de brasserie is modern maar zeker niet kil, de verlichting is sfeervol, op de menukaart staan leuke gerechten en die gerechten worden prima klaargemaakt. We hebben beide keren zeer smakelijk gegeten. Voeg daarbij de vriendelijke bediening en dan is de conclusie: Een adres om terug te komen. Dat zullen we zeker doen als we weer in de buurt van Overloon verblijven. Fam. Simons Zwijndrecht
Ralf J.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2014
Gisteren gegeten in deze brasserie. We zijn voor t driegangen verassingsmenu gegaan dat met streekproducten wordt gemaakt. Voorgerecht kabeljauw met wittewijnsaus. Erg goed bereid. Gegrild op de huid en niet te gaar zoals dat vaak gebeurt. Hoofdgerecht was waigo rund vlees op 2 verschillende manieren bereid met knolselderij puree en kummelsaus. Waanzinnig goed vlees. Minpuntje zijn de aardappelbolletjes in frietzak... past niet bij de kwaliteit van dit hoofdgerecht. In totaliteit iets minder zout zou beter zijn. Nagercht was witte choc mousse nougatine parfait vanille ijs met kletskop. Eigenlijk n kleine dessertproeverij maar daarvoor echt te groot. Kleinere porties zou veel beter zijn. Erg goed gegeten. Goede wijn en goede bediening. Moderne inrichting maar misschien wat meer detail op t licht zodat t wat gezelliger wordt.